Jacksatan letar muskler

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jacksatan letar muskler

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 1,069 total)
  • Author
    Posts
  • #883538

    waaaaa

    Mycket plugg nu så sover lite dåligt och är trött, men det är egentligen bara dåliga ursäker. =)

    Benböj 115kg*10reps i 4 set
    sedan 4 set mage efter samma princip, dvs 10reps.

    Marklyft:
    Grejade på lite här och körde nåra uppvärmningsset och sedan 4 stycken 4or på 180. Tänkte ta det lugnt med marken idag så det var skönt att inte köra lite lugnare.

    Mage i maskin 4 set á 10reps

    vader sittande vadpress 10reps i 4 set.

    #883539

    Bröst, armar och ryggpass.

    Snedbänk. 10reps*80kg i 4 set. Skönt för brösten, älskar pumpen.

    T-bar rodd 10reps*65kg i 4 set. Bra för trapsen. =)

    Biceps: Fattar inte hur man kan va så slut i armarna efter lite t-bar rodd. Hursomhelst 10*14kg hantlarna i sittande koncentrationscurl. Mäktade med 4 set där jag fick fuska upp sista 2 reppen. SKämdes…

    Triceps: Fjantade runt 4 set i cablecross. Väntar på att armbågen ska skärpa sig helt så jag kan köra press med z-stång.

    #883540
    Jacksatan wrote:
    Biceps: Fattar inte hur man kan va så slut i armarna efter lite t-bar rodd.

    Hehe I feel you. Biceps kan va märkligt lätta att trötta ut ibland; vissa dagar får jag så mkt pump redan av ngt uppvärmningsset att jag knappt orkar ngt riktigt set sen:)

    #883541
    Andreas Guiance wrote:
    Hehe I feel you. Biceps kan va märkligt lätta att trötta ut ibland; vissa dagar får jag så mkt pump redan av ngt uppvärmningsset att jag knappt orkar ngt riktigt set sen:)

    Biceps är ett skämt. Helst skulle jag slippa köra eländet, för mina armar vägrar växa en cm ändå. =( Eller rättare sagt, när de växer en cm har korgen redan växt en decimeter så att det ändå inte ut som de växt nåt. hehe

    #883542

    Det är dags för uppdatering.
    Träningen har icket legat nere bara för att min journal gjort det. Däremot har det varit lite mycket med annat som gjort att fokus inte legat på träningen, och då har man inte lust att skriva ner sina tankar. Hursomhelst är snart sista tentan för terminen gjord och jag har träffat en fin tjej så det blir ingen supning på ett tag, utan jag kan koncentrera mig lite mer på träningen.

    Benböj
    5reps *135kg. Orkade just så pass 8 set och ”skallrade” upp sista reppen i sista setet. Skönt för benen.

    Mage: liggande benlyft med hantel(11kg), 5reps *8set.

    Baksida lår(liggande curlmaskin): 5reps *8set. Körde på 50kg vilket innebär att jag ökat bra i den här övningen senaste månaden.

    Vader(stående maskin): 5reps *8set på 11plattor. Svårt med vader då man egentligen aldrig dör utan bara kommer kortare och kortare bit.

    Stretching.

    Reflektioner: Tragiskt att se att 80% av alla på gym kör biceps och fjantar sig istället för att köra riktiga övningar som bänk, böj och mark. Till våren ska jag enbart fokusera på att bli stark i dessa och sen får jag se om jag orkar med någon slags deff.

    #883543

    Fint pass :up: Mitt bartollinspirerade schema drar igång på måndag

    #883544
    hemligt wrote:
    Fint pass :up: Mitt bartollinspirerade schema drar igång på måndag

    Låter trevligt. =) Jag tycker den här träningen fungerar jäkligt bra. Mycket ben och rygg vilket är precis vad man behöver smiska. Armar är ett sällan skådat tråk att köra.

    #883545

    Träningen idag blev 1.5h innebandy. Känns skönt för benen att få en genomkörare varje vecka.
    Annars är det en tråkig helg med plugg och inget godis.

    #883546

    Tenta imorrn så jag är mentalt slutkörd och trött. Kändes skönt att fara och blåsa ur huvudet lite då.

    Bänkpress: 4reps*122.5kg i 8 set. Passaren fick hjälpa lite på sista reppen i sista setet. Blir nästa veckas mål att klara det fullt ut.

    Latsdrag: 5reps*80kg i 8 set. Känns alltid lätt på första setet men sedan känner man att det blir helvetes jobbigt i sista setet att få stången ner till bröstet utan att svinga sig ner. Jag försöker köra den här övningen strikt men explosivt.

    SIttande rodd: 5reps*90kg i 8 set. KÄndes bra i ryggen, även om det var rejält jobbigt i sista 2 seten.

    Militärpress: 5reps *55kg i 8 set. Jag har ökat i den här övningen och det känns skönt. Jag menar, vem vill inte ha stora axlar?

    #883547

    Jag har ocks

    #883548
    MarQues wrote:
    Jag har också svårt att få mina armar att växa alls :( inte alls roligt, då övriga muskelgrupper växer på. Hittar du något fint recept att få dom att gaina centimetrar ska det bli kul att läsa om det!

    Hehe, nä är väl snarare så att man gett upp. Har man svårt att få armar går det typ inte få upp dem utan att hela korgen ökar så armarna ser inge större ut i jämförelse ändå.
    Men visst, om jag springer på nån mirakelträningsmetod för armar så pmar jag. haha

    #883549

    Benböj: Var sliten och trött i ben så jag körde väldigt lugnt idag och inte nära failiure i nåt set. 10reps*110kg i 4 set.

    Mage: Liggande benlyft med hantel(7kg) 10reps*4set

    Marklyft: Jag har inget särskilt schema för marklyften utan försöker prova mig fram lite och se vad som känns bäst. Idag gjorde jag någon sorts trappa upp med vikterna

    10*100kg
    5*180kg
    3*190kg
    3*200kg

    Blev lite få set men jag var äckligt trött i huvudet efter att ha skrivit tenta hela dagen. =/

    AVslutade med 4set mage i en maskin med 10reps i varje set, sen hann jag även med nåra set sittande vadpress.

    #883550

    Sned bänkpress: 10reps på 80kg i 4 set

    Stångrodd: 10reps på 80kg i 4 set. Eftersom jag haft problem med armbågen tog jag det lite lugnt här, ska lägga på lite vikt nästa vecka.

    Biceps: Ett kapitel för sig… jag har inte fattat förut hur trött man är i biceps efter stångrodd. Hursomhelst: 10reps på 30kg i 4 set. Jag svingade upp sista 2 repsen. haha

    Triceps: Körde 4 set tricepspress i en maskin, kändes skönt och bra.

    #883551

    hur går det för herrn? 8)

    #883552

    Jacksatan… Ja, han är i fyllan som vanligt… Ingen skräll kanske…

    Mvh Boven

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 1,069 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.