mission to massive proportions, del II

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only mission to massive proportions, del II

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 200 total)
  • Author
    Posts
  • #718570

    Varför listar du inga vikter?

    #718571
    nutz wrote:
    Varför listar du inga vikter?

    Det är oviktigt för mig, kortfattat. :)

    #718572

    VÄxer du något då? De skulle vara kul att höra!

    Har själv funderat på en liten träningsplan framöver som innefattar till stor del, mer känsla och mindre kilon i huvudet.

    #718573
    Fredrik.J wrote:
    VÄxer du något då? De skulle vara kul att höra!

    Har själv funderat på en liten träningsplan framöver som innefattar till stor del, mer känsla och mindre kilon i huvudet.

    Jag inbillar mig åtminstone att armar och axlar har börjat komma ikapp bröstets volym (som tidigare varit i princip det enda som gett med sig visuellt), tror till och med benen är relativt på G nu. Lite svårt att säga också med tanke på att de bilder jag kan jämföra mig med nu låg jag formmässigt x-antal kilo bättre till på. Men jag kan däremot säga mig själv vara betydligt mer ”komplett” nu än vad jag varit tidigare, vilket egentligen är prioritet numero uno! :nerd-tb:

    Jaså? Ja, jag själv tycker det här passar mig mycket bättre just i byggarsyfte, dessutom sliter det så mycket på kroppen att vara viktkåt 24-7. :D

    #718574
    jwallin wrote:
    Jag inbillar mig åtminstone att armar och axlar har börjat komma ikapp bröstets volym (som tidigare varit i princip det enda som gett med sig visuellt), tror till och med benen är relativt på G nu. Lite svårt att säga också med tanke på att de bilder jag kan jämföra mig med nu låg jag formmässigt x-antal kilo bättre till på. Men jag kan däremot säga mig själv vara betydligt mer ”komplett” nu än vad jag varit tidigare, vilket egentligen är prioritet numero uno! :nerd-tb:

    Jaså? Ja, jag själv tycker det här passar mig mycket bättre just i byggarsyfte, dessutom sliter det så mycket på kroppen att vara viktkåt 24-7. :D

    Det låter juh bra, ja dina bröst har alltid varit utstickande, på bilder sett, skulle gärna byta…hehe. De låter iaf som du är på rätt väg, känner du dig mer komplett är du förmodligen det också, rent generellt är man själv sin värsta motståndare, den största kritikern alltså..hehe:)

    De låter faktiskt bra! För mig handlar det om att lyfte mer vikt med muskeln jag ska använda, men saken är den att jag är duktig på att lyfta mkt mer med assistansmuskler då jag kör tungt, det svåra är att hitta en vikt som passar muskeln, så är de oftast…

    Bilder hade varit roligt, om du känner för exponering :)

    #718575
    Fredrik.J wrote:
    Det låter juh bra, ja dina bröst har alltid varit utstickande, på bilder sett, skulle gärna byta…hehe. De låter iaf som du är på rätt väg, känner du dig mer komplett är du förmodligen det också, rent generellt är man själv sin värsta motståndare, den största kritikern alltså..hehe

    De låter faktiskt bra! För mig handlar det om att lyfte mer vikt med muskeln jag ska använda, men saken är den att jag är duktig på att lyfta mkt mer med assistansmuskler då jag kör tungt, det svåra är att hitta en vikt som passar muskeln, så är de oftast…

    Bilder hade varit roligt, om du känner för exponering :)

    Jo, jag är väl lite born to disco antar jag! :D (men visst kan vi byta, har du ett par rejäla buggar att byta emot så tackar jag inte nej)
    Angående självkritik så är det så sant som du säger, hjärnan kan köra självkänslan ner i botten och sen lika snabbt upp igen som en enda karusell. :|

    Det är skitsvårt att byta teknik, speciellt när man kört på ett sätt en längre tid… Blir lätt att man lägger på lite för mycket då och då, bara för att boosta egot lite!
    Har tänkt krydda journalen med bilder och kanske något klipp nu ett tag, men det blir aldrig att man får fingrarna ur arslet bara och sliter fram kameran :D

    #718576

    Latsdrag
    3*12, 2*10, 1*8
    Stångrodd
    3*10, 2*6
    Stångcurl, ez
    3*10

    Skitpass, noll ork & noll tröck.
    Länge sedan jag körde stångrodd sist dock, tekniken kändes ändå ok!

    #718577

    Trening ikväll, brost und trikeps.

    #718578

    Show no mercy! Kick ass!

    #718579
    Fredrik.J wrote:
    Show no mercy! Kick ass!

    Tanken var att jag skulle mörda mig själv, men det får vänta tills nästa benpass.. 👿
    [youtube=HfYw-pM-91Q]
    [Timbaland – Kill yourself][/b]

    Lutande hantelpress
    2*10, 1*10, 1*8, 1*6
    Frenchpress, ez
    3*12
    Bänkpress
    1*12, 1*3 (tungt och jävligt, bara att ge upp)
    Pushdowns, rep
    3*10 (PUMP!!)

    Avslutade med något set hantel ex. och hantelflyes, noll styrka men ok tryck i kroppen.
    Kosten idag (och igår för den delen) har inte var bra heller så ska väl inte gnälla alltför mycket! :frust:

    #718580

    Fyi har varit på Gran Canaria en vecka, blev två halvseriösa pass på Atlantico gym (tror jag det hette) som låg vid stranden :D Blev även ett tungt benpass igår, bla. 3 set tvåor i böj och gående utfall till faliure. Tryckz!!1½

    #718581

    Armar igår, orkade inte lägga allt på minnet (jag vet, ska skärpa mig)! :p
    Testade i varje fall lite jm-press, måste säga att jag blev förvånad över hur bra kontakt jag fick i triceps och dessutom utan någon vidare ”tung” vikt på (så handled/armbågar är också nöjda).
    Helt okej pass i övrigt också, kul att armarna gav med sig lite för en gångs skull.

    #718582

    Fakk, var skitsugen på lite mark idag… men såååå blev inte fallet, men imorgon smäller det!

    #718583
    jwallin wrote:
    Jag inbillar mig åtminstone att armar och axlar har börjat komma ikapp bröstets volym (som tidigare varit i princip det enda som gett med sig visuellt), tror till och med benen är relativt på G nu. Lite svårt att säga också med tanke på att de bilder jag kan jämföra mig med nu låg jag formmässigt x-antal kilo bättre till på. Men jag kan däremot säga mig själv vara betydligt mer ”komplett” nu än vad jag varit tidigare, vilket egentligen är prioritet numero uno! :nerd-tb:

    Jaså? Ja, jag själv tycker det här passar mig mycket bättre just i byggarsyfte, dessutom sliter det så mycket på kroppen att vara viktkåt 24-7. :D

    Som jag brukar säga, hellre viktkåt än att känna sig svag ;)

    Kul att du känner att du utvecklas i rätt riktning, det brukar vara rätt skönt att se att krejerna äntligen växer ;)

    #718584

    Körde några lätta set frivändningar (?) och latsdrag som uppvärmningar

    Marklyft
    2*12, 2*4, 1*2 [/b], 1*1 [/b] [pb], 1*4, 1*12
    Corner row
    1*14, 2*12, 1*10, 1*8, 1*6
    Pullovers, cable
    3*12

    Så jävla gött, ettan i mark gick förvånansvärt lätt upp också!
    10kg till så är jag lite på G åtminstone! Nu blir det att fira med mjölk och ostkrokar! :p
    Tänkte även köra lite bröst idag, men energin höll tyvärr bara till baksidan..

    Vila imorgon, eller bröst/axlar, godkväll.

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 200 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.