Vinterdeff – Nej, jag är inte knäpp!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Vinterdeff – Nej, jag är inte knäpp!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • Author
    Posts
  • #912279

    Ja, som rubriken lyder så ska jag börja deffa. Eller ja, deffa å deffa, fick ett ultimatum av vår nye fotbollstränare igår, vilket enkelt sagt går ut på att jag ska droppa minst 10 kg tills början på Januari. Vilket, med tanke på hur mycket fett jag faktiskt besitter (:o), inte är omöjligt.

    Ja, som ni förstår är jag alltså fotbollsspelare, inget märkvärdigt, kom sist i div 4 förra säsongen och målet är att vinna div 5 direkt kommande säsong. Nya tränaren är inte helt främande, har haft honom förut, så det ska inte vara något problem. Inte deffen heller, hade ju planerat inför beach 07, så vi kan säga att jag bara är ute i god tid.

    Kommer troligtvis inte att räkna kalorier och hålla på, det får ni tycka vad ni vill om. Kommer dock tänka noga på vad jag äter, och försöka att dra mig ut å promenera så mycket jag kan. Gymmar 3 ggr i veckan med fotbollslaget, ska försöka att promenera minst 4 övriga dagar.

    Vikt imorse var 106 kg, så ni kanske förstår att jag har en del att bli av med. Målvikten jag hade funderat på inför sommaren låg väl nånstans runt 90 kg, så ska väl iaf försöka komma ner till 90-95 i Januari.

    Kommer uppdatera kontinuerligt med bilder å vikt, å förhoppningsvis om jag vågar lite stats (cm cm cm) också…

    Ja, varför inte dra igång direkt?
    Vader 45 cm.
    Lår 69 cm.
    Midja 103 cm.
    Bröstkorg 115 cm.
    Överarm 40 cm.

    För övrigt hoppas jag kunna ta lite bilder imorgon, mest för min egen skull så jag kan se skillnaden men kommer troligtvis (om jag lyckas få till några schyssta poser :| ) också lägga upp dem här.. Ja, det var väl allt för nu..

    Peace!

    #86636
    #912280

    Blev inga bilder idag tyvärr.. Kommer senast i helgen iaf.
    Vikten idag på morgonen; 107.6. Vet dock inte hur pålitlig min våg är, vägde först 44 kg. :P

    Men men, gympass idag, helkropp med fotbollslaget.

    #912281

    Fyfan, vägde 108 imorse. Visst vågen är lite si och så, men nej, nu känner jag att jag måste ta tag i maten. Har räknat lite på vad jag ska käka och fått ihop ett fungerande matschema. Kan skriva upp det sen om nån vill se…

    #912282

    Matschema låter bra, bring it! :up:

    #912283

    Hmm.. Ok då.. Men jag orkar inte skriva alla detaljer men i stora drag så..

    Frukost: Proteindrink + Havregrynsgröt + äpple + banan + omega-3 + vitamintillskott.

    Lunch: Skolan, så mycket protein som möjligt + sallad.

    Mellanmål: Kesella + frukt.

    Middag: köttfärs/kyckling/tonfisk + Ris(de dagar jag äter innan träningen)/någon form av grönsak.

    Efter träningen intas en lite lättare gainer.

    Kvällsmål: Kasein + knäckebröd.

    Nått sånt där hade jag tänkt mig..

    #912284

    188 cm på mönstringen för nån månad sen…

    #912285

    Det där kvällsmålet såg inte roligt ut, i min mening då .

    #912286
    Hberg wrote:
    Det där kvällsmålet såg inte roligt ut, i min mening då .

    Vadårå? :S Hur hade ditt set ut..?

    #912287
    Klonas88 wrote:
    Vadårå? :S Hur hade ditt set ut..?

    Nu vet jag inte hur du har räknat på energin eller hur sent du har planerat att äta måltiden, men jag hade haft något mer likt din middag. Det såg lite energifattigt ut bara:)

    #912288
    Hberg wrote:
    Nu vet jag inte hur du har räknat på energin eller hur sent du har planerat att äta måltiden, men jag hade haft något mer likt din middag. Det såg lite energifattigt ut bara:)

    hmm.. ok.. Nej, den planeras väl en 3-4 timmar efter middagen strax innan sänggående..

    #912289

    Vikten imorse: 105,2. Kändes jävligt skönt. Visst, det är ju inte så att jag tappat 3 kg fett sen igår, men ändock, allt som är neråt är positivt. Käkade enligt matschemat första hela dagen idag.. Fyfan, var sjukt jobbigt. Ska nog lägga in lite mer kolhydrater, klarar mig inte bara på sallad. 2200 kalorier var nog dessutom lite väl lite.

    #912290

    Sådär ja, 1.20h promenad, vet inte hur långt eftersom jag gick lite vilse i de där jävla spåren 😮 Vikt imorse; 105 kg. Nu går det iaf åt rätt håll. Har käkat mer kolhydrater idag än igår, mår betydligt bättre.. :D😀 mitt mål är att innan jul vara nere under 100 kg. Fyfan, kommer bli vääääääääldigt mycket promenader under jul, måste kompensera all julmat liksom… :S

    #912291

    Fyfan.. 105.2 nu på morgonen. Börjar känna mig lite nojjig redan, känns ju bra när man hållit på i knappt 4 dagar.. Men men, ska ge det den här veckan å sen se om jag kanske la till lite för mycket..

    #912292

    105 blankt imorse.. Känns som att det är en platå, ska nog försöka springa en timme imorgon istället för att bara gå för att se eventuell skillnad..

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.