Vinterdeff – Nej, jag är inte knäpp!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Vinterdeff – Nej, jag är inte knäpp!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • Author
    Posts
  • #912293

    105 blankt idag igen.. Vette sjutton vad jag ska göra.. Aja, ska ut å springa en timme nu, ska testa det istället för promenaderna nu å se vad det resulterar i..

    #912294

    Ta det lugnt, det kommer. Om du motionerar och äter så att ditt kaloriintag är mindre än din förbrukning _måste_ du går ner i vikt, chilla lite bara (även fast det är hemskt svårt, jag vet).

    #912295
    qEEk wrote:
    Ta det lugnt, det kommer. Om du motionerar och äter så att ditt kaloriintag är mindre än din förbrukning _måste_ du går ner i vikt, chilla lite bara (även fast det är hemskt svårt, jag vet).

    Mjo det är väl så.. Men det känns ju lite jobbigt med tanke på att min tränare pressar på vareviga träning också.. aja, snart rasar det väl igång får man hoppas.. Kommer förhoppningsvis upp lite bilder ikväll också btw..

    #912296

    woho!! 104,6 idag!! Visst, kanske tappat lite vätska å så, men ändå, skönt som f-n. Tycker mig dessutom börja se lite förändringar i spegeln.. :) Har dock itne vågat mäta mig.. =P

    #912297

    104,8 imorse.. Det är dock helt ok, körde gym igår å då får man ju i sig lite mer med tanke på gainern efteråt.. Aja, ska inte väga mig på några dagar nu, blir fan helt nojjig…

    #912298

    Var ute å joggade 5 km igår. När man kommer hem så blir man såklart med dragen till gymmet å cykla en timme. enligt maskinen brände jag 600Kcal nånting. Kändes faktiskt skit nice, mycket enklare att hålla uppe tempot på motionscykel än när man är ute å springer. Ska nog börja cykla lite mer nu då det blir allt mörkare på kvällarna.

    Lovade ju mig själv att inte väga mig idag men, kunde inte hålla mig. Och när vågen visade 104 blankt så blev man ju rätt nöjd. Nu börjar det iaf hända lite saker, och visst, det går ju kanske lite för fort för att vara optimalt för att behålla muskelmassa, men ligger man under tidspress så gör man.

    Mitt första mål nu är att komma ner under 100 kg innan julafton. Tyvärr kommer det ju bli en hel del att skala av efter den dagen. Sen så fyller man ju år bara 5 dagar senare, så då måste man bränna bort tårtan också. Men, nu känns allt toppen! :D

    #912299

    Woho! Klarade av att gå till badrummet utan att väga mig imorse. Känns väldigt bra med tanke på att jag laddade med extra kolisar igår då jag ska ha fotbollsträning nu under dagen.

    Om jag ska bedöma lite hur det går då. Ja, på överkroppen ser det mesta normalt ut, möjligtvis kan man urskilja axlarna lite mer, men det kan samtidigt vara viljan som spelar mig ett spratt. Benen däremot! Kaboff, börjar redan kunna urskilja de olika musklerna i quadsen väldigt bra. Vaderna börjar också se riktigt fina ut. Känns dock lite jobbigt, det jag vill bli av med är ju i första hand magen.. Men men, keep going! :D

    #912300

    Starkt att skippa vågen idag:) Själv har jag packat ner den och gömt den under sängen. Ska försöka hålla mig och bara väga mig 1 gång i veckan då jag är i början av min viktminskning. Men det är SVÅRT!!! Lycka till med att nå 100 kg. Fixar du lätt:)

    #912301
    LinaB wrote:
    Starkt att skippa vågen idag:) Själv har jag packat ner den och gömt den under sängen. Ska försöka hålla mig och bara väga mig 1 gång i veckan då jag är i början av min viktminskning. Men det är SVÅRT!!! Lycka till med att nå 100 kg. Fixar du lätt:)

    Jo, är ju också bara i början. Men fan, det e sjukt jobbigt. Man vill ju liksom ha klara bevis på att det går åt rätt håll. Jodå, 100 ser jag itne som nått problem, men sen är det bara ett delmål också. Slutvikten har jag som mål på 90 kg. Och när man börjar komma ner ditåt kan det bli jobbigare. Men, har ju varit mer eller mindre överviktig hela mitt liv å man känner en särskild stolthet nu när man börjar äta nyttigt å tappa vikt. Visst får man lite skit från polarna när man käkar kesella liksom, men det känns ändå så jävla rätt! :D

    #912302

    :) jo kesella är ju inte så hett liksom.

    Själv ska jag ner 5 kg totalt, men min kropp fattar inte det :( Den vill vara mjuk, inte hård. Men jag ska oxå kämpa på. Blir inspirerad när jag läser din tråd. Kan du kan jag:)

    #912303
    LinaB wrote:
    :) jo kesella är ju inte så hett liksom.

    Själv ska jag ner 5 kg totalt, men min kropp fattar inte det :( Den vill vara mjuk, inte hård. Men jag ska oxå kämpa på. Blir inspirerad när jag läser din tråd. Kan du kan jag:)

    Sant.

    5 kg, det klarar du nog! Äsch, kroppen ska inte ha något att säga till om, den är bara ett verktyg för att tillfredställa själen. Alla kan! :emo-thumb

    #912304

    Omfg! 102,2 imorse. Nu känns det nästan som att det går lite väl fort, vill ju inte tappa några muskler. Vet dock vad det beror på, har slut på prottepulver och varit för lat för att käka kesella istället, så har missat 2 drinkar om dagen vilket dragit ner totala intaget per dag.. Men det är beställt nu så :D

    #912305

    Det går börjar arta sig med viktnedgången försök ligga nånstans mellan 0,5 – 1 kg vecka max. Visserligen så tappar du mycket vätska första veckan/veckorna så då går det snabbare. Men sen när kroppen stannat upp så kan du försöka sträva efter de måtten ungefär. För att behålla så mycket muskler som möjligt.

    Lycka till!

    #912306

    Mjo, det var vad som var tänkt från början också, men det är ju med tanke på förutsättningarna bara bra om det går snabbt.

    Tänkte att jag kunde skriva ner mitt pass idag, och nej, det går inte att ändra upplägg eftersom vi tränar med laget.

    Axlar:

    Press bakom nacken:
    12x25kg
    12x30kg
    12x30kg

    Hantellyft åt sidan:
    12×7.5kg
    11x10kg
    12×7.5kg

    Framåtlutande kabeldrag (baksidan)
    12×7.5kg
    12×7.5kg
    12x5kg

    Biceps

    Kabelcurl
    12x35kg
    12x40kg
    12x40kg

    Hantelcurl
    12x10kg
    11×12.5kg
    12x10kg

    Triceps

    Nedåtpressar
    12x25kg
    12x25kg
    12×22.5kg

    Press från pannan
    12x10kg (stången ej inräknad)
    12x10kg
    12x5kg

    Mage

    Situps
    4x12reps

    Japp, that’s it. Har otroligt lätt för att få pump i biceps, å det blir dessutom ganska kort vila, vilket gjorde att det blev rejält små vikter på hantelcurlen.

    #912307

    Tog precis lite bilder, tyvärr är jag så jävla kass på datorer så jag inte lyckas krympa storleken så jag kan ladda upp de här å lyckades inte få upp dem på imageshack heller. :(

    Vikten låg dessutom på 103 blankt imorse. Ska gymma ikväll, återkommer med vikter etc.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.