Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 626

Klicka på textlänkarna nedan för större sidor i bildformat:

Bild

Bild

Bild

Columbu
Titel
Registrerad 2006-03-02
Inlägg 360

Mycket snyggt tackar.

Titel
Registrerad 2006-02-28
Inlägg 13

Mycket bra!

Arne Persson
Titel
Registrerad 2005-10-07
Inlägg 3 297

Tack Magnus!:emo-thumb Hoppas att bildmaterialet är förklarande nog?

Samir
Titel
Registrerad 2010-11-03
Inlägg 5 370

ska jag gotta mig med ikväll...

nutz
Titel
Registrerad 2006-02-16
Inlägg 3 128

Har läst denna förrut(med bilder) och ska nog ge det en chans nån dag! (Eventuellt imorgon)

Budak
Titel
Registrerad 2006-02-10
Inlägg 268

grymt bra artikel, en av dem bästa jag läst angående tricep :up:

Arne Persson
Titel
Registrerad 2005-10-07
Inlägg 3 297

Budak skrev:
grymt bra artikel, en av dem bästa jag läst angående tricep :up:

Tackar! Hoppas att den blir till lite glädje!:)

Titel
Registrerad 2006-03-06
Inlägg 2 667

Det blir nog till att ändra utförandet i liggande tricepspress för mig ser jag, riktigt bra artikel.:up:

Titel
Registrerad 2006-01-26
Inlägg 1

En riktigt bra guide som jag har läst tidigare, med många fina övningar. Du har säkert svarat på det tidigare, men varför tar du inte noggrannare upp övningar som dips och smalbänk, som väldigt många tränande håller som dom bästa styrke- och massabyggarna för triceps? visst det är inte isolationsövningar, men de har väl ändå sin plats i ett triceps-pass?
Mvh
Jocke

Arne Persson
Titel
Registrerad 2005-10-07
Inlägg 3 297

spurren skrev:
En riktigt bra guide som jag har läst tidigare, med många fina övningar. Du har säkert svarat på det tidigare, men varför tar du inte noggrannare upp övningar som dips och smalbänk, som väldigt många tränande håller som dom bästa styrke- och massabyggarna för triceps? visst det är inte isolationsövningar, men de har väl ändå sin plats i ett triceps-pass?
Mvh
Jocke

Personligen tycker jag att smalbänk tar mer på bröstet än triccorna och därför kör jag inte den själv, med det finns ju många som uppskattar den. Detsamma med dipsen den tar mycket även på axlar och bröst, har ju med sittande dips mellan bänkar. Dessutom måste jag nog begränsa mig lite i artikeln annars hade det blivit en bok om bara tricepsträning.

Titel
Registrerad 2005-12-21
Inlägg 410

Ja precis, för mig är dips mellan två parallela stänger en primär bröstövning. Att jag sedan får med triceps och axlar ser jag bara som en bonus. Sk "Tricepsdips" är jag inte mkt för, kort rörelse och inge vidare för armbågarna. Att folk spenderar tid på dom, har jag & kommer jag aldrig förstå. Då är det bättre att använda full rörelse och få två i ett.

Titel
Registrerad 2005-12-21
Inlägg 410

Bra artikel förresten :emo-thumb

Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 978

scottcurl skrev:
Mycket bra artikel, har du en liknande för biceps/underarm? Lägg gärna ut den också så blir det ett riktigt armpass nästa gång :up: :up:

Här finns lite om underarmsträning och anatomi. Även denna är skriven av Arne. http://www.maxx.nu/bodybuilding/traningstips/underarmar.htm#lo

Arne Persson
Titel
Registrerad 2005-10-07
Inlägg 3 297

olle skrev:
Här finns lite om underarmsträning och anatomi. Även denna är skriven av Arne. http://www.maxx.nu/bodybuilding/traningstips/underarmar.htm#lo

JAg skall snygga till den lite och slänga in lite bilder och skicka den till Magnus Branzén om han tycker den är ok. Skall nog påbörja en bicepsartikel.

Columbu
Titel
Registrerad 2006-03-02
Inlägg 360

Arne Persson skrev:
JAg skall snygga till den lite och slänga in lite bilder och skicka den till Magnus Branzén om han tycker den är ok. Skall nog påbörja en bicepsartikel.

Ta med vader, bröst och axlar snälla:P :up:

Arne Persson
Titel
Registrerad 2005-10-07
Inlägg 3 297

Columbu skrev:
Ta med vader, bröst och axlar snälla:P :up:

Kommer också när jag har tid och ork.

Titel
Registrerad 2005-12-21
Inlägg 410

Arne! Om du har tid och ork någon gång: Skriv en artikel om EZ-Curl stången! Det skulle jag uppskatta stort. Skulle sätta upp den nere på klubben, bla.

Tex: " EZ-Stången, ris eller ros? "

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 626

Arne Persson skrev:

Utmärkt!

Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 978

Clyde skrev:
Arne! Om du har tid och ork någon gång: Skriv en artikel om EZ-Curl stången! Det skulle jag uppskatta stort. Skulle sätta upp den nere på klubben, bla.

Tex: " EZ-Stången, ris eller ros? "

Det skulle nog behövas. Något jag också gärna skulle se är en utförlig greppträningsguide. Eller kanske en särskild kurs för detta så att du Arne tjänar lite på det också.

Columbu
Titel
Registrerad 2006-03-02
Inlägg 360

Arne Persson skrev:
Kommer också när jag har tid och ork.

Mkt snällt uppskattar det.;)

Arne Persson
Titel
Registrerad 2005-10-07
Inlägg 3 297

Columbu skrev:
Mkt snällt uppskattar det.;)

Problemet är att jag har lite ont om tid.

Titel
Registrerad 2006-05-02
Inlägg 272

Mycket fin artikel Arne! Jo en med biceps och bröst skulle med vara guld :D

Columbu
Titel
Registrerad 2006-03-02
Inlägg 360

Arne Persson skrev:
Problemet är att jag har lite ont om tid.

Du behöver inte att stressa. Nångång då du inte har något att göra kan du skriva lite.:)

Titel
Registrerad 2006-04-02
Inlägg 267

Så det blev en sticky iaf. :up: :nod

Titel
Registrerad 2006-02-28
Inlägg 232

Arne
Har du skrivit några andra bra artiklar du skulle kunna länka till så länge medans vi väntar på bicepsartikeln?

Nuttte
Titel
Registrerad 2006-02-25
Inlägg 500

Några snabba till Arne:

Kör du bröst separat, i så fall hur ofta?

Vad tränar du samtidigt som triceps?

Upp till 24 set per pass för triceps och således 48 set i veckan, menar du att det inte går att bygga lika bra triceps med en mindre volym, låt säga hälften t.ex.?

Arne Persson
Titel
Registrerad 2005-10-07
Inlägg 3 297

Nuttte skrev:
Några snabba till Arne:

Kör du bröst separat, i så fall hur ofta?

Vad tränar du samtidigt som triceps?

Upp till 24 set per pass för triceps och således 48 set i veckan, menar du att det inte går att bygga lika bra triceps med en mindre volym, låt säga hälften t.ex.?

Här får du nog svar på dom flesta frågorna.:)

http://forum.body.se/showthread.php?t=4845

Nuttte
Titel
Registrerad 2006-02-25
Inlägg 500

Arne Persson skrev:
Här får du nog svar på dom flesta frågorna.:)

Inte denna ----> Upp till 24 set per pass för triceps och således 48 set i veckan, menar du att det inte går att bygga lika bra triceps med en mindre volym, låt säga hälften t.ex.?

Arne Persson
Titel
Registrerad 2005-10-07
Inlägg 3 297

Nuttte skrev:
Inte denna ----> Upp till 24 set per pass för triceps och således 48 set i veckan, menar du att det inte går att bygga lika bra triceps med en mindre volym, låt säga hälften t.ex.?

Jag kör ett +30 set på tisdagen och vid behov ett 10 set på fredagen. Det går säkert att bygga med mindre set men jag är ute efter starka, styrkeuthålliga och ev hyfsat stora muskler. Därav kombinerar jag flera olika tekniker.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 3 medlemmar online. 6 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 357, april 2014

• BODY 356, mars 2014

• BODY 355, februari 2014