Slutet på VM-resan

Slutade gårdagens inlägg med söndagskvällens avslutning. Men resan var ju faktiskt inte riktigt över ännu. Vi sov ju kvar till måndagen och bestämde oss för att hoppa vår hotellfrukost och leta upp en bättre. Vår var ju katastrof, sämsta jag någonsin varit på. Antar såklart att det var pga vilka som var där så det är säkert inte deras vanliga frukost. Men har aldrig förr bott på hotell och inte velat gå in till hotellfrukosten. Intressant upplevelse. Hur som helst så är frukosten det viktigaste målet på dagen enligt Helena och vilka är vi att säga emot Chins- och dipsdrottningen?! 😛 Det var ju bara att snällt följa med och lära sig av den bästa 😉

Så vi tre promenerade ut och letade efter en hotellfrukost, en BRA hotellfrukost!
På vägen hittade vi en klätterställning och ett utegym. Jag föreslog att de skulle hoppa upp så kunde jag ta en bild. Ako tvekade en sekund för länge för Helena var snabb som en vessla upp i ställningen!

Bild

Ako gjorde ett tappert försök att hinna ifatt men fick erkänna sig besegrad av Helena återigen 😉
Men lika glada var de för det och bjöd på en bicepsposering högst upp på ställningen 😀

Ako tröstade sig själv med att träna lite på utegymmet 😀

Bild

Vi hittade i alla fall frukosten vi letade efter. riiiiktigt god var den också! Fanns väl allt man ville ha och lite till! Kändes jäkligt lyxigt att sitta där på en måndag och bara njuta av god mat, trevligt sällskap och tillvaron helt enkelt!! Det var vi nog värda efter alla dessa dieter det här året 🙂

Efter det vart det en vända återigen i gamla stan. Det var jäkligt kallt och började snöa lite grann när vi gick runt men vi kämpade oss upp till utkiksplatsen i alla fall. På vägen tillbaka gav vi vika för kylan och satte oss på ett fik. Jag hade precis fått reda på att jag skulle iväg på en plåtning när jag kom hem och efter den där frukosten så kände jag att det kanske var dags att ta det lite lugnt med maten i så fall 😉 Men det såg gott ut i alla fall 😀 haha.

Vi tog en Taxi för att hämta våra väskor och sen vidare till flygplatsen. Ganska roligt var det att checka in mitt handbagage när det låg en gubbe i väskan när den åkte genom röntgenmaskinen 😀 Hon såg ganska så förvånad ut och ville såklart kolla igenom väskan 😉

När vi kom till gaten slocknade jag på golvet. Kenneth väckte mig som tur var när vi skulle boarda annars hade jag nog legat kvar där än så trött som jag var 😀
Jag sov hela resan hem också. Kändes iofs mest som att jag precis somnat innan vi var framme.

På Arlanda väntade Akos familj. De var överlyckliga och sååå stolta 🙂 Verkade verkligen som en jäkligt mysig familj! Det vart lite kort på oss tre och sen såklart på Ako med familjen 🙂
Sen sa vi adjö för den här gången allihopa.

Bild

Jag fortsatte in mot stan med Kenneth och Eva. Vi satt och pratade om framtiden för AF. Det ska bli spännande att se vad som är på gång framöver. Ett gemensamt regelverk inom IFBB som alla ska följa är ett måste! Ska bara beslutas vad det nu kommer att vara för något exakt.

Vi skiljdes år vid centralen och jag åkte vidare mot slussen och Pro Gym där jag skulle möta upp en av mina allra bästa vänner och träningskompisar Jenny Adolfsson samt dagens proffsfotograf Marcus Syvertsen! Jätterolig plåtning och Marcus hade styrt upp allt med vad vi skulle ha på oss och exakt vad han hade tänkt ut för dagen. Tror att det kommer att bli riktigt häftiga bilder i alla fall, Marcus är jäkligt duktig och nu när han hade fått lite fria händer och bestämt temat själv så verkade han väldigt engagerad. Jag kan knappt vänta på att se resultatet. Man kanske kan övertala honom om att få en förhandskik, vad vet jag?! 😛

Hur som helst så var det en GRYM avslutning på ett sån fantastisk helg och äventyr 😀

Vill passa på att tacka alla som varit med i helgen. Speciellt Helena och Ako som peppat på under tävlingen samt hjälpt till med färg osv. Sen såklart Kenneth som har hållit koll på oss hela helgen, ovärderligt!
Sen givetvis min familj som kom och hejade på mig på plats! Ni är så jäkla bäst <3

Vill också tacka för alla gratulationer och för ALLT stöd som jag har fått under resans gång. Stort STORT tack för det. Kan inte ens beskriva vad det betyder för mig att ha ett sånt stöd i ryggen. Det är, som de säger i reklamen, priceless!!!! TACK!!!!

Kort och gott underbart med såna här resor. Har lämnat Estland med ett gäng nya vänner och även lite starkare band till några jag redan hade 🙂 Som det ska vara!!! 🙂