Hjälp! Får inte till undre markering av bröstmusklerna

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp! Får inte till undre markering av bröstmusklerna

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 46 through 50 (of 50 total)
  • Author
    Posts
  • #518711

    Denna filmen kan vara mycket intressant om du vill aktivera nedre bröstet i din träning:
    ”Milo Sacrev, Chest training”

    [http://videos.bodybuilding.com/watch/6892/the-fit-show-season-one-episode-3-milos-sarcev-chest-training]

    #518712
    CVN wrote:
    Denna filmen kan vara mycket intressant om du vill aktivera nedre bröstet i din träning:
    ”Milo Sacrev, Chest training”

    [http://videos.bodybuilding.com/watch/6892/the-fit-show-season-one-episode-3-milos-sarcev-chest-training]

    Fast ingen lyssnar väl på Milos snack om inre, yttre, nedre, övre bröst?

    Han har ju skapat sig en helt egen anatomi som saknar verklighetsförankring

    #518713
    Pierre Simonsson wrote:
    Jo, jag kom fram till det sen, efter att ha googlat efter ett latinskt ord herr Löwgren hade skrivit i ett av sina inlägg.

    Dumt av mig att inte läsa lite först.

    Vad ska jag dra för någon slutsats av detta då? Skippa dipsen, för att det ger förslitningsskador? Det känns inte när jag kör med lite lägre vikter, så jag antar väl att jag får köra med det som känns bra. Alternativt byta bort den.

    Den här diskussionen verkar smådö lite, men fortsätt gärna, det är intressant.

    Anledningen till att du inte känner något vid lägre vikter, (bortsett från att det självklart är en lägre belastning), kan vara att du har för dålig stabilitet runt skuldrorna. Det gör att kroppen faller igenom, på så sett får axeln inget stöd och hela din vikt ligger och trycker mot AC-leden.
    Detta är väldigt vanligt när man kör för tungt i dips.

    #518714
    Martin Löwgren wrote:
    +1

    Och även utan vikt. Har man ingen kontakt med pectoralis minor, trapezius nedre, serratus anterior och hela rotatorcuffen vid dipstärning är man rätt rökt

    Exakt. Något man ser i stort sett varje vecka inne på gymmet, gör ont att bara se på det.

    #518715
    malawiglenn wrote:
    vadå kan man SE om någon inte har ”kontakt”?

    Antagligen syftade han på att kroppen faller igenom när styrkan i omkringliggande skelettmuskulatur fallerar.

    Du behöver inte dryga dig, bara att läsa innan du skriver :)

Viewing 5 posts - 46 through 50 (of 50 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.