Typer på gymet vi stör oss på!

Home Forums Allmänt om gymträning Typer på gymet vi stör oss på!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 916 through 930 (of 935 total)
  • Author
    Posts
  • #289125

    Detta rör ju inte gymfolk så, men fick det här mailet och jag låter det tala för sig själv….

    ”aha så du vill vara stor och musklel berg? jag vill vara smal men med muskler som ger höjd men inte bredd.
    jag anser tjejer ska träna lätt och slimma sig. varför träna för vara stor bred och tung? muskler väger som fan och man blir också lätt stel. desutom krävs det en jävla kondis för kunna orka länge syresätta stora muskler. lung kapasitet.
    jag ska tränaq för slimma mig. men musklewrna nacken ochg bröst övre och lite axlar vill jag fylla igen. annars smal och lätt. det gillar jag vara.
    morgonpromenaden är bara för förbränna fett. för bort fett ja. men muskler väger mer en fett. så gå ned i vikt kommer du inte göra. där i mot gå upp.

    enligt lag arbete ska du inte få lyfta tyngre en 25kg. så vad ska man vasra jä’ttre stor stark för?
    jag klara för 18 månader sedan 23kg hantel per arm. både bikeps och köra sned bänk bröst. klara en mer så visserligen. men vikt som var lagom träning med.
    nu tappat massa. men ändå stark nog för vanligt liv. hahah skriva tangetbordet. och orkar runka länge. fan behöver inte mer hahah”

    Vi kan ju bara tacka högre makter att ja aldrig träffat på honom på gymmet, gud vet va jag hade gjort :)

    #289126
    Gettodachoppa wrote:
    Äh, det gör väl inget om man inte hälsar. Vi råkar bara träna på samma gym, vi är inte livskamrater.
    Visst är det hövligt att uppmärksamma varandra, men jag överlever utan det.

    Men då får man ju arga blickar av Holma82.

    #289127
    Quote:
    Vi kan ju bara tacka högre makter att ja aldrig träffat på honom på gymmet, gud vet va jag hade gjort

    Milla85: Ha ha, jag tror jag vet vad du hade gjort, knycklat ihop honom till en liten boll och kastat honom i soptunnan på ett riktigt surt ”Plus-Sverker-vis”.

    #289128

    Det är bara förnamnet…. men de är klart får ju inte ta i, tjejer ska ju träna lätt så frågan är om jag hade haft min kvinnlighet i behåll då……

    Heja Sverker!!!!

    #289129

    Egentligen är det väl inte det så konstigt att många stör sig på varandra överallt, tycker det är ett typiskt SvenskSyndrom:D vi är fördomsfulla och dömer oftast andra genom bara blicken utan att lära att känna personen isig. Svenskar är inbitna bittra och saknar värme och humor, Är väl bara pensionärerna som lyckats att komma underfund hur man ska bete sig mot folk i sin omgivning:D Som sagt man känner sig själv genom andra:up:

    #289130
    Gober wrote:
    Hälsa? hehe, det har jag inte upplevt på många ställen, men du kanske tränar på ett litet gym på liten ort?

    Finns ett fåtal som jag nickar till och får ett nickande tillbaka. Vore trevligt om folk hälsade dock, men det händer som sagt inte ofta.

    Hälsar någon på mig så hälsar jag minsann tillbaka iaf. Men man är kanske lite omodern.

    Det är ett gym med 220 medlemmar ungefär.

    #289131

    Fast å andra sidan är vi nog många som gillar att träna fokuserat när vi tränar och småsnacka helst före/efter. Heja gör man såklart, men man börjar inte gärna snacka med någon när man förbereder sig för PB på tunga chins eller något.

    #289132
    Gober wrote:
    Oj oj!

    Men visst det vore trevligt med lite hälsningar och skitsnack, så var det på ett gym jag tränade i som yngling.

    Jag hälsar alltid på alla för jag tkr de är viktigt ..o när folk då inte hälsat tillbaka blir jag sur. Sen om man tränar på ett stort gym där det kanske tränar 1000 personer om dagen kan jag förstå om inte alla hälsar.

    #289133

    1.Färskingar som använder alldeles för tunga vikter (oftast till biceps) och slänger vikten upp och ner

    2.Personer som stänger av gym musiken för att lyssna på radion, för mig är musik viktigt när jag tränar så jag gör det lilla extra och hälst hög volym med.

    3. Personer som inte håller ordning på sitt gym kort så dom bankar skiten ur antre dörren ist.

    Det var mina topp tre.

    #289134
    Madball wrote:
    Fast å andra sidan är vi nog många som gillar att träna fokuserat när vi tränar och småsnacka helst före/efter. Heja gör man såklart, men man börjar inte gärna snacka med någon när man förbereder sig för PB på tunga chins eller något.

    Jag går ju inte fram å avbryter någon för att ta i hand såklart. Men som du säger så menar jag när man möts på väg in/ut ur gymmet, i korridoren, när man nästan går på varandra el liknande. Hade jag varit helt ny på ett gym som tar in medlemmar vid ett tillfälle var år (om någon säger upp sin plats) så hade jag iaf skämts om jag inte hälsade tillbaka.

    Men jag vet att jag kanske inte hänger med i alla ”trender” så det kan förstås va jag som beter mig konstigt.

    #289135
    Gober wrote:
    Varför skrattade han åt dig? såg du rolig ut?

    det såg väl ut som jag gjorde cablecrunches?

    #1067668

    Stör mig nog mest på de som helt plötsligt öser vikter i backen o ställer sig upp o går runt lite som om de vill att folk ska notera hur tungt de lyfter. Man rycker ju fan till när det skakar o skramlar så jävligt! :P

    #1068863

    Folk som tar 4 olika (eller mer) hantlklasser, eller andra redskap med och håller kvar dom i 30 minuter så alla får stå och vänta på att han blir färdig. Egoister :)

    #1069556

    Jag stör mig på folk som ser asarga ut. Oftast små människor.

    #1069773

    Folk som kör ”modeshow” på gymmet, med kläder av senaste stuket, oftast tunnisar som tror sig vara tuffa.
    men visst, snackemostrar finns det gott om.

    Likaså ”discooffer” som leker stora grabbar.

    Själv duger ett par gamla cykelbyxor och en billig tanktop köpt på torget alldeles lysande för mig, fördelen är att man kan köpa ett helt batteri med dem och kunna byta utan att det kostar skjortan.
    Och nej, jag pressar inte mer vikter än vad jag klarar av med full säkerhet, och respekterar att återställa efter mig.
    På den här lilla orten finns knappt icke-europeer, i den omfattning så det stör, men jag har inget emot dem så länge alla sköter sig som folk.

Viewing 15 posts - 916 through 930 (of 935 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.