Är man en bra personlig tränare, dietist ect bara för att man har licens???

Home Forums Artiklar Är man en bra personlig tränare, dietist ect bara för att man har licens???

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 110 total)
  • Author
    Posts
  • #909379
    Arne Persson wrote:
    och för att inte glömma det viktigaste…… ingen PT utbildning!
    ;)

    Haha du är så hård mot alla stackare som är utbildade till PT Arne;)

    #909380
    Arne Persson wrote:
    inte glömma det viktigaste…… ingen PT utbildning!
    ;)

    Så du tycker att man bör anlita en PT utan PT utbildning för bästa resultat ;)

    Jag förstår vad folk menar med att det är för lätt att bara gå en kurs och sen e man PT.
    Det krävs ju ganska mycket kunskap för att kunna hjälpa andra och det är ju det man vill, om man är seriös.
    Själv vill jag öka på min kunskap så mycket det bara går för jag tror inte man överlever så länge om man inte är väldigt kunnig.
    Så om någon har tips på bra böcker eller websidor med bra artiklar så är jag glad för hjälpen.
    Andra tips går givetvis oxå bra :emo-thumb

    #909381

    Det är nog viktigt för kunden att det finns någon form av mätsystem som gör att kunden kan avgöra hur bra en PT är. Om det inte finns någon form av mätsystem så får ju kunden kanske testa sig fram (eller om kunden har kontakter så kanske den frågar någon annan som haft en bra och kan tipsa). Rätt dyrt och har man gått på någon dålig eller kanske två, då kommer kunden förmodligen inte att anlita PT igen samt sprida dåligt rykte om PT’s. Att kunderna blir nöjda är viktigt inom alla näringsgrenar om näringen skall leva.

    De flesta företag vet ju att kundvård är extremt viktigt. De enda som kan klara sig trotts att de behandlar kunderna som skit är ju staten..

    #909382
    gosh wrote:
    De flesta företag vet ju att kundvård är extremt viktigt. De enda som kan klara sig trotts att de behandlar kunderna som skit är ju staten..

    Bra sagt :emo-thumb

    Men hur ska man mäta hur bra en PT är ???
    Vem ska vara objektiv bedömmare ?

    #909383
    gosh wrote:
    De enda som kan klara sig trotts att de behandlar kunderna som skit är ju staten..

    och Stockholms lokaltrafik (SL).

    #909384
    Arne Persson wrote:
    Precis Fredrik! Det är många inte har förstått att man blir INGEN instruktör efter en kurs!!! Okej då …. en PT-instruktör möjligen?;)

    Har skkf fortfarande utbildningar i bodybuilding?
    Vet några som gått på den och utger sig för att vara instuktörer

    #909385
    Vincent wrote:
    Har skkf fortfarande utbildningar i bodybuilding?
    Vet n
    #909386
    Arne Persson wrote:
    Jag har hållit sådana i många år. Kan även informera om att SKKF har hållit sådana sedan 70 talet, dvs långt innan PT begreppet ens fanns i blöjstadiet. Det finns även, antagligen mkt förvånande, gym mm som föredrar SKKF utbildade instruktörer. He he

    Men du sade ju att man inte blir instruktör efter en kurs?
    Nu blir jag förvirrad.

    #909387
    Vincent wrote:
    Men du sade ju att man inte blir instruktör efter en kurs?
    Nu blir jag förvirrad.

    Ja, det är inte lätt alla gånger. ;)

    #909388
    Vincent wrote:
    Men du sade ju att man inte blir instruktör efter en kurs?
    Nu blir jag förvirrad.

    Nej precis! Det är det första jag säger till mina adepter. ”Kom i håg att man blir INTE en instruktör efter NÅGON kurs, varken den här eller någon annan!”.:emo-thumb

    #909389
    Arne Persson wrote:
    Nej precis! Det är det första jag säger till mina adepter. ”Kom i håg att man blir INTE en instruktör efter NÅGON kurs, varken den här eller någon annan!”.:emo-thumb

    Då lyssnar inte alla på dig, men det är ju inte ditt fel:)

    #909390
    Vincent wrote:
    Då lyssnar inte alla på dig, men det är ju inte ditt fel:)

    Eller så har man den insikten att det krävs lite mer än bara kurser för att bli instruktör, bl.a mångårig egen träning och praktik!;)

    #909391

    Innan ja gick på en av den eminente Arnes kurser så kallade jag nog mig själv för autodedakt i ämnet träning….har tränat sedan 1982…o är fortfarande aktivt tränande…

    Jag har instruerat både nybörjare och givit Gamla rävar mina åsikter i del av deras teknikutförande….en del av dessa rävar har senare kommit tillbaka o sagt…..va roligt det var att lära sig ngt nytt!!

    Att vara PT har blivit en trend grej tyvärr, så ja brukar kalla mig själv för tränings assistent istället…:o

    Nu har ja övergått till att ge mina massagepatienter råd i deras träning så att de kan motverka orsaken till det de behövde mig!

    Jag tycker bara det är så kul att hjälpa andra människor att må bättre i sitt vardagliga liv!…Upplever de det positivt så har jag varit en bra assistent!

    Kursen hos Arne gav aha-upplevelser, bekräftade mina kunskaper, och gav mig en säkerthet. Mitt diplom sitter på väggen!

    Hope I made some sense to someone!

    #909392
    Åse Columbus wrote:
    Innan ja gick på en av den eminente Arnes kurser så kallade jag nog mig själv för autodedakt i ämnet träning….har tränat sedan 1982…o är fortfarande aktivt tränande…

    Jag har instruerat både nybörjare och givit Gamla rävar mina åsikter i del av deras teknikutförande….en del av dessa rävar har senare kommit tillbaka o sagt…..va roligt det var att lära sig ngt nytt!!

    Att vara PT har blivit en trend grej tyvärr, så ja brukar kalla mig själv för tränings assistent istället…:o

    Nu har ja övergått till att ge mina massagepatienter råd i deras träning så att de kan motverka orsaken till det de behövde mig!

    Jag tycker bara det är så kul att hjälpa andra människor att må bättre i sitt vardagliga liv!…Upplever de det positivt så har jag varit en bra assistent!

    Kursen hos Arne gav aha-upplevelser, bekräftade mina kunskaper, och gav mig en säkerthet. Mitt diplom sitter på väggen!

    Hope I made some sense to someone!

    Tack för dom vänliga orden Åse!:o Det har inte gått en enda kurs genom åren där man ionte själv fått något nytt i sig!:)

    #909393
    Jorgen wrote:
    Vilket jag tycker är konstigt. Jag hade gått till den som kunde mest.

    Så tänker inte dom som ska anställa dig på gymmet!!!

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 110 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.