Forumet är uppgraderat – lite spackel och småputs kvarstår

Home Forums BODY Foruminformation Forumet är uppgraderat – lite spackel och småputs kvarstår

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 100 total)
  • Author
    Posts
  • #282021

    Vi kan väl avvakta ett tag till i alla fall? Själva flytten är ju uppenbarligen inte klar ännu.

    Jag tänker vänta någon vecka eller två, och därefter börja skriva aktivt igen. Återkommer med synpunkter och annan feedback då.

    #374263

    Vet att det bara är början på det nya forumet än men det känns som folket överger body innan det har utformats.

    Känns som om det har bantats/förenklats en hel del. Har inga synpunkter på hur det ser men på ett par andra saker.

    -Populära trådar har det försvunnit bilderna ifrån (bodybuilding skvallertråden tex)
    -Folk är inaktiva pga inte kunnat logga in. (vet att ni startade en tråd om det. Vad händer med de som loggar in kanske någon gång i månaden och har inte samma emailadress längre? Folk som inte läste eller brydde om sig att uppdatera emailadress?)
    -”Nya inlägg” knappen användes av väldigt många och på andra forum med bla det mest använda. Kommer den tillbaks?
    -Fattar det som att det kommer finnas mindre moderatorer som övervakar. Större risk att trådar spårar ur vilket har redan varit problem med. Är det inte så man ska uppfatta den gula texten högst upp?
    -Har ändrat mailadress sista veckan eller något. Fick inloggningsuppgifter till gamla mailet pga det var gjort under tiden som forumet återställdes till.

    Kan sitta här och klaga men forumet känns halvfärdigt. Snabbt ihopslängd för den ska bara upp känns det som. Om många hittar andra forum att försätta föra sina journaler på, uppdatera om tävlingar mm. Vilka kommer stanna kvar???

    #374660

    Håller med Zoltan, känns som forumet är helt dött! Alla har lämnat..
    Trist faktiskt för jag gilla det gamla forumet.

    #374848

    Just nu måste jag också erkänna att jag föredrar det gamla forumet. Är fullt medveten om att en del av den känslan kan kopplas till förändringsobenägenhet.

    -Även jag saknar ”Senaste”-inläggen. Det var ju så man höll sig uppdaterad.
    -Stör mig faktiskt lite på alla hantlar till vänster. Vad är poängen med dessa? De ser bara ditslängda ut. Grafikmässigt påminner de om en Tetris-figur från 80-talet. Och så är de lika för alla forum, de särskiljer ju inte de olika ämnena.
    -Massor av bilder verkar ha försvunnit.

    Hoppas ni får ihop det. Just nu känns det som om man måste forcera lite för att fortsätta.

    #375040

    För att det inte ska missuppfattas allt för mycket vad jag har försökt skriva v”ia mobilen är att jag tror användarna tröttnar att hänga på Sveriges ”officiella” bodybuildingsforum nr1 innan den har formats färdig. Ni är i startgropen än och en del justeringar återstår självklart och det hoppas jag andra förstår med men hinner det bli klart innan det blir allt för dött här inne?

    #375658

    Som Don Tom skrev i min Dagbok, dagens moderna användare har inte tid att sitta och vänta på att detta ska bli klart. Dagböckerna och journalerna är förutom BB-tråden det som håller hela detta forum vid liv, om folk börjar överge sina journaler (vilket en del antytt) kommer fler följa efter och då är Body forums död ett faktum. Så jag hoppas verkligen att ni blir klara snart annars ligger nog brädan riktigt illa till utan att överdriva. Det är iaf vad jag tror, vore riktigt synd om det blir så.

    #375839

    Kan ni inte bara stänga ner hela forumet och fixa detta nu på något dygn MAX? Jag ger detta veckan ut inte en dag mer : /

    #375881
    Gober wrote:
    Som Don Tom skrev i min Dagbok, dagens moderna användare har inte tid att sitta och vänta på att detta ska bli klart. Dagböckerna och journalerna är förutom BB-tråden det som håller hela detta forum vid liv, om folk börjar överge sina journaler (vilket en del antytt) kommer fler följa efter och då är Body forums död ett faktum. Så jag hoppas verkligen att ni blir klara snart annars ligger nog brädan riktigt illa till utan att överdriva. Det är iaf vad jag tror, vore riktigt synd om det blir så.

    Håller helt med fg talare ./. Gober. Vore fint med lite respons på dessa inlägg från sysadm eller projektledaren så det blir lite klarare hur ni ser på forumet?

    #376106

    Håller med, detta är riktigt illa faktiskt… Tycker ingenting är användarvänligt och saknar det gamla forumet.
    För att låta lite mer bitter tycker jag att detta ser ut som en B-version av ett forum.

    #376179

    Jag stämmer in i kören. Jag har svårt att se hur det nya forumet ska bli bättre än det gamla – även när alla buggarna är fixade. Gamla forumet var mycket mer användarvänligt. På gamla hängde jag mest för att jag följde några dagböcker och skrev egen journal/dagbok. När min dagbok försvann i den oannonserade flytten är endast de fåtalet dagböcker jag läser anledningen till att jag stannar, men när det börjar gå rykten om att de funderar på att byta forum blir nog inte jag heller långvarig.

    #376180

    jag saknar sortering. tex flest svar. mest läst osv. och jag hittar inte deffguiden vid sökning

    #394581

    Jag kan inte förstå varför Body överhuvudtaget valde att lägga upp ett ofärdigt arbete. Hittar inget positivt i det. Har varit med om ett par forums layout-förnyelser, men samtliga forum har haft alla inlägg på sin plats och ingenting har försvunnit.. varför är det inte så här? Det konstigaste/jobbigaste just nu är att vi får ingen information, ingen uppdaterar eller svarar på medlemmarnas funderingar och frågor. Vad är det som händer?

    #394809
    Julia Olderius wrote:
    Madball wrote:
    Med all vänlighet måste jag säga att det gamla forumet äger det nya rakt av.

    En massa smådetaljer, t ex att man lätt råkar klicka på användarnamnet istället för trådnamnet eftersom de ligger för nära varandra etc. Och rent estetiskt….tja.

    Hej,

    Vi uppskattar alla synpunkter som kommer in och arbetar hela tiden med att förbättra forumet. Var är det du tycker att användarnamn och trådnamn ligger för nära varandra? Är det i trådvyn (ex: [https://www.body.se/forum/body-foruminformation])

    Hej,

    Ja i trådvyn. Märkte att jag felklickade flera gånger när jag skulle in på en tråd och istället klickade på användarnamnet som skapat tråden. De ligger lite väl nära varandra.

    #396190
    microwave wrote:
    Jag kan inte förstå varför Body överhuvudtaget valde att lägga upp ett ofärdigt arbete. Hittar inget positivt i det. Har varit med om ett par forums layout-förnyelser, men samtliga forum har haft alla inlägg på sin plats och ingenting har försvunnit.. varför är det inte så här? Det konstigaste/jobbigaste just nu är att vi får ingen information, ingen uppdaterar eller svarar på medlemmarnas funderingar och frågor. Vad är det som händer?

    Nästan inga medlemmar påloggade senaste dagarna. Inga svar på frågor i denna tråd. Anmärkningsvärt agerande från body!

    #396274

    Loggar själv numera bara in för att se om de svarat på denna tråd. Ska bli intressant å se hur de löser detta och har att säga om varför det blev så kasst som det är.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 100 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.