Forumet är uppgraderat – lite spackel och småputs kvarstår

Home Forums BODY Foruminformation Forumet är uppgraderat – lite spackel och småputs kvarstår

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 100 total)
  • Author
    Posts
  • #396576

    Vänner, jag är extremt ledsen för att vi inte svarat upp här i tråden på ett sätt ni har rätt att förvänta er.

    Jag förstår att det finns massor av besvikelser och säkerligen också en hel del frustration i omlopp, och jag vill därför här och nu lämna de (få?) besked jag kan.

    Min uppfattning, och det är en som jag tror delas av både utvecklingsteamet och webbsupportgänget, är att de flesta av de problem, irritationer och störningar ni upplever handlar om trådar, poster och bilagor som ännu inte har importerats till det nya bloggsystemet.

    Importen, vilken i sig beskrivs som en relativt komplex historia, har nu pågått under flera dagar, och om det befintliga tempot och den uppskattade volymen stämmer, så kommer den att fortsätta ännu några dagar till. Därefter SKA alla trådar, poster och bilagor gå att återfinna i det nya bloggsystemet. Ja, alla.

    Trist att det tar tid, verkligen. Jag ska dessutom erkänna att omfattningen och tidsåtgången för denna process vida överstigit det jag själv föreställt mig (även om såklart ingen annan i teamet hävdat något annat).

    För att försöka nyansera det vi alla känner just nu så vill jag mana oss alla till att försöka separara synpunkter rörande saknat innehåll från funktionella brister och rena fel (även om detta såklart är svårt att urskilja). Prio 1 ligger nu på att få över allt data. Därefter se till att rätta alla eventuella kvarvarande fel, och därefter fixa allt sånt som måhända inte är helt optimalt.

    Vill också hävda att systemet i sig inte är otestat eller i hast ihopsnickrat. Det har flera år av skarp och tung (med fler användare och större datamängder än BODY någonsin haft) drift bakom sig, och bedöms som en stabil och väl fungerande plattform.

    Återigen – väldigt ledsen för att allt detta tar längre tid än vad som ’är försvarligt, och att detta går ut över er.

    Stort tack för ert engagemang!

    mvh

    Alex

    #413708

    Tack för infot Alex!

    Ett problem till med inställningsfunktionen är att ”ta bort konto” verkar inte funka tydligen.

    Tack för åren och jag tittar in nån gång säkert men inte som aktiv medlem på forumet längre.

    Mvh

    #414026
    Zoltan Szabo wrote:
    Tack för infot Alex!

    Ett problem till med inställningsfunktionen är att ”ta bort konto” verkar inte funka tydligen.

    Tack för åren och jag tittar in nån gång säkert men inte som aktiv medlem på forumet längre.

    Mvh

    Förstår dig och respekterar ditt beslut. Jag hoppas dock att vi kan ”blåsa liv” i forumet tillräckligt för att kunna locka tillbaka dig. Du kommer saknas.

    mvh

    Alex

    #414500

    Fruktansvärt vad less jag är på det här ”forumet” nu. Sånt jävla skit. Ni admins måste ju vara hyfsat missnöjda med vad ni ställt till med.
    Jag försökte starta en ny dagbok nyss men det fick jag tydligen inte. Är det någon som har hittat ett nytt forum som vi kan byta till än? PMa mig i så fall. Om det går.

    #432092
    faran wrote:
    Fruktansvärt vad less jag är på det här ”forumet” nu. Sånt jävla skit. Ni admins måste ju vara hyfsat missnöjda med vad ni ställt till med.
    Jag försökte starta en ny dagbok nyss men det fick jag tydligen inte. Är det någon som har hittat ett nytt forum som vi kan byta till än? PMa mig i så fall. Om det går.

    Mmsports har eget forum, optimal body är också ett bra forum. Sedan finns ju alltid Kolozzeum som ägs Fairing(om jag inte minns fel)

    #451573

    Var kan man ställa mängden inlägg per sida?
    har 20 inlägg i min journal nu och alla på samma sida vilket är mycket störande!
    10 inlägg per sida ska det vara!

    Ingen???

    Halllååååååå???

    Nähä, int då…. ;(

    #1062935
    John Severinson wrote:
    Gober wrote:
    Finns det ingen ”senaste inlägg” vy längre?

    Jo, det finns en sådan, men den fungerar inte under importen. Hoppas vi kan fixa den i morgon.

    Här är den, när den väl kommer igång:
    https://www.body.se/forum/latest.php

    Kan också nås med fliken ”Trådad vy” som finns på alla forumsidor.

    – John, digital chef Egmont Tidskrifter

    Nu är importen av alla inlägg avklarad och ”senaste trådar”-funktionen återfinns som sagt på https://www.body.se/forum/latest.php
    Jag har varit inne och redigerat några äldre trådar, så de syns i listan tills vidare.
    Vi bör nog plocka upp den till en knapp i menyn för enklast möjliga åtkomst.

    #1062942

    Multicitatknapp?

    #1062946
    Gober wrote:
    Multicitatknapp?

    Det vore mycket trevligt och ett önskemål framfört till utvecklarna.

    #1062948

    Bildfråga
    De bilder jag hade i gamla forumet verkar borta. Är det något som är på gång i flytten av forumet?

    #1062953
    nördfarbrorn wrote:
    Bildfråga
    De bilder jag hade i gamla forumet verkar borta. Är det något som är på gång i flytten av forumet?

    Checkar var bilderna i användarbildalbum tagit vägen bums. Tack för felrapport.

    #1063018
    nördfarbrorn wrote:
    Bildfråga
    De bilder jag hade i gamla forumet verkar borta. Är det något som är på gång i flytten av forumet?

    Efter undersökning så har webutvecklarna sett att allas användarbilder finns kvar i databasöverföringen från det förra forumet. De kommer automatiskt att plockas in i det nya forumet. Dock dröjer denna export/import en stund, då semestertider har decimerat antalet utvecklare/kodare.

    #1063022

    Tackar då vet jag :)

    #1063045

    När man tryckt på trådad vy (förstår inte varför knappen heter så och inte senaste inlägg istället) så vill jag ha en knapp/flik där man kan gå direkt till sista inlägg utan att först gå in i tråden. Det fanns på gamla brädan precis som multicitatknapp.

    #1063050
    Gober wrote:
    När man tryckt på trådad vy (förstår inte varför knappen heter så och inte senaste inlägg istället) så vill jag ha en knapp/flik där man kan gå direkt till sista inlägg utan att först gå in i tråden. Det fanns på gamla brädan precis som multicitatknapp.

    Såg det precis själv och skickade förslag på det till websupporten innan jag läste ditt inlägg nu. Benämningen ”trådad vy” känns också för mig lite off, jag skulle inte ha förväntat mig det resultatet om jag klickade på den.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 100 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.