Forumet är uppgraderat – lite spackel och småputs kvarstår

Home Forums BODY Foruminformation Forumet är uppgraderat – lite spackel och småputs kvarstår

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 100 total)
  • Author
    Posts
  • #1064806
    Peter Singer wrote:
    mbranzen wrote:
    Peter Singer wrote:
    Fattade inte hur jag skulle göra med den länken. Lade bara upp samma bild på nytt nu, så ni får väl godkänna den nu.

    Om du lägger upp bilden utan felmeddelanden, så att du får ”Ditt foto togs emot utan problem och är nu köat för godkännande. Om fem sekunder skickas du automatiskt tillbaka till kontrollpanelen.” så ska det vara inlagt på din användare automatiskt.

    På min testanvändare funkade det så nu, dock ser jag inte användarbilden som avatar ännu. Jag dubbelkollar med supporten att jag har förstått funktionen rätt.

    Gjorde så och fick upp det som du skrev. Men jag ser ingen bild än. Nu visar den att jag INTE har lagt upp nån bild.

    Min testanvändare fick sin avatar synlig på morgonen efter denna diskussion.
    Visst har du också fått ett PM från ”System” med ärenderaden ”Ditt foto har godkänts”?

    Quote:
    Fotot du laddade upp har godkänts av en moderator och är nu synligt i din profil.

    Det finns tydligen en godkännandekö innan bilden visas publikt, dock har jag ännu inte tillgång till den.
    Jag kontrollerar med webbsupporten hur den faktiskt funkar, och om vi inte kan ställa om till automatiskt godkännande.

    #1064860

    Ibland verkar ”hoppa till senaste inlägget” knappen inte riktigt funka som den ska.
    Tror det var nån dag sen i dagsformtråden , som det hoppade till näst sista sidan, inte till sista inlägget.

    Likadant fortfarande 1:a inlägget på nästsista sidan hoppar det till i dagsform tråden…

    Å i min journal nu, då jag har några bilder inlänkade så stannar det ibland några inlägg upp.

    Vet inte om det har med inladdningen av bilderna att göra…

    #1064952
    Johnny Furu wrote:
    Ibland verkar ”hoppa till senaste inlägget” knappen inte riktigt funka som den ska.
    Tror det var nån dag sen i dagsformtråden , som det hoppade till näst sista sidan, inte till sista inlägget.

    Likadant fortfarande 1:a inlägget på nästsista sidan hoppar det till i dagsform tråden…

    Å i min journal nu, då jag har några bilder inlänkade så stannar det ibland några inlägg upp.

    Vet inte om det har med inladdningen av bilderna att göra…

    Jag kan reproducera det i dagsformstråden, så jag felrapporterar till webbsupporten. Tack för uppmärksamheten.

    #1065059

    Det här har gått från att vara ett lättöverskådligt, enkelt och användarvänligt forum med allt man önskat sig, till att bli en sörja där man bara ger upp efter att ha kikat runt i 30 sekunder.
    Det märks rätt tydligt vart det här barkar åt, i jämförelse med innan är ju forumet stendött.

    Mycket klagomål har kommit, vilket säkert är tråkigt för de som sitter och jobbar på sidan. Men det är användarna som gör forumet, om de inte är nöjda med det nya, vad är poängen? Jag tror ingen av de gamla forumrävarna som suttit här många år(däribland jag), ärligt skulle säga att det behövdes en förändring, att det inte var bra som det var.
    Det här var ett misslyckande, inser ni inte själva det är ni alltför naiva.

    Jag kommer ha kvar mitt konto och hoppas på en bättring framöver, men tills dess söker jag mig någon annanstans. Jag har lärt mig mycket här genom åren och det tackar jag ödmjukast för. Allt gott.

    #1065065
    Dynan wrote:
    Det här har gått från att vara ett lättöverskådligt, enkelt och användarvänligt forum med allt man önskat sig, till att bli en sörja där man bara ger upp efter att ha kikat runt i 30 sekunder.
    Det märks rätt tydligt vart det här barkar åt, i jämförelse med innan är ju forumet stendött.

    Mycket klagomål har kommit, vilket säkert är tråkigt för de som sitter och jobbar på sidan. Men det är användarna som gör forumet, om de inte är nöjda med det nya, vad är poängen? Jag tror ingen av de gamla forumrävarna som suttit här många år(däribland jag), ärligt skulle säga att det behövdes en förändring, att det inte var bra som det var.
    Det här var ett misslyckande, inser ni inte själva det är ni alltför naiva.

    Jag kommer ha kvar mitt konto och hoppas på en bättring framöver, men tills dess söker jag mig någon annanstans. Jag har lärt mig mycket här genom åren och det tackar jag ödmjukast för. Allt gott.

    Jag håller helt med. Alltså forumet är sjukt oöverskådligt nu (hela temat är rörigt) och när inte funktioner är intuitiva så funkar det inte. Jag har gett det en chans men drar mig verkligen från att gå in här nuförtiden.

    #1065142
    Gober wrote:
    Multicitatknapp?

    Nu inlagd i och med dagens kodpush. Länken för detta återfinns uppe till höger i varje inlägg och kallas ”Citera flera”.
    När man klickar på den pushas innehållet i det inlägget ned till snabbsvarsrutan inom quotes-taggar, och varje påföljande klick i andra inlägg läggs efter det i den ordning man klickar på dem.

    #1065143
    mbranzen wrote:
    Peter Singer wrote:
    mbranzen wrote:
    Peter Singer wrote:
    Fattade inte hur jag skulle göra med den länken. Lade bara upp samma bild på nytt nu, så ni får väl godkänna den nu.

    Om du lägger upp bilden utan felmeddelanden, så att du får ”Ditt foto togs emot utan problem och är nu köat för godkännande. Om fem sekunder skickas du automatiskt tillbaka till kontrollpanelen.” så ska det vara inlagt på din användare automatiskt.

    På min testanvändare funkade det så nu, dock ser jag inte användarbilden som avatar ännu. Jag dubbelkollar med supporten att jag har förstått funktionen rätt.

    Gjorde så och fick upp det som du skrev. Men jag ser ingen bild än. Nu visar den att jag INTE har lagt upp nån bild.

    Min testanvändare fick sin avatar synlig på morgonen efter denna diskussion.
    Visst har du också fått ett PM från ”System” med ärenderaden ”Ditt foto har godkänts”?

    Quote:
    Fotot du laddade upp har godkänts av en moderator och är nu synligt i din profil.

    Det finns tydligen en godkännandekö innan bilden visas publikt, dock har jag ännu inte tillgång till den.
    Jag kontrollerar med webbsupporten hur den faktiskt funkar, och om vi inte kan ställa om till automatiskt godkännande.

    Nu är inställningen gjord så att användarfotot (från vilken avatarer skapas automatiskt) godkänns automatiskt på BODYs forum. Dvs man behöver inte vänta på att en admin på denna plattform godkänner det.

    #1065179

    Markera hela forumet som läst?

    #1065221
    faran wrote:
    Markera hela forumet som läst?

    Aha! Ännu ett önskemål att vidarebefordra. Jag ser att vårt stora systerforum på plattformen (www.FZ.se/forum) har en länk för detta på startsidan av forumet: ”Markera forumet som läst/oläst”, så det bör inte vara så svårt att införa.

    #1065222
    mbranzen wrote:
    Gober wrote:
    Multicitatknapp?

    Nu inlagd i och med dagens kodpush. Länken för detta återfinns uppe till höger i varje inlägg och kallas ”Citera flera”.
    När man klickar på den pushas innehållet i det inlägget ned till snabbsvarsrutan inom quotes-taggar, och varje påföljande klick i andra inlägg läggs efter det i den ordning man klickar på dem.

    Tack vare Gober blev användare på det andra stora systerforumet också glada, de fick funktionen i går efter kodpush: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120712/nytt-i-fz-forumet-multicitera

    Quote:
    Regnet rinner raskt från taken, endast kodaren är vaken. Ja, trots att semestertid (och semesterväder) råder jobbar FZ:s programmerare på i sina undanskymda burar i ett mörkt hörn av kontoret. Nyss kröp de fram och tryckte på uppdateringsknappen, vilket sjösatte en funktion för att citera flera personer samtidigt när du svarar på inlägg.

    Funktionen finns tillgänglig både i nyhetsvyn och forumvyn. I den förra klickar du citat-knappen för varje inlägg du vill kommentera, varpå du hittar citaten färdigkodade och klara i kommentarsrutan längst ner. I forumvyn trycker du knappen ”Citera flera”-knappen för var och en, och sedan funkar det likadan

    #1065593
    mbranzen wrote:
    Woops, det ser ut som om det är en bugg med bifogade bilder. Om man väljer att förhandsgranska ett inlägg som har bifogade bilder så tappar forumet bort kopplingen till dem. Jag felrapporterar bums!

    Tills vidare – ALLA, FÖRHANDSGRANSKA INTE OM DU HAR BIFOGAT BILDER! Skriv inlägget först, förhandsgranska om du behöver det, bifogade bilderna först då du är nöjd med textinlägget…

    För kännedom. Buggen med bifogade filer som glömdes bort om man förhandsgranskade är fixad av websupporten.

    #1065727

    Om man vill göra ett album eller öppna det gamla från ”förra forumet”:

    Kan man inte välja presentationsbild på sitt album?

    Kan man bara välja att visa eller dölj album, inga finjusteringar så att tex bara vänner eller utvalda kontakter kan glutta?

    Och på tal om vänner, har jag några vänner kvar, haha? Jag vet att jag har fått en förfrågan så jag vet att jag i alla fall har en, men ska inte det synas någonstans under profilen?

    #1065745
    waco3000 wrote:
    Om man vill göra ett album eller öppna det gamla från ”förra forumet”:

    Kan man inte välja presentationsbild på sitt album?

    Kan man bara välja att visa eller dölj album, inga finjusteringar så att tex bara vänner eller utvalda kontakter kan glutta?

    Och på tal om vänner, har jag några vänner kvar, haha? Jag vet att jag har fått en förfrågan så jag vet att jag i alla fall har en, men ska inte det synas någonstans under profilen?

    Då användarfotot har denna funktion med inställning för vem som kan se den (Alla besökare, Inloggade användare, Jag och mina vänner, Jag och sajtens administratörer) känns det som logiskt att bara plocka över den till bilder/album. Punkt 1 och 2 är vidarebefordrade som önskemål till webutvecklarna.

    Angånde vänner. Vänner saknas som länk i kontrollpanelen, trots att funktionen faktiskt finns där, se: https://www.body.se/hem/friends.php – jag beställer att länken kommer på plats i kontrollpanelen.

    #1067685

    Och jag som inte är särskilt aktiv här blir mest virrig när man går in. Det är svårt att beskriva men det som sticker i ögonen mest är de där hantlarna (vad tillför de?) och den jättestora fontstorleken. Kör IE9. Håller helt med Dynan och den person som han i sin tur citerade.

    Dynan wrote:
    ….Jag håller helt med. Alltså forumet är sjukt oöverskådligt nu (hela temat är rörigt) och när inte funktioner är intuitiva så funkar det inte. Jag har gett det en chans men drar mig verkligen från att gå in här nuförtiden.
    #1069142

    I och med införandet av den nya, inte så vackra, reklamen som ramar in forumet, funderar jag på om det finns någon plan
    inför framtiden? Kommer forumet göras om till det bättre, eller är det denna lösning som gäller numera?

    Jag har vistats på en mängd brädor genom åren, och den här är bland de mest underliga jag använt hittills.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 100 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.