Freddan The hobbybuilder.

Home Forums Dagböcker Freddan The hobbybuilder.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 247 total)
  • Author
    Posts
  • #659194

    Efter jobbet i går morse (Tisdag) smet jag upp och körde 20 min på trapp maskinen, trampade ihop 484 kcal.

    På kvällen blev det axlar.
    Började med press framför huvudet i smithen.
    4 set 5-15 reps på 60-90kg

    Raka framåtlyft i smithen.
    3 set 10 reps/arm på 20kg

    Stående sidolyft
    3 set 8 reps på 25kg hantlar.

    Superset
    3 set
    Sittande hantelrodd 10 reps på 25kg
    Bureå draget 8-10 reps på 12,5-15kg
    Stående rodd med V-hantag 10 reps på 50kg
    Liggandes drag med rep 8-10 reps

    Baksidan supersetades med 3 set och 5 övningar.

    Körde dubbel dos av push innan passet, tyckte det kändes av rätt bra.
    Baksidan blev det väldigt bra kontakt med. Provade att köra framåtlutande kabel drag åt sidan, på knä. Som hon Linda visar i senaste Body. Kändes väldigt bra. Så den får man köra fler gånger.

    #659195

    I dag var det biceps och triceps.
    Började med stående stångcurl
    3 set 8 reps på 65kg

    Sen blev det superset, 3 set
    Sittande sångcurl över curlbräda. 8-10 reps på 60kg (cabelcross)
    Stående hantelcurl 8 reps/arm på 22,5-25kg

    Nästa superset blev stående stångcurl i cabelcrossen (smaltgrepp) 8-10 reps på 60kg
    Enarmcurl i cabelcrossen 10 reps på 20kg

    Avslutade biceps med 3 set
    Hammercurl 8 reps/arm på 25kg hantlar
    Repövning 8-10 reps på 30kg

    Triceps övningarna blev
    4 set smalpress.
    1-10 reps på 90-150kg

    3 set
    Kjellströms pressar
    8-10 reps/arm på 45kg
    Pushdowns (omvänt grepp) 10 reps på 45kg

    3 set french press med hantlar 8 reps på 22,5kg
    Overhead….. 8-10 reps på 12,5kg

    Biceps passet kändes ganska jobbigt både i armarna och i huvudet.
    Men det är skönt när man försöker jobba på lite.

    Körde med en skopa Smash och en skopa Push + BCAA före träningen i dag.
    (Tycker man känner mer av om man kör 20g Push i stället tror jag)
    Under passet BCAA + ca 30g kolisar.

    Vet inte om det är optimalt, men man får ju prova sej fram.

    #659196

    Framsida och baksida lår pass var det i dag.
    3 set
    Benböj
    Enbens press
    Sittande bensprak.

    3 set utfall 10 reps/ben

    Baksidan
    2 set ”Finnen”

    3 set
    Liggande benspark
    Raka marklyft med hantlar.

    Fy fan, utfall känns som att arslet ska hoppa ur led.
    Tycker utfall tar nästan mer på skinkorna än framsida lår.

    Innan passet blev det en skopa Smash och en skopa Push + 2 skopor BCAA.
    Shakern jag drack under passet var nog den värsta blandningen jag har gjort.
    Tog 3 skopor BCAA, 1 skopa Twinlabs Ultra fuel (apelsin smak) + Fun light lemon lime. Det smakade ju fasen sprit, som en grogg som blev för jäkla dålig som man bara häller i sej för att slippa hälla ut den……typ.

    #659197
    Neco;699927 wrote:
    Träning är bra för honom -> effektivare medarbetare -> bra för företaget. Oavsett hur det är för ”alla andra”, så kommer det alltid vara bra för honom. Det blir egentligen ingen annan påverkan på er andra tankar om att det borde vara lika för alla. Men det är ju inte lika för alla för han inte är lik alla andra med sitt problem.

    Jag kan se hur det kan upplevas som orättvist… men skulle någon ha uppenbara problem med t.ex alkohol är det möjligt att de skulle erbjudas terapi, just för att det förstör hela den personens liv. Då skulle ingen prata om orättvisa utan tycka att det är bra.

    Funderade lite på det, min första reaktion var att det är lite konstigt att han ska få betalt för att gå och gymma, något som du och andra gör på sin fritid.
    dock måste jag säga att det är rätt vettigt ändå kanske, han kommer förhoppningsvis göra ett bättre jobb (som neco skriver :)), det påverkar ju ingen annan (hoppas man iaf), och det är en snygg gest från företaget visar att man bryr sig om sina anställda, kan ju inte vara fel tycker jag.
    Kan dock ändå känna att det ligger på hans ansvar att ta tag i något som är han egna problem, jag skulle nog försöka hjälpa honom så att han kommer ner i vikt och kan jobba normalt, och han som alla andra kan sköta sin hälsa vid sidan om jobbet, men det är bra mycket bättre att han går på jobbbet än att bli sjukskriven så summa summarium tycker jag det är bra :up:
    grymma pass du drar av där upp i norr, keep on swetting 8)
    mvh E

    #659198
    Esios wrote:
    Neco;699927 wrote:
    Träning är bra för honom -> effektivare medarbetare -> bra för företaget. Oavsett hur det är för ”alla andra”, så kommer det alltid vara bra för honom. Det blir egentligen ingen annan påverkan på er andra tankar om att det borde vara lika för alla. Men det är ju inte lika för alla för han inte är lik alla andra med sitt problem.

    Jag kan se hur det kan upplevas som orättvist… men skulle någon ha uppenbara problem med t.ex alkohol är det möjligt att de skulle erbjudas terapi, just för att det förstör hela den personens liv. Då skulle ingen prata om orättvisa utan tycka att det är bra.

    Funderade lite på det, min första reaktion var att det är lite konstigt att han ska få betalt för att gå och gymma, något som du och andra gör på sin fritid.
    dock måste jag säga att det är rätt vettigt ändå kanske, han kommer förhoppningsvis göra ett bättre jobb (som neco skriver :)), det påverkar ju ingen annan (hoppas man iaf), och det är en snygg gest från företaget visar att man bryr sig om sina anställda, kan ju inte vara fel tycker jag.
    Kan dock ändå känna att det ligger på hans ansvar att ta tag i något som är han egna problem, jag skulle nog försöka hjälpa honom så att han kommer ner i vikt och kan jobba normalt, och han som alla andra kan sköta sin hälsa vid sidan om jobbet, men det är bra mycket bättre att han går på jobbbet än att bli sjukskriven så summa summarium tycker jag det är bra :up:
    grymma pass du drar av där upp i norr, keep on swetting 8)
    mvh E

    Jo dom flesta som man pratar med på jobbet om det säger att ”va fan ska han få träna på arbetstid bara för att han inte kan låta bli att proppa i sej massa mat och gosaker?” ”Då ska ju fan vi också få det”

    Jag tänkte nog också i dom banorna när jag fick höra det första gången, att då borde vi ju också få det. Men sen när hon skrev det där om alkoholproblem så började man ju fundera på att det var en del på jobbet som har fått åka iväg på rehab för såna problem. Det tycker man ju är helt okej. Han har ju problem med sin fettma. Det är ju inte att han bara är lite överviktig, det har ju verkligen gått för långt. Killen klarar inte av att plocka upp skruvar på golvet, somnar gör han lite hur som helst. En gång spillde han ut kaffekoppen 2 gånger efter varan för att han somnade med den i handen.
    En annan gång sträckte han ut armen för att ge en 100-lapp till killen på andra sidan borde. killen mitt i mot såg inte det. Varpå den överviktiga somnade över borde med armen utsträckt.

    Men det gäller ju att han vill det här själv också. Att man verkligen gör något bra av det.

    Pssst……visst det är norr för dej, men jag bor 3 mil från Södertälje;)
    Dom har startat ett hälsoprogram nu på jobbet, det är därför jobbet ger han 1 timme om dagen. Tycker chefen gjorde det bra som själv gick med i programet för att få med sej killen som är den som behöver det.

    #659199

    Veckans sista pass för veckan var rygg.
    Började med chins som jag verkligen är sådär groteskt stark i……eller inte!

    3 set 8-10 reps
    +
    2 set negativa med 20kg vikt.

    Latsdrag framför huvudet
    3 set 10-12 reps med 12-14 plattor

    Latsdrag med V-handtag.
    3 set 8-10 reps 12-13 plattor

    Stående stångrodd
    3 set 8 reps på 100-120kg

    T-bar rodd
    3 set 8 reps på 100kg

    Framåtlutad rodd i cabelcrossen.
    3 set 10 reps/arm 60kg

    Körde lite extra biceps övningar. Det kan ju behövas:(

    21:an eller vad den heter.
    3 set på 40kg

    3 set
    Stående curls i cabelcrossen 10 reps/arm på 20kg
    Bicepscurl med omväntgrepp 10 reps

    Körde 20g Push innan + BCAA 2 skopor före.
    3 skopor BCAA + 1 skopa Twinlab ultra fuel under passet.
    2 skopor vitargo (68g kolisar) + 25g protein efter passet.

    Fy fan vad öm jag är i arslet (skinkorna) i dag. Jäkla utfall:p

    #659200

    Pssst……visst det är norr för dej, men jag bor 3 mil från Södertälje;)
    Dom har startat ett hälsoprogram nu på jobbet, det är därför jobbet ger han 1 timme om dagen. Tycker chefen gjorde det bra som själv gick med i programet för att få med sej killen som är den som behöver det.[/QUOTE]

    verkar vara en bra chef du har.
    Och allt norr om hallandsåsen är norrland! :D

    #659201
    Esios wrote:
    Och allt norr om hallandsåsen är norrland! :D

    Haha okej:p

    #659202

    Äntligen fredag och veckans natt arbete är avklarad.
    Sista natten är det grillning som gäller.
    Hittade jäkla fin ryggbiff
    Körde den tillsammans med sallad,gurka,tomater och avokado.

    Nu på morgonen blev det 50 min morgonpromenad, frullen blev Fevers fluff

    Har sån jäkla träningsvärk i skinkorna, känns som att man har världens största röv.

    #659203

    Har verkligen fastnat för H.e.a.t, hela skivan är helt i min smak. Kanonskiva att ha i gymmet.
    [youtube=o2VxoeVEE1I]

    #659204
    Exhale Freddan wrote:
    Pssst……visst det är norr för dej, men jag bor 3 mil från Södertälje;)
    .

    ni har problem! Norrland börjar vid gävle, men det riktiga norrland är där jag är ifrån!! Luleå! :)

    Ser för övrigt ut som en lyxmatlåda!

    #659205

    I mitt huvud kan jag nog tycka att norrland börjar vid Skellefteå vidderna typ. Umeå är väl absoluta gränsen i så fall.

    #659206

    Förra veckan gick som vanligt, 5 pass för att gå igenom kroppen.
    Den här veckan började jag med Ben i söndags.
    Övningarna var
    3 set superset
    benpress
    benböj till bänk
    sittande benspark

    3 set utfall med hantlar.

    baksidan blev
    3 set finnen

    raka marklyft
    liggandes benspark

    Måndag var bröst dag.

    Bänkpress
    Hantelpress
    Dipps
    Lutande hantelpress + sittande cabel flyes

    Inget märvärdigt pass. Har ökat lite i vikter men inte så jätte mycket. Ligger fortfarande långt efter.

    Efter jobbet smet jag upp och körde 20 min trapp maskin. jobbigt som fasen.

    Dagens pass var biceps och triceps

    Stående stångcurl
    Sittande hantelcurl + Stående curls i cabelcrossen
    Hammercurl + rep
    Enarms curl i cabelcrossen

    Pushdown
    Stående pressar i cabelcrossen
    Kjällström pressar + push down med omväntgrepp
    Over head….. + enarms push down

    Fick till rätt skönt tryck i armarna. Körde stående stångcurlsen på 70kg. Roligt, men om någon skulle ha sett det skulle dom nog undra vad man höll på med………men upp kom det:p

    #659207

    Idag var det dags för rygg, körde före jobbet.
    Började med 4 set marklyft. Första gången jag kör det sen jag var sjuk.
    Resten av övningarna blev
    Latsdrag
    Latsdrag med V-handtag
    Hantelrodd mot bänk
    Sittande rodd
    Framåtlutande hantelrodd + sittande shruggs

    Efter jobbet blev det 20 min trappmaskin. Lyckades komma upp till 500 kcal för första gången.

    Nu är det dags för en riktigt fet Fever fluff

    #659208

    Idag var det framsida + baksida lår,vader och mage.
    Har sån jäkla träningsvärk i korsryggen sen marklyften så jag började med sittande benspark så man fick trötta ut sej lite.

    5 set sittande benspark
    3 set superset
    Benböj med smalfotsättning
    Frontböj
    Enbenspress

    3 set stående bensprak
    3 set liggandes benspark

    3 set sittandes vadpress
    3 set vadpress i benpressen

    3 set situps

    Blev ett rätt bra pass även fast korsryggen ömade. Blev ju inga tyngre vikter.
    En fundering kring biceps träningen. Har svårt att få träningsvärk i biceps. Även om jag kör så tungt jag bara kan över en scottbräda tex. strikt och fint……men så tungt jag bara kan. Nää ingen direkt träningsvärk. MEN om jag som sist jag körde biceps, kör stående curls med stång och dyngar på med så mycket vikt att jag får köra så utförandet inte är snyggt någonstans……..då jäklar har jag fått träningsvärk?:what:

    Får väl köra mer som Fredrik Spång brukar säga ”upp med skiten bara”

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 247 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.