Freddan The hobbybuilder.

Home Forums Dagböcker Freddan The hobbybuilder.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 247 total)
  • Author
    Posts
  • #659044
    Exhale Freddan wrote:
    Haha och jag som kände mej höggravid efteråt:(

    Kom ner till oss, så visar jag hur man tänjer en mage och får magrutor

    #659045

    Jaha är det där felet ligger…….inte konstigt att jag aldrig får några magrutor:)
    Ja erat kök börjar ju bli lite legendariskt.;)

    #659046

    Morgonen började med 2st Burnex och 8g BCAA, sen blev det 8km promenad och 3 km intervaller. gick på ungefär 75min. Sen var det frukost som gällde….dynghungrig. 2dl havregrynsgröt med maniljprotte över.

    På kvällen blev det rygg och mage. Ryggen är en sån muskel som jag blir lite extra glad när jag får träningsvärk i. Har lite svårt att hitta den där superkontakten med ryggen. Men det är väl bara mer träning som gäller. Övning ger färdighet brukar man ju säga.
    Efter blev det Cell-tech + prottedrink.

    #659047

    Dagens gympass blev bröst.
    Verkligen inget toppen pass måste man ju säga.
    Så i morgon blir det vila.

    Började med bänkpress.
    körde några på 150kg, blev inte allt för många.
    sen blev det bara 2 reps på 170kg. + en 1:a på 180kg. Då gav jag fan i det och körde lutande bänk i stället.
    Sedan blev det lutande flyes, och avslutade med stående kabeldrag i cabel crossen (eller vad övningen nu kallas för?):p

    Ännu ett pass där man får gå mer på känsla än att försöka köra lite tyngre………damn it!

    #659048

    Då har man kör på lite i dag med 3st Burnex och 8g BCAA sen ut och körde morgonpromenad på 8km och intervaller 3 km. Tog ca 1 timme. Men jäklar vad ont i låren man fick då;) Man är ju ingen sprinter precis om man säger så. Om Mad dog Fever skulle se en så hade han nog undrat på vilka ställen man hade ont någonstans.
    Efter det blev det 2dl havregrynsgröt med proteindrink över.

    Lunchen blev tonfiskburgare och sallad. Blev rätt gott.

    Till middag var jag in på Linas blogg (Calle Siréns tjej) och hittade lite kyckling som jag var tvungen att prova. Så fram med quick grillen och fräste på, körde klyftpotais till…….är ett jäkla skalande och skivande. Men fasen så gott det var. Jäkligt bra med bloggar som man kan ta lite recept ifrån. Hon har väldigt många också…..en bra blogg.

    På gymmet blev det axlar (framsida,utsida,baksida) gick lite bättre när man vilade gårdagen.
    Press framför huvudet i smith blev det 6: or på 110kg. Sen körde jag lite högre reps på hantlar.

    Rotator övningarna gick bra, inget ont i armbågarna. Körde upp till 8 reps på 22,5 kg hantlarna. (man sitter på en bänk med ena benet 45graders vinkel och har armbågen på knät)

    #659049

    Maten såg jävlig god ut!
    Stark i bänken är du också!

    #659050
    Gustaf Lindberg wrote:
    Maten såg jävlig god ut!
    Stark i bänken är du också!

    Den var mumma

    #659051

    Gårdagens pass (Torsdag) blev triceps och biceps. Började köra lite smalpress men axlarnas framsida kändes för slitna så hoppade över den övningen. Blev French press i stället + lite olika push downs.
    Biceps körde jag som fredrik Spång säger ”upp med skiten ba” blir ju jäkla jobbigt efter ett tag…….fast det är väl det som är meningen?:p

    I morse började dagen med 3 st Burnex och 8g BCAA, sen blev det 8km promenad och 3km intervaller. Fast jag vet inte om jag slöade lite i dag, tog 10 min mer än sist.
    Men far ända in i baljan vad öm i knäna jag har fått………jag är för tjock för att springa på asfalt.

    Knäppte en bild på lunchen, blev tonfiskburgare och sallad. tänkte ta kort redan i går, men då gick det åt h-vete när jag skulle vända dom:|
    [http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=46305&stc=1&d=1219412950]

    Men i kväll blir det kebabpizza:)

    #659052

    Sitter och ska snart börja med middag, såg inte illa ut!:P

    ha en toppen helg!

    #659053
    ZuperZandra wrote:
    Sitter och ska snart börja med middag, såg inte illa ut!:P

    ha en toppen helg!

    Jaså vad blir det för smarrigt då?
    Tack det samma…..passa ryggen!

    #659054

    Dagens gympass blev rygg,mage + underarmar.
    Ryggen blev chins…..som man är skitbra i….NOT.
    Latsdrag.
    Drag uppifrån med V-handtag.
    Stående rodd.
    Sen var dom så snälla i dag på jobbet så dom svetsade ett fäste åt mej så det blev lättar att köra T-bar. Jag tränar på ett ”bond” gym så man får försöka hitta på lite ibland.
    Sista övningen blev sittande rodd.

    Efter det blev det 2 övningar mage och 2 övningar för underarmarna.
    Roligare än så blev det inte.

    En bild på fästet + ett när man drar lite. Nu behöver man väl inte bli kallad för murklan bara för det?

    #659055
    Exhale Freddan wrote:
    Dagens gympass blev rygg,mage + underarmar.
    Ryggen blev chins…..som man är skitbra i….NOT.
    Latsdrag.
    Drag uppifrån med V-handtag.
    Stående rodd.
    Sen var dom så snälla i dag på jobbet så dom svetsade ett fäste åt mej så det blev lättar att köra T-bar. Jag tränar på ett ”bond” gym så man får försöka hitta på lite ibland.
    Sista övningen blev sittande rodd.

    Efter det blev det 2 övningar mage och 2 övningar för underarmarna.
    Roligare än så blev det inte.

    En bild på fästet + ett när man drar lite. Nu behöver man väl inte bli kallad för murklan bara för det?

    Trots att du äter barnportioner, så är ju du en grov pojk:pop:

    #659056
    FEVER wrote:
    Trots att du äter barnportioner, så är ju du en grov pojk:pop:

    När jag var en liten gosse och käkade hemma hos mormor sa hon alltid ”du måste äta så du blir stor och stark” men hon sa då fasen aldrig att jag skulle äta så jag skulle få ruter på magen. Det där får du nästan visa en ”före” och ”efter” bild på:p haha

    #659057
    Exhale Freddan wrote:
    Jaså vad blir det för smarrigt då?
    Tack det samma…..passa ryggen!

    God Morgon på dig…!
    Hmmm, minne som en stants guld fisk just nu.Men nått gott vart det i går.
    Ja, eftersom att detta är min sista ätar helg. Pommes, fläsfilespett och txatziki.Sååå gott :P

    tack om ryggen,kännes en aning bättre.Bara man rrör på sig så.

    Nu ska jag ta een skön skogs runda.!Hoppas att du sover gott.!

    #659058
    Exhale Freddan wrote:
    Sen är det ju lördag i dag, så då måste man ju lyxa till sej lite.
    Blev wokad kyckling och nudlar. + sushi.

    ..och en rosa tutt till efterrätt :D

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 247 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.