Hence den styrketränande bondens comeback!

Home Forums Dagböcker Hence den styrketränande bondens comeback!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 227 total)
  • Author
    Posts
  • #1070532
    bighulken wrote:
    ja,du vila…..det är en konst å teknik att sitta på rätt sätt länge.man måste vara stark i hela bålen då.för att upprätthålla spänningen hela tiden,så att kroppen inte slaknar å man sitter hängandes.med böjd kropp å ryggrad.
    det är i dessa fall,ryggraden tar stryk.diskar.
    så att sitta är inte vila,som många tror.vilket därför resulterat i många trasiga ryggar osv.(jag bara sitter ju),brukar vara den vanliga jargongen.
    att sitta på ett riktigt sätt,bra å rätt sätt.kräver sina muskler.i hela bålomr.mage-ländrygg osv.samt att det också är en statisk belastning,dvs,länge pågående utan nån större maxbelastning.
    bra med crunches där,hence.gäller att stärka upp mage,men även tänka på sidomag musklerna.bland de viktigaste på magen,till skillnad mot vad en del tror å vill tycka.de flesta vill ju ha tvättbräda på framsidan…..lol.ja hela bål delen är ju absolut viktigast,utan att vara stark där,så kan man inte sitta stå eller annat…….lol.
    så att sitta helt upprätt länge,i timmar kräver sina tribut.

    men men,bra att du kämpar på i alla fall…….nu slutar jag,blir alltid långrandig i mina skriverier…….lol.

    Ja visst är det så, fördelen när man plöjer är att det är lite skakigt och ojämt ibland och då sitter man oftast och håller spänningen i bålen. Men som du säger att ”sitta” har ju blivit den ”nya” folksjukdomen.

    Hur fungerar det för dig när du kör lastbil? Har du lärt dig hur du ska sitta utan att få besvär med ryggen?

    ja borde nog lägga in sidomagmusklerna, du har helt rätt i det :)

    Det gör inget att du blir långrandig i dina skriverier bara kul att få respons:) hehe

    Mvh Hence

    #1070547
    Hence wrote:
    bighulken wrote:
    ja,du vila…..det är en konst å teknik att sitta på rätt sätt länge.man måste vara stark i hela bålen då.för att upprätthålla spänningen hela tiden,så att kroppen inte slaknar å man sitter hängandes.med böjd kropp å ryggrad.
    det är i dessa fall,ryggraden tar stryk.diskar.
    så att sitta är inte vila,som många tror.vilket därför resulterat i många trasiga ryggar osv.(jag bara sitter ju),brukar vara den vanliga jargongen.
    att sitta på ett riktigt sätt,bra å rätt sätt.kräver sina muskler.i hela bålomr.mage-ländrygg osv.samt att det också är en statisk belastning,dvs,länge pågående utan nån större maxbelastning.
    bra med crunches där,hence.gäller att stärka upp mage,men även tänka på sidomag musklerna.bland de viktigaste på magen,till skillnad mot vad en del tror å vill tycka.de flesta vill ju ha tvättbräda på framsidan…..lol.ja hela bål delen är ju absolut viktigast,utan att vara stark där,så kan man inte sitta stå eller annat…….lol.
    så att sitta helt upprätt länge,i timmar kräver sina tribut.

    men men,bra att du kämpar på i alla fall…….nu slutar jag,blir alltid långrandig i mina skriverier…….lol.

    Ja visst är det så, fördelen när man plöjer är att det är lite skakigt och ojämt ibland och då sitter man oftast och håller spänningen i bålen. Men som du säger att ”sitta” har ju blivit den ”nya” folksjukdomen.

    Hur fungerar det för dig när du kör lastbil? Har du lärt dig hur du ska sitta utan att få besvär med ryggen?

    ja borde nog lägga in sidomagmusklerna, du har helt rätt i det :)

    Det gör inget att du blir långrandig i dina skriverier bara kul att få respons:) hehe

    Mvh Hence

    ja,att jag kör lastbil,stämmer väl.men kör kranbil,som används inom anläggning,dvs,mkt markjobb å lyft med kranen,då står jag utanför bilen med fjärren på midjan.å klättrrar upp å ner å hit å dit.samt hugger alltid i när det behövs skottas eller sopas å dylikt.så jag har valt att inte sitta stilla!!!…..är ju gratis träning,eller t.o.m. betalt får jag!!!……..lol.

    sen ibland,så dyker det upp fina tillfällen att lyfta lite också,när gubbarna inte orkar lyfta upp el ner,vibbran el dylikt tung tingest.då brukar jag rycka upp den,till grävmaskinistens förtret………lol.för då fick han ju inget att göra…..he he he …..

    som sagt,man väljer hur man vill leva å vara……som gubbarna jag arbetar med,för minsta lilla tingest,så står de å väntar att grävarn ska komma å hjälpa dem.kan väga allt från 20kg till 120kg,men de vägrar att lyfta då.det är då jag älskar att glida in å bara svinga upp saken de int vill lyfta!!!………lol.man måste vara lite galen i livet för att ha det roligt……;-).

    kom ihåg en gång,när jag körde AGA gas.hade en lev till älvsjö mässan då.typ 25 små tuber med blandad gas,typ acetylen mm….hade ställt den lite konstigt vid pålastning av bilen på morgonen.så den buren med tuber gick int att öppna,öppningen var mot en annan bur.så jag lyfte ur alla tuber för hand å ställde dem på bakgavellyften,å sen ner å bytte ut de gamla mot de nya,å sen upp igen å ilastning igen då.burarna är väl en 120cm höga också.samma som tuberna,de små. då stod det ett gäng arbetare å titta med stooora ögon,å de skakade på huvet…..lol. å sade,varför använder du inte kranen då?…..äääää en får ju lite gratis träning nu!!!!! å de bara skakade på huvena ännu mera…….he he he .sen efter en 30 minuter så var jag klar.svettig å fin.de bara skrattade å skakade på huvet,galning………tyckte de. sen när jag skulle åka därifrån,så förklarade jag för dem! att burarna stod fel,samt att jag på kvällen på gymet skulle köra marklyft i 1.5 timme.i vanliga fall. men det slapp jag nu,eftersom jag redan hade tränat tyggen nu då……så jag hade tjänat in denna tid på gymet då,1.5 timme,och dessutom fick jag betalt också…….lol

    så funkar jag………..ok,lite långrandig nu igen då….men men hej svejs hence….mvh bighulken…….;-)

    #1070589

    hehe, jo det är samma här man griper gärna in och lyfter nåt som de andra inte orkar :) Alltid gillat att lyfta saker i jobbet

    #1070590

    Jaha då egentligen var det tänkt att vila idag men eftersom vi har årsmöte i vägförenngen imorgon så fick jag köra passet ikväll istället.
    Övre rygg
    Breda latsdrag
    12x20kg
    12×30
    10×40
    9×40
    15×30

    Latsdrag V handtag
    7×45
    6×40
    7×40

    Sittande rodd i kabelmaskin
    10x40kg
    10×55
    10×65
    9×65

    Hantelrodd
    15x22kg
    15×22
    15×22

    Crunches raka och sneda supersetat
    Först 10 raka crunches sen 10 på varje sida sneda crunches x 2 set
    Brände skapligt i magmuskulaturen

    Då blir det bröst och axlar nästa gång då, i helgen:)

    #1070596

    Det känns skönt att se dig kommit igång så bra med träningen igen. Trivs du bra med det här schemat du har ? =)

    Give those titties a hell next time ! :D

    #1070599
    kuulan wrote:
    Det känns skönt att se dig kommit igång så bra med träningen igen. Trivs du bra med det här schemat du har ? =)

    Give those titties a hell next time ! :D

    ja tack, jo det känns rätt bra men kan kännas lite skumt att köra rygg ena dagen sen dagen efter bröst och axlar, men jag funderar på att lägga in en vilodag mellan dem istället för att ha två st vilodagar på raken i upplägget som jag har efter armpasset. Det är väl bara benen som jag inte kommit igång med än, måste plocka in dem snart innan jag får en sån där biffig kropp med kycklingben som styltor:D

    Yeeh these titties ain´t gonna have it easy next time18)

    #1070614
    Hence wrote:
    Jaha då egentligen var det tänkt att vila idag men eftersom vi har årsmöte i vägförenngen imorgon så fick jag köra passet ikväll istället.
    Övre rygg
    Breda latsdrag
    12x20kg
    12×30
    10×40
    9×40
    15×30

    Latsdrag V handtag
    7×45
    6×40
    7×40

    Sittande rodd i kabelmaskin
    10x40kg
    10×55
    10×65
    9×65

    Hantelrodd
    15x22kg
    15×22
    15×22

    Crunches raka och sneda supersetat
    Först 10 raka crunches sen 10 på varje sida sneda crunches x 2 set
    Brände skapligt i magmuskulaturen

    Då blir det bröst och axlar nästa gång då, i helgen:)

    bra där med crunches!!!…….tänk på axlarna,inte så mkt framsida,det får du redan i bänken/bröst. mellandelen å baksidan är viktig.

    #1070638

    Hej idag hade jag sovmorgon gick upp och gjorde frukost på sängen åt min sambo:) Jag har fått det många gånger förut så tänkte att det var min tur nu :) Läste lite i body tidningen efteråt för att samla lite inspiration. Efter 1,5 timma så var det dags för träning.

    Idag var jag på så bra humör så jag filmade varje övning, gjorde en liten film på den ett set från varje övning förutom i hantelflyes där jag tog med både set 1 och set2
    Började innan passet att strecha ut kroppen ordentligt och värma upp. Hade lite känningar i ryggen igår på jobbet. Kändes som små låsningar långt ner denna gången, så jag ser det lite som en varningsklocka. Så ska strecha ut ryggen varje dag nu när jag jobbar, så lätt att bli stel. Det var en sån där jobbig dag då jag kände mig trött och det var mycket ösande i spannmålsrummet och foder hela dagen. Samt att jag höll på med att ta bort skivristar från plogen och de vägde en del när jag skulle få bort de ur fästet, de ville inte ge med sig så lätt helt enkelt blev det för mycket igår. Hade ju tränat ryggen dagen innan så var därför jag var lite trött.

    Dagens pass:
    Axlar
    Sittande hantelpress utan ryggstöd
    10×13,5kg
    10×13,5
    7×13,5
    7×13,5

    Bröst
    Hantelpress totalt 43kg
    5×21,5kg
    7×21,5
    7×21,5
    5×21,5

    Axlar
    Sidolyft sittande
    12x9kg
    10×9
    10×9
    8×9

    Bröst
    Hantelflyes
    10×13,5kg
    10×13,5
    8×13,5

    [youtube=d2Pxcg45sCg]

    #1070697

    Hejsan, armar ikväll ett pass som kändes okej, fick bra pump i biccarna
    Armar
    Biceps
    Bicepscurl med rak 220 cm stång, fina strikta curls
    15x20kg
    10×30
    10×35
    5×40
    5×40
    5×40
    Nästan glömt bort hur bra denna övningen är, den tar riktigt bra

    Frenchpress
    10x20kg
    10×25
    4×30
    5×27

    Preachercurl ez stång
    10x22kg
    8×22
    6×22
    5×22

    Skullcruschers
    15x18kg
    15×18
    12×18
    15×18
    Valde alldeles för lätt vikt där, men skönt att få reppa ut lite

    Intog proteindrink efter passet, väntar på BCAA kapslarna som jag beställt, får se om de kan hjälpa till nåt:) Köpte Star nutrition.

    #1070730

    Hejsan svejsan:)
    Gjorde lite ändringar idag, egentligen var det vila idag men det passa mig bättre att träna idag så vilan får bli imornn:)
    Körde övre rygg idag, ett kanonpass, fullständigt kasta mig på alla övningar:) Riktigt bra glöd

    BCAA innan passet
    Övre rygg
    Latsdrag
    15x30kg
    10×40
    8×45
    6×45 sen 5×40 direkt efter
    15×40
    10×40

    Sittande rodd i kabelmaskin
    12x50kg
    7×70
    7×70
    8×70
    8×70
    15×60
    Bästa serien någonsin

    Latsdrag v handtag
    5x50kg
    4×50


    <4×40
    8×40

    Chrunches 10 raka sen 10 sneda på varje sida
    2 set

    Passet tog ca 20 min, körde riktigt intensivt och lastade på tyngre än vanligt

    #1070767

    bra tränat!!!..
    intensivt å koncentrerat,så ska de va.

    #1070772
    bighulken wrote:
    bra tränat!!!..
    intensivt å koncentrerat,så ska de va.

    Tack så mycket, kändes verkligen kanon

    #1070804

    Hej, haft mycket stress på jobbet denna dag, varit mer eller mindre stressigt i ett par veckor. Det är ju inte särskilt bra om man vill bygga muskler att stressa för det hämmar ju tillväxten. Men det är så svårt att koppla av när man har så mycket att göra. Men nu är jag äntligen färdig med höstplöjningen:)

    Dagens pass bröst, axlar och mage
    I början kändes det riktigt jobbigt efter all stress så kände jag mig omotiverad men det lossnade ganska snart och blev ett bättre och bättre pass hur längre jag körde.

    Axlar
    Sittande hantelpress utan ryggstöd
    12×13,5kg 2 reps mer än sist
    12×13,5
    10×13,5
    8×13,5

    Sidolyft hantlar supersetat med chrunches
    crunches 10 raka 10 sneda på varje sida

    Sidolyft


    >chrunches
    10x9kg


    >chrunches
    10×9


    >chrunches
    10×9


    >chrunches

    Bröst
    Snebänk hantelpress
    7×17,6kg
    6×17,6
    6×17,6

    Bröst
    Hantelpress
    12×17,6kg
    7×17,6
    7×17,6
    6×17,6

    Bröst
    Hantelflyes
    8×13,5kg
    8×13,5
    6×13,5
    6×13,5

    Dagens kost
    06:15
    Proteindrink whey 80 stevia, smörgås med ost 1 kapsel omega 3,
    09:00
    Havregrynsgröt, 1 st smörgås, 1 st kapsel omega 3, cellenzym och lactovital tillskott, 5 gr l glutamin
    12:30
    Nötfärsbiffar, morötter, rödlök, massa broccoli och potatis 1 st kapsel omega 3, 5 gram l glutamin,, cellenzym och lactovital tillskott
    15:30
    Whey 80 stevia proteindrink, 1 st smörgås
    17:30 BCAA
    18:00 Träning
    18:45 Whey 80 stevia proteindrink
    19:20 krögarpytt, 2 stekta ägg, morötter sallad och gurka, 5 gram l glutamin
    Något litet till innan jag lägger mig sen 21:30

    Vet inte om detta är tillräckligt intag för mig får se om jag växer nåt, som det sett ut nu så har jag ätit såhär de senaste två veckorna. På vilodagarna så tar jag BCAA direkt när jag vaknar på morgon vid kl 06:00 och skjuter fram det första målet till runt 07:30

    #1070811

    Bra krigat i gymmet!

    Helv*** vad goda dom där biffarna såg ut :O

    Angående din kost så tror jag inte att det skadar o käka lite mer mat. Nu skriver du ju inga mängder på hur mycket du äter exakt men det verkar överlag ganska ”nyttigt” och inte några sjuka mängder. Med tanke på ditt tunga jobb så tror jag att lite mer käk skulle göra dig gott =) Tex mosa in mer pasta och ris som kolhydratskälla vid dina måltider. Broccoli och andra grönsaker är jättebra grönsaker, men de är inte så energitäta tyvärr (eller det är ju bra för mig som vill gå ned i vikt, hehe).

    Kör så det ryker ! =)

    #1070871
    kuulan wrote:
    Bra krigat i gymmet!

    Helv*** vad goda dom där biffarna såg ut :O

    Angående din kost så tror jag inte att det skadar o käka lite mer mat. Nu skriver du ju inga mängder på hur mycket du äter exakt men det verkar överlag ganska ”nyttigt” och inte några sjuka mängder. Med tanke på ditt tunga jobb så tror jag att lite mer käk skulle göra dig gott =) Tex mosa in mer pasta och ris som kolhydratskälla vid dina måltider. Broccoli och andra grönsaker är jättebra grönsaker, men de är inte så energitäta tyvärr (eller det är ju bra för mig som vill gå ned i vikt, hehe).

    Kör så det ryker ! =)

    Japp det var riktigt gott :) Okej precis jo har märkt att det skulle nog vara behövligt att fylla ut med lite kolhydrater. Har gått upp ca 1 kg nu sista månaden vilket är bra. Men som du säger så kan det gå åt lite mer kolhydrater för att mata min stackars kropp som får slita så:D

    Hejsan

    Då var dagens pass avklarat, det var riktigt jobbigt kramade ur biceps så pass mycket så energin sinade lite till tricepsen tyvärr, nästa armpass får jag väl istället börja med triceps så det blir rättvist. Provade lite knäböj för att se hur man ligger till, som väntat åt skogen. Har tappat typ all kraft där som jag hade. 6x60x3 set räckte för att bli mör, jaja. Har köpt ett gymkort nu förresten så kommer träna 2 dagar i veckan i mån av tid på ett av gymmen här i valdemarsvik. Köpte ett halvårskort, så nu ska jag kunna köra ben ordentligt eftersom jag inte har tillgång till så mycket bra utrustning för det här hemma. På tisdag kommer det bli rygg träning, ser fram emot det. Riktigt kul att få träna på ett riktigt gym igen, var länge sen. Den sociala biten är ju rätt viktig också, även när man kommer till träningen :)

    Dagens pass då:

    Knäböj atg utan bälte
    6x60kg
    6×60
    6×60

    Armar
    Rak stångcurl
    10x30kg
    6×35
    7×40
    7×40
    6×40

    Preachercurl med hantel en arm i taget, långsamt
    10x9kg
    10×9
    9×9
    12×8
    12×8 hjälp på de 4 sista repsen
    10×8 explosivare

    Hammercurl
    14x9kg
    4×13,5
    5×13,5

    ezcurl
    8x22kg
    5×22

    Triceps pushdown
    15x15kg
    12×20
    10×20
    6×20


    >direkt 5×15

    Stående tricepspress bakom nacken till över huvudet med ez stång
    10x24kg
    7×28
    4×28

    Frenchpress
    10x24kg
    5×24
    8×20
    7×20

    Chrunches 11 raka 11 sneda på varje sida
    2set

    Skönt pass, känner mig helt slut i hela kroppen, tur att man är ledig resten av dagen:) Känner mig slut även i skallen, ett jobbigt pass helt enkelt. Ladda batterierna till tisdag då jag far till gymmet i viken tjoho

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 227 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.