Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,126 through 1,140 (of 1,198 total)
  • Author
    Posts
  • #1067960

    jaaa dessa brädor äro outgrundliga:-)asg

    #1067962

    jag tycker mig se ett långsmalt ansikte som lipar åt mig!!!………..lol.

    #1068044

    Ja det var ju också en variant på ett k*khuvud!

    #1068183

    Ni skrattar ni, själv vill jag se på mig själv som en modern riddare,,, en nutids Don Quiote fast med blåställ istället för rustning och med sågklingan som vapen i stället för lans och svärd. Jag har ett oerhört viktigt jobb där jag räddar hemmapulande snickaramatörer från att få snorreliknande kvistar för evigt inbyggda i altantrallen, det ni!!!!

    Jag har varit osynlig på forumet nu under några dagar och det beror på att jag har helsickes mycket att göra. Jag har kört ett flyttlass söderut och håller fn på att fixa till lägenheten och allt annat krimskrams, typ möbler och sånt. Det går bra i alla fall, imorgon kanske jag har en soffa att sitta och mysa i med lite tur. Vi hörs!

    #1068184

    Det bästa är ju att det står ”SICK” på den där gula mackapären. En fin bild!

    #1068441

    Yes, the dick pic is sick!

    Ojojoj, vilken vecka! Jag och min kära mor har verkligen haft fullt upp då vi har grejat med flyttlass, letat möbler på blocket och i affärer men vi fick ihop allt viktigt tillslut och jag är jättenöjd med hur det blev i lägenheten. Ingen lyx och flärd men det är funktionellt och ser OK ut, men framförallt kom jag undan billigt. Jag tror faktiskt att allt som allt kostade runt 2000kr då jag hade rensat mina förråd och gamla gömmor och köpt det som saknades. På vägen hem sedan stannade jag till på IKSU och rev av historiens mest frustrerade och okoncentrerade träningspass, iförd resekläderna som inte direkt doftade hallonbåtar.

    Fredag = Överkropp!

    Uppvärmning för axlar
    Utåt och inåtrotationer för axlar 3kg 2x15st
    Stående hantelpress 17,5kg 6,6,5st
    Bänkpress 50kg 5st, 60kg 4st, 65kg 2,4,3st (minns inte riktigt, rev även ned en viktskiva som studsade typ mitt mellan fötterna)
    Dips 15st:)
    Chins 8st:)
    Latsdrag bakom huvudet (Technogym) 60kg 3x4st
    2-arms Kabelrodd (Life fitness) 27kg 3x6st
    Sidolyft med hantlar 7,5kg 3x8st (Sakta)

    Chins och framförallt dips, där verkar det gå framåt nu och det är inte så himla långt kvar till PB!
    Annat kul, jag lyckades alldeles nyss kränga på mig ett par av mina slimfit-jeans igen:up:. Ikväll ska jag gå på bio och se läderlappen, men först blir det någon sorts buffé, kanske kinamat?! Det kommer att bli gött.

    #1068444

    Lycka till nu med det nya äventyret och ha en trevlig kväll med läderlappen och buffe :)

    #1068477

    ja,de där tå dödarna är inte så roliga……lol. nästan till att man ska ha arbetar dojorna på sig där,stålhätta….
    gjorde samma sak för ett par veckor sedan.för många småvikter som hänger på de översta hängarna!!

    för jag brukar ju alltid rumstrera runt bland de nedre vikterna…….lol
    å de är lätt hänt att hela ställningen gungar till då,varav 1kg:s vikterna för för sig att prova en flygtur…….som tur är har inte mina tår kommit ivägen,ännu!!!

    lycka till med ditt nya boende nu då! och idrotts karriären också….;-)

    mvh:hulk

    #1068504

    Thank you Gober! Jag vet faktiskt inte riktigt exakt vad jag ger mig in på men jag ser ändå fram emot det.

    Jag undrar vem fasen som uppfann översättningen av Batman och fick det till att ”Läderlappen” skulle nog passa fint, jag får alltid underliga bilder i huvudet då jag jag tänker på den svenska översättningen. Filmen tyckte jag var helt OK faktiskt men man ska bara titta och inte analysera detaljerna för hårt bara. Gillade att tjejerna i filmen inte var några fjompor utan att dom fick vara coola och hårda dom också8).

    Ett tack även till bighulken. Jag kommer nog att kontakta SL-klubben där nere då jag har flyttat på riktigt vilket sker om sådär 1 vecka.

    Jag var enbart okoncentrerad och slarvig då jag skulle plocka bort vikterna från bänkpressen och noterade inte att det hängde en mindre viktskiva längst ut, jag hade ju tur denna gång i alla fall…

    Lördag = Ben!

    Uppvärmning: Lätta knäböjar och utfall
    Knäböj 50kg 10st, 60kg 5st, 70kg 5st, 80kg 3x5st
    Leg curl (Life fitness) 46kg 9,9,8st
    Leg ext med ett ben (Life fitness) 33kg 3x7st/ben
    Leg press, benen ihop läge 2 (Life fitness) 175kg 3x8st
    Vadpress (Life fitness) 150kg 10,9,8st

    Tänkte på att stå lite bredare och spänna upp magen på böjarna och det gick väl sådär, dom flesta kändes OK men fick lyfta mer med ryggen på någon enstaka repetition. Annars var det inte så mycket att orda om, en bra genomkörare blev det helt enkelt.

    Nu blir det återigen lite mer ordning och reda med kaloriräkningen. Veckan som gått fick jag fokusera på att göra det bästa av situationen och att räkna kalorier och proteiner fanns det bara inte utrymme för på dagordningen. Jag brukar använda mig av programmet ”dumbbell” där jag fyller i vad jag jag stoppar i mig och tycker att det funkar bra.

    #1068543

    Söndag = Överkropp!

    Uppvärmning
    Utåt och inåtrotationer för axlar 3kg 2x15st
    Sittande hantelpress 20kg 5,5,4st
    Bänkpress 50kg 5st, 60kg 5st, 65kg 5,5st
    Dips 16st:)
    Ful-chins 9st:)
    Latsdrag med v-handtag (Technogym) 60kg 7,6,6st
    Stående rodd med rep ned mot bröst (Technogym) 35kg 3x8st
    Stående rodd med rep upp mot bröst (Technogym) 35kg 3x8st
    Sidolyft, kabel med handledrem 9,7kg 3x7st/arm:)
    Biceps, EZ-stång + 20kg 7st

    Det gick väl rätt så OK idag. Vägde dryga 70kg i morse så vikten smyger sakta men säkert neråt och övningar med kroppsvikten som motstånd börjar bli lite roligare att träna igen.

    Har varit över till grannen under kvällen och druckit kaffe och käkat bulle. Han hade fiskat och fått en bra fångst som han delade med sig utav, man känner sig lite bortskämd när man får färsk fisk bara sådär… Nu blir det till att ladda inför den sista arbetsveckan. Jag tror faktiskt att jag kan komma att sakna jobbet endel och framförallt allt roligt snack. Vi brukar ha jätteroligt på våra fikaraster med en härligt retsam jargong och trevlig stämning inom arbetslaget.

    #1068551

    det kommer att gå bra detta byte!!
    man saknar ofta det man redan har haft,och är orolig över det man inte vet!!!
    men det är intresant att kasta sig ut i nya projeckt,å pröva.en del vågar inte detta,vilket resulterar i att de inget gör i sitt (enda)liv.eller inget var väl fel skrivet,menar att de lunkar på i samma spår resten av livet.är bekvämt!..men då vidgar man int sina vyer!!
    men som jag brukar säga:Många äro vägarna till lycka-samt o-lycka……….lol.
    men kör på nu,kommer att vidga dina vyer i alla fall.
    lycka åt dig nu….;-) den djärve står lyckan bi!!!…….

    #1068599

    De har en, vad jag tror är, riktigt bra och seriös atletklubb i stan dit du flyttar. Klubben där jag är har haft kontakt med dem
    genom åren. Vill man ha hjälp med styrkelyftsträningen finns det nog inget bättre ställe.

    Kan tänka mig att du har talang för lite tunga lyft, waco.

    #1068666

    Tack båda två för pepp, det behövs verkligen nu då mitt humör är svajigare än någonsin. Igår hade jag en riktigt tung dag då jag undrade om jag var riktigt klok som ska flytta, sedan kom jag till jobbet och då undrade jag varför jag fortfarande jobbade kvar? Nu är det på gång i alla fall, from Fredag-afton bor jag på ny ort. Jag har även kontaktat klubben där nere så nu blir det lite nytt. Låter bra att du hört mycket gott om klubben Getto, jag kan ingenting om den där världen men såvitt jag förstår har dom endel riktigt bra lyftare.

    #1068686

    Tisdag = Ben!

    Uppvärmning: lätta knäböj och utfallssteg
    Marklyft 60kg 10st, 90kg 5x1st, 100kg 1st, 105kg 1st, 110kg 2xFail, 100kg 1st
    Raka marklyft (Remmar) 60kg 6st, 70kg 6st, 80kg 3x6st
    Benspark (Life fitness) uppv.set, 75kg 3x8st
    ”Explosiva marklyft” med kettlebell 16kg 6st, 20kg 6st, 24kg 6st, 32kg 6st, 40kg 3x6st
    Djupa benpressar (Technogym) uppv.set, 140kg 6,6,4st
    Vadpressar i benpressen (Technogym) uppv.set, 150kg 12,10,10,10,10st

    Jag är inte riktigt nöjd med de inledande marklyften idag, surt att jag inte klarade 110kg men det spelar mindre roll, lyften känns inte riktigt som jag tror/tycker att dom ska kännas. Körde många ettor där jag letade efter rätt flow istället för att nöta på som jag ofta brukar göra. Annars var det väl inget speciellt med dagens pass, inga viktrekord men en bra genomkörare.

    Det ska bli intressant att se om (eller rättare sagt hur mycket) mina träningspass kommer att förändras nu då jag börjar träna med ”proffs”. Jag gissar på mer grenspecifik träning och mindre lull-lull, många fler set och kanske färre reps. Ska även bli intressant att se om dom kör efter någon slags indelning av hårdare och lättare perioder, själv har jag mest gått efter magkänslan och inte följt någon strikt plan.

    #1068807

    Idag var det ”den sista” av många vardagliga normala händelser. Jag gjorde kanske min sista arbetsdag på jobbet, ett ställe där jag har varit sedan -98. Jag besökte även träningsstället IKSU för sista gången på ett bra tag framöver och det kändes bra att få göra hyfsat bra ifrån sig i alla fall. Kanske var det laddningen/avskedsfikat med äppelpaj och vaniljsås som gjorde att man hade lite bättre kraft.

    Torsdag = Överkropp!

    Uppvärmning
    Utåt och inåtrotationer för axlar 3kg 2x15st
    Chins 10st:)
    Dubbel kabelrodd (Life fitness) 27kg 3x8st:)
    ”Rear delta flyes” (David, friviktsmaskin) 10kg 3x8st:)
    Sidolyft, kabel och handledsrem 9,2kg 7,6,6st/arm
    Bänkpress flera uppv.set, 70kg 3+F, 5st:)
    Sittande axelpress (David friviktsmaskin) 22,5kg 6,7,6,6,5st:)

    Yes, 10st fulchins är inte så pjåkigt och jag hade fortsatt tänkt mig att minska i vikt så mitt PB på 15st ligger i fara snart. Annars var jag även nöjd med sista setet i bänken, 5×70 är väldigt nära PB (7st) och då kändes det ändå inte riktigt bra. Hade tex svåra teknikbekymmer på föregående set som var vingligt och med rumplyft, jag fixade, trixade och letade rätt bryggställning så länge att jag var alldeles slut innan jag hann påbörja setet. Det var i alla fall skönt att bevisa för sig själv att man har styrkan kvar någonstans i kroppen, det hänger egentligen bara på vad stoet får i sig för kraftfoder för att det ska funka:P.

Viewing 15 posts - 1,126 through 1,140 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.