MissTina021´s Träningsdagbok

Home Forums Dagböcker MissTina021´s Träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 54 total)
  • Author
    Posts
  • #455516

    Fakta om mig:

    Namn: Tina
    Ålder: 1981
    Vikt:: Idag 62.1 kg Målvikt: 57 kg
    Längd: 167 cm
    Intressen: Träning och hälsa, ridning, make up
    Träningsdagar: 3 dagar gym, 3 dagar Cardio

    Igår var första dagen med Personlig tränaren Peter, en vän till mig som bor i Stockholm men som är här i stan och hälsar på sina föräldrar. Så igår så möttes vi upp på gymmet och vi bestämde oss för att jag skulle köra bröst och biceps. Peace off cake tänkte jag :P Inte speciellt, efter 2:a övningen bröst så trodde jag att jag inte skulle orka en enda vikt till så slut var jag. Mina armar skakade att jag nästan trodde dom skulle gå av på mitten.
    Men jag är envis av mig och tänkte vad fasen jag ska inte ge upp redan, utan jag ska klara mig igenom det här mördarpasset!
    Som avslut så körde vi 2 övningar mage (liggande benlyft på bänk och benlyft på boll)
    Jag har nog aldrig varit så slut i hela mitt liv efter ett träningspass, jag var nära på att krypa ut från gymmet.

    Men det är bara att bita i det sura äpplet för imorgon är det dax igen :emo-thumb

    Berätta gärna om era upplägg och mål med eran träning!

    #65609
    #455517

    Hehe, helt rätt! Bara att köra på! ;)
    Kör hårt imon igen!

    #455518
    Pixi wrote:
    Hehe, helt rätt! Bara att köra på! ;)
    Kör hårt imon igen!

    Ja det är bara köra på och hoppas man överlever :D

    #455519

    Absolut!!

    Skulle oxå vilja få träna för en PT! Utnyttja honom till max :emo-thumb

    Lycka till massor :D

    #455520

    Tack så hemskt mycket, ja jag ska suga åt honom ordentligt nu den här veckan han är i stan. Men det är så dåligt på gymmet jag tränar på att han får inte komma med in och hjälpa mig egentligen för dom vill inte ha PT utifrån. Så dåligt! Jag som ser mig som väldigt seriös i min träning kan då inte bestämma vilken PT jag ska få träna för utan då måste jag tydligen byta gym :(

    #455521
    MissTina021 wrote:
    Tack så hemskt mycket, ja jag ska suga åt honom ordentligt nu den här veckan han är i stan. Men det är så dåligt på gymmet jag tränar på att han får inte komma med in och hjälpa mig egentligen för dom vill inte ha PT utifrån. Så dåligt! Jag som ser mig som väldigt seriös i min träning kan då inte bestämma vilken PT jag ska få träna för utan då måste jag tydligen byta gym :(

    Så e det alltid på de större kedjorna har man hört nu för tiden. Bra att du får lite insikt av din PT hur man bör träna. Det e oftast tjejers problem att de inte tränar tillräckligt hårt för maximal hypertrofi. Så i början de tjejer jag tränar, gråter, har ont, skriker, gnyr och hatar mig stundtals. Men i slutändan så får de det resultat som de efterlängtar. Från en slät slapp mjukglass till en hardcore fitness pingla:)! Kör hårt nu, ”no pain no gain or remain the same!”

    #455522
    biffen669 wrote:
    Så e det alltid på de större kedjorna har man hört nu för tiden. Bra att du får lite insikt av din PT hur man bör träna. Det e oftast tjejers problem att de inte tränar tillräckligt hårt för maximal hypertrofi. Så i början de tjejer jag tränar, gråter, har ont, skriker, gnyr och hatar mig stundtals. Men i slutändan så får de det resultat som de efterlängtar. Från en slät slapp mjukglass till en hardcore fitness pingla:)! Kör hårt nu, ”no pain no gain or remain the same!”

    Ja, det var verkligen så att jag nästan grät igår för jag hade så ont i mina muskler. Men självklart är det värt det eftersom jag vill ha mer resultat :) Men man har ju tyckt själv att man vetat vad man gjort på gymmet och så följer Peter med och lägger om helt med fler rep och man har så ont och är helt slut att man nästan kryper ut från gymmet.
    Värken idag är långt ifrån det jag kännt förut haha

    #455523

    Ja morgonen började med att jag och Peter sköt upp på träningen så vi ska köra passet imorgon istället. Så jag bestämde mig att åka till gymmet iaf och köra cardio innan jobbet. Drack en proteindrink innan och sen var jag fit for a fight på crossen i 20 min. Sen dom andra 20 min så vart det löp på bandet. Sen bar det iväg till Lidl för att fylla på kylen med kvarg, funlight och frysta bär =)

    Jag har även gjort en ny beställning på BS Whey 100% och EAA-XX. Det ska bli intressant och prova ett nytt märke :) Jag hade lite beslutsånget om jag skulle beställa diet fuel istället men jag fick lite tips på min tråd om att man kan ta kvarg som nattmål istället. Då sparade jag in lite pengar.
    Nu är det jobb hela dagen sen blir det ut till stallet och motionera min Svart!

    Ha en bra dag alla!

    #455524

    Ja idag var det dax igen med träningen med Peter. Och jag kan säga att jag bävade för dagen likaväl som jag såg fram emot den. Vi körde axlar och underarmar. Tanken var att vi skulle köra triceps också, men jag var så slut att jag inte orkade en enda dip och då är det illa.
    Så det vart:

    Axlar

    Sittande axelpress med hantlar 15*8kg, 20*8kg, 25*6kg
    Drag till hakan med stång: 15*10kg, 20*15kg, 20*10kg
    Sittande axellyft åt sidan: 15*10kg, 10*12,5kg, 15* 7,5kg

    Underarmar

    Handledscurl med skivstång: 15*15kg, 20*10kg, 25*10kg
    Handledscurl i cable: 15*12,5kg, 20*10kg, 25*10kg

    Imorgon blir det vila för musklerna och bara ta mig till gymmet och köra 45 min förbränning. Om jag kommer upp ur sängen det vill säga :D

    På lördag blir det rygg, triceps, ben och mage. Har jag turen på min sida så kommer han även vara här nästa vecka och träna med mig om han kan ordna runt lite på jobbet.

    #455525

    Fredag och helgen är här, kan inte bli bättre :) Men det innebär ingen vila för mig utan jag tog mig ut på en långpromenad med Casper imorse. 30 min hann det bli innan jag var tvungen att åka hem och hämta sambon som skulle till skolan.
    Jag vaknade kl 07.30 imorse och känd emig helt blåslagen! Jag har så ONT i mina axlar att det känns som jag fått ordentligt med stryk. Men det är underbart! Sen jag började träna för PT så har jag aldrig haft så ont och det är en sån skön känsla. Jag inser nu hur snäll jag varit mot mig själv på gymmet och hur mycket jag fuskat egentligen. Har inte kört övningarna strikta utan bara kört på styrka. Men nu får man sån kontakt i varje liten muskel att jag nästan gråter för att det bränner så mycket haha.

    Peter har ordnat så han kommer träna med mig nästa vecka, men han kommer också sätta igång med sin träning då också. Så det ska bli kul och träna ihop :)

    Imorgon ska jag ta med mig en kompis som jag brukar träna tillsammans med på lördagar. Så hon ska få lite tips utav Peter också. Så imorgon blir det ett långt pass eftersom jag inte orkade träna triceps igår :(
    Det är rygg, triceps, ben och mage som ska piskas!

    #455526

    Ja idag vart det så att jag åkte till gymmet ensam och tränade biceps och bröst. Peter var sjuk så han ligger hemma och kurerar sig och laddar energi tills vi ska börja köra igen. Jag tyckte passet gick riktigt bra, fick grym kontakt i musklerna. Allt känns så mycket roligare nu när man fick en ordentligt genomgång hur man ska träna och vad man ska tänka på :) Ser redan fram emot nästa pass!
    Jag avslutade med 30 min förbränning, 20 min cross och 10 min intervall löp på bandet! Sen var jag tvungen att skynda mig till jobbet.

    Imorgon tänkte jag bara köra förbränning, sen blir det rygg och triceps på ons!

    #455527

    Glömde skriva ner övningarna

    Biceps

    Liggande bicepscurls på snedbänk 10*8kg, 12*10kg, 20*6kg
    Stående bicepsburls på snedbänk 10*10kg, 12*8kg, 15*6kg
    Liggande bicepscurl med draghandtag 12*15kg, 10*17,5kg, 20*12;5kg

    Bröst

    Bröstpress i Cable 15*7,5kg, 10*10kg, 20*5kg
    Bänkpress 12*30 kg *3
    Bänkpress med lutning med hantlar 15*8kg, 10*10kg, 20*6kg

    #455528

    Roligt att det går så bra. Kämpa på.

    #455529

    Tack så mycket, ja det går framåt =) Så nog ska man vara i sin form till beach 2010 :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.