MissTina021´s Träningsdagbok

Home Forums Dagböcker MissTina021´s Träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 46 through 54 (of 54 total)
  • Author
    Posts
  • #455560

    Jag kommer fortsätta min träningsdagbok på min blogg :)

    [www.misstina.blogg.se]

    #455561
    MissTina021 wrote:
    Den 12/4 ska jag till Biffen669 och träna ett pass :) Det ser jag verkligen fram emot!
    Han har lovat mig smärta och inget annat är det jag förväntar mig!

    Dina önskningar kommer att inbefrias lilla Tina:yahoo:!

    #455562

    Ja jag är lite rädd för det nu hehe, är lite orolig vad jag gett mig in på ;)

    #455563

    Ja då var 1 timmes morgonpromenad avklarad. Jag begav mig ut i det soliga vädret med Casper så han också fick sin morgonprommis med samma gång. Det är verkligen så underbart när våren börjar komma mer och mer, man får så mycket extra energi och vill bara göra saker hela tiden. Igår vart en lugn kväll för min del, stod vid spisen och lagade god och nyttig mat till idag då vi ska hem till pappa på middag. hade absolut inget sug att följa med vännerna på förkaka och göra stan. Jag väntar tålamodigt tills terasserna öppnar :)

    Igår körde jag ett RIKTIGT tungt pass på gymmet, rygg, triceps och mage stod på schemat. Har fått order om att lägga 15-16 set på rygg, ben och axlar och så vart det på ryggen. Och jag kan säga att jag har ont överallt idag. Träningsvärken sen i fredags sitter även i i bröst.
    Jag ska göra en beställning idag på Mad Max Glove Klaudia. Nu har jag ökat ganska så kraftigt på vikterna och jag får så förbannat ont i händerna. Så nu åker tuff hanskarna på :D

    Gårdagens träning såg ut såhär:

    Rygg

    Chins (uppvärming): -19 kg*10, -14,5kg*6
    Latsdrag brett grepp: 16kg*8, 23,5*6*2, 26kg*4
    Sittande rodd: 13kg*8*2, 16kg*6*2
    High Row: 22,5kg*8, 25kg*6*2,27,5*4*2

    Triceps

    frenchpress: 12,5kg*8*3
    Framåtlutande tricepspress över huvudet: 12,5kg*8*2, 15*6, 17,5*4*2
    Tricepspress i maskin: 20kg*8*2, 22,5kg*6*2, 25kg*6
    Dips: -19kg*12*2, -14,5*8, -12kg*6*2

    Mage

    Liggande benlyft i ribbstol: 15*4
    Sittande benlyft på bänk: 15*4
    Benlyft med rumpan utanför bänk: 15*4

    #455564

    Gillar när en kvinna följer orders, mohahaha!

    #455565
    biffen669 wrote:
    Gillar när en kvinna följer orders, mohahaha!

    haha jag kan tänka mig det :D

    #455566

    Ja det kanske är dax att lägga in lite bilder på magen som börjar ta sin form :) Det är såklart en del kvar, men jag är nöjd så far! Jag hade ju bestämt mig för att tävla i dec men jag har nu sagt att jag siktar nog på nästa år istället. Jag har för mycket med studierna nu och vill bli klar med dom först och främst. Men vägen till toppform är siktet ändå!

    [img=http://i18.photobucket.com/albums/b131/SvartaHingsten2002/PICT01981.jpg][img=http://i18.photobucket.com/albums/b131/SvartaHingsten2002/PICT01971.jpg]

    #455567

    Det börjar ta sig tjejen! Blir kort kort och topp i sommar då medans vi andra står i vassen….Kramis//M

    #455568

    Ja det är kanske dax för en liten uppdatering för dte var ju ett tag sedan :) Det har ju hänt lite sen sist. Jag har lyckats komma ne runder 60 kg nu så startvikten låg på ca 62,5 kg och nu är jag nere i 59.2 trots 2 veckor ofrivillig vila från gymmet. Första veckan var jag i Solna på föreläsning och hade tenta och andra veckan åkte jag på en hemsk förskylning som vägrade ge med sig. Men nu har den äntligen släppt så imorgon är det på med hårdhanskarna och påbörja första passet med rygg och biceps. Blir nog lite mage om vi hinner. Måste se om sambon är hemma på förmiddan så han kan ta hand om vårat nya tillskott i familjen.
    Jodå, jag och mamma var och hämtade hem våran nya medlem i familjen i fredags, en Chihuahua tik på 8 veckor. Världens finaste flicka som redan efter 3 dagar borta från sin mamma och sina syskon blivit helt rumsren och skuttar omkring hela lägenheten. Hon tuffade till sig på bara några timmar. Och Casper min stora tycker att hon är lite läskig Vet hade vid besiktningen inte många gånger varit med om såna trevliga och framåt valpar. Så det känns ju jättekul.
    Här kommer lite bilder på raringen :)

    Lina och Diva

    [img=http://i18.photobucket.com/albums/b131/SvartaHingsten2002/LinaochDiva.jpg]Casper och Diva[img=http://i18.photobucket.com/albums/b131/SvartaHingsten2002/casperochdiva.jpg]

Viewing 9 posts - 46 through 54 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.