MissTina021´s Träningsdagbok

Home Forums Dagböcker MissTina021´s Träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 54 total)
  • Author
    Posts
  • #455530

    Morgonens gympass bestod av ben och mage.

    Ben

    Knäböj 12*30kg, 10*40kg, 7*50kg
    Benpress 20*55kg, 15*50kg, 25*45
    Utfall med hantlar 7kg

    Mage

    Liggande bencirklar 20*2, 15*3
    Hängande benlyft i ribbstol 15*3

    Passet gick väldigt bra, det brände till ordentligt i benen. Magen har jag alltid haft svårt för att få bra muskelkontakt med. Men nu sen jag började med dom nya övningarna så har det blivit MYCKET bättre. Har fått grym träningsvärk efter varje magpass :)

    Imorgon blir det bara 1 timmes förbränning på morgonen.

    #455531

    Har du några tävlingsplaner månntro i framtiden?

    #455532

    Jag har absolut tänkt i dom banorna och jag har motivationen att ställa upp och tävla MEN jag har så mycket annat runtomkring som tar upp det mesta utav min lediga tid. Såsom häst och hund. Så just nu är prio på dom. Men man vet aldrig vad som händer längre fram :)

    #455533

    Idag vart det ”bara” 1 timmes promend på morgonen med Casper. Det tog emot att åka till gymmet och gå på bandet i 1 timme när solen sken utanför fönstret.
    Sen fick jag bra med benträning när jag red ut barbacka på min Vilda Svart :) Så immorgon har man väl träningsvärk!

    #455534

    Idag fick jag till ett ordentligt bra pass på triceps och rygg. Var helt skakis och slut när jag gick ut därifrån.

    Rygg

    Chins 15*3
    Latsdrag med bred fattning 9kg*20, 13kg*15, 16kg*8
    Raka latsdrag 10kg*20, 12,5kg*15, 15kg*9
    Sittande rodd 9kg*15, 13kg*8, 9kg*10

    Triceps

    Dips*3
    Liggande tricepspress 10kg*12*3
    Tricepspress i maskin 20kg*12*3

    Sen avslutade jag passet med att köra cardio 40 min. 20 min cross och 20 min intervall löp på bandet =)

    Jag är riktigt nöjd över passet idag. Det går bara bättre och bättre nu när man verkligen kör igenom övningarna ordentligt. Vad jag måste ha fuskat förut innan PT :|
    Men nu blir det andra bullar..ca 3 månader kvar till sommarformen ska vara klar!

    #455535

    Lite formbilder på armarna :)

    [img=http://i18.photobucket.com/albums/b131/SvartaHingsten2002/PICT01091.jpg][img=http://i18.photobucket.com/albums/b131/SvartaHingsten2002/PICT01101.jpg][img=http://i18.photobucket.com/albums/b131/SvartaHingsten2002/PICT01111.jpg]

    #455536

    Usch idag gick passet inge bra alls. Är helt slut i överkroppen sen alla dips igår så axelpasset var verkligen inget att hurra för.

    Axlar

    Axellyft åt sidan med hantel 4kg*15, 5kg*8, 4kg*12
    Axellyft åt sidan i maskin 10kg*15, 12,5kg*12, 15kg*8
    Drag till hakan 10kg*20, 12,5kg*15, 15kg*8

    Sen vart det crossen 20 min, skulle ha kört intervaller på löpbandet men såklart så var dom upptagna som vanligt.
    Håller på och inväntar mitt nya träningschema från min PT idag. Får se hur det kommer att gå. Han vill att jag ska köra förbränning på morgonen och gym på kvällen. Men jag vet inte riktigt om jag hinner med det.

    Nej nu ska jag ta och slänga i mig lite lunch, räksallad med med egengjord kesellasås

    #455537

    Ja idag är det vila från gymmet som gäller. Fick mitt nya träningsschema ifrån PT igår. Så jag kommer att träna på upplägget

    Måndag- Bröst, mage
    Tisdag-Axlar
    Onsdag-Rygg
    Torsdag- Ben, mage
    Fredag-Cardio
    Lördag-biceps, triceps och underarmar
    Söndag vila

    Jag kommer såklart lägga in 20-30 min cardio efter varje pass. Sen ska jag försöka få in några morgonpromenader i veckan också innan gym. Träningen har verkligen gått framåt nu och jag har tappat ännu mer i fett så nu blir det att åka ner på stan imorgon och hitta ett par nya byxor, för dom jag har nu tappar jag snart.
    Igår åkte jag och Anne lie en kompis som jag tränar med på lördagar till gymmet för att köra biceps och mage. Jag var verkligen på toppenhumör och hade hur mycket energi somhelst. Så jag kunde knappt lyfta på armarna när jag var klar. Magen börjar det hända saker med nu. Nu är det bara nedre delen som är lite kvar. Men men på 3 månader så ska det gå :)

    #455538

    Inga bilder på dagsformen månntro? Det tycker vi läsare e kul;)!

    #455539

    Jag ska ta lite bilder imorgon efter träningen :) Så då lovar jag att jag lägger upp med en gång :)

    #455540

    Det vart inga bilder tyvärr, är lite svårt när man är själv :( Men på lördag ska jag träna med min kompis igen och då ska jag passa på och fråga snällt om hon kan fota mig.
    Igår åkte jag till gymmet efter ett hårt och svettigt pass på min häst. Kom nog till gymmet vid 17.30 och jag kan säga såhär..aldrig igen! Jag är en sån som inte har det tålamodet och stå och vänta 10 min på att en plats ska bli ledig. Men jag hade tur iaf eftersom jag hade gått morgonpromenad på morgonen och hade inget tvång att stå och köra cardio efter. Och så skulle jag bara köra rygg och mage och konstigt nog tror jag inte att det var nån som körde det. Så dom maskinerna jag skulle köra var lediga =)

    Rygg

    Breda latsdrag 20*13kg, 15*15kg, 12*13kg
    chins 15*19kg, 12*12kg, 10*12kg
    Sittande rodd med smalt grepp 20*9kg, 12*13kg, 15*9kg

    Mage

    Liggande benlyft på ribbstol 20*3
    Crunches i maskin 3 set

    Idag åkte jag till gymmet på förmiddan och det är verkligen skönt att nästan vara ensam på gymmet.
    Och jag körde 3 övningar axlar.

    Sittande axellyft med hantlar åt sidan 12*4kg, 8*5kg, 10*4kg
    Fjärilen 12*4kg *3
    Axellyft åt sidan i maskin 12*10Kg, 10*12,5kg, 8*10kg

    Sen vart det 20 min cross på level 15 och det var svettigt :whistle:

    #455541
    MissTina021 wrote:
    Idag åkte jag till gymmet på förmiddan och det är verkligen skönt att nästan vara ensam på gymmet.

    Ja eller hur! Jag brukar träna efter frukosten. De gånger jag tränar på kvällen blir jag bara frustrerad.

    #455542
    Heidi K wrote:
    Ja eller hur! Jag brukar träna efter frukosten. De gånger jag tränar på kvällen blir jag bara frustrerad.

    Ja det är så mycket skönare att träna när det är tomt med folk. På förmiddagarna är dom flesta på jobbet. På kvällarna är det som om ALLA är på gymmet!
    Så det är verkligen skönt att man än så länge har den möjligheten att träna på förmiddan :)

    #455543

    Oj oj jag klev upp kl 07.10 imorse. Trodde inte jag skulle komma upp eftersom sambon kom hem så sent från sin bror igår och var såklart tvungen att väcka mig. Men jag kom upp iaf och fick i mig min gröt och vitaminer. var på gymmet 08.40 och körde 4 övningar bröst. Är fortfarande helt skakis haha.
    Hann med 20 min Cardio på crossen level 13.

    Bänkpress 15*20kg, 10*30kg, 10*20
    Lutande bänkpress med hantlar 12*8kg, 10*10kg, 15*6kg
    Hantelflyers på bänk 20*6kg, 15*8kg, 15*6kg
    Bröstpress i maskin 20*19kg, 15*26kg, 10*26kg

    #455544

    Själv har jag bättre ork när jag tränar kväll men inget slår att vara ensam på gymmet så jag älskar fm träningen oxå

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.