MissTina021´s Träningsdagbok

Home Forums Dagböcker MissTina021´s Träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 54 total)
  • Author
    Posts
  • #455545
    Lima wrote:
    Själv har jag bättre ork när jag tränar kväll men inget slår att vara ensam på gymmet så jag älskar fm träningen oxå

    Ja, jag kan hålla med om att man har mer ork och energi. Den energin skulle man ha på förmiddan också, men då måste man väl gå upp på nätterna och äta hehe.
    Man skulle ha haft så som dom byggt gymmen i stockholm, där har dom gym så stora att även om det är mycket folk så märks det inte av eftersom det är så stort.

    #455546

    Idag var det ben/rumpa som stod på schemat. Jag har bestämt mig för att bara koncentrera mig på rumpa eftersom jag vill få ner mina ben lite. Tycker att dom börjar bli lite för grova. Men det var ett grymt pass jag fick till och mina ben var så skakis att jag kommer nog inte vara människa imorgon haha.

    Utfall i smithmaskin med ett ben på bänk 20*5kg, 15*10kg, 10*10kg
    Utfallsgång med hantlar 15*7kg *3

    Mage

    Liggande benlyft 20*3
    Liggande bencirklar 15*3
    Crunches på bosuboll 10*3

    Sen var jag helt färdig :whistle: Men jag orkade med 20 min på crossen level 13.
    Jag är faktiskt väldigt nöjd med passet idag och fick väldigt bra kontakt genom alla övningar!
    Imorgon så blir det triceps och biceps. Sen så blir det såklart lite bilder på hur formen ser ut!

    Ha en trevlig fredag allihopa!

    #455547

    Var e mina tacos då;)? Bra kämpat i alla fall tjejen!

    #455548

    Ja idag tänkte jag börja väga min mat och skriva upp allt jag får i mig så jag kan på så vis ha koll på vad jag stoppar i munnen. Kommer bli väldigt intressant hur jag ska klara av det eftersom jag älskar mat haha. Men jag vill att det ska hända lite mer på formen så då får är det enklast att föra en matdagbok :)
    Jag har faktiskt varit väldigt stolt över mig själv, jag har NÄSTAN hållt mig ifrån godsaker i helgen..bara blivit lite gott på kvällen. Ska spara mig till i helgen med lite fest när en kompis ifrån HBG kommer hit och hälsar på.
    Mitt dagsintag kommer se ut såhär:

    Frukost: 1 dl fiberhavregryn, 2 msk hallonsylt och 3 dl mjölk
    Före träning: ½ prottedrink, kreatin och aminosyror
    Efter träning: ½ prottedrink, kreatin, aminosyror och 1 banan
    Lunch: 1 pangasius file, 100g keso, sallad och gurka
    Mellis: 100g keso och 100g hallon
    Middag: samma som lunch fast med 40g ris och 150g grönsaker
    Mellis: 2 brödskivot Wasa sport med skinka
    Innan läggdags: 250g kvarg och funlight

    Idag har jag tränat bröst och mage och idag var en sån där dag som jag inte hade nån ork alls. Men jag kämpade på iaf och fick bra kontakt i alla set.

    Bröst

    Bänkpress: 20kg*15, 25kg*12, 20kg*10
    Hantelflyers på bänk: 6kg*15, 8kg*10, 8kg*8
    Bänkpress i maskin: 10kg*12, 12,5kg*10, 10kg*8

    Mage

    Liggande benlyft 20*3
    Liggande bencirklar 15*3

    Sen avslutade jag med 20 min cross level 11 :)

    #455549

    Ja imorse har jag mätt mig och vägt mig så jag kommer lägga in bilder och måtten så snart som jag har varit och tränat. Jag tränade axlar igår och passet gick väl sådär. Jag har ju problem med min högra axel pga min whiplash så jag känner att jag är så mycket svagare i den :(
    Men jag kämpar på tills jag är helt orkeslös och inte orkar lyfta armarna knappt hehe
    Sen vart det 20 min cross och 10 min löp. Löpte med mina nya joggingskor för första gången och fy vilken skillnad, man bara flög fram!

    Nej nu ska jag till banken och sen ska jag hem och titta om mina nya better bodies byxor har kommit..har längtat så efter dom :)

    Mitt dagintag såg ut såhär igår

    Frukost: 1 dfl gröt, 2 msk hallonsylt, 3 dl mjölk, 2 hela kokta ägg och 1 prottedrink
    Innan träning: Aminosyror och kreatin
    Efter träning: Kreatin och aminosyror
    Lunch: Thaiköttfärs, 40 g ris och sallad
    Mellis: Kvarg, funlight och frysta bär
    Middag: Samma som lunch
    Mellis: 2 wasa sport med ost
    Innan läggdags: 250g kvarg och funlight

    Vikten låg på 60,4 imorse :up: Det går framåt, men jag ser fram min fridag från fredagkväll och hela lördag!
    Får besök av en kompis från hbg i helgen så då blir det lite bulk :)

    #455550

    hmm, thaiköttfärs… är det någon krydda du har i färsen då?

    #455551

    Jag har lite purjolök, sambal oelek och soja =)

    #455552

    Här kommer lite bilder från idag. man ser lite iaf hur dagsformen ser ut. Och jag är nöjd, men det är en bit kvar ;)

    [img=http://i18.photobucket.com/albums/b131/SvartaHingsten2002/Picture0181.jpg][img=http://i18.photobucket.com/albums/b131/SvartaHingsten2002/Picture0161.jpg]

    #455553

    Godmorgon alla!

    Idag tänkte jag faktiskt ta en vilodag ifrån gymmet, har hela dagen planerad så träningen får gå i sista hand. Ska snart iväg till stallet och tömköra Svart, stackarn har vilat typ hela vintern så han är lite kantig. Men i april så ska jag sätta igång honom på allvar igen så han blir lika fin som han var i sommras.
    Idag ska jag ta en heldag med 2 utav mina underbara vänner. Vi ska luncha tillsammans sen har vi alla 3 bokat tid hos frisören :) Jag ska bara toppa mig så tråkig är jag, men jag har bestämt mig för att spara ut till långt hår den här gången. Sen ska vi shoppa lite, alltid lika roligt att göra av med pengar :)
    Måste bara tillägga att vissa människor fortsätter att förvåna mig med sina vilda fantasier, det är så skrattretande. Många har nog i sitt liv fått göra förändringar och rensat bort saker och ting som tagit för mycket negativ energi ifrån en. Jag har gjort det. Jag rensade bort saker i mitt liv för 2 år sen som jag tyckte inte jag behövde i mitt liv pga jag inte gillar människor som bara sätter sig själv främst hela tiden, inte bryr sig ett dugg om andra.
    Lustigt hur en människa efter så lång tid fortfarande kan vara så patetisk.

    Så nu fick jag det ur systemet :)

    Gårdagens träning bestod av rygg. Och jag piskade den rejält.

    Chins 12*19kg, 8*12kg, 6*12kg
    Breda latsdrag: 20*13kg, 15*16kg, 10*20kg
    Raka latsdrag: 15*15kg, 12*17,5kg, 8*20kg
    Sittande rodd: 12*9kg* 12*13kg, 10*13kg

    Sen vart det bara 15 min cross, fick kliva av pga yrsel :(

    #455554
    MissTina021 wrote:
    Jag har lite purjolök, sambal oelek och soja =)

    Vi har ingen Sambal Oelek i thaimaten! Det e till för kineser….:p När vi ses ska du få smaka på thailköttbullar (alltså inte mig, lol). Såg att du lagt om lite i ditt matschema som jag rådde dig till, bra där!

    #455555

    Sambal som är sååå gott :) och det brukar jag ha i för lite mer sting :)
    Idag var jag ner till Fredrik och bokade tid för fettmätning den 9/4..så det blir intressant och se hur mycket fett jag har på kroppen!
    Så då Martin får du allt du behöver :D

    #455556

    Ja i helgen har det varit vila ifrån träningen och bara tyvärr blivit för mycket skit :( Men jag har som sagt haft besök av en kompis i helgen så då blir det lätt så. Men nu är det full rulle att laga mat för i veckan är det tillbaka till dieten och det hårda träningsschemat. Imorgon bitti är det ben och mage som gäller :D

    Nu ska jag titta till min högrev som ligger i ugnen och mumsar till sig =)

    #455557
    MissTina021 wrote:
    Ja i helgen har det varit vila ifrån träningen och bara tyvärr blivit för mycket skit :( Men jag har som sagt haft besök av en kompis i helgen så då blir det lätt så. Men nu är det full rulle att laga mat för i veckan är det tillbaka till dieten och det hårda träningsschemat. Imorgon bitti är det ben och mage som gäller :D

    Nu ska jag titta till min högrev som ligger i ugnen och mumsar till sig =)

    Då är du laddad nu då! All extra energi då fått under helgen gör du av med i bara farten! Högrev lät ju inte illa

    #455558

    Ja energi har man verkligen så det blir över :) Ja högrev är väldigt gott, väldigt saftigt! Så det vart en morgonpromenad på 40 min imorse. Är i full gång på att eventuellt byta gym, ska iväg och träna med en kompis på fredag så får vi se om det är mindre folk där.
    Usch jag hatar verkligen när det är så smockat med folk, man kan verkligen inte andas eller röra sig 👿

    Imorgon blir det bara en morgonpromenad på 1 timme för bilen ska in på service tidigt och så ska jag sätta igång min häst ordentligt nu efter vintervilan.

    #455559

    Japp då har man fått i sig mellis..Kvarg, funlight blandat med keso och frysta bär *mumma*

    [img=http://i18.photobucket.com/albums/b131/SvartaHingsten2002/PICT01691.jpg]Ikväll kommer sambons bror och ska titta hockey och han skulle ha med sig pizza *snyft* Ja jag får försöka hitta på nåt riktigt gott själv med dietmat. Nån som har något förslag?

    Den 12/4 ska jag till Biffen669 och träna ett pass Det ser jag verkligen fram emot!
    Han har lovat mig smärta och inget annat är det jag förväntar mig!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.