Träning, kost och motivation – Kuulan

Home Forums Dagböcker Träning, kost och motivation – Kuulan

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 322 total)
  • Author
    Posts
  • #452470

    Midsommar!

    Igår så blev det visst 800kcal på kvällen, istället för 600kcal som jag hade tänkt mig. Men proteinintaget blev desto högre med, ca 90g protein fick jag i mig på kvällen.

    Idag startade jag dagen med en powerwalk på 70minuter. Hem o ladda batterierna inför ett benpass, och sedan ytterligare 40minuter promenad hem, dock i väldigt lungt tempo, mest för att det är skönt att gå när det är så bra väder ute =)

    Passet – Ben

    Knäböj:
    50kg x 8
    80kg x 5
    100kg x 3 Uppvärmning.
    125kg x 5 PB!!! Skulle spelat in det här, för det kändes verkligen kanon!

    120kg x 4
    120kg x 4

    Benpress:

    225kg x 6 Försökte gå för ett PB även här, men då skulle jag behövt göra 8reps.
    225kg x 5
    225kg x 5

    Knäböj, igen:

    80kg x 10
    80kg x 6
    80kg x 6

    Benspark, två ben:

    94kg x 10
    94kg x 8
    94kg x 7

    Jag har bara tränat ben i 6månader ungefär, varav de senaste 3månaderna med verkligen full dedikation till varje benpass. Jag tror fan det har gett resultat för benen känns starkare och även lite större (trots deff?!) Under knäböjarna så höll jag ett smalare grepp, ca 1dm utanför axlarna. Det var lättare att vara lite mer rak i ryggen då när man kom ner ganska djupt, har annars en tendens att falla framåt lite och slita upp vikten med ryggen.

    Vart nästan lite chockad över hur mycket energi jag hade under passet. Hade enbart druckit en proteindrink på hela dagen och var ganska seg när jag värmde upp. PB:t gav mig mycket motivation och lust till att bryta ned mina ben riktigt ordentligt under resten av passet- och nedbrutna vart dom!

    Hur dagen har sett ut.

    08.00 – Celsius, omega3, vitaminer och mineraler.
    08.30-09.50 – Powerwalk – 9km – 70minuter = minus ~550kcal.
    10.00 – Proteindrink = 120kcal – 23g protein.
    10.30 – Pwo.
    11.00 – Styrketräning (ben). Drack bcaa under passet samt proteindrink direkt efter passet = 160kcal – 33g protein.
    12.00-12.40 – Promenad i lugnt tempo. Räknar inte med den här promenaden i min förbränning.
    Ligger just nu minus 270kcal – 56g protein. Kl 14.00 är det käk och då tänkte jag äta lite potatis, kyckling, ägg och sallad. Ska försöka landa på totalt 1300kcal idag och 250g protein+. Blir nog bra!

    Det känns som att det går lite oförskämt bra just nu, men det är bara att njuta och glida med på ”vågen av framgång” så länge det varar. Snart kommer väl väggen och försöker ställa sig ivägen, men den här gången ska jag gå rakt igenom den !


    Glad midsommar!

    Gober wrote:
    Kan säga att det ser ännu värre ut i vårt fikarum varje dag. Man får sätta på skyglapparna och inte kolla på skiten ; -)

    Jag lider med dig Gober! Ja det får bli så, har funkat lite sådär hitills, men nästa vecka blir det att försöka hålla sig borta från fikarummet i den mån det går :) !

    #471093

    underbart gott det var med lite bröd och potatis igår! Verkligen saknat det även fast jag inte varit utan det så länge ;)

    Slänger upp en bild från gårdagens enorma post workout meal. Efter den tallriken så nöjde jag mig gott och väl med 250g kvarg och 3ägg till kvällsmat, hehe. Riktigt fin och glamourös mat tilltalar inte mig så mycket. Jag käkar heller rejält mycket med mat. Känslan av att vara så mätt så det är svårt att stå rakt upp är enligt mig mycket härligare än att äta något jättefint, dyrt, gott, fast i mindre mängder. :)

    Idag har jag hunnit med en 90minuters powerwalk, blev lite över 1.1mils gång. Räknar med 750kcal borta på det. Jag tycker det är sjukt skönt att powerwalka när tiden finns, och det är något jag önskar att jag skulle hinna med varje dag.. Något som gör powerwalken ännu lättsammare är BODY Radio. Helt. Jävla. Underbart! Fast nu har jag dessvärre lyssnat på alla avsnitt som jag hittar på deras app, så imorgon får det bli Red Hot Chili Peppers i lurarna för hela slanten.

    Körde rygg kl 12.00. Hela passet kändes lite sådär faktiskt. Får ont i min vänstra underarm när jag kör roddar och chins :-( Latsdrag är i princip det enda som inte skapar så mycket påfrestning på min underarm.

    Passet (rygg).

    Chins:
    KV + 10kg x 5
    KV + 10kg x 4
    KV + 10kg x 3
    KV x 8½
    KV x 7
    Jag låste inte ut helt i bottenläget och inte heller enda upp med hakan över stången. Tänker köra på med ”träningschins” i några veckor för att sedan gå tillbaka och köra så tävlingslika chins som jag kan. Hoppas på mirakel ;)

    Lastdrag:
    80kg x 8+1 Sista repet blev inte så strikt.
    80kg x 8
    73kg x 10

    Stångrodd i smithmaskin:
    100kg x 3 hehe.. tungt…
    80kg x 11
    80kg x 10

    Sittande cablerodd med ”V”-handtag:
    135kg x 12
    135kg x 12
    135kg x 12
    Hade ingen lust att hänga på mer extra vikter idag pga underarmen, och 135kg är maxvikt på maskinen. Därför blev det 3st 12or. Aja, bra kontakt iallafall.


    Dagen uppspaltat.

    08.00 – 400mg koffein, omega3, vitaminer och mineraler.
    08.30-10.00 – Powerwalk, minus ~750kcal.
    10.30 – Proteindrink.
    11.30 – Pwo.
    12.00 – Styrketräning och Bcaa.
    13.00 – Proteindrink.
    13.30 – 500g Kvarg.
    Blir en proteinbar vid 16.00 och sen får jag se vad jag drar ihop till kvällsmat. Tänker inte gå över 1300kcal idag, men landa på 230g protein+.

    Än så länge = minus 120kcal – 116g protein.

    Imorgon är det bröst och mage. Tänker dra en 4a på 100kg i bänkpress, det ska bara gå :)

    #491161

    4an var inte långt borta på 100kg i bänken! Retsamt nära faktiskt. Ser fram emot nästa bröstpass, då ska 4an upp.

    Började som vanligt söndagen med en powerwalk kl 08.00 på 80minuter. Räknar med 700kcal borta. Kl 12.00 blev det styrketräning och efter det så vart det även en mc-tur till en kille som jag kontaktat över blocket. Köpte en magnetväska som man fäster runt tanken. Ska nämligen iväg på MCsemester i sommar och då det är väldigt dåliga lastningsalternativ på min Yamaha R6 så är magnetväskan skitbra! Resten av dagen ska spenderas i datastolen/soffan.

    Passet (bröst och mage).

    Hängande benlyft:

    KV x 15
    KV x 15
    KV x 15
    KV x 15
    KV x 15

    Bänkpress:
    50kg x 10
    50kg x 10
    80kg x 3 Uppvärmning.
    100kg x 3 + 1 Klarade som sagt inte 4an själv idag.
    90kg x 5
    90kg x 4
    90kg x 4

    Incline hantelpress:
    30kg x 7
    30kg x 5
    30kg x 5

    Decline bänkpress:
    50kg x 12 Hade ingen koll på hur mycket jag klarade av i den här övningen.
    60kg x 10
    70kg x 6

    Hängande knälyft:

    KV x 15
    KV x 15
    KV x 15
    KV x 15
    KV x 15
    Sista tre seten var riktigt kämpiga. Kom på mig själv flera gånger under de första seten samt i benlyften, att jag kopplade in låren lite för mycket. Men magen fick rejält med stryk den med.

    Cableflyes:
    23kg x 9
    23kg x 7
    23kg x 7
    Mest för att det är kul att se brösten bli lite blodfyllda. Tog absolut inte ut mig till failure.

    Crunches på pilatesboll:
    KV x 15
    KV x 15

    Passet tog 55minuter, så höll ganska bra tempo rakt igenom. Axlarna/bröstet/armarna ser riktigt bra ut när man får lite pump, jämfört med vad de har gjort förr. Det är motivationshöjande!

    Energimässigt.
    08.00 – 400mg koffein, omega3, multivitamin.
    08.00-09.20 – Powerwalk 1mil = minus ~700kcal.
    10.00 – Proteinbar = 200kcal – 20g protein.
    11.30 – Pwo.
    12.00-13.50 – Bcaa under passet och proteindrink efter = 160kcal – 33g protein.
    14.30 – 200g Kycklingfilé + proteinbar = 400kcal – 60g protein.
    16.00 – 450g kycklingspätt med marinad = 600kcal = 70g protein.
    Totalt 660kcal – 183g protein. Det blir 500g kvarg blandat med 1dl proteinpulver och vatten senare. Det blir en lite tjockare konsistens av kvargen med smak av proteinpulvret. Lovely. Landar då på 1150kcal. Hmm, kanske blir en burk makrillfilé med om jag är mer hungrig. Proteinintaget landar på 266g protein, minst.

    Lite andra tankar som far omkring i mitt huvud är bla. hur länge till jag ska deffa. Det känns som att tidsmässigt har jag gjort det alldeles för länge. Disciplinmässigt har jag gjort det för dåligt. Resultatmässigt har jag gjort det för dåligt. Därmed ska jag försöka att deffa i 4veckor till- give or take. Formen känns nog bättre än vad den någonsin har gjort, trots att vågen visade 91.3kg i lördags?! Har börjat ta kreatin sedan 1vecka tillbaka så det gör väl något KG, antar jag.

    Som motivation till de här 4veckorna så har jag mer eller mindre bestämt mig för att anordna ett poolparty hemma hos mig, lördagen då deffen preliminärt ska sluta. För att sedan börja bygga i (förhoppningsvis) kontrollerad takt under hösten och vintern.

    Innan passet så kollade jag på ett videoklipp från när jag var i Thailand, februari 2010. Alltså lite mer än 2 år sedan. Pappa hade filmat väldigt mycket från den resan och ja, man var väl inte i sådär jättebra form *host host*… Vägde 97kg.

    Fick en stor klump i magen när jag såg mig själv på stranden, och den lathet och ”äsch, jag kan skita i att träna idag”-känslan som fanns inom mig just då, blev som bortblåst.

    Tänker verkligen fortsätta att kämpa och slita i min strävan efter att nå en bättre fysik, no matter what. För sannolikheten är ganska så stor att, mår du bra på utsidan, så mår du även bra på insidan.

    #491726

    Intressant läsning om dina tankar, skönt när man är målinriktad och absolut aldrig vill återvända till sitt ”kroppsliga gamla liv” Jag var ju som en sytråd i stället och det tänker jag aldrig bli igen. Kul att läsa dina inlägg då allt finns där, passen, kosten, motion, tankar och reflektioner och nu har det blivit fler filmer oxå , tummen upp för denna dagboken :) Bra pass idag, kanon bra bänkat, fyran är inom räckhåll nu, har du en bra dag nästa bröst pass så kommer den garanterat.

    #557764

    Idag blev det rekordlång fasta. Från klockan 20.00 igår till kl 13.30 då jag tog min pwo och bcaa. Det var kämpigast direkt på morgonen. Är verkligen jämt vrålhungrig och sugen på att bara mosa i mig mat när jag vaknar. Då kanske man undrar hur jag kunde klara mig utan att äta något idag? Lösningen – Ställa klockan såpass sent så att jag bara hinner dra på mig kläderna och sedan dra till jobbet :P

    Jag var ändå ganska hungrig och kände mig lite låg vid 12hugget, men med pwo i blodet och krigssinnet påslaget så märkte jag varken av hunger eller energibrist under passet!

    Baksida lår, vader

    Marklyft
    60kg x 8
    100kg x 5
    140kg x 2 Uppvärmning.
    160kg x 1
    170kg x 1
    175kg x 1 [film]
    [youtube=XJts-PIK7Qg]
    140kg x 6
    140kg x 5
    140kg x 3
    Tuuungt idag. Börjar känna mer och mer i baksida lår när jag markar. Som ni ser på videon så faller jag fram lite med ryggen, jag tappar bröstet lite. Svanken kändes dock bra och allting gick helt ok, inga smärtor på något sätt eller indikationer på att det skulle kunna gå åt skogen. Men just för säkerhetsskull så kommer jag nu ta det lugnt med marklyften i någon vecka, blir att köra på 140kg och inte över det. Försöka få in bra teknik så att jag inte tappar bröstet utan håller kvar en ganska bra vinkel på ryggen, ta i mer med benen.

    Raka marklyft
    90kg x 10
    90kg x 10
    Underarmen gav upp.

    Vadpress i smithmaskin

    100kg x 20
    100kg x 18
    100kg x 18

    Vadpress i benpressmaskin

    225kg x 20
    225kg x 18
    225kg x 16
    225kg x 13
    225kg x 12

    Hade tänkt köra lite stångrodd samt hantelshrugs, men struntade i det då jag mitt under passet fick ont i min vänstra underarm, på ovansidan nästan upp mot armbågen. Det gjorde så ont så att jag fick avsluta de raka marklyften (hade tänkt köra 5set). Hoppas det släpper tills imorgon då det är biceps på schemat.

    Kosten
    06.00 – omega3 och multivitamin.
    13.30 – Pwo och bcaa tabs.
    14.00 – Bcaa under passet.
    15.00 – Proteindrink efter passet.
    16.00 – 450g kycklingfilé, 1dl minifraiché + kryddpåse, 150g majs och lite gurka, tomat, sallad.
    20.00 – Tänker äta 500g kvarg och en proteindrink till kvällsmat.
    Totalt 1605kcal – 216g protein.

    Hence wrote:
    Intressant läsning om dina tankar, skönt när man är målinriktad och absolut aldrig vill återvända till sitt ”kroppsliga gamla liv” Jag var ju som en sytråd i stället och det tänker jag aldrig bli igen. Kul att läsa dina inlägg då allt finns där, passen, kosten, motion, tankar och reflektioner och nu har det blivit fler filmer oxå , tummen upp för denna dagboken :) Bra pass idag, kanon bra bänkat, fyran är inom räckhåll nu, har du en bra dag nästa bröst pass så kommer den garanterat.

    Tack så mycket Hence, det gör mig jätteglad att dagboken uppskattas. Det är nog riktigt nyttigt att titta tillbaka och se vilka framsteg man faktiskt har gjort, när det känns kämpigt och tungt. Angående det du säger om att du varit en sytråd så tror jag att det är jämförbart med att vara väldigt överviktig, om man tänker för psyket. Så bra kämpat !! Nu ser du grov ut =) !!

    Japp, får hoppas på 100kg x 4 nästa bänkpass som ska köras på lördag.

    #584016

    Kämpa på sista biten nu, jag tycker nog du snart ska sätta ett datum och faktiskt avsluta där. Risken finns att du aldrig blir nöjd annars. Du behöver ju inte bli tävlingshård. Låt snart den ljuva uppbyggnaden börja.

    #594339

    Måste hålla med Hence :) Du har en bra dagbok, kul att läsa!
    Sen förundras jag över hur du klarade den långa fastan du nämnde i inlägget ovan. Blev du inte trött och slö i huvudet och allt kändes jobbigt? Känns verkligen som att jag aldrig skulle klara periodisk fasta, men det kanske är något som ligger i psyket. Känns i alla fall som att jag måste äta frukost, lunch och middag annars typ, dör jag. Men kanske inte är så :)

    #1062898

    Som du säger så faller du fram lite där och tycker det ser ut som om du faller in med knäna också i början av lyftet. Bra resonerat där om marken att gå ner i vikt och köra på max 140kg. Jag gör det nu tänker traggla på tills 140 känns väldigt lätt sen göra en ökning och sen vänja kroppen med succesivt högre vikter. Känns inget vidare om man kör för tungt och man märker att man inte riktigt orkar hålla hela ryggen i lyftet då är de stor risk att skadorna kommer. Jag kan känna det på sista 160kg lyftet jag gjorde så ska försöka bygga upp kroppen på lite lägre vikter.

    #1062905

    Kompensations-powerwalka är aldrig kul, men i mitt fall väldigt nödvändigt. Råkade nämligen klanta till det idag. Det smet ner 2st ”dammsugare” vid 11rasten idag på jobbet. Värt det? Njae, men ack så gott. Bestämde mig direkt efter dessa 2 dammsugare att jag helt enkelt får traska bort dem i eftermiddag.

    Jag har ingen aning om hur mycket kcal de innehåller, men jag räknar på 600kcal för båda två.

    Väl hemma svepte jag min pwo och stack ner till gymmet för att powerwalka på löpbandet i 20minuter innan passet. Efter passet blev det 40minuter till på löpbandet. Sim-sala-bim och dammsugarna var borta.

    Passet (biceps och mage).


    Stående hantelcurl

    12.5kg x 10
    15kg x 8 Uppvärmning.
    22.5kg x 5 PB!!! Snyggt, cleant och kämpigt!
    20kg x 5
    20kg x 4

    Stående stångcurl
    40kg x 8
    40kg x 6
    40kg x 6

    Overhead cablecurl
    23kg x 9
    23kg x 8
    23kg x 8
    Kramade verkligen ur mina biceps rejält här. Schysst övning som jag dock inte kör så ofta.

    Stående hantelcurl

    15kg x 6
    12.5kg x 9

    Crunches på lutande bänk med viktplatta bakom huvudet

    15kg x 15
    15kg x 13
    15kg x 11

    Liggande benlyft på bänk

    KV x 15
    KV x 15
    KV x 15

    Crunches
    KV x 30
    KV x 30
    KV x 30

    Riktigt härligt pass utan några som helst smärtor i underarmarna. Armarna börjar se hårdare ut och nya konturer dyker upp här och där = motiverande. Dammsugarna var nog en bidragande faktor till att passet kändes så bra, hehe.

    Nu ska jag duscha och åka iväg till min flickvän som kommit hem från en veckas semester i Turkiet. Ska bli skönt att träffa henne igen, det enda felet är att jag inte vet vad det blir för kvällsmat/hur mycket kcal det innehåller.

    Kosten

    06.00 – Omega3 och multivitamin.
    11.00 – 2st Dammsugare = 600kcal.
    13.30 – Bcaa och pwo = 40kcal – 10g protein.
    13.40-14.00 – Powerwalk = minus 200kcal.
    14.00 – Styrketräning och bcaa = 40kcal – 10g protein.
    15.00 – Proteindrink och celsius = 120kcal – 23g protein.
    15.00-15.40 – Powerwalk = minus 400kcal. Går i 7.5km/h med 3% lutning på bandet. Svetten frodas väl.
    16.00 – 450g Kycklingfilé, 1dl minifraiché + kryddpåse och sedan grönsaker i stora mängder. Även lite sweet chili = 750kcal – 90g protein.
    20.00 – Kvällsmat hos flickvännen. Förmodligen kolhydratsrik och proteinfattig föda. Räknar på ~ 500kcal – 40g protein.
    21.30 – Dubbel proteindrink = 250kcal – 50g protein.
    Totalt 1700kcal – 223g protein. Just stick to the plan now Henrik !!

    Ska nog boka in en BIA-mätning (fett, vätska och muskel-mätning) till sista deffveckan. Tjejen har även köpt en systemkamera nyligen, så kanske ska försöka få med henne till gymmet någon dag när det inte är något folk där (undrar vilken tid som är bäst?), för att fota mig lite när jag kör. Mest bara för skojs skull och för att jag ska kunna dokumentera och jämföra med efter nästa deff. Aja, vet inte riktigt. Det är verkligen inte ”min stil” att be någon fota mig, då jag verkligen inte gillar att fotas.

    Har även ett stort och härligt projekt på G, men mer tänker jag inte avslöja förens det är 100% säkert ;)

    Dunkar upp en bild på matlådan som jag precis åt, och en bild som jag tog i måndags runt kl 11. Helt tom i kroppen.

    För det första. Hur citerar man flera stycken i ett inlägg? Förut fanns det ju en funktion för det, men nu fick jag själv skrinva in ”quote”koderna och sedan klistra in det ni skrev, för att kunna citera just flera… Skumt.

    Gober wrote:
    Kämpa på sista biten nu, jag tycker nog du snart ska sätta ett datum och faktiskt avsluta där. Risken finns att du aldrig blir nöjd annars. Du behöver ju inte bli tävlingshård. Låt snart den ljuva uppbyggnaden börja.

    Jag kämpar Gober! Jag har ett slutdatum; 20 Juli. Tänker inte fortsätta deffa efter det utan då blir det uppbyggnad för hela slanten. Jag sitter och kikar lite på German Volume Training. Verkar intressant :) Nöjd kommer jag nog inte bli med formen dock.

    Hence wrote:
    Som du säger så faller du fram lite där och tycker det ser ut som om du faller in med knäna också i början av lyftet. Bra resonerat där om marken att gå ner i vikt och köra på max 140kg. Jag gör det nu tänker traggla på tills 140 känns väldigt lätt sen göra en ökning och sen vänja kroppen med succesivt högre vikter. Känns inget vidare om man kör för tungt och man märker att man inte riktigt orkar hålla hela ryggen i lyftet då är de stor risk att skadorna kommer. Jag kan känna det på sista 160kg lyftet jag gjorde så ska försöka bygga upp kroppen på lite lägre vikter.

    Japp! Det är helt enkelt inte värt att slita så dant på så tunga vikter. Du har rätt med det där med benen med. Jag faller in lite med knäna, försökte parera det under lyftets gång. Jag tycker du föregår med gott exempel i dina marklyftsvideos ! Ser riktigt snyggt ut, thumbs up!

    Lovisingen wrote:
    Måste hålla med Hence :) Du har en bra dagbok, kul att läsa!
    Sen förundras jag över hur du klarade den långa fastan du nämnde i inlägget ovan. Blev du inte trött och slö i huvudet och allt kändes jobbigt? Känns verkligen som att jag aldrig skulle klara periodisk fasta, men det kanske är något som ligger i psyket. Känns i alla fall som att jag måste äta frukost, lunch och middag annars typ, dör jag. Men kanske inte är så :)

    Tack, och kul att det uppskattas! Det ger mig mer motivation till att både sköta dagboken snyggt och att träna/äta bra så jag har något roligt att redovisa.

    Det var faktiskt inte så farligt, ligger mycket i psyket som du själv sa. Tankarna som går i mitt huvud under fastan är ”Shit vad gott det ska bli att få äta ordentligt med mat sen efter träningen, det är lätt värt att hoppa frukost (alternativt lunch med) för att få äta sig riktigt proppmätt sen”. Jag dricker väldigt mycket vatten under fastan, och försöker hålla mig sysselsatt så att jag inte tänker på hur hungrig och sugen jag är ;)

    #1062969

    Vart bara 4½ timmars sömn inatt, men rev ändå av ett ganska bra pass. Har lyckats hålla mig pigg på koffein under dagen men det kommer nog slå tillbaka ikväll och resultera i en tidig kväller. Absolut inget fel med det !

    Antal timmar under fasta: 16timmar.

    Hungern var lite värre än vanligt idag. Åt inte så jättemycket hos tjejen igår, och det jag åt, åt jag klockan 19.00. Tog dock min proteinshake vid 21.00, men ja, det mättar ju inte för mycket.

    Mina snälla kollegor hade köpt två tårtor idag (måste ju variera kakor och munkar med tårta ibland). Själv satt jag där med mitt kolsyrade vatten. Alla köpte även kebab / pizza till lunch, men jag körde vidare på vatten hehe. Nog klagat, här kommer dagens träning.

    Axlar och triceps.

    Stående militärpress
    50kg x 7
    50kg x 5
    50kg x 4

    Dips
    KV + 15kg x 7
    KV + 15kg x 6
    KV + 15kg x 6

    Smalbänk
    70kg x 6
    70kg x 4
    50kg x 10
    Var rejält slut i triceps efter dipsen så det blev inga rekordvikter på skivstången idag inte.

    Hantellyft åt sidan > Supersetat med > Pushdowns med rep
    12.5kg x 12 —> 41kg x 10
    12.5kg x 10 —> 41kg x 10
    10kg x 15 —> 41kg x 9

    Enarms sidolyft i cable
    > Supersetat med > Hantel extensions över huvudet, två händer
    9kg x 10 —> 18.5kg x 10
    9kg x 8 —> 18.5kg x 8
    9kg x 8 —> 18.5kg x 8

    Powerwalkade i 23minuter till gymmet, samt hem från gymmet. Totalt 45minuter ~400kcal.


    Dagens näringstiming

    06.00 – Glömde mina vitaminer hemma (sov hos tjejen). Så det blev till att dricka 1liter vatten i bilen påväg till jobbet.
    13.30 – Pwo och bcaa = 40kcal – 10g protein
    13.35-14.00 – Powerwalk till gymmet = minus ~200kcal.
    14.00-15.00 – Styrketräning. Drack bcaa under passet och svepte en proteindrink efteråt = 160kcal – 33g protein.
    15.00-15.25 – Powerwalk hem från gymmet = minus ~200kcal.
    16.00 – 450g Kycklingfilé, 100g nötfärs (20% fett) samt en sås gjord på 100g tzatziki och en skvätt sweet chili = 900kcal – 110g protein.
    20.00 – 500g Kvarg med fun light = 350kcal – 60g protein.
    21.30 – Proteindrink = 120kcal – 23g protein.
    Totalt 1170kcal – 236g protein. Stekte dock kycklingen i vanlig stekpanna med lite margarin. Så säg 1300kcal totalt för att vara på den säkra sidan.

    Angående formen så känns magen inte alls ”i form”. Men armarna och axlarna/bröstet är jag ganska nöjd med, vill dock få fram mer ådror. Eller magen kanske bara känns sämre än på länge pga armarna och axlarna känns bättre än någonsin.. ? I vilket fall så känns det ganska bra tidsmässigt, om jag nu lyckas hålla det väldigt strikt i 3.5veckor till.

    #1062982

    Häftig resa du har gjort ;) riktigt bra jobbat, du verkar vara seriös i din träning och riktigt imponerande viktnedgång =)

    Kör hårt

    MVH Matte

    #1062986

    Kuulan skrev
    Japp! Det är helt enkelt inte värt att slita så dant på så tunga vikter. Du har rätt med det där med benen med. Jag faller in lite med knäna, försökte parera det under lyftets gång. Jag tycker du föregår med gott exempel i dina marklyftsvideos ! Ser riktigt snyggt ut, thumbs up!

    Hence svarar:
    Precis det är inte värt att slita så, utan bättre att lägga sig på en nivå under och reppa på det sen maxa nån gång ibland och se hur man ligger till:)

    Tack så jätte mycket, känns som jag hittat min teknik som jag känner mig bekväm och trygg i. Varje gång jag drar mark nu så hittar jag min position och så det gjorde jag inte förut men nu har jag lagrat den i minnet :)

    #1063839

    Hann inte uppdatera igår, men slänger upp gårdagens pass och kcalintag här och nu!

    Quote:
    Igår (torsdag):

    Ben

    Knäböj

    50kg x 8
    80kg x 5
    100kg x 2
    110kg x 1 Uppvärmning.
    130kg x 3 PB!! Inte riktigt nöjd med utförandet dock.
    [youtube=JXOeO9XtUuU]
    120kg x 6 RPB!!
    120kg x 4
    110kg x 6
    110kg x 4

    Benpress
    225kg x 6
    225kg x 5
    225kg x 5 Den rackaren satt långt inne.
    225kg x 4
    175kg x 10

    Frontböj
    stången (20kg) x 10
    stången x 10
    40kg x 8
    Kändes faktiskt bra, höll armarna i kors ovanpå stången. Ska forsätta nöta på 40kg :)

    Powerwalkade 25min till gymmet (200kcal) och 20min hem (150kcal).


    Jag och tjejen stack och badade med några kompisar direkt efter gymmet. Sov även hos tjejen, och var väldigt orolig inför vad som skulle ätas på kvällen, det hade nämligen talats om pizza…

    Kosten
    150g Marshmallows 1h innan träningen, hehe. = 500kcal.
    Pwo & Bcaa innan och under träningen. Proteindrink efteråt = 200kcal – 43g protein.
    Proteinbar och dubbel proteindrink hemma (Skulle bada och fåfäng som jag är så ville jag inte proppa magen helt full med käk så att den ser större ut än vad den redan är) = 450kcal – 70g protein.
    Lösviktssallad från ica (salladsbaren där man får plocka själv). 0.9kg vägde min sallad, som innehöll ~100g sallad, 500g kyckling, 100g räkor, 200g pasta. = ~1000kcal?? – 100g protein+.
    Dubbel proteindrink innan jag gick och la mig = 250kcal – 50g protein.
    Totalt 2000kcal – 263g protein.

    Idag (fredag):

    Sov väldigt lite inatt, endast 4 timmar :/ Full med koffein så gick ändå passet att genomföra. Rygg stod på schemat.

    Breda lastdrag
    80kg x 10
    80kg x 9
    80kg x 9
    80kg x 8
    Har sänkt vikterna när jag kör latsdrag för att jag inte vill slita och rycka ned vikterna så mycket, men får höja till nästa pass då jag hellre vill köra 4-8 reps per set.

    Cablerodd med rep

    135kg x 10
    135kg x 10
    135kg x 8½
    135kg x 8

    Stångrodd i smithmaskin

    80kg x 10
    80kg x 8
    80kg x 8
    80kg x 7

    Shrugs

    40kg x 20
    40kg x 20
    40kg x 20

    Ett riktigt mellanmjölkspass. Hoppade över chinsen idag för att jag inte vill slita så mycket på min vänstra underarm (får ju ont när jag kör chins i just vänstern..). Är duktigt trött i ryggen nu men är ändå inte riktigt nöjd med passet. Laddar om batterierna med 8timmars sömn inatt för att vara på topp inför bänken imorgon! :D

    Kosten
    13.30 – Celsius och pwo (glömde bcaa….)
    14.00 – Bcaa under passet, proteindrink efteråt = 160kcal – 33g protein.
    15.00-15.25 – Powerwalk = minus 200kcal.
    16.00 – 450g Kycklingfilé, 300g ostkaka och 50g jordnötssmör = 1260kcal – 140g protein.
    Ligger än så länge på 1220kcal – 173g protein. Det luktar kvarg till kvällsmat… Om jag inte ger mig ut och knallar en powerwalk så att jag kan lyxa till det lite mer ;-) Aja, det återstår att se.


    Big news..
    Låter bilden tala för sig själv.

    Matte81 wrote:
    Häftig resa du har gjort ;) riktigt bra jobbat, du verkar vara seriös i din träning och riktigt imponerande viktnedgång =)

    Kör hårt

    MVH Matte

    Tack Matte, det har varit en lång resa.

    #1063844

    Rolig dagbok!

    Jag älskar strofen: Simsalabim så var dammsugarna borta ;)
    Haha underbart!

    Keep up!

    #1063879

    Idag sov jag riktigt länge (till klockan 09.30 !!). Mer utvilad än någonsin så drack jag en celsius (är inne i en ”orange-period” nu vad gäller celsius) och gav mig sedan ut på en powerwalk runt samhället.

    Powerwalk 80minuter – 9km – 700kcal.

    När jag kom hem så sköljde jag ner en proteinbar med lite bcaa (kosttillskotts-nörd, men det är faktiskt smidigt..) Suget var dock fortfarande kvar efter någonting. Jag gav upp kampen att kämpa emot sötsuget och blandade därför ihop en proteindrink på 0.8dl proteinpulver, 1tesked jordnötssmör och pyttelite vatten. Det blev mer som en gröt med smak av jordnötter- Suget stillat !
    Räknar på att jag fått i mig ~550kcal – 55g protein.


    Planen för dagen är följande.

    *Powerwalk.
    *Litet refill mål (det jag precis skrev).
    *Pass nr 1 – Bröst.
    *Post workout meal ~700kcal. En del kolhydrater.
    *Pass nr 2 – Mage.
    *Post workout meal ~700kcal. Lågt på kolhydrater.
    *Något proteinrikt innan läggdags.

    Blir eventuellt lite extra gång idag, till och från gymmet. Men just nu så laddar jag inför bröstpasset.

    100kg x 4reps SKA FAN I MIG UPP I BÄNKEN IDAG !!

    nenya wrote:
    Rolig dagbok!

    Jag älskar strofen: Simsalabim så var dammsugarna borta ;)
    Haha underbart!

    Keep up!

    Haha, och så finns det folk som påstår att kroppen handlar biologi och inte magi ;) !

    Vad glad jag blir att du tycker det, att dagboken uppskattas =)

    Kör hårt!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 322 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.