Träning, kost och motivation – Kuulan

Home Forums Dagböcker Träning, kost och motivation – Kuulan

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 322 total)
  • Author
    Posts
  • #1063910

    Utmattad!

    Det blev ändrade planer idag. Istället för ett bröstpass och ett magpass så blev det 2st bröst och magpass.

    Kl 14.00.
    Pass nr1. 1-5 repetitioner. Max styrka.

    Bänkpress

    100kg x 3 Försökte mig inte ens på en 4a då jag vill undvika att gå till failure.
    100kg x 2
    105kg x 1
    95kg x 2 Kom lite fel i lyftet.
    95kg x 2

    Plan hantelpress

    40kg x 3
    35kg x 5
    [youtube=US6h2XnblGc]

    Irriterande när man har passare som vill pilla och hålla på innan hjälpen behövs. Jag lyckades dock klämma ur mig ett ”Jag har det”, följt av ”Ta bort händerna!”.

    35kg x 4

    Bröstmaskin

    94kg x 4
    94kg x 3
    94kg x 4 Vart ganska lång vila pga toabesök.

    Evil Wheel på knä

    KV x 10
    KV x 10
    KV x 10
    KV x 10
    KV x 10

    Powerwalk hem – 20min – 160kcal.


    Fyllde på kolhydraterna med vitargo Crx efter passet och hemma blev det lite blodpudding med knäckebröd.

    Kl 18.00
    Pass nr2. 6-10repetitioner. Volym.

    Bänkpress

    80kg x 8
    80kg x 6
    70kg x 8

    Incline hantelpress
    30kg x 6
    25kg x 7
    22.5kg x 7

    Cableflyes

    23kg x 6
    18kg x 7
    14kg x 7 Vad ska man säga? Helt slut!

    Crunches

    KV x 30
    KV x 30
    KV x 30
    KV x 30
    KV x 30

    Hängande benlyft
    KV x 10
    KV x 10
    KV x 10
    KV x 10
    KV x 10
    Blev lite svingande upp de sista 3repsen i varje set.

    Powerwalk hem – 20min – 160kcal.


    Jag vet att det här absolut inte är optimalt. Att träna helt slut på en muskelgrupp två gånger på en dag i kombination med att ligga på kaloriunderskott. MEN! … Jag tränar inte för att jag vill nå de bästa resultaten som är möjliga att nå- då skulle jag nog använda mig av vissa hjälpmedel som jag i dagsläget inte gör.
    Jag tränar för att jag tycker det är roligt, skönt, självförtroende-höjande, och självklart för att jag vill få en schysst fysik, men inte till vilket pris som helst.


    Det jag fick ut av den här dagen var bla. En riktigt jävla rolig dag!! Jag fick känna att jag verkligen lever, och hur det känns att ta ut sig riktigt ordentligt (har inte blivit så mycket av det nu under deffen för att jag har försökt ”optimera” träningen). Jag gjorde det här helt enkelt för att jag kände för det.

    Hur dagen har sett ut.
    10.00-11.20 – Powerwalk – 80min = minus 700kcal.
    12.00 – Bcaa, proteinbar, proteindrink&jordnötssmör = 550kcal – 55g protein.
    13.30 – Pwo.
    14.00-15.00 – Styrketräning pass 1. Bcaa under passet, proteindrink & vitargo Crx efteråt = 330kcal – 33g protein.
    15.00-15.20 – Powerwalk hem från gymmet – 20min = minus 160kcal. (Räknar på bcaa + proteindrinken borta).
    16.00 – 200g Blodpudding, 100g tzatziki, grönsaker och 2st knäckemackor med skinka = 850kcal – 36g protein.
    17.30 – Pwo.
    18.00-18.50 – Styrketräning pass 1. Bcaa under passet, proteindrink efteråt = 160kcal – 33g protein.
    19.00-19.20 – Powerwalk hem från gymmet – 20min = minus 160kcal.
    19.45 – 300g Kycklingspett + 250g keso = 625kcal – 91g protein.
    Totalt 1495kcal – 248g protein.

    Blir en proteinbar ikväll bara för att det är så gott !

    Sjukt nog så tycker jag att den här dagen har varit rolig som bara den och vill verkligen göra om det. Men ska lugna ner mig lite nu.

    Det är nu 20dagar kvar tills min deff är över för i år. Datumet är spikat- 20Juli stänger jag igen det här kapitlet för i år och börjar fokusera på att lägga på mig muskler, och gud vad jag längtar. Jag har trots allt ökat lite i styrka och muskelmassa sedan januari, och det taggar mig ännu mer att träna på kaloriöverskott !! Men än är jag inte där .. :)

    Vägde mig imorse efter toabesök. Vikten låg på 90.0kg, så det är -1.3kg sedan förra fredagen (8dagar sedan). Midjemåttet visade 92cm. Jag har ett kortsiktigt mål att nå till den 20juli, och det är ett midjemått på under 90cm, that’s all that matters. Formen känns annars väldigt bra och jag längtar varje kväll efter att vakna upp och försöka upptäcka nya linjer/fibrer som sakta men säkert börjar ploppa fram.

    Har massor mer att skriva men nu börjar inlägget bli lite väl långt, så jag sparar det tills någon annan dag.

    Så här laddad var jag innan första passet (se bild nr1). hehe.

    TWENTY DAYS TO GO !

    #1063961

    Härligt att det börjar ge resultat!

    Är du också addicted to jordnötssmör? :O
    Finns det här hemma – vilket det gör eftersom jag handlar – så äter jag.
    Det kanske är det som är hela hemligheten med formen? Jordnötssmör till kesella, jordnötssmör i shakes, jordnötssmör med äppelklyftor – you name it.
    Jag gjorde för övrigt en galet god shake med jordnötssmör, banan, mandelmjölk, kesella och kokosmjölk. To die for – 342kcal och fördelningen låg på ca 20g av alla makronutrienter.

    #1063991

    Tjejen sov här inatt, och hon vill inte riktigt anpassa sig till mina rutiner, så då får jag anpassa mig efter henne, hehe. Det blev alltså ingen morgon powerwalk, utan ersatte det tomrummet med en frukost på ~675kcal – 40g protein…

    Senare på kvällen blev det ett gympass iallafall. Schemats tråkigaste pass (baksida lår och vader), så motivationen var inte på topp. Får tacka Eminem för några motiverande rader;

    Quote:
    Cause sometimes you just feel tired.
    You feel weak and when you feel weak you feel like you wanna just give up.
    But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
    and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
    and not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse.

    Episkt.

    Nåja, här kommer passet.

    Marklyft

    60kg x 6
    60kg x 6
    100kg x 4 Uppvärmning.
    140kg x 8
    140kg x 7
    140kg x 5
    140kg x 4

    Raka marklyft

    100kg x 8
    100kg x 7
    100kg x 6
    Första gången jag kör på 100kg, ska nog forsätta med det för det tog jättebra trots den, för mig, relativt höga vikten.

    Vadpress i smithmaskin
    100kg x 20
    100kg x 18
    100kg x 15
    100kg x 13
    100kg x 12
    Hade lite bredare fotstans än vanligt.

    Vadpress i benpressmaskin
    225kg x 18
    225kg x 16
    225kg x 15

    Crosstrainer 30min – 320kcal.
    Så otroligt tråkigt! Aldrig mer crosstrainer..

    Kosten
    12.00 – 250g Kvarg, 2st mackor med skinka, ost, gurka (räknar 200kcal/macka), 1 ägg och lite vindruvor = 675kcal – 40g protein.
    16.00 – Proteindrink = 120kcal – 23g protein.
    17.30 – Pwo
    18.00 – Styrketräning, drack bcaa under tiden och proteindrink efteråt = 160kcal – 33g protein.
    19.00-19.30 – Crosstrainer… Kändes som minst 60minuter = minus 320kcal.
    20.00 – 600g Kycklingfilé + ganska mycket sallad med lite salladsdressing (icas lätt-variant). Drar till med ca 1000kcal – 120g protein.
    20.30 – 250g Keso = 250kcal – 25g protein.
    Totalt 1885kcal – 241g protein.

    Nu- EMfinal!

    nenya wrote:
    Härligt att det börjar ge resultat!

    Är du också addicted to jordnötssmör? :O
    Finns det här hemma – vilket det gör eftersom jag handlar – så äter jag.
    Det kanske är det som är hela hemligheten med formen? Jordnötssmör till kesella, jordnötssmör i shakes, jordnötssmör med äppelklyftor – you name it.
    Jag gjorde för övrigt en galet god shake med jordnötssmör, banan, mandelmjölk, kesella och kokosmjölk. To die for – 342kcal och fördelningen låg på ca 20g av alla makronutrienter.

    Haha jag har inte varit det, men köpte mig en burk jordnötssmör förra veckan och jag börjar minst sagt tycka om det- skarpt ;) !
    Ohh! Låter skitgott och med ganska bra värden! Kanske prövar det imorgon, tack för tipset! :)

    #1064026

    Ajjjjjjjjjjjj !! Marklyften igår resulterade i sådan sjuk träningsvärk i magen och baksida lår, powerwalken imorse var riktigt tung att genomföra. Fick påminna mig själv varannan minut att det faktiskt ska vara lite DRIV i steget, inte bara lunka runt..
    Blev iallafall en runda på 75minuter och svetten var ett faktum ;) Räknar på minus ~600kcal.

    2-3timmar senare blev det biceps på gymmet. Hade tänkt köra mage med, eller schemat säger att jag ska göra det. Men jag skjuter upp det till imorgon pga överdriven träningsvärk (jag vet att jag låter som en riktig mes nu, men aa..)

    Pistoler.


    Stångcurl

    50kg x 5 PB!!
    50kg x 3 + 1
    40kg x 8 Kändes lätt!
    40kg x 7 Filmade in det här setet, men kameramannen var lite skakig i armarna så videon blev såpass dålig så att den inte är värd att existera, hehe.

    Hantelcurl

    18.5kg x 5
    15kg x 6
    15kg x 6
    12.5kg x 9

    Sittande minusgradig hammercurl
    15kg x 4
    12.5kg x 5
    10kg x 10

    Avslutade med 2set cablecurl med rak stång. Vikt okänd..


    Passet tog 30minuter och kändes som ett av de bättre bicepspass jag genomfört på länge. Vänster underarm känns fräsch (fräsch = gjorde inte så ont så att jag inte kunde genomföra passet), enda som fattades var lite pump. Men det är bara dryga 3veckor kvar tills jag ständigt kommer vistas i det underbara tillståndet, hehe. Counting the days!

    Kosten, träningen.
    09.00-10.15 – Powerwalk = minus ~600kcal. Tror egentligen på lite mer underskott, men det får bli en liten bonus isåfall.
    10.30 – Dubbel proteindrink (vassle och kasein för ovanlighetensskull!) = 250kcal – 50g protein.
    12.30 – Pwo.
    13.00-13.30 – Styrketräning. Drack bcaa under passet och vassle proteindrink efteråt = 160kcal – 33g protein.
    14.15 – 450g Kycklingfilé, sallad och lite lätt salladsdressing = 600kcal – 90g protein.
    Totalt 410kcal – 173g protein.

    Quote:
    Dagens utmaning.

    Komma över 300g protein utan att överstiga 1500kcal. Med andra ord så får jag äta för 1090kcal fördelat på minst 127g protein under resten av dygnet.

    Försöker lura mig själv att inte småäta och falla för lockelser på så många olika sätt som möjligt. Det här är ett sätt..

    Annars så är jag extremt trött på att äta efter en kaloribudget. Det är inte jobbigt att göra själv räknandet, det är inte heller jobbigt att laga maten. Utan det är just det psykiska att jag ska äta det jag bestämmer att jag ska äta, inte äta det jag känner för.
    Nu inser jag att jag kommer vara tvungen att fortsätta räkna kalorier första 2-3veckorna på min kommande uppbyggnadsfas, för det jag just skrev tolkar jag som ganska bra indikationer till en grisbulk :D

    Klickade hem en bärbar dator igår. Det blev en HP Pavilion som verkade rätt schysst. Enda som saknas är flashminne, men om man ska ha flashminne så stiger ju priset genast med 3-4tusen, om man vill ha samma prestanda på övriga komponenter i datorn. Men jag har ju klarat mig utan flashminne i alla år, så jag kommer nog inte bli besviken :)

    [http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-15—16-tum/hp-paviliondv6-6c60eo/166241.3003/#tabs För den datorintresserade]


    Jag och far ska åka på motorcykel-semester i 3dagar i slutet av veckan, ska bli roligt. Jag bor ju i Norrköping, och vi ska åka rätt igenom landet till västkusten (Varberg), sedan åka längs kusten ner till skåne, och fortsätta längs östkusten tills vi kommer hem igen :)

    #1064137

    Grattis till nytt elektronik-köp. Alltid lika trevligt att ”klicka hem” en ny pryl, hehe.

    #1064582

    Blev ingen morgonpowerwalk idag, utan jag och tjejen stack ut till skärgården kl 9 imorse :-D
    Kosten blev absolut inte optimal, men räddade det med lite cardio på kvällen. Nu sitter jag här röd som en räka (även liten som en räka), och känner hur det svider lite överallt på kroppen. Det var iallafall sjukt härligt på skärgården ! Åkte mycket båt, lite ”ring” bakom båten, och mycket bad. Käkade lunch på en liten ö mitt ute i ingenstans, riktigt mysigt :)

    På kvällen körde jag axlar och triceps.

    Powerwalk till gymmet på 30min, räknar på 250kcal.

    Stående militärpress
    50kg x 9 PB!!
    [youtube=QdkM3MitKfs]
    50kg x 6
    50kg x 5

    Sittande hantelpress

    25kg x 6
    [youtube=wEXgXlAHHEw]
    25kg x 4
    20kg x 7
    Pressarna var tunga efter militärpressen.

    Stående hantellyft åt sidan
    12.5kg x 12
    12.5kg x 11
    12.5kg x 9
    10kg x 12
    10kg x 10

    Frenchpress

    35kg x 6
    35kg x 5
    30kg x 5 + 1

    Pushdowns med Zstång

    75kg x 8½
    75kg x 7
    75kg x 5

    Stående hantelextensions, dubbelhandsfattning

    20kg x 9
    20kg x 7
    20kg x 5
    15kg x 9

    Powerwalk hem från gymmet på 30min, räknar på 250kcal.

    Riktigt härligt pass. Börjar bli mer och mer nöjd med mina axlar / bröst / armar. Det är det undre partiet som inte riktigt ser så bra ut så att jag kan anse mig vara nöjd för i år med deffandet (under bröstet och neråt).

    Dagen uppspaltat.
    09.00 – Dubbel proteindrink, samt 50g jordnötssmör (….suck…Tänker slänga den där burken imorgon) = 550kcal – 60g protein.
    13.00 – En macka med smör, skinka, ost och 1glas saft = ~350kcal.
    14.00 – Självklart ska man äta glass på skärgården.. Tog det energisnålaste jag hittade. Calippo = 90kcal.
    17.00 – Försökte stilla mitt sötsug med bcaa = 40kcal – 10g protein.
    17.10 – Funkade inte så bra. Blandade en proteindrink = 125kcal – 23g protein.
    18.00 – Pwo.
    18.00-18.30 – Powerwalk = minus 250kcal.
    18.30-19.30 – Styrketräning. Drack bcaa under passet och proteindrink efteråt = 160kcal – 33g protein.
    19.30-20.00 – Powerwalk = minus 250kcal.
    20.30 – 300g Fläskfilé, och mycket sallad = 650kcal – 60g protein.
    21.30 – Dubbel proteindrink = 250kcal – 50g protein.
    Totalt 1715kcal – 236g protein.


    Dagens WTF?!

    Var när jag imorse skulle ta motorcykeln till tjejen. Petade i 1ans växel och skulle åka iväg, men rörde mig inte ur fläcken. Efter ett tag såg jag att säkerhetsmuttern till det främre drevet lossnat, och hela drevet hade lossnat från gängorna på drevaxeln.. Jag som ska på motorcykelsemester på torsdag, hoppas att jag hinner hitta en ny säkerhetsmutter tills dess :S Jag måste förresten ha tappat säkerhetsmuttern när jag åkt, för den var inte i garaget eller i närheten av garageuppfarten. En jävla tur att inte drevet lossnat helt när jag åkt…

    Gettodachoppa wrote:
    Grattis till nytt elektronik-köp. Alltid lika trevligt att ”klicka hem” en ny pryl, hehe.

    Ja visst är det så. Enda felet är att man inte ser hur pengarna (läs: kontanter) försvinner ur näven när man handlar över internet. Blir lätt lite för mycket tillbehör och lätt lite för dyrt, hehe ;)

    #1064759

    Powerwalk i 90minuter följt av styrketräning. Sedan hem och svulla (synda..).

    Träningen idag blev mage och lite rygg.

    Chins
    KV x 10
    KV x 9
    KV x 6

    Latsdrag

    73kg x 10
    73kg x 8
    73kg x 8

    Brutalbänk

    KV x 25
    KV x 22
    KV x 18

    Crunches

    KV x 20
    KV x 20
    KV x 20
    Helt slut i magen efter brutalbänken!

    Roddmaskin

    86kg x 10
    101kg x 8
    101kg x 7

    Hängande benlyft
    KV x 15
    KV x 15
    KV x 13

    Sidocrunches

    KV x 30
    KV x 30

    Nu börjar det bli riktigt jobbigt att inte trycka i sig massor utav skit.. Jag vill verkligen äta godis och annat gott. Tankarna går lite som ”Jag kommer inte hinna ta mig till den formen jag vill nå, så då kan jag lika gärna skita i de här sista 3 veckorna av deff”. Aja, här kommer dagen uppspaltat.

    08.30-10.00 – Powerwalk – 90minuter = minus ~750kcal.
    10.30 – Proteindrink = 250kcal – 50g protein.
    11.30 – EAA-XX (pwo) = 80kcal – 20g protein.
    12.00 – Styrketräning. Bcaa under passet samt proteindrink efteråt = 160kcal – 33g protein.
    14.00 – 200g Fläskfilé, 150g 20% blandfärs-biffar + mycket sallad = 875kcal – 70g protein.
    15.00 – 1bulle = ~150kcal.
    16.00 – 2 Pannkakor = ~300kcal?
    Totalt 1065kcal – 173g protein.
    Blir visst kvarg till kvällsmat. Suck………

    tungt.

    #1064795

    Blev en ätarkväll igår. Köpte mig 300g lösviktsgodis samt åt 250g kesella (7.5% fett med smak) + 2mackor. Underbart gott och riktigt välbehövligt för psyket! Blev väl ca 2000kcal överskott, orkade inte räkna på det.

    Idag ringde klockan 06.30. Svepte min hemmagjorda pwo (vitargo crx, eaa och koffein. Som smakade skit) och befann mig på gymmet strax efter 07.00.

    Det tog ett tag att få kroppen att förstå att jag faktiskt skulle ta i, och att syftet var att jag skulle bli trött ;) Men sen så gick passet bra. Otroligt mycket pump då jag överätit kolhydrater likt en myrslok äter myror!


    Plan hantelpress

    40kg x 4
    40kg x 3
    35kg x 5
    35kg x 4
    30kg x 8 Här vaknade kroppen :D

    Cableflyes

    27kg x 7
    27kg x 6
    23kg x 9
    23kg x 7
    18kg x 10

    Bröstmaskin (press)
    73kg x 10
    80kg x 10
    80kg x 8

    Flyesmaskin

    93kg x 6
    93kg x 5
    80kg x 6

    Overhead cablecurl

    23kg x 10
    23kg x 10
    23kg x 9
    23kg x 8
    23kg x 8

    Zstång cablecurl

    50kg x 8
    50kg x 8

    Körde tre set hantelcurl på slutet med.

    Drack proteindrinken under tiden jag gick hem. Värmde 350g biffar och åt det tillsammans med 250g keso. Nu är jag mätt o belåten och ska packa färdigt det sista inför kommande MCsemester :-D !!

    Slänger upp några bilder från igår. Tagna efter att jag ätit mitt gigantiska första mål mat = magen sprängfylld med godheter :)

    Inte så bra kvalité på korten direkt..

    Nu tar jag en paus från träningen i 2-3 dagar. Kommer äta proteinrikt och försöka ligga ganska lågt på kaloriintaget under den här lilla trippen, men får se hur det blir. En sak som är säker är iallafall att vi ska sova i tält, utan sovsäck och utan liggunderlag (ska sova i mitt mc-ställ…) pga det finns så otroligt dåligt med packningsutrymme på en R6a. Men man ska ju ändå inte sova bort semestern, så skitsamma!

    Ha det gött allihopa!

    #1064932

    Då var MCsemestern över för den här gången, och uj uj uj vad ont i kroppen jag har. Att sitta ihopkrupen på en sporthoj i 130mil slår inte högt på komfort-mätaren, men kul var det!

    Kosten har absolut inte varit optimal, utan det har blivit som en ”refeed”helg, dvs mycket kolhydrater och runt 200g protein per dag (tacka proteinpulver).

    Jag kom hem idag vid 14.00. Stack ner till ICA och plockade ut min nya bärbara dator = kärlek vid första ögonkastet !! Köpte med mig 2 celsius också, som fick agera PWO idag.

    Kl 18.30 var det dags att träna lite. Hade tänkt köra ben men kompisen skulle köra bröst, och jag var inte så himla svår att övertala. Påvägen ner till gymmet så kände jag hur löjligt mycket energi jag verkligen hade i kroppen. Varje steg tröck jag iväg med maximal kraft och det kändes så himla underbart, var nästan lite ledsen över att jag gått med på att köra bröst ;)

    Bänkpress
    stången x 20
    40kg x 10
    50kg x 10
    80kg x 4 Uppvärmning.
    100kg x 4 BADÄNG !! Den satt som en smäck!
    100kg x 2 + 1 Fick stången för nära halsen när jag tog ner den mot bröstet på sista repet.
    110kg x 1 Gick faktiskt rätt enkelt. Jämnt tempo hela vägen ned, toucha bröstet och sen jämn fart upp med !
    105kg x 1 Med stopp i bottenläget på ca 0.5sekunder.

    Plan hantelpress
    35kg x 6
    35kg x 5
    30kg x 8

    Incline bänkpress i smithmaskin

    70kg x 7
    70kg x 7
    70kg x 6

    Cableflyes

    23kg x 10
    23kg x 8
    23kg x 8

    Underbart pass. Allting kändes skitbra och jag var riktigt taggad och glad när jag var på gymmet. Polaren frågade t.o.m. vad fan det var med mig, då jag var så speedad och glad idag! Har varit ganska nere när jag tränat senaste tiden, har känt sådan press över att jag måste komma i form innan den 20e.

    Det var riktigt bra för psyket att käka ordentligt i ett par dagar. Motivationen till att träna är på topp och jag vill bara ner till gymmet och förflytta berg! Formen just nu är dock inte så jättebra, det känns som att jag lagt på mig flera KG fett, men det är väl mest vatten hoppas jag, hehe.

    Ska pröva ett nytt kostupplägg med start imorgon. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det att dra till tjejen. Cheers !

    #1064965

    Dagen har varit lite sådär pga personliga anledningar.. Passet gick desto bättre, trots att jag var helt omotiverad att gå ner och träna ö.h.t…

    Kl 14.30 Rygg.

    Skivstångsrodd i smithmaskin

    80kg x 10
    80kg x 10
    80kg x 9

    Prone row, hantlar
    25kg x 8
    25kg x 6
    25kg x 6

    Breda lastdrag
    73kg x 10
    73kg x 9
    73kg x 7

    Enarms cablerodd

    68kg x 7
    68kg x 6
    59kg x 7
    Sjuk kontakt i latsen!

    Roddmaskin
    87kg x 10
    87kg x 9
    87kg x 7

    Tog min proteindrink och fortsatte med lite teknikträning.

    Frontböj
    stången x 10
    stången x 10
    40kg x 8
    40kg x 8
    40kg x 6
    Kändes och såg bra ut. Aningen vingligt när jag ska gå ut från racket bara.

    Bänkpress
    50kg x 10
    50kg x 10
    80kg x 4
    100kg x 1 Två sekunder excentrisk fas, stannade på bröstet i 0.5-1sek och pressade sedan upp på ca 2sekunder.
    105kg x 1 Samma här, dvs långsamt och fint.
    Träningsvärken i bröstet var ett faktum, men trots det kändes det skitbra. Börjar få in bättre och bättre teknik i bänkpressen för varje pass som går och jag lyfter nu riktigt CLEANT! Jag är faktiskt STOLT över hur jag bänkpressar, och det är fan så mycket viktigare för mig än att pressa tunga vikter utan kontroll eller kontakt :)

    Gick en powerwalk på löpbandet i 30minuter efter passet. Gick i 7.5km/h med 3% lutning. Svettigt! Gjorde av med 300kcal.

    Kosten
    13.00 – Proteindrink = 120kcal – 23g protein.
    14.00 – Celsius och EAA-XX = 40kcal – 10g protein.
    14.30-15.30 – Bcaa under passet och proteindrink efteråt = 160kcal – 33g protein.
    15.30-16.00 – Powerwalk = minus 300kcal.
    17.00 – 900g Kycklingfilé, 1 lök, 2dl mini fraiché och 1tacopåse = 1180kcal – 190g protein.
    Totalt 1200kcal – 256g protein.

    Är tvärmätt och svettas riktigt ordentligt nu. Hällde upp maten i en 2liters glassbytta, och den vart nästan full :-D Slevade i mig allting ganska fort och nu sitter jag och njuter med lite pepsi max.


    Ska inte äta mer idag.

    #1064975

    Härligt att de går så bra i bänkpressen, har ju gjort riktigt fina ökningar där sen man började läsa din första journal i början :) Bra kämpat med allt! Kul med filmer och bilder också det gör dagboken komplett :)

    #1065012

    Jag vet inte hur personlig man kan (bör?) vara på sin dagbok. Men jag tycker det är så skönt att få skriva av sig på ett ställe där jag är ganska anonym, ingen här känner mig ”irl”.

    Jag är iallafall på mycket bättre humör än vad jag var igår. Det var lite stökigt mellan mig och tjejen, men det löste sig på allra bästa sätt och nu känns allting skitbra, både privat&träningsmässigt sätt :)

    Vaknade hos tjejen idag och lyckades undvika den livsfarliga svensson svensson frukosten (mackor och flingor). Tog mig en powerwalk på 45minuter mitt på dagen och senare på eftermiddagen blev det styrketräning.

    Passet bestod av biceps och mage.


    När jag klev in på gymmet så såg jag hur tre kompisar var där, shit, tänkte jag
    . Kompisarna i fråga är väldigt pratglada och brukar gymma i 2-3 timmar utan att bli så mycket som lite glansiga i pannan ens. De är riktigt slöa på gymmet .. Jag hälsade snabbt och pluppade in mina hörlurar i öronen och gick in i mitt psykbrytiska ”slakta kroppen”mode. Varvade biceps och mage under hela passet, det blev aldrig mer än 40sek vila mellan något set.

    Skivstångscurl
    40kg x 10
    40kg x 8
    40kg x 7
    40kg x 6

    Hantelcurl

    15kg x 9
    15kg x 7
    15kg x 6 + 1
    15kg x 5

    Overhead cablecurl

    23kg x 9
    23kg x 8
    23kg x 6

    Minusgradig hammercurl

    12.5kg x 6
    10kg x 12
    10kg x 10

    Crunches liggande på marken med fötterna på en bänk och viktplatta bakom huvudet

    KV + 5kg x 30
    KV + 5kg x 30
    KV + 5kg x 30
    KV + 5kg x 30
    KV + 5kg x 25

    Hängande benlyft
    KV x 15
    KV x 15
    KV x 15
    KV x 15
    KV x 13 Försökte göra en 14e två gånger, men jag fick verkligen inte upp benen utan att magen krampade ihop :D !!

    Magmaskin
    59kg x 8
    54kg x 12
    54kg x 12
    54kg x 10
    54kg x 9

    Drack min proteindrink och tog en liten omväg hem från gymmet på 20minuter. Räknar inte med det i kaloribudgeten då jag gick inte hade något powerwalk-tempo.

    Väl hemma lagade jag dagens första och enda måltid : 1kg kycklingfilé med sallad. Svingott !!


    Dagen.

    09.30 – Undvika frukost.
    12.00 – Celsius, tagga inför powerwalk.
    12.30-13.15 – Powerwalk i 45minuter = minus 350kcal.
    14.00 – Dubbel proteindrink = 250kcal – 50g protein.
    15.30 – Celsius (jag är fan beroende) och EAA-XX = 40kcal – 10g protein.
    16.00-16.40 – Styrketräning. Bcaa under passet och proteindrink efter = 160kcal – 33g protein.
    18.00 – 1kg Kycklingfilé, 2dl mini fraiché, ½kryddpåse, 1/3 gurka och nästan en halv sallad. Hällde på lite sweet chili också = 1400kcal – 210g protein.
    Totalt 1500kcal 303g protein BOOOH YAAA!


    Det har funkat väldigt bra att äta en stor måltid om dagen, än så länge. Jag har inga problem att fasta nu när man har semester, det är lätt att sysselsätta sig på olika sätt och jag tänker knappt på att jag inte äter under dagen. Får även i mig mer protein för mindre kalorier på det här sättet. Det enda som grämer mig lite är att jag inte gav det här kostupplägget en chans tidigare under min deff, jag tror det skulle varit lättare att ligga lågt på kalorier under en längre tid genom ganska extrem periodisk fasta. Menmen, man lär så länge man lever :)

    Hence wrote:
    Härligt att de går så bra i bänkpressen, har ju gjort riktigt fina ökningar där sen man började läsa din första journal i början :) Bra kämpat med allt! Kul med filmer och bilder också det gör dagboken komplett :)

    Ja det är skitkul faktiskt !! Dina marklyft går ju som på räls med har jag läst :D
    Tack, kul att höra. Motivationen till att filma passen är högre än någonsin, men det har blivit några pass på egen hand så jag har inte haft tillgång till någon kameraman / kvinna, hehe.

    #1065029

    Kanske dieten som ställt till det i din relation, jag var inte världens bästa sambo sista veckorna av dieten kan jag säga ;-)

    Skönt att läget känns gött och allt flyter på, kör på kulan!

    #1065056

    Dagen kunde börjat bättre.. När jag var ute och gick min dagliga powerwalk så började det dugga lite lätt, och för er som inte vet det så- Jag hatar regn i alla dess former. Därför så började jag ta lite genvägar hemåt, tänkte att jag kan gå på bandet på gymmet senare idag istället. Men när jag går längs gatan som nu var fylld med vattenpölar längs trottoarkanten, så hör jag en bil komma i hög hastighet bakom mig. Jag vänder mig in mot vägen för att se vem det är, och just då kör han rakt över vattenpölarna som jag står ca 1-2meter ifrån. Killen som körde bilen saktade in lite och tittade bakåt genom bakrutan, hånlog lite åt mig och körde sedan vidare..

    Ilskan som infann sig, då jag var hungrig och irriterad redan innan jag vart översköljd av vatten, ja den var inte liten direkt. Men tänkte så här ”Nu är jag ju redan sjöblöt, så det spelar ingen roll om det regnar mer eller inte. Alltså är inte regnet en ursäkt att avbryta din planerade powerwalk.”

    Blev en powerwalk på 60minuter iallafall. Vid lunch blir det axlar på gymmet och senare i eftermiddag/kväll blir det triceps. Sen käääk!

    Gober wrote:
    Kanske dieten som ställt till det i din relation, jag var inte världens bästa sambo sista veckorna av dieten kan jag säga ;-)

    Skönt att läget känns gött och allt flyter på, kör på kulan!


    Förmodligen är det faktiskt så, och det är inte okej.. Men snart är det över för denna gång :)

    Yeah, 2 more weeks to go, tack för stödet!

    #1065079

    Fortsättning tisdag.

    Stack ner till gymmet och mosade axlarna rätt rejält.

    Stående militärpress

    ]60kg x 2
    50kg x 5
    50kg x 4

    Sittande hantelpress
    25kg x 6
    22.5kg x 7
    22.5kg x 6

    Stående hantellyft åt sidan

    12.5kg x 12
    12.5kg x 11
    12.5kg x 8
    10kg x 13
    10kg x 12

    Sidolyft bakom ryggen i cable

    9kg x 11
    9kg x 9
    9kg x 9
    9kg x 10

    Enarms frontlyft i cable

    9kg x 10
    9kg x 8
    9kg x 7

    Tog en proteindrink efter passet och stack sedan hem för att träffa en gammal polare som jag inte varit med på väldigt länge :)

    Några timmar senare var han tvungen att dra hem, så då kilade jag ner till gymmet för dagens andra pass som innebar triceps.


    Dips

    KV + 15kg x 10
    KV + 15kg x 8
    KV + 15kg x 7

    Pushdowns med rep i cable

    45kg x 7
    45kg x 6

    Extensions med rep i cable, 90graders vinkel ( —> )

    41kg x 6
    41kg x 6

    Extensions med rep i cable, 150-180graders vinkel ( ^ )

    32kg x 8
    32kg x 7

    Dipsmaskin

    77kg x 9
    77kg x 8
    77kg x 6


    Dagen uppspaltat.

    10.15-11.05 – 50minuter powerwalk = minus 400kcal.
    12.00 – EAA-XX = 40kcal – 10g protein.
    12.30-13.15 – Styrketräning, axlar. Drack bcaa under passet och tog en proteindrink efteråt = 160kcal – 33g protein.
    14.30 – Dubbel proteindrink = 250kcal – 50g protein.
    18.00 – Celsius + Bcaa = 40kcal – 10g protein.
    18.30-19.15 – Styrketräning, triceps. Drack bcaa under passet och proteindrink efteråt = 160kcal – 33g protein.
    20.00 – 800g Nötfärs 10%, 200g kokosmjölk, 2tacopåsar, 2nävar isbergssallad, 5 jalapenos och 60g glasnudlar = 1650kcal – 160g protein.
    Totalt 1900kcal – 296g protein.

    Åt lite mer idag än vad jag brukar göra, då jag körde dubbla styrkepass idag. Skulle inte behövt trycka i mig 800g nötfärs, men jag älskar att svulla mat och kan jag göra det så gör jag det gärna, hehe.

    Sitter redan nu och planerar vad jag ska äta imorgon :-D Tycker även om att träna på tom mage, ser ganska mycket bättre ut i spegelbilden med än om man kommer ner till gymmet med en mage sprängfylld med mat.

    Stötte på ett problem idag. Det är nämligen som så att polaren jag träffade idag fyller 20år på fredag, och han bjöd mig på fest. Jag brukar inte vara den som tackar nej till sånt, men nu överväger jag att gå dit och vara spiknykter, det är ju faktiskt bara lite mindre än 2 veckor kvar på min planerade deff. Men o andra sidan så kommer det vara riktigt lamt att vara där nykter, och folket runt omkring mig kommer nog inte heller tycka att jag är så speciellt rolig.. Hmm, den får jag klura på.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 322 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.