Träning, kost och motivation – Kuulan

Home Forums Dagböcker Träning, kost och motivation – Kuulan

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 322 total)
  • Author
    Posts
  • #1076712

    Hej! Idag körde jag ett tidigt benpass. Fick sådan förbannad pump i låren så att jag knappt kunde ta i tillslut. Det är första gången jag känner sådan extrem PUMP, annars brukar jag mest bli rejält trött och skakig.

    Knäböj
    140kg x 10 PB!!

    150kg x 3 Här gick det utför :P
    140kg x 5

    Knäböj ATG

    110kg x 8
    110kg x 5
    110kg x 5

    Benpress
    240kg x 10
    240kg x 8
    200kg x 10
    200kg x 9
    Alltså pumpen var så extrem så jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Men gud vad skönt det var :P Struntade helt i vad jag hade för vikter på då det kändes så jävla bra! :)

    Körde benspark, hip-abduction-masin och liggande lårcurl i cablemaskin med.

    #1076727

    nice med 10:or…..för konditionen……..lol…å pumpen.

    #1076757
    bighulken wrote:
    nice med 10:or…..för konditionen……..lol…å pumpen.

    Haha ja det tog på krafterna.. Är inte van att köra så många reps i knäböjen.

    Idag blev det bröst, axlar och triceps. Skriver bara ned bänkpressarna.

    Bänkpress:

    100kg x 3 (vet inte vad som hände) gjorde 2reps till efter 10sekunder ”bara för att”.
    100kg x 4
    100kg x 3+2 fick hjälp av en passare här
    100kg x 4+1
    100kg x 3+1
    80kg x 9+1
    80kg x 8
    Bänken gick hyfsat idag =) Tror jag skulle klarat av en 6a kanske om jag fick till första setet perfekt och hade passare med mig så att jag vågar pressa mig riktigt ordentligt. Det är rätt segt att inte ha passare nu för tiden när jag tränare på SATS :/

    #1076838

    I lördags blev det alkohol då det var ”Bob Marley memorial” i skärblacka där jag bor =) En utomhuskonsert med reggaemusik helt enkelt.

    Så söndagen innebar bakis-böjar, hehe.

    Knäböj
    140kg x 7
    150kg x 5
    140kg x 5
    110kg x 8 ATG x 3

    Sen lite benspark osv. Var lite segt att köra men det fanns kraft i benen!

    Idag blev det bröst och hade en passare med mig i bänken =D !!

    Bänkpress
    110kg x 3+1
    Riktigt nöjd! =)
    110kg x 2+1
    100kg x 5+1
    100kg x 4+2
    100kg x 4+1
    100kg x 3+2

    Sedan körde jag vidare med hantelpressar och flyes. Drog till vänsteraxeln i incline hantelpress :/ Är lite stel nu.. Får bli att köra mycket rotatorcuffsträning och stretching för axeln kommande dagar.

    Har lagt om schemat nu till en 5split utan vilodagar. Blir skoj =D

    #1076895

    Tjenare! Igår körde jag ett ryggpass, inget speciellt med det förutom att jag idag har fått sådan sjuk träningsvärk i latsen. Inte högt upp mot armhålan som jag brukar få utan mer nertill ländryggen, fast i latsen då. Känns gött =)

    Idag blev det ett skönt benpass. Jag hade laddat med massor av mat hela dagen. 6mackor till frukost och två rejäla portioner lasagne till lunch (så mycket dietande över dem alltså.. Suck :P ).

    Knäböj
    140kg x 3
    150kg x 1
    160kg x 1
    170kg x 1 Kändes lätt! Skulle nog kunna gjort 2st.
    180kg x 1 PB!!! :D
    140kg x 5 ATG. Verkligen stjärten i backen.
    140kg x 4 ATG.
    140kg x 3 ATG.
    110kg x 6 ATG.
    110kg x 5 ATG.

    Jag ville inte ta ut mig såpass i ”ATG”böjarna så att tekniken börjar falera, utan ”safe’ar” och kör med bra utförande =)

    Körde vidare med lite frontböjar.

    Frontböj
    80kg x 5
    80kg x 5
    100kg x 1
    110kg x 1
    120kg x 1 PB!!!

    Utfall med skivstång på nacken

    50kg x 8per ben
    50kg x 8
    60kg x 6
    60kg x 6
    Tog rejält i röven!

    Sen körde jag benpress och benspark.
    Körde vidare med en 50minuters powerwalk efteråt =)

    Dietandet går inte lika bar som förra året.. Det är för mycket saker som innebär alkohol som kommer upp på helgerna. Men jag kör på så gott det går i veckorna och så många helger jag kan. Tjejen tar bla studenten och det är bal, mösspåtagning (jag ska tydligen vara med), studentdag osv osv…

    Det här känns dock inte alls lika krävande och jag behåller styrkan bättre än förra året. Men det är ju för att jag inte tappar fett i något höjdartempo :|

    Har idag ätit för 3500kcal och har tränat bort ~1000kcal, så landar väl på 2500kcal. Borde ge mig ett underskott på 500-700kcal tycker jag. =)

    #1076922

    TJenare! Började dagen med ett bra biceps och triceps-pass. Supersetade alla övningar =)

    Gick senare en powerwalk med inslag av löpning, tog ca 70min. Ska in och jobba nu på SATS. Har även fått ett till deltidsjobb på Bauhaus i Norrköping så jag kommer väl ligga på ca 50h/veckan nu på sommaren, hehe. Cash is king!

    Slänger upp några bilder på formen. Är MYCKET fett kvar att jobba bort, men känner mig inte direkt stressad över det ändå. Har släppt formnojan lite och försöker hitta en lite ”renare” och nyttigare livsstil istället :P

    #1076972

    Körde ett grymt bröst och axelpass idag med polarna. Tränade i blacka på vårat lilla skitgym vars bänkpress jag h-a-t-a-r.
    Själva bänken i sig är jättesmal och skulderbladen får inte riktigt plats på bänken. Vilket gör att det blir väldigt instabilt kring skulderblad och jag tappar lätt ”hållning” i bänken. Aja, körde på iaf!

    Bänkpress
    100kg x 1
    110kg x 1
    115kg x 1
    125kg x 1 Fick inte hjälp upp med stången, men jag tappade ena skulderbladet så polaren hoppade in och stabiliserade upp stången i typ en halvsekund, tills jag hittade hållningen igen och pressade upp det. SÅ jag räknar det inte som ett riktigt lyft, men styrkan kändes det som att jag hade =)

    Plan hantelpress
    30kg x 5
    35kg x 5
    40kg x 6 PB!!
    45kg x 3 PB!!
    =) Har inte kört plana hantelpressar såhär tidigt i något pass på väldigt länge, så jag hade otroligt med ork!!
    40kg x 4
    35kg x 8
    30kg x 8
    30kg x 8

    Sen körde jag incline pressar, axelpressar, cableflyes och hantellyft =)

    #1077023

    Dunkade av ett skitbra rygg och bicepspass i söndags. Körde enbart på kontakt och sket i allt vad viktkåthet innebär.

    Idag (måndag) så ringde klockan på 03.45… Dags att gå upp för att åka bort till Bauhaus och jobba till 14. När klockan väl slog 14 så slängde jag i mig min PWO och stack till SATS för att träna i 1.5h innan jag började jobba kl 16.

    Passet gick åt helvete

    Körde ben och jag var både trött i skallen och kroppen..

    Knäböj
    140kg x 5
    150kg x 2
    140kg x 2
    110kg x 5
    Allting var blytungt och det kändes som att jag stod på tå i hela övningen … :S

    Körde vidare med benpress, benspark och legcurl. Fick bra pump i benen tillslut iaf… Något positivt.

    Imorgon ska jag upp kl 03.45 igen och jobba till 14, sen börjar jag jobba på sats kl 15-23.00 Det innebär att jag inte hinner träna… (fuck!!) Skjuter upp passet tills på onsdag, då får jag köra dubbla pass istället =)

    Passet gick nog så uselt för att jag inte är van att vara så himla aktiv under dagen innan jag tränar. Jag har ju haft perfekta förutsättningar till varje träningspass. Det är så lyxigt att jobba på Gym så man glömmer bort hur tungt det kan vara att träna när man redan är trött och sliten… Kommer jobba 20h i veckan på bauhaus framöver. Men den här veckan blir det 32h (ledig på onsdag). Är tungt att fortsätta jobba efter heltidsdagarna på bauhaus. Imorgon ex blir ju en 15h arbetsdag… sjukt fan.

    #1077053

    shiiit,va lååånga dgr!!!!….
    men så är det,same för mig.
    man har mkt annat å göra i livet också.
    inte ofta jag hör/läser någon som har också tidiga mornar å långa dagar.
    fasiken,upp kl 03:45!!!…då slår du mig då…….lol.
    jag brukar hoppa upp ca:04:00.

    men men ,bara å kämpe på,nån gång blir det lättare eller man får lite ledigt,då ….blri man stark,när man får sova ut el vila ordentligt…….

    ha det
    mvh//

    #1077083
    bighulken wrote:
    shiiit,va lååånga dgr!!!!….
    men så är det,same för mig.
    man har mkt annat å göra i livet också.
    inte ofta jag hör/läser någon som har också tidiga mornar å långa dagar.
    fasiken,upp kl 03:45!!!…då slår du mig då…….lol.
    jag brukar hoppa upp ca:04:00.

    men men ,bara å kämpe på,nån gång blir det lättare eller man får lite ledigt,då ….blri man stark,när man får sova ut el vila ordentligt…….

    ha det
    mvh//

    Huhu ja. Det är en redig omställning att kliva upp så tidigt… Men som du säger så uppskattar man de lediga dagarna man har ännu mer :D

    Körde bänk oså idag.

    Bänkpress
    110kg x 3
    110kg x 2
    100kg x 4
    100kg x 4
    80kg x 8
    80kg x 7
    Blev trött snabbt då jag vilade väldigt lite. fortsatte med militärpressar på 50kg. Körde en 7a första setet och sen blev det 6,5,4 och 4 reps.

    Imorgon ska jag jobba 05-14 och sen träna en stund innan jag har kunder 17-20. Blir en ganska lång dag imorgon med :P

    #1077179

    Tjenare! I fredags körde jag ett marklyft och bål-pass. marken gick riktigt tungt, måste vara för att jag är mycket mer fysiskt aktiv på lagerjobbet nuförtiden innan mina pass än när jag inte jobbade inom lager.

    Marklyft

    170kg x 3
    170kg x 3
    170kg x 3
    160kg x 3
    130kg x 6
    130kg x 6
    130kg x 5

    Upphöjda marklyft

    60kg x 8
    60kg x 8
    60kg x 8

    Sen körde jag en hel del bålövningar.

    Idag på måndag körde jag bröst och axlar. Jag hade mycket kraft men bänken gick kasst pga jag var lite ”instabil” sedan lördagens bal ;)

    Bänkpress
    110kg x 1
    120kg x 1
    100kg x 4
    100kg x 4
    100kg x 3
    90kg x 4
    80kg x 6
    80kg x 6
    Alla lyften utan passare. Körde kort vila när jag gick ned på 90kg.

    Militärpress

    40kg x 10
    40kg x 6
    40kg x 5
    40kg x 4+2 (körde pushpress på 2sista).

    Sen körde jag lite andra pressar och flyes =)

    Imorgon ska jag jobba 05-11. Sen en paus då jag ska träna. Sen jobbar jag 14-23. Lååååång dag :P

    #1077188

    hujedamej jaaa….låååånga dagar!!!!……..

    #1077277
    bighulken wrote:
    hujedamej jaaa….låååånga dagar!!!!……..

    Ja det är verkligen mycket längre än vad jag är van vid, men dagarna går fort och dieten blir lite lättare att hålla tycker jag faktiskt =)

    Har tränat lite sedan jag uppdaterade sist. Blev ett biceps och triceps-pass igår och idag körde jag mage+vader och 25minuter högintensiva intervaller. Är skapligt slut nu =)

    Imorgon blir det lite jobb 7-11 bara, sen ska jag köra bröst och axlar med kusinen min på sats. Sen är jag förhoppningsvis ledig på söndag ;)

    #1077347

    Har rivit av två pass under helgen. Först blev det bröst och axlar med kusinen min på lördagen. Och sedan på söndagen körde jag rygg och lite biceps.

    Formen går framåt men suget efter att dricka alkohol med polarna ökar i snabbare takt än vad formen tar sig.. : På onsdag ska vi ha en fet poolfest, och jag är lite kluven över hur jag ska göra. Är ju trots allt ledig på torsdag.

    Idag körde jag ben iaf, inget höjdarpass.

    Knäböj
    130kg x 3
    130kg x 5
    130kg x 5
    Känns skit! Känner mig stel och osmidig. Allt känns bara fel helt plötsligt.

    Körde några set frontböj och sen var det dags för benpressen.

    Stegrade upp med 6or till en 6a på 350kg. Där nöjde jag mig. Körde vidare med lite bensparkar och bencurls.

    Imorgon är det biceps och triceps :D

    #1077384

    Gårdagens armpass gick skitbra. Idag har det däremot inte gått lika bra..

    Började dagen med att köra mage och vader på gymmet, efter det blev det en powerwalk på30min till en GRYMT brant backe. Där körde jag 15st 60m långa intervaller upp för backen. på Sista intervallen så känner jag hur det smäller till i höger baksida lår, och jag kan inte fortsätta.

    Det kändes som att muskeln lossnade i knävecket och åkte upp o satte sig mitt på låret.. Jätteskum känsla.

    Ringde farsan och fick skjuts hem :(

    Blir att ta det extremt lugnt med all benträning / löpning de kommande veckorna. Får fokusera ännu mer på överkroppen under tiden. Riktigt trist då jag känner att konditionen har blivit lite bättre nu de senaste veckorna och jag var taggad på att springa lite mer… Fasen då.

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 322 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.