Träning, kost och motivation – Kuulan

Home Forums Dagböcker Träning, kost och motivation – Kuulan

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 322 total)
  • Author
    Posts
  • #1077397

    jaaa,du kulan…..

    du tränar mkt!!!….man ska lyssna på kroppen också,och den har nog skrikit sig fördärvad redan……sluta sluta osv……lol. men men….mera är inte alltid bättre när det gäller träning.

    men hoppas att det inte vart någe jätte allvarligt med lår biccan då.

    ha det…….Med vänlig hälsning //

    #1077456
    bighulken wrote:
    jaaa,du kulan…..

    du tränar mkt!!!….man ska lyssna på kroppen också,och den har nog skrikit sig fördärvad redan……sluta sluta osv……lol. men men….mera är inte alltid bättre när det gäller träning.

    men hoppas att det inte vart någe jätte allvarligt med lår biccan då.

    ha det…….Med vänlig hälsning //

    Jo det har den nog, men jag tycker att det är så roligt att träna så jag vill göra det 1-3 ggr om dagen! :P

    Det var inget allvarligt, men har fortfarande ont i den. Förmodligen bara en rejäl sträckning pga överansträngning. Kan gå och jogga lite lätt nu, men det smärtar när jag stretchar den. Har inte vågat träna ben än.

    I lördags blev det alkohol (tröstdrack, haha nää men nästan ;) ). Ingen träning på söndagen. Idag körde jag biceps och mage. Nu är det fan i mig dags att vikten går ner lite. Ligger fortfarande kvar på mina 96kg… Ska pressa ner mig till 90kg under sommaren är tanken.

    #1077569

    Träningen har gått lite halvtungt nu. Har inte kunnat träna ben än (börjar faktiskt sakna benträningen MYCKET). Har tränat varje dag och det har blivit rejält med överkropp, typ ;
    Pressövningar + triceps
    Dragövningar + biceps
    Mage + vader
    Så har schemat varit.

    Drog av en 5a på 100kg i bänken i veckan, då hade jag passare så vågade ta ut mig. Passet innan det gjorde jag 4or på 100kg, 3 set irad. Så bänken känns rätt bra.

    Nu har jag dessvärre skitont i halsen och tror att jag börjar få feber :( Så typiskt.. ska göra mitt bästa för att inte bli sjuk iaf.

    #1077676

    Har blivit lite mer sjuk. Eller rättare sagt mer ont i halsen och mer hostig, men febern har släppt. Jag har dock tränat på ändå (dum som jag är) men det är så jävla roligt.

    Drog av ett svinbra bröstpass igår.

    Bänkpress
    100kg x 1
    110kg x 1
    120kg x 1 GICK LÄTT!
    125kg x 1 Lyfte liiiite på rumpan men annars gick det bra :D !!

    100kg x 5
    100kg x 5
    100kg x 4
    90kg x 6
    90kg x 5

    Fast bänkpress i smithmaskin (tränade mest bottenläget av pressmomentet)
    100kg x 8
    100kg x 6+2
    100kg x 5+2

    Lutande bänkpress (fri)
    70kg x 6
    70kg x 5
    70kg x 5

    Sen mycket hantelpressar och flyes. Körde 10set triceps efter med =)

    Ska försöka träna på tisdag och onsdag nu och sen är det bråvallafestivalen = ingen träning :P

    #1077776

    Nu är bråvallafestivalen över och den var grym!

    Blev mycket alkohol och skräpmat, drog även på mig en rejäl förkylning + halsont. Aja, bara ta det lugnt med flåsträningen ett tag framöver.

    Nu (måndag) började jag min sommardiet 8) Ska köra i 8veckor med så lite kolhydrater som möjligt för att tappa fett och få fram lite mer konturer. Det sättet som jag har dietat och tränat på under våren har funkat skitbra när jag hållit det. Jag har blivit starkare och tappat fett samtidigt, men det har tagit väldigt lång tid.

    Tanken med det här upplägget är att plåga sig igenom 8veckors diet och försöka bibehålla muskelmassan så gott som det går. Jag kommer dock SKITA I OM JAG TAPPAR STYRKA. Med det menar jag att jag inte kommer gå hem efter ett misslyckat pass och tröstäta i förhoppningar om att jag ska vara starkare nästa pass (som jag gjort under våren).

    Körde ett bröstpass idag.

    Bänkpress
    100kg x 6 Nygammalt PB =)

    110kg x 2
    100kg x 4
    100kg x 4
    100kg x 3
    90kg x 5
    90kg x 4
    80kg x 6+2 negativa.

    Incline bänkpress med fri skivstång
    60kg x 7
    60kg x 6
    60kg x 5
    60kg x 5
    60kg x 4

    Lätt incline hantelpress
    30kg x 4
    28.5kg x 4
    25kg x 5
    Supersetade med hantellyft

    Plana hantelflyes
    10kg x 6
    10kg x 5
    10kg x 5
    SUpersetade med hantellyft

    Sen körde jag lite dips, cableflyes nedåt och en bröstpressmaskin. Bra pass! =D

    #1077787

    Igår blev det inte så mycket mat alls. Redovisar gårdagens mat nu:

    Frukost = 3mackor med skinka på.

    400g kycklingfilé + 200g wookgrönsaker till lunch

    400g kycklingfilé + 200g wookgrönsaker till kvällsmat

    BCAA innan träning, proteinshake efter.

    Imorse körde jag rygg och baksida axlar. Vaknade, drack mina aminosyror och PWO och stack sedan ner till gymmet =)

    Chins
    KV + 10kg x 4
    KV + 10kg x 3
    KV + 5kg x 5
    KV + 5kg x 4
    KV x 6
    KV x 5

    Det är väl det enda intressanta med passet. Resten av övningarna säger inte så mycket.

    Min plan nu är att kapa alla uppenbara kolhydratskällor samt att inte utföra träning som kräver att man äter mycket kolhydrater (pga jag inte har så höga glykogendepåer i mina muskelceller). Med andra ord så blir det bara TUNG styrketräning runt 3-8reps.

    Jag är lite velig över det upplägget just för att jag får så jävla bra kontakt i ryggen och kring axlarna när jag kör lite högre reps. Ryggträningen har verkligen gått framåt pga det. Är lite rädd att jag kommer tappa kontakt pga för tung vikt, men det kräver ju bara större kroppskontroll och verkligen fokusera på vilka muskler det är jag ska ta i med. =)

    Kosten idag

    Bcaa innan träning – proteinshake efteråt

    Frukost = 5ägg, ½lök, 4ostskivor och ½ burk majs i en omelett.

    Mellanmål = 2dl kasein proteinpulver

    Sen lunch = 400g fläskfilé

    Kommande kvällsmat = 450g kycklingfilé

    Kanske petar i mig lite keso framåt 10hugget ikväll med..

    Det blir uppskattningsvis; 1800kcal – 230g protein

    Ganska lågt intag men så länge det går bra med träningen så finner jag ingen anledning att äta mer mat.

    Jag pratade med en VÄLDIGT kunnig kille som jobbar inom kosttillskottsbranschen och tävlat osv förr. Och han fick mig att inse att jag inte behöver BYGGA muskler samtidigt som jag dietar, utan att nu är målet faktiskt att få fram rutorna och behålla muskelmassan… Jag har strävat efter båda resultaten lite för länge och hamnat lite i ingenmansland när det gäller mina mål. :P

    Imorgon är det ben! tjohej

    #1077803

    bra där.tur att du fick den inputen då!!

    från killen som du träffa. köra muskler med den kosten,dvs,inte försöka bygga för mycket,iom det är svårt när kroppen får för lite energi/protein/kolhydrater.
    kämp på…….;-)
    Med vänlig hälsning //

    #1077804
    bighulken wrote:
    bra där.tur att du fick den inputen då!!

    från killen som du träffa. köra muskler med den kosten,dvs,inte försöka bygga för mycket,iom det är svårt när kroppen får för lite energi/protein/kolhydrater.
    kämp på…….;-)
    Med vänlig hälsning //

    Ja jag har ju egentligen vetat om det men jag har verkligen velat tro att det går att bygga samtidigt som man tappar fett, och visst går det om man inte är väldigt rippad men det går väldigt sakta åt båda hållen :(

    Tack detsamma :D !

    Idag körde jag ett benpass med tjejen. Första tunga benpasset sen skadan.

    Knäböj
    40kg x 6
    70kg x 6
    90kg x 6
    110kg x 6
    130kg x 6 Fick kramp i båda skinkorna samtidigt efter setet!!
    110kg x 6 Kramp här igen :P

    Körde inte mer ren baksida vilket jag egentligen hade tänkt, just pga krampen.

    Benspark
    90kg x 6
    95kg x 6
    100kg x 6
    105kg x 6
    105kg x 6
    105kg x 5

    Benpressmaskin (en fast maskin där det är ett viktmagasin)
    140kg x 6
    180kg x 6
    200kg x 4
    180kg x 5

    Det här var ett väldigt mesigt pass sett till hur mina benpass brukade se ut, men fyfan vad slut jag är. Det märks att man inte tränat ben på ett bra tag, haha!

    #1077814

    Träningen är så jävla rolig just nu! :D

    Vaknade vid 7 imorse, drack BCAA och en celsius sen kilade jag ner till gymmet för att kötta armar.

    Körde varannat set biceps / triceps. 60sek vila mellan varje set.

    Skivstångscurl
    40kg x 6
    45kg x 5
    45kg x 4
    40kg x 5+1

    Skullcrushers med skivstång
    40kg x 6
    40kg x 5
    35kg x 5
    35kg x 4

    Det är egentligen det enda intressanta med passet. Det gick iallafall svinbra!!

    Jag har haft problem med att få kontakt med min vänstra arm, det pga framåtroterad vänsteraxel. Idag pressade jag bak axeln så långt det bara gick och körde mycket rotatorcuffsövningar för axlarna. Det resulterade i att jag fick PRECIS lika bra kontakt i vänstern som i högern!! :D

    Kom hem och käkade en omelett på 4ägg och lite grönsaker. Senare blir det 2 portioner med 400g kött/lax =) Kanske keso ikväll med.

    #1077838

    Gud vad ofta jag uppdaterar nu. Jag blir lite mer motiverad att föra journal/dagbok när jag dietar, det motiverar mig lite mer och får mig att känna som att jag har press på mig, att jag måste prestera :P

    Jobbade 07-17 idag på Bauhaus. Efter det stack jag till gymmet och körde explosivitet/spänst (boxjumps, longjump osv) + mage och vader. Passet tog 90minuter och jag var sjöblöt efteråt!

    Formen känns bättre nu på 5dagar. Bara fortsätta nöta på och hoppas på schyssta resultat =)

    Imorgon är det dags för bröst och axlar. Blir ett tidigt pass (kl 08.00) då jag börjar jobba kl 11 och jobbar till 18 (gymmet stänger 20.00). Det blir fint =)

    Inget värt att notera på passet egentligen. Jag hoppade boxjump på 100cm. Det kändes lätt. Sen körde jag stillastående jämfotahopp och hoppade 252cm. Det är okej för att inte ha kört spänst på länge =) 3M skulle vara coolt att hoppa jämfota!

    #1077852

    Hej. Gör ett inlägg från mobilen.

    Körde bröst och axlar imorse. Blev ett ganska kasst pass..

    Bänkpress
    100×3 kändes fel så la av med bänken.

    Militärpressar
    50×6
    60×2
    50×5
    50×6
    Konstigt..

    Hantelpress
    25×6
    30×5
    35×4
    32×4
    30×4
    30×5

    Sen körde jag lite flyes och maskiner samt utsida axlar.

    De enda kolhydraterna jag får i mig just nu är de som finns i minikeso’n och wookgrönsakerna. Alltså inte speciellt mycket.
    Träningen tänkte jag ju anpassa till Max 6reps pga jag inte kommer orka köra högre reps pga låga glykogendepåer.
    Det jag märkte idag var dock att pga jag kör så ”noggrant” och långsamt varje repetition så sinar mina krafter helt efter 4reps. 4an känns lätt sen är 5omöjlig att rubba :P

    Så ska köra lite snabbare repetitioner men vara noggrann med alla vändningsfassr (ex vid bröstet i bänken) och köra Max 5reps. Då borde all ATP och Kreatin palla med det :)

    Det luriga är att få ”högrepsövningar” som hantellyft, vadpressar, de flesta bicepsövningarna osv att ta ordentligt på så få reps.. Menmen. Överväger att kapa många övningar men lägga till fler set på de få jag kör. Men jag får se. Det är för tidigt att säga efter en vecka av en kost.

    På bauhaus är det nu 32grader inomhus. Helt stört varmt, går knappt att jobba… Dricker vatten så jag mår illa men får ändå ont i huvudet och blir allmänt slut :/ tur att jag tränade innan jobbet!

    Ikväll ska jag nog åka lite mc och sen grilla :)

    #1077862

    Här kommer ett till toa-inlägg (dvs via iphonen).

    Fyfan vad man vill vara ledig när det är så bra väder ute :( menmen! Klev upp 06.00 och åkte hem från tjejen. Kl 08.00 var jag på gymmet och körde rygg.

    Chins
    KV+10kg x 5 PB! :)
    KV+10kg x 4
    KV+5kg x 4
    KV+5kg x 3
    KV x 5
    Chinsen känns bra :)

    Fortsatte passet med cablerows (två hand ich enhandsfattning). Latsdrag, hög skivstångsrodd, hög cablerows och framåtlutade hantellyft åt sidan för baksida axlar.

    Kände mig trycklös idag. Tror att de största glykogendepåerna har börjat sina nu efter 7dagar.

    Idag har jag käkat:
    Bcaa
    Träning
    Proteinshake
    Omelett på 5ägg
    400g grillat kött +400g wook

    Kan käka rätt mycket när jag kommer hem om jag vill :-) är riktigt sugen på kvarg blandat med proteinpulver och vatten. Blir som en god smet/pudding :)

    Jobbar som sagt just nu. Blir jävligt mycket jobb nu. 15-20h/veckan på sats och sen 30-40h/veckan på bauhaus… Men då rullar dieten på ganska lättsamt. Hinner inte tänka på så mycket annat än att jobba och träna :P

    #1077878

    Idag kör jag ett monsterpass på 08-19 i dessa svettiga jobblokaler. Jag kände för att få ut mest av träningen så borde jag träna på morgonen. Said n done!

    Kl 06.00 drog jag igång och körde ben!

    Knäböj
    110×6
    140×5
    140×5
    140×4
    110×6

    Lite lätt marklyft
    110x5x3set

    Raka marklyft
    80×6 3set

    Benpress
    240×5 4set
    Var riktigt tungt för röven.

    Benspark
    114kg x 6 x 4set
    Maxvikt på maskinen.

    Böjen kändes bra och styrkan i benen var ok efter alla omständigheter. Jag vägde mig idag och har gått från 97kg till 94.7 på en vecka. Mycket glykogen :)

    Formen känns bättre. Bara att tuffa på!

    #1077908

    Dag 9/10.

    Vaknade och drack BCAA. Stack sen till gymmet och körde biceps/triceps. Fick inte mycket till pump men styrkan satt där den skulle. Orkade t.o.m. mer än förra passet :D

    Börjar varje armpass med 5set av ”styrkemätarövningar”. I mitt fall:

    Skivstångscurl

    45kg x 6
    45kg x 5
    45kg x 5
    45kg x 4
    42.5kg x 5

    Frenchpress med skivstång

    35.kg x 6
    37.5kg x 6
    37.5kg x 5
    37.5kg x 5
    37.5kg x 4+2 negativa
    37.5kg x 4+2 negativa
    FOrtsatte med denna övning ett par set till medans jag körde andra bicepsövningar som

    Stående hantelcurl
    Minusgradig sittande hantelcurl
    Scottcurl, en arm i taget.

    Resterande tricepsövningar blev:
    Tricepspress med hantel över huvudet
    Pushdown med rep
    Körde många set på dessa =)

    Formen kändes BRA idag :-D Skulle vilja ladda upp bilder men orkar inte koppla in Iphonen till datorn och krångla.. Kan man ladda upp bilder här genom bluetooth eller något sånt? Eller kanske om jag loggar in här med min Iphone??

    #1077953

    Mage och vader börjar bli roligare att träna nu när jag börjar tappa fett kring de områdena. Jag jobbar väldigt mycket nu men det är nästan bara bra då jag inte har tid att tänka på vad jag vill käka ;)

    Körde mage och vader idag + lite spänsthopp.


    Box Jumps

    ~80cm x 6
    ~85cm x 6 3set
    ~90cm x 6 3set

    Sittande vadpress i smithmaskin
    120kg 6set

    Stående vadpress i smithmaskin

    100kg 4set

    Sittande vadpress i benpressmaskin

    100kg x 4set

    Körde varannat set mage med.

    Crunches på pilatesboll. Både raka och snea. 10set.

    Sidocrunches
    , en sida i taget. 4set.

    Haha jag är SKITSUGEN på att börja bulka, fast då i lite långsammare tempo än sist. Inte lägga på mig så överdrivet mycket fett utan försöka äta bara MAT och träna så jävla hårt det bara går. Funderar även på att ändra träningsupplägget, just för att slippa köra ett rent mage/vader-pass :P Fast annars funkar träningsprogrammet bra.

    Imorgon är det bröst och axlar, men har förmodligen ingen passare så det blir nog svårt att bänka tungt. Men ska försöka =D Jag har verkligen INGA förväntningar på bänkpressen. Ska försöka göra 4or på 100kg iaf. Eller kanske går upp på 105kg bara för att inte torska på tomma glykogendepåer =)

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 322 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.