Uno for the top!

Home Forums Dagböcker Uno for the top!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #246830

    Jaha, då var det dags för även mig att starta en dagbok för att dela med mig av mitt liv och mina framgångar utanför scenen och så småningom på scenen.

    Först och främst lite information om mig då:

    Ålder: 19 år (1991)
    Längd: 175 cm
    Vikt: 72,4 kg (vägd idag vid klockan 9, då efter frukost)

    Har alltid hållit på med sport, allt från fotboll och hockey till simning och handboll. Redan vid ung ålder hade jag upp till 8 träningspass i veckan i samband med 3-4 olika sporter. Så jag har alltid haft stöd hemifrån och viljan att bli bättre. För något år sedan blev jag introducerad i gym miljö av en vän, däremot blev det inte mycket av det. Har tränat cirka 5 månader gym mellan åldrarna 15-19. Trots det verkar jag ha en bra fysik (bilder kommer att komma upp så att ni får se hur jag ser ut).

    Utöver träningen så är jag inne på att bo i den tredje kommunen i räkningen. Föddes i Gällivare kommun, flyttade till Pajala vid 15 och nu har jag flyttat in hos min flickvän i Piteå. Därmed har jag avslutat min träning inom lagsporterna innebandy och fotboll. Är däremot starkt besluten att påbörja min efterlängtade BB karriär och hoppas på att kunna ställa upp efter sommaren nästa år!

    Mitt schema är följande (till att börja med):

    Dag 1: Bröst-Armar

    Bänkpress 3×10-12
    Snedbänk (Hantlar) 3×10-12
    Snedbänk (Stång) 3×10-12

    Ifall det finns utrymme så kör jag superset med:

    Tricep press från panna med EZ-stång 3×13-15
    Bicepscurl med rak eller EZ-stång 3×13-15

    samt

    Tricep pushdown i kabel 3×13-15
    Biceps hammer curl 3×8-10

    Dag 3: Rygg-Axlar

    Chins 3xMax
    Marklyft 4×6-8
    Rodd med stång eller hantlar 3×12
    Latsdrag 3×10-12
    Militärpress med hantlar 4×10-12
    Framåtlutande hantellyft 3×10-12
    Stående hantellyft 3×13-15
    Shrugs 3×13-15

    Dag 5: Ben

    Benspark 3×13-15
    Benpress 4×10-12 (pga mitt knä som lider av för långa leder så kör jag inte knäböj än)
    Dynamiska utfall 1×15 (Tungt)
    Benböj 4×13-15
    Vadpress 3×30

    Blir ett rullande schema på 6 dagar med 3 dagar vila och 3 dagar träning.

    Denna dagbok kommer att innehålla mycket om saker som händer i mitt liv (både text och bild). Men träningen försummas inte och dagsform kommer att redovisas och 4 bilder kommer att tas i månaden för att sedan publiceras här med 4 veckors intervall!

    Hoppas min ”dagbok” blir underhållande läsning.

    MVH // Uno

    #56026
    #246831

    07:00

    Uppstigning tack vare våran lilla chihuahua och fräschar upp mig lite.

    08:00

    Frukost i form av gröt, en shake, banan, 3 limp-mackor med ost eller salami.

    09:00

    Vägning

    10:00

    Träning då min flickvän är i skolan. (Annars bara vardagliga aktiviteter)

    11:00

    Mellanmål: En banan, liten shake och lite nötter.

    14:00

    Lunch

    17:00

    Middag

    18:00

    Träning då flickvännen inte har skola (Nu innan skolstart och under helger)

    23:00

    Sova

    Mellan dessa ”fasta” tider så har jag oftast möten med min personliga coach eller fullt upp med hundpromenader och att njuta av livet.

    Vardagliga sysslor sköts under dagarna och när de är gjorda chillar man oftast framför TV:n eller med tidning i handen!

    // Uno

    #246832

    Första besöket på gymmet i min nya satsning. Känns att man inte gymmat på länge.

    Bröst

    Bänkpress 50kgx10, 50kgx8, 40kgx6
    Sned bänkpress 30kgx10, 30kgx7, 30kgx6
    Cableflyes 20kgx6, 15kgx8, 10kgx10

    Vikterna på flyesen är angivna med vikt på varje arm

    Armar

    Superset 1:

    Tricep press 15kgx13, 15kgx7, 10kgx9
    Bicepscurl 15kgx13, 15kgx9, 15kgx7

    Vikterna i detta superset var angivna med vikten utöver stängerna.

    Superset 2:

    Triceps pushdown 40kgx13, 40kgx12, 30kgx11
    Biceps hammercurl 10kgx16, 9kgx16, 8kgx12

    Antalen reps på hammercurlsen är räknade med båda armarna, 16 reps blir alltså 8 reps på varje arm.

    Formen:

    Formen kändes någorlunda bra, hade lite huvudvärk på dagen som sedan försvann. Fick en härlig pump i armarna och passet tog. Körde rejält med kontakt, men har brukat kunna ta lite mer. Beror väl på tappad form under det längre uppehållet!

    Imorgon blir det vila och mys!

    // Uno

    #246833

    verkar vara en härlig vardag du har=)
    lycka till med satsningen, ser bra ut, tror du har fina ökningar att skörda de närmsta månaderna!

    ”din personliga coach” låter intressant, har det nåt med träningen att göra eller livet i övrigt?

    ha de bra

    #246834

    Den är riktigt härlig om jag får säga det själv! :up:

    Tack för lyckönskningen, tror även jag på stora ökningar de kommande månaderna, har inte hållit koll på vikterna på ett liknande sätt tidigare och jag tror att detta kommer att förändra mitt sätt att träna på ganska mycket!

    Min ”personliga coach” är en man som hjälper mig in i yrkeslivet. Har hittat en som står utanför arbetsförmedlingen och han använder egna kontakter för att få in sina klienter på yrkesplatser de själv önskar. Ser lovande ut och jag kanske har ett jobb i slutet av nästa månad, om inte annat en betald praktikplats!

    MVH // Uno

    #246835

    Tränas inte magen?

    #246836

    Glömt att skriva in att magen tränas varannan vilodag!

    MVH // Uno

    #246837

    Då var man inne på dag 2. Sitter här vid datorn i våran lilla 1:a. Dricker en gainer portion på 75g pulver och småäter lite nötter.

    Dagen började lite senare då hunden inte väckte oss i vanlig ordning, måste säga att det verkligen känns att man var och pumpa igår. Musklerna ömmar smått pga träningsvärken man drog på sig.

    Utöver dagsformen så börjar någon sjukdom sprida sig här i lägenheten. Flickvännen är helt slutkörd och sover för det mesta och har huvudvärk till och från. Även jag kände av huvudvärk igår innan träningen, den är som tur är borta idag!

    Dagen har bestått av äta, tv, äta, vila, hyrt filmer och sökt jobb. Hoppas snart på framgångar inom det sista! Man har ju inte råd att leva om man inte börjar dra in en lön snart! :up:

    Imorgon blir det rygg och axlar på gymmet! Något man faktiskt ser fram emot.

    Hare bra.

    MVH // Uno

    #246838

    Då var man inne på dag 3.

    Igår kände man att ens mjölkmage är ens kryptonit. Mådde riktigt dåligt och hade ont i magen igår natt, det blev att ta en ibumetin och lägga sig.

    Dagen har inte bjudit på så mycket, vaknat runt 9, frukost, ut på stan för att inhandla skor åt både mig och flickvännen. Just nu så står pasta grytan på spisen och stekpannan bara väntar på att fyllas med köttbullar, efter lunchen blir det att smälta maten lite för att sedan fara på gymmet för att pumpa axlar och rygg, såklart kommer jag att redovisa resultaten efter träningen och bilder på min form just nu kommer idag eller imorgon.

    Kom på att jag borde springa och köpa ett paket husmans så jag återkommer ikväll med redovisning av träningen och eventuellt bilder som avslöjar mitt ansikte samt form!

    MVH // Uno

    #246839

    Då kom man nyligen från gymmet, var ett skönt pass och jag körde som vanligt med så bra kontakt som möjligt och vikterna sänktes väldigt sakta och med sjukt bra kontroll!

    Rygg

    Chins: KVx5 , KVx3 , KVx2.

    Marklyft: 50kgx12 , 60kgx6 , 60kgx6 , 60kgx8.

    Rodd: 40kgx10 (lite bristande teknik) , 32kgx7 , 24kgx10 , 24kgx10 , 28kgx7.

    Latsdrag: 25kgx15 , 35kgx11 , 35kgx8 , 30kgx11.

    Axlar

    Militärpress: 11kgx10 , 11kgx11 , 11kgx9 , 11kgx9.

    Framåtlutande hantellyft: 7kgx11 , 7kgx12, 8kgx9.

    Stående hantellyft: 8kgx7 , 7kgx9 , 6kgx11.

    Shrugs: 7kgx20 , 10kgx15 , 10×19.

    I axelövningarna så är vikterna angivna i vikt i varje hand, eftersom alla övningar genomfördes med hantlar.

    Formen:

    Formen idag var bra, lite öm sedan bröst/arm passet på fredag. Ser fram emot att pumpa benen ordentligt om på tisdag, men blir i alla fall skönt att vila armarna ända tills på torsdag. :up:

    Hare bäst folket!

    MVH // Uno

    #246840

    Då var man inne på dag 4 i sin satsning. Känner mig slut i axlarna och ryggen efter gårdagens pass. Kontakt ger resultat helt enkelt!

    Dagen har börjat precis som vanligt, dock blev det frukost först halv 10 då vi sov lite extra (blev att städa lägenheten ganska sent igår). Sedan blev det förstås lunch vid 1 och snart ska jag blanda en gainer som jag kan sörpla på till mellanmål. Efter det så ska man med spänning vänta och se om ens paket från webhallen och gymgrossisten dyker upp snart… De har ju faktiskt legat i Ånge sedan torsdag förra veckan!

    Senare ikväll blir det mys med flickvännen, bada lite badkar och heja fram Magnus Samuelsson på fångarna på fortet. Precis som en vilodag ska se ut! :emo-thumb

    Hare bra.

    MVH // Uno

    #246841

    Idag kändes större delen av dagen bra, kändes dock tomt i lägenheten när flickvännen väl börjat skolan! Roade mig själv med TV-spel och gym när hon var i skolan.

    Träningspasset såg ut så här:

    Hela träningspasset utfördes med väldigt kort vila mellan seten. Runt 30 sekunder.

    Ben:

    Benspark: 25kgx13 , 25kgx12 , 25kgx7.

    Benpress: 110kgx10 , 110kgx9 , 110kgx7 , 110kgx6.

    Skippade de dynamiska utfallen då det var brist på plats vid hantlarna.

    Bencurls: 30kgx13 , 25kgx15 , 25kgx15, 20kgx20..

    (Sänkte vikterna i bencurls eftersom jag kände av mjölksyra tidigt, försöker öka den tröskeln.)

    Sittande vadpress: 10kgx30 , 15kgx20 , 20kgx10.

    Formen:

    Formen i passet var väldigt bra, hade lite kass kista på morgonen men det blev bättre senare på dagen. Körde på hårt, värmde upp ordentligt och sänkte vikterna riktigt sakta som vanligt. Stötte dock på mjölksyra i bencurlsen så har valt att öka repsantalet för att försöka öka den tröskeln sakta men säkert! :up:

    MVH // Uno

    #246842

    Då var man inne på dag 6 i min satsning. Hela dagen har varit lugn, flickvännen är sjuk så dagen har bestått av mat och mys med henne. Har legat i ryggläge med Xbox kontroll och 2 tv-kontroller i högsta hugg under den större delen av dagen!

    Avnjöt just en Swebar i pepparkakssmak. Lite mysko eftersmak men ger den ett högt betyg!

    Tänkte nu dela med mig av mitt intag av diverse kosttillskott:

    Kosttillskotts förråd:

    Gainers:

    5kg WNT Super Gainer (Innehåller utöver protein och kolhydrater, 2g L-glutamin och 5g kreatin per portion).

    3,5kg Nature’s Perfect Isopure Mass (Även denna gainer innehåller L-glutamin och kreatin).

    Protein:

    500gram WNT Triple Protein

    Piller:

    1,5 burkar WNT Amino Tabs

    1 burk ACO Omega-3

    En halv burk Star Nutrition’s Only One! (Multivitamin)

    Bars:

    18st Swebar (Pepparkaks smak)

    Samtliga proteintillskott har en riktigt bra smak, beröm åt WNT. Nature’s Perfect skummar dock onödigt mycket och det är inte ett skum som lägger sig. Barsen från Swebar var goda, sedan så kör jag ju bara vanliga vitamin och omega-3 tillskott.

    Får ett bra pris på WNT’s produkter, därav mitt stora innehav av dem. :emo-thumb

    Hare bäst.

    MVH // Uno

    #246843

    Jaha, då var det dag 7. Still going strong! Dagens pass var bröst och armar, resultaten blev dessa.

    Bröst

    Bänkpress: 50kgx11 , 50kgx6 , 40kgx12 , 40kgx6.

    Andra setet på 50kg blev kasst på bänken så valde att köra ett extra set på 40kg.

    Sned bänkpress: 30kgx10 , 30kgx9 , 30kgx9.

    Hantel-flyes: 9kgx11 , 9kgx10 , 9kgx6.

    Vikten på flyesen är vikten för varje hantel och inte för båda hantlarna tillsammans.

    Armar

    Superset 1:

    Triceps press: 15kgx15 , 15kgx10 , 15kgx5.

    Bicepscurl: 15kgx15 , 15kgx10 , 15kgx8.

    Vikterna här är vikten utöver själva stången.

    Superset 2:

    Triceps Pushdown: 45kgx11 , 40kgx11 , 40kgx8.

    Hammercurls: 11kgx16 , 11kgx12 , 10kgx14.

    På hammercurlsen så är repsen ihop räknade från varje arm. Så 16 reps är lika med 8 reps på varje arm.

    Resultaten:

    Resultaten sedan förra bröst och armpasset må vara små men det känns fint att faktiskt öka. Man känner att tekniken i övningarna kommer tillbaka!

    Formen:

    Formen var bra, misslyckades dock av någon anledning på andra setet på 50kg på bänken. Tog dock igen det med 2 bra set på 40 kg. Körde hela passet med bra kontroll.

    Imorgon blir det hemresa till hem byn och ett pass på gymmet i grannbyn ”Tärendö” på lördag. :up:

    Hare bäst!

    MVH // Uno

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.