Uno for the top!

Home Forums Dagböcker Uno for the top!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #246859

    skjut på det sålänge som krävs och lyssna på kroppen. när jag började träna tog det ca 3 månader till min vänstra axel va totalpaj. har sedan dess pajjat högern en gång och vänstern en gång till och det är inte kul! kunde knappt få på mig en tshirt själv, sjukgymnastik osv osv.

    är det träningsrelaterat så är det ofta kommet av bröstträningen, eller rättare sagt att man kör bröst hårdare än rygg och baksidan, obalans vilket kan ge lite framåtroterade axlar och inklämning av supra spenatus (tror jag den heter) senan.

    tyvärr är det genetiskt hur trångt man har därinne i axeln, vissa klämmer enkelt och vissa aldrig. man får lära sig undvika det, träna korrekt utefter kroppens förutsättningar.

    hoppas inte jag skrämde upp dig nu:|, du har kanske bara legat lite på den som du sa hehe.

    lycka till hoppas det är borta imorgon!

    #246860

    Skjuter så klart på det tills axeln känns okej. Riskerar INGET. Helst inte med axlarna, då det är en sjukt viktig muskelgrupp under styrketräning. Gissar som sagt på olämplig sovställning, har ingen direkt obalans då jag har en bra hållning. Däremot är mina leder lite knakiga av sig, så det kan vara någon spänning som bara väntar på att lossna med ett stort knak, så man får väl se! :up:

    Är väl inläst på saken så jag tror verkligen inte att det är träningsrelaterat i detta läge, om det vore det så gissar jag på en anspänning! :)

    MVH // Uno

    #246861

    Då var det dag 17. Smärtan i axeln berodde oväntat nog på en läskigt stor muskel knut som min flickvän masserade ut senare på kvällen. Den tryckte säkert mot en nerv. Efter massagen la vi oss och kollade film och jag lånade familjens värmedyna för att värma axeln / bröstet. :up:

    Idag är det då hemresa till Öjebyn, ett attans farande kan man anse. Men men, vad gör man inte? Förresten så kommer säkerligen mitt paket från GG imorgon och det hade varit skönt att kunna ta med det då det innehåller Anders Graneheim’s CD-ROM med fakta om allt möjligt som har med bodybuilding att göra och övrig styrketräning förstås.

    Funderar på om man skulle se till att låna en bil från någon i byn, så slipper man glida i den där attans WW pickupen. Det är ju hemskt! Nåja, ikväll blir det även gymmet, ska nog låta axeln vila lite trots att smärtan är borta, så var nerverna ganska ömma där igår. Så blir nog redovisning av ett hårt benpass ikväll!

    Hare bäst.

    MVH // Uno

    #246862

    Då var dag 17 (del 2) uppe. Dagen vart inte riktigt som tänkt, eftermiddagen spenderades med att ha hårda diskussioner med fadern om lämpliga bilar, betalningsätt på bilar och bilmärken. I detta har vi då ganska olika åsikter, farsan är emot leasing, jag är för. Farsan tycker att man ska ha en japanare och jag tycker man ska ha tyska. Det enda vi håller med om är att jag och min flickvän bör skaffa en kombi, eftersom vi inte har några planer att lämna varandra och en flytt till något större lär ske efter sommaren. Hittade ett intressant objekt på blocket, en mercedes C 270 CDI i kombi modell. Han ville ha runt 90 stora för den. Så det är bara att hosta upp 80 000 och fara och pruta på den jäveln! :up:

    Bör även tillägga att det inte vart något träningspass idag heller. Vi startade ganska sent från byn, såg att vi hade ganska lite soppa. Men som den optimist jag är så sa jag ”det är luuuugnt, nog tar vi oss 9 mil så att vi kan tanka på vägen, nu kör vi”! Sagt och gjort, vi tog oss 8 mil och blev sedan stående 1 mil från närmaste bensin station och alla hus i närheten körde då bara diesel. Vilket inte är något man ska klaga på, men när man väl kör en bensinare så är det väl inte alltför mycket att be om att NÅGON ska ha en bensindunk liggandes hemma. Nåja, nya tag imorgon, dagen blev ju en upplevelse åtminstone! :emo-thumb

    Hare bäst!

    MVH // Uno

    #246863

    varför inte köra svenskt/amerikanst/kinesiskt = VOLVO=)?

    #246864

    Har hört att Volvo inte är alltför pålitliga bilar, fast en V50 är intressant! :)

    MVH // Uno

    #246865
    Uno wrote:
    Har hört att Volvo inte är alltför pålitliga bilar, fast en V50 är intressant! :)

    MVH // Uno

    Vem har yttrat denna hädelse!? :p

    men nu snackar vi lite äldre modeller, 940 t.ex, de håller livet ut (nästan hehe)

    #246866

    Ah, då har jag förståelse för ditt påstående! :)

    Alla äldre bilar går som klockan själv!

    MVH // Uno

    #246867

    Dagen 18 vart inte riktigt som tänkt, flickvännen försov sig, sökte jobb, var på AF, åkte sent från Öjebyn, fick vänta länge på kompisen, kom hem sent och det vart inget gymmande den dagen heller. Nu har jag ett inflammerat öra (tack vare min piercing) och känner mig inte helt hundra!

    Ska dock ta mig iväg till gymmet för att köra ett lättare pass.

    Återkommer med en dag 19 uppdatering.

    Hare bäst!

    MVH // Uno

    #246868

    Jaha, jag drog mig iväg till gymmet under min långa lunch på vikariatet idag, blev mitt sämsta pass hittills. Så här såg det ut.

    Rygg

    Chins: KVx6 , KVx5 , KVx2. Förbättring!

    Marklyft: 70kgx5 , 70kgx4 , 60kgx7 , 50kgx9. Inte bra.

    Hantel rodd: 12,5kgx11 , 12,5kgx9 , 10kgx11 Sämre…

    Latsdrag: 40kgx12, 35kgx11 , 35kgx8.

    Avbröt passet efter att ha kört ryggen så fick jag lägga ner passet, kroppen är helt slutkörd, är ju lite sjuk så. Detta var inte bra. Jag kommer att komplettera axlarna sedan på torsdag om jag mår bättre, sedan kör jag en omstart från bröst och armar på lördag om jag är 100. Tappade dessutom stången på marklyften på första setet, dags att skaffa dragremmar!

    Saknar just nu min flickvän rejält. Hon går i skola och jag vikarierar på en skola som ligger 27 mil bort ungefär. Nåja, får se henne igen på torsdag. Nu är det strax lunch, ska vila upp mig och se till att bli frisk till på torsdag, trist att man ska bli sjuk efter 19 dagar!

    Hare bäst!

    MVH // Uno

    #246869

    tjena!

    upp med hakan nu fan=)! vila några dagar sen kom tillbaks större och starkare än förut!
    there’s nothing to it but to do it!

    #246870

    Tack för pepp-talket Pisch, får skylla mig själv som blivit sjuk. Jag ville ha hål i brosket i örat och nu har jag inflammation! :) Nåja, gå på penicillin salva så det blir väl bättre snart. Väntar på att tillfriskna helt så att jag kan pumpa håååårt! :up:

    MVH // Uno

    #246871

    Jaha, då var det dag 20, man mår lite bättre och örat har börjat vara rejält. Fint det, då kanske man återhämtar sig rejält snart, smörjer ju in örat med penicillin salva stup i kvarten. Börjar bli smått less på det här!

    Sitter nu på skolan i Tärendö (ja det är därifrån våran grymma skidåkare Charlotte Kalla kommer ifrån). Där jag nyligen haft 4-5:orna i idrott och väntar nu på att få äta lunch, lagom hungrig! Dagen lär bestå av att sitta här vid datorn, läsa anatomi, träningskunskap och liknande. Har 2 lektioner till och sedan är det slut för dagen. Idag blir det ingen träning, kanske till helgen om jag känner mig 100. Efter gårdagens pass så insåg jag att jag mest riskerar min egna hälsa om jag far dit med infektionen. Trodde inte det var så illa men det var det. Ingen fokus (tappade skivstången på låret), helt slut och örat hade bättre pump än några av mina andra muskler haha! :emo-thumb

    Saknar verkligen min flickvän, ska aldrig igen skaffa ett jobb så pass långt bort från henne, det är ju så att det gör ont när man inte är med henne! På torsdag får jag återse henne och när jag väl gör det lär jag inte åka ifrån henne förrän jag dör!

    Hare bäst allihopa!

    MVH // Uno

    #246872

    Nu är det egentligen dag 22. Men måste skriva lite om min 21:a dag. Dag 21 innebar sista dagen på vikariatet, var inte särskilt sugen på att fara dit med tanke på att flickvännen tog sig till byn dagen innan. Hon var grymt sjuk men det hindrade en då inte från att mysa! Så uppstigandet var inte kul, ville ju bara ligga kvar i värmen. Nåja upp bar det, snabb frukost, shakes, piller. Sedan iväg. Kom hem senare för att direkt hoppa i duschen, skönt!

    Kvällen bjöd inte på så mycket mer än mys, helst med tanke på att jag blivit sjuk och har ont i halsen. Allt ska drabba en när ens immunförsvar är nere! :)

    Nåja, jag kommer att kunna träna om några dagar, tills dess, massa mys! :emo-thumb

    MVH // Uno

    #246873

    Har nyligen vaknat här i byn, är sannerligen sjuk. Så träningen får verkligen vänta för ett tag framöver. Kanske återkommer med träningspass efter helgen om jag tillfrisknat! Blir bara för mig och min flickvän att ta hand om varandra i denna sjuka tid haha. :)

    Funderingarna på att skaffa en hund till framöver har kommit fram. En engelsk staffordshire terrier, har kommit på tankarna. Blir väl att passa på att besöka en kennel i Göteborg när vi ändå är där nere för FitnessFestivalen. :up:

    Hare bäst!

    MVH // Uno

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.