Uno for the top!

Home Forums Dagböcker Uno for the top!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #246844

    Den här uppdateringen kommer under dag 9 tyvärr. Hade varken tid eller destomer lust att uppdatera igår.

    Gårdagen bjöd på en halv stressig dag, vaknade halv 9, uppstigning och frukost, diskning, skolan med flickvännen, arbetsförmedlingen och senare resa till sin hemby med flickvännen och 3 andra tjejer (som vanligt är ens bil full av tjejer)! Haha, nä skämtåsido. Väl hemma njöt man av en middag och en lugn myskväll. Inget man kan klaga på helt enkelt!

    MVH // Uno

    #246845

    Då var det dag 9! Gymmet i Tärendö blev en plan som inte genomfördes, flickvännen vädjade att jag skulle skippa det och jag känner ingen större lust att betala årsavgift på 2 gym med dagens ekonomi. Så jag skjuter upp min axel och rygg träning till imorgon. Dock genomförs benpasset på måndag trots uppskjutningen av axel och rygg passet. Eftersom varken axlar eller rygg belastas i mina benövningar så ser jag ingen anledning att skjuta upp det också! Har man ett mål så vill man nå det helt enkelt. Inga genvägar finns, men när man väl är hemma i byn med flickvännen så får träningen skjutas upp till kvällen dagen efter!

    Så ni får snällt vänta en dag till på en träningsuppdatering från min sida! :emo-thumb

    Hare bäst.

    MVH // Uno

    #246846

    Har läst här i smyg hela tiden, och måste säga att det är riktigt intressant och läsa här varje gång! Bra redovisningar & texter. Fortsätt så och kör hårt!

    #246847

    Man får tacka för din respons Snoozarn, ska se till att fortsätta hålla hög kvalité på både min träning, redovisningarna och min uppdatering under vilodagarna. Ska även se till att bilder kommer upp så småningom! :emo-thumb

    Är även skönt att höra att någon följer ens progression och framgångar.

    MVH // Uno

    #246848

    Då var dagen kommen då det var dags att återvända till verkligheten! Tillbaka i ettan i Öjebyn och gymmet var ett faktum.

    Så här gick mitt pass idag!

    Rygg

    Chins: KVx6 , KVx3 , KVx2.

    Marklyft: 50kgx15 , 60kgx9 , 60kgx7 , 70kgx4 (tappade greppet på 70kg, annars hade det gått några reps till)!

    Rodd (I dagens fall i en ”long pull” maskin): 45kgx11 , 40kgx9 , 35kgx8 , 30kgx12.

    Latsdrag: 35kgx16 , 35kgx11 , 35kgx13 , 35kgx8.

    Axlar

    Militärpress: 11kgx16 , 13,6kgx10 , 13,6kgx7 , 11kgx7.

    Framåtlutande hantellyft: 7kgx12 , 7kgx15 , 8kgx9.

    Stående hantellyft: 8kgx13 , 8kgx9 , 8kgx7.

    Shrugs: 13,6kgx10 , 13,6kgx10 , 13,6kgx10.

    Bristande teknik på Shrugsen tyvärr, men hantlarna jag tänkte använda var upptagna av en kille som trodde han hade kettle bells i händerna och svingade vilt!

    Min dag på gymmet som en nykomling förgylldes då en okänd kille kom in i omklädningsrummet just när jag duschat. Så här löd den korta konversationen:

    Han: Tja fan!
    Jag: Tja.
    Han: Hur gick det?
    Jag: Jo, nog gick det bra. Själv?
    Han: Naee, jag kom nyss, så jag ska just börja.
    Jag: Ahh, lycka till då!
    Han: Tack tack, vi hörs!

    Sådana personer som han förgyller ens dag!

    Utöver det så har min dag varit riktigt bra, lite slut har man känt sig, men man fick sig en drös av goda skratt när 3 tjejerna skulle åka med mig och min flickvän tillbaka till Öjebyn. De är då sannerligen snuskiga!

    Formen:

    Formen nu känns sjukt bra, kroppen börjar komma igång och resultaten ökar för varje gång man besöker gymmet! Ser fram emot det kommande benpasset imorgon. Det som är roligt med att ha en dagbok som denna är att man kan följa sin progression i gymmet och hela tiden se till att slå sig själv (om så även med ytterst små marginaler varje gång).

    Funderar på att om jag får mer respons och folk visar intresse, så skulle jag kunna tänka mig att avancera till en riktig blogg. Men det får framtiden utvisa, ska dock ta fingrarna ur röven och se till att fixa upp ett par bilder! :up:

    Hare!

    P.S.
    Bör även tillägga att den konstiga eftersmaken jag antydde på mina bars inte kom från barsen utan kombinationen av bars och glocken golds multivitamin dryck! Ingen kombination att rekomendera. Utan multivitamin drycken så njöt jag av barsen och har insett hur farliga de är!
    D.S.

    MVH // Uno

    #246849

    Dagen har varit riktigt bra, min älskade flickvän åkte till skolan för att återkomma efter en dryg timma! Mysigt så att säga, senare åkte hon tillbaka för sina sista lektioner och jag hann med ett besök på banken och mitt ben pass!

    Ben

    Benspark: 30kgx12 , 25kgx13 , 25kgx7.

    Benpress: 110kgx12 , 110kgx12 , 110kgx10 , 110kgx6.

    Bencurls: 30kgx15 , 30kgx13 , 25kgx15 , 25kgx15.

    Sittande vadpress: 20kgx15 , 20kgx13 , 20kgx10.

    Skippade de dynamiska utfallen idag igen eftersom det återigen saknades utrymme bland hantlarna. Sjukt!

    Formen:

    Formen kändes riktigt bra, körde på med bra kontroll, lite snabba sänkningar på benpressen, annars riktigt bra! Körde med mer vila detta pass än det tidigare benpasset.

    Resultaten:

    Resultaten verkar lovande och jag känner mig pigg och kry. Ökningarna kommer fort nu i början. Skönt kan man minst sagt säga!

    Återkommer med en uppdatering om min dag imorgon, tills dess, ha det bäst! :up:

    MVH // Uno

    #246850

    Då var det dag 12! Dagen har börjat bra, lite smått trött efter att ha hunnit vända lite smått på dygnet efter en helg. Men min mobil hann ringa i 20 minuter innan jag reagerade, försök väcka mig den som tror sig kunna det! Steg upp, gjorde frukost åt mig och flickvännen, körde henne till skolan, rastade våra hundar, for på stan för att inhandla lite mer pulver (Night protein och Triple protein från WNT förstås) och sedan hämtade jag tjejen för att bjuda henne på lunch. Så då fick man i sig en tidig lunch i form av kyckling pasta.

    Utöver det så har jag även äntligen tagit tag i saken och skaffat mig en tredje piercing, så nu har jag en i varje öronsnibb och en i övre delen av vänstra örat. Samma lilla smärta som man fick i öronsnibbarna. Dock så är ju vänstra örat rött eftersom jag har lätt för att bli röd. Ser lagom coolt ut! Man får bara mer och mer smycken på kroppen, fick ju ärva en crack-ring i guld av min fader för några dagar sedan, inte dåligt! :up:

    Tänkte passa på att redovisa mitt dagliga intag av kosttillskott.

    Frukost: Star Nutritions Daily One Regular 1 tablett, ACO Omega-3 1 tablett. 1 portion av WNT’s Triple Protein.

    Mellanmål: En hel eller halv gainer av ”Nature’s perfect Isopure Mass”. Beroende på behovet av kcal. Brukar slinka ner lite nötter också eftersom jag älskar dem!

    Lunch: 1 tablett Omega-3 och 2 tabletter av WNT’s Amino Tabs.

    Mellanmål (Oftast innebär detta mellanmål en gainer eftersom jag tar det efter träningen). WNT’s Super Gainer får stå för den portionen.

    Middag: 1 tablett och 2 tabletter av Amino Tabsen.

    Kvälls-snack: En Swebar (Pepparkaks smak).

    Innan sänggående: En portion av WNT’s Night Protein!

    Så det går åt en del tillskott i den här lägenheten. Men jag klagar inte, har numera tillskott så det räcker i någon månad framöver och då har man förhoppningsvis skaffat sig ett jobb!

    Nog från mig, ha det bäst! :emo-thumb

    MVH // Uno

    #246851

    Det var tänkt att jag skulle träna idag, så blev dock inte fallet. Tjejen slutade tidigt så vi tog en tripp till Luleå för att shoppa lite, väl där havererar bromsen på vänster bak så vi fick lämna bilen i Luleå och ringa efter skjuts tillbaka till Öjebyn! Så nu sitter vi här i Öjebyn utan bil. Ska försöka få tag på våran fina lilla vita WW pickup från -87 imorgon, något fordon att åka runt med måste man ju ha. Tar mig varken till gymmet eller någon annanstans över huvudtaget, visserligen finns lokaltrafiken, men det känns ju inge vidare att ta bussen till gymmet. Men får jag inte tag på bilen imorgon så blir det att ta bussen! Alltså blev det ingen bröst och arm träning idag, men imorgon blir det de och även mage. Så ni får tyvärr vänta på en träningsredovisning till imorgon!

    Tänkte recensera WNT’s Night Protein:

    Ett pulver som säkerligen utför det den lovar, men varken smaken eller konsistensen är mycket att hurra för, lyckades till och med finna några klumpar av pulver trots intensivt skakande. Nåja! Det pulvret ska man tvinga i sig i en måndag ungefär. Mättande var det i alla fall, var mätt även när jag vaknade efter 7 timmar ungefär, så jag väntade med frukosten tills efter att jag skjutsat älsklingen min till skolan!

    Är nu trött och ska lägga mig för att mysa i sängen! Dagen blev riktigt bra trots missen av träningen, jag tar bara igen det imorgon, med ett hårt pass! :emo-thumb

    Ha det bäst.

    MVH // Uno

    #246852

    fan va segt med bilproblem!
    lever själv iof utan bil nu i lund vilket funkar utmärkt, men på hemorten lider man fruktansvärt av o va utan!

    får lägga in en liten bildrequest här nu tror jag så man får se formen!
    fortsätt kämpa!

    #246853

    Då var det dags för mig att visa upp min dagsform, vill gärna ha respons och åsikter. Det är ju trots allt bara 14 månader tills dess att man ska försöka stå på scen för första gången! :emo-thumb

    [http://forumbilder.se/show.aspx?iid=8f201092446AM89d1 [img=http://forumbilder.se/thumbs/8f201092446AM89d1.jpg]]

    [http://forumbilder.se/show.aspx?iid=00201092531AM2119[img=http://forumbilder.se/thumbs/00201092531AM2119.jpg]]

    Born to lose, built to win! -Album by Juelz Santana

    MVH // Uno

    #246854

    Då var det dags att redovisa mitt Bröst och arm pass, läs och njut! :up:

    Bröst

    Bänkpress: 50kgx12 , 50kgx7 , 45kgx9 , 40kgx7.

    Sned bänkpress: 35kgx6 , 30kgx7 , 30kgx8.

    Sned hantelpress: 13,6kgx10 , 11kgx13 , 11kgx15.

    På hantelpressen så är vikterna angivna i vikt per hantel.

    Armar

    Superset 1

    Triceps press: 15kgx13 , 15kgx6 , 10kgx13.

    Bicepscurl: 16,5kgx15 , 16,5kgx8 , 16,5kgx5.

    Superset 2

    Triceps pushdown: 45kgx7 , 40kgx9 , 35kgx10.

    Hammercurl: 11kgx20 , 11kgx12 , 10kgx16.

    Repsen på hammercurlsen är angivna så att när det är 20 reps räknade så är det 10 reps på varje arm.

    Formen:

    Formen idag var riktigt bra, gjorde små ökningar på repsantal. Dock vart triceps helt slut under superseten. Skulle gissa att det beror på den extra press övningen. Då jag inte kört 3 pressar tidigare.

    Bara att kämpa vidare! Hare bäst. :up:

    MVH // Uno

    #246855

    Då var man inne på dag 15 i ens satsning. Sitter här i rummet på en av familjens netbooks. Funderar på att sno den och ta den till Öjebyn, men vid närmare eftertanke så blir det nog att införskaffa en egen liten dator, behöver en ny snarast. Med större minne än 80gb, har fyllt den sedan länge!

    Skulle vara skönt att ha en netbook eller mindre laptop som man kan ha med sig lite överallt, men som sagt så bör den ha ett större minne. Sedan har jag förstås en massa skit på min nuvarande laptop men den är också 4 år gammal, lite out of date om man säger så.

    Bilen gick som sagt sönder i förrgår, borde faktiskt införskaffa en egen bil också, men ack vilken hemsk tanke, tänk vad pengar det kommer att gå. Nä, min WW pickup från -87 får duga tills vidare. Man kände ju sig faktiskt hård när man körde den i 135 km/h efter E4 och hela bilen skakade, samtidigt som man bar en skinnjacka och dunkade ”Die Die My Darling” på hög volym. Flickvännen klagade lite förstås, stor skillnad att glida en Land Cruiser från -05 och åka i den där skruttomobilen!

    Igår var det även exakt 3 månader sedan jag och tjejen blev tillsammans, förstås så hade hon en överraskning på G. Jag försökte lista ut vad hon hade tänkt sig men det enda jag fick ur henne var att det hade med mitt intresse att göra. Vart riktigt chockad då jag senare tar upp mobilen och märkte att jag fått ett sms av självaste Zone Capone. Älsklingen visste att jag brukade läsa hans dagbok och kolla lite på hans hemsida, så hon tog kontakt med honom för att be honom kolla in på min dagbok för att ge mig lite kritik, vilket jag fick. Skönt att få pepp av en sådan kille. Creds till dig Zone. Även min flickvän ska ha ett stort tack som visar sådant stort intresse för min utövning av pumpande av muskler! Älskar henne otroligt mycket.

    Slutligen så ska jag avsluta med att jag och flickvännen bokat VIP-biljetter till Luciapokalen Bodybuilding, vilket även innebär att vi vistas hela helgen på fitnessfestivalen. Så de som må ha intresse att mötas upp för att småprata lite är glatt välkomna att kontakta mig med ett meddelande här på BODY. :up:

    Har även funderat på att öppna en blogg med inriktning på mina ambitioner här i livet och liknande. Vem vet, den kanske kommer upp snart. Tycker det här med bilder på forumet var krångligt, fick dem inte till en vettig storlek, kanske lättare på en blogg. Så man får väl se. ;)

    Hoppas jag inte blev alltför långdragen.

    Hare bäst!

    MVH // Uno

    #246856
    Uno wrote:
    Då var det dags att redovisa mitt Bröst och arm pass, läs och njut! :up:

    jag läser, och jag njuter:)!

    fan vad härligt att det går framåt!
    brukar du alltid köra så höga repsantal som 12-15? tycker själv det tar så grymt skönt o gå ner på 1-5 nånting ibland, särskilt i övningar som bänkpress osv, men även hantelcurl med mera.

    fan vilken härlig tjej du verkar ha, ascoolt verkligen att hon fixade något sånt för dig!

    Bra form på bilderna! Receptet för framsteg är uttryckt av Zone själv i en gammal BODY-tidning: ”back to basics, tunga basövningar och eat the world, då kommer musklerna”.

    #246857

    Det är grymt härligt med ökningarna just nu! :)

    Jo jag brukar gå ner sisådär en gång i månaden då jag kör 10,8,6,4 reps. Så ökar jag vikten för varje set. Men som du själv ser så kör jag ju så på bänken t.ex. att jag kör först 12, sen orkar jag kanske bara 8-9 nästa set, sen minskar jag vikten lite. Så det blir som en liten blandning. Har dock tappat en del teknik och styrka sedan sist så jag jobbar fortfarande på att bana in det innan jag går för högt i vikterna, vill t.ex. inte att handlederna ska sticka just för att jag jobbar på att lyckas hålla dessa raka under bänkpressarna. :up:

    Jo hon är otroligt grym! Den bästa man kan ha.

    Tack för komplimangen på formen, äter och växer gör man då! :emo-thumb

    #246858

    Då var det dag 16. Dagarna bara flyger iväg. På tisdag är det dags att vikariera på deltid som idrotts lärare, det innebär att jag och min flickvän kommer att för första gången sedan vi blev tillsammans tillbringa mer än 2 timmar utan varandra, tomt lär det bli. Folk kallar oss galna som varit med varandra så mycket under 3 månader, men ingen av oss har blivit less, vilket jag är otroligt glad över. I samband med deltids vikariatet blir det att gymma på mitt gamla gym och pumpa i min ensamhet. Vilket kan bli skönt det också. Måste försöka hitta ett fast jobb också snart, jag behöver ju faktiskt en inkomst varje månad så att man kan leva sitt liv!

    Har även börjat få känningar i höger framsida på axeln. Men antar att det bara är av att jag legat i en konstig ställning eller liknande då det först kom fram nu och inte när jag tränade axlar eller bröst för flera dagar sedan. Det går nog över, men mitt axel och rygg pass skjuts upp till imorgon. Dels pga känningen och dels pga att jag och min flickvän skiljs åt på måndag, bara att mysa för fullt medan man har tid!

    Så imorgon blir det en redovisning av axel och rygg passet, eller av ben passet. Beror på om känningarna försvunnit eller ej.

    Hare bäst! :up:

    MVH // Uno

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.