Uno for the top!

Home Forums Dagböcker Uno for the top!

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 46 through 51 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #246874

    Då var det dag 23, fortfarande sjuk, trist men sant. Det känns som att man skulle tappa en del, men bara att kämpa när man blir ordentligt frisk, ingen idé att träna om man är lite sjuk och på så sätt göra det värre. Borde ju inte klaga, får mer tid till mys med min underbara flickvän!

    Har inte skött mina tillskott, försökt äta gott om mat dock. Svårt med halsont. Allt går inte ner helt enkelt. Sitter nu och väntar på fläskkotlett, det lär slinka ner hur lätt som helst!

    Jag återkommer nog efter helgen med träningspass, känner mig en aning bättre, men morgonen är den värsta tidpunkten på dagen!

    MVH // Uno

    #246875
    Uno wrote:
    Har nyligen vaknat här i byn, är sannerligen sjuk. Så träningen får verkligen vänta för ett tag framöver. Kanske återkommer med träningspass efter helgen om jag tillfrisknat! Blir bara för mig och min flickvän att ta hand om varandra i denna sjuka tid haha. :)

    Funderingarna på att skaffa en hund till framöver har kommit fram. En engelsk staffordshire terrier, har kommit på tankarna. Blir väl att passa på att besöka en kennel i Göteborg när vi ändå är där nere för FitnessFestivalen. :up:

    Hare bäst!

    MVH // Uno

    Helt rätt val av hund!!!

    #246876

    Mitt tips till kommande tävlings satsning, Skit i vad folk tycker ! om du älskar det du gör Gå in för det ! men ha inte för höga förväntningar bara det är då motivationen tryter

    #246877

    vart har Uno tagit vägen!?!?

    #246878

    Uno är numera tillbaka, har varit sjuk och haft fullt upp i mitt liv så träningen har försummats för att få tid att bli 100% frisk. Gymmet blir det att besöka imorgon, och då ska jag ta vikterna till nya höjder!

    Det som hänt i mitt liv på senaste har varit:

    Staffe träff i Umeå, tyvärr en dålig upplevelse där uppfödaren för hundarna inte kunde svara ordentligt på mina och flickvännens frågor. Då det är en så pass krävande ras vill man ju höra saker om den, men icke. Trist att det ska finnas så pass dåliga uppfödare bland de få som faktiskt finns i norrbotten. Har utöver kontakten med den kenneln kontaktat en annan kennel med Shetland Sheepdogs. Blir intressant att se om jag kan få en valp från deras kommande kull. Då kommer den att kräva tid, men det är först i december och då kan jag ta en break på någon/några veckor. Jag sätter både flickvännen och mina hundar i första hand och framför min träning i prioriteringen.

    Till helgen blir det agility tävling här i Piteå, högst intressant! Där får vi hoppas att jag får se några Sheltisar tävla. Lördag blir det agility och sedan bowling med ett annat par som är vänner till oss. Mycket trevligt! Imorgon blir det eventuellt ett biobesök. Söndag så bär det av till byn för att hämta hem min pärla. En barbet hane vid namn ”Baghera” på nu 3 år. Ska försöka införa lite valpbilder på honom så ni får se baby haha! :emo-thumb

    Har även börjat fundera på att skaffa en tatuering, då jag är högst osäker på att jag lär hamna i några superhöga nivåer av min styrketräning, vet ju inte ens heller om jag skulle trivas i en sådan kropp då jag numera trivs bra i min explosiva kropp! Men det får framtiden utvisa.

    Ska nu återgå att skriva ett mail till Shetland Sheepdog uppfödaren i Luleå och bara hålla tummarna. Gör det ni också. :up:

    Hare bäst.

    MVH // Uno

    #246879

    Igår var det dags för ett bröst pass, det passet höjde min motivation trots att det var första passet efter sjuktiden. Ni ska få se varför, först kommer jag att redovisa mitt sista bröst/arm pass innan jag blev sjuk och sedan visar jag det pass jag genomförde igår!

    Bröst

    Bänkpress: 50kgx12 , 50kgx7 , 45kgx9 , 40kgx7.

    Sned bänkpress: 35kgx6 , 30kgx7 , 30kgx8.

    Sned hantelpress: 13,6kgx10 , 11kgx13 , 11kgx15.

    På hantelpressen så är vikterna angivna i vikt per hantel.

    Armar

    Superset 1

    Triceps press: 15kgx13 , 15kgx6 , 10kgx13.

    Bicepscurl: 16,5kgx15 , 16,5kgx8 , 16,5kgx5.

    Superset 2

    Triceps pushdown: 45kgx7 , 40kgx9 , 35kgx10.

    Hammercurl: 11kgx20 , 11kgx12 , 10kgx16.

    Repsen på hammercurlsen är angivna så att när det är 20 reps räknade så är det 10 reps på varje arm.

    Sedan kom passet jag genomförde igår, med X antal PBs.

    Bröst

    Bänkpress: 50kgx13 , 50kgx8 , 45kgx10 , 40kgx11.

    Sned hantelpress: 13,6kgx11 , 11kgx13 , 11kgx10.

    Sned bänkpress: 35kgx5 , 30kgx5 , 20kgx10.

    På hantelpressen så är vikterna angivna i vikt per hantel.

    Armar

    Superset 1

    Triceps press: 15kgx15 , 15kgx7 , 10kgx15.

    Bicepscurl: 16,5kgx15 , 16,5kgx9 , 16,5kgx6.

    Superset 2

    Triceps pushdown: 45kgx9 , 40kgx10 , 35kgx10.

    Hammercurl: 13,6kgx14 , 10kgx18 , 10kgx12.

    Repsen på hammercurlsen är angivna så att när det är 20 reps räknade så är det 10 reps på varje arm.

    Formen:

    Min form var riktigt bra, pumpen var sjuk i armarna, har aldrig sett dem så stora som igår! Ser fram emot ett nytt pass imorgon med rygg och axlar!

    Har idag varit på fårvallning med hund, riktigt otroligt att se en sådan lydig hund, följde ägarens kommandon på 1 röd sekund och var sjukt snabb och fokuserad. Kanske något att testa på när nästa hund kommer in i familjen!

    Snart är det bio som gäller, Wall Street blir det, blir nog fint. Återkommer med en kort recension! :up:

    MVH // Uno

Viewing 6 posts - 46 through 51 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.