Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #70084
    #511949

    Tjohejsan. Nu känner jag att jag har varit medlem här ett tag och det är dags för att starta en journal, där jag kommer redovisa allt från mina träningspass till vardagliga aktiviteter. Vi får se hur intresset på brädan är för att följa min utveckling och hur länge jag håller den uppdaterad, men jag ska försöka göra det åtminstone varannan dag. Och försöka hålla er uppdaterad på dagsformen ,om jag någonsin slutar se så förbannat liten ut på kort vill säga.

    Lite kort om mig:
    Jag är en kille med årsgång 92 från Hudiksvall som går första året på Tekniskaprogrammet på Broman gymnasiet, man kan ju fråga gud hur en kille som jag började gå en sådan ”plugg” linje. I vilket fall så är det så nu, och jag försöker göra det bästa av situationen. Jag har tränat i drygt ett år och det går successivt framåt, men jag älskar träning mer och mer för var dag som går.

    Nog skitsnackat, här är lite styrkestats:
    Marklyft: Aldrig riktigt maxat men kör 5x100kg ungefär.
    Bänkpress: Körs sällan pga att jag varit utan gym-kamrat ett tag nu, men en 70kg skulle jag nog kunna trycka upp med lite flyt.
    Knäböj: Körs väldigt sällan det också, dels för : det finns ingen lös skivstång förutom bänkpress stången vi har på gymmet, dåliga knän sen ung ålder, och får hemskt ont i nedre ryggen när jag kör det. Men ja, jag ska börja med det lite smått i smithen snart.
    Chins: 13xkv

    Personligastats:
    Längd: 183
    Vikt: För lite.
    Så har jag bruna ögon för dom som antecknar.

    Edit: Glömde skriva träningsschema:
    Måndag: Idrott på skolan, lite ”cardio” dag.
    Tisdag: Ben/mage
    Onsdag: Bröst/axlar
    Torsdag: Vila
    Fredag: Rygg/trapz
    Lördag: Biceps/triceps/underarmar

    Det var allt för presentationen tror jag, så får jag hoppas någon har orken att följa mig och min utveckling.

    #511950

    Dagens tränings pass bröst/axlar:

    Bröst

    Hantelpress
    Uppvärmning 10kgx20 12.5kgx10 15kgx8
    17.5kgx6x2
    20kgx6 (fail på sista)

    Lutad hantelpress
    15kgx6
    15kgx6
    15kgx6

    Hantel flyes
    12.5kgx6
    12.5kgx6
    12.5kgx6

    Har börjat fått förbannat ont i vänsteraxeln på senaste tiden när jag kör pressövningar, måste ta och kolla upp det.

    Axlar

    Sidolyft
    Uppvärmning 4kgx12
    8kgx6
    8kgx6
    8kgx6

    Militärpress
    20kgx6
    20kgx6
    20kgx6

    Samma här, svinont i vänsteraxeln.

    Baksida axlar i cc:
    10×8
    15×6
    10×10

    Skapligt pass ändå, lite tråkigt att inte kunna köra tyngre pressövningar, dels för smärtan och dels för att inte ha någon passare.

    #511951
    nible wrote:
    Dagens tränings pass bröst/axlar:

    Bröst

    Hantelpress
    Uppvärmning 10kgx20 12.5kgx10 15kgx8
    17.5kgx6x2
    20kgx6 (fail på sista)

    Lutad hantelpress
    15kgx6
    15kgx6
    15kgx6

    Hantel flyes
    12.5kgx6
    12.5kgx6
    12.5kgx6

    Har börjat fått förbannat ont i vänsteraxeln på senaste tiden när jag kör pressövningar, måste ta och kolla upp det.

    Axlar

    Sidolyft
    Uppvärmning 4kgx12
    8kgx6
    8kgx6
    8kgx6

    Militärpress
    20kgx6
    20kgx6
    20kgx6

    Samma här, svinont i vänsteraxeln.

    Baksida axlar i cc:
    10×8
    15×6
    10×10

    Skapligt pass ändå, lite tråkigt att inte kunna köra tyngre pressövningar, dels för smärtan och dels för att inte ha någon passare.

    Okej, jag har samma problem med min högeraxel,gör det ont i framsidan av axeln eller? :(

    #511952
    adolf1 wrote:
    Okej, jag har samma problem med min högeraxel,gör det ont i framsidan av axeln eller? :(

    Precis, gör ont framsida vänsteraxel, riktigt jobbigt.

    #511953

    Kom tillbaka till Hudikgym så har du passare!
    Fint pass förresten.

    #511954

    Visst kan du böja med en vanlig bänkpresställning: huka dig under stången, och gör typ en good morning till upprättstående. Tänk på att bara ha rak rygg hela tiden.

    #511955
    nible wrote:
    Precis, gör ont framsida vänsteraxel, riktigt jobbigt.

    Hehe, jag har exakt samma problem och har vart hos sjukgymnast osv. Till mig sa dom att det var en överansträning men tydligen ganska vanligt!

    #511956
    Ninjakent wrote:
    Kom tillbaka till Hudikgym så har du passare!
    Fint pass förresten.

    Eller så kommer du till frisse och sverre :)

    #511957
    ReNeGaDe wrote:
    Haha, denna ska jag absolut följa :D lycka till nipple!

    Oj, jag menar, nible 😮 :|

    :emo-thumb

    Haha, den har man fått hört några gånger.
    Bra att du ska följa den ReNeGay :)

    #511958
    henkebenke wrote:
    Visst kan du böja med en vanlig bänkpresställning: huka dig under stången, och gör typ en good morning till upprättstående. Tänk på att bara ha rak rygg hela tiden.

    Hade ju dock underlättat om jag inte varit lika osmidig som ett kylskåp. ;)

    #511959

    Viloday todag, tråkigt som fan men kroppen behöver det. Blir lite mer motiverad tills imorgon när det blir ett tungt ryggpass då istället, kan behövas. Funderar även på att beställa ett bälte så jag kan testa om det fungerar bättre med knäböjen då, även marken för den delen. Aja, får se hur det blir.

    #511960

    Bestämde mig för att börja prenumerera på BODY idag, får ju med ett bälte där så behöver inte köpa det sen då, sicken tur.

    Kan ju även passa på att slänga in dagens kost:

    Frukost: Havregrynsgröt på 1.5dl fiberhavregryn, en lingongrova med messmör och medvurst, kreatin, 1dlwhey-80 med 3dl lättmjölk.
    Lunch:Fiskgratäng på currysås(?), potatis, Morötter, citron, 2glas mjölk, 2 sport mackor med smör.
    Efter skolan: Nesquick med mjölk :D , en lingongrova med keso, purjolök och kaviar.
    Middag: Fisk återigen med potatismos.
    Kvällsmat: Blir väl en proteinshake med en kesomacka.

    #511961

    Hmm ser att jag nog ha i mer havregryn i gröten. Har bara 1dl nu :P
    Bälte hjälper en del tycker jag. Bara att testa o se, lycka till!!

    #511962
    Snugglez wrote:
    Hmm ser att jag nog ha i mer havregryn i gröten. Har bara 1dl nu :P
    Bälte hjälper en del tycker jag. Bara att testa o se, lycka till!!

    Ja, testa det, så står man sig lite längre på dagen då också. :emo-thumb

    Tack så mycket och detsamma!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.