Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #511963

    Äntligen träningsdag, woho!

    Rygg/trapz:

    Rygg:

    Marklyft:
    Uppvärmning 10x50kg 10x 70kg 8x90kg
    5x100kg (tangerat pb)
    4x100kg
    12x70kg

    Latsdrag: (brett grepp)
    Uppvärmning 10x35kg 10x45kg 10x55kg
    6x65kg
    6x65kg
    8x55kg

    Hantelrodd:
    6×22.5kg
    6×22.5kg
    6×22.5kg

    Trapz:

    Shruggs med hantlar:
    8x20kg
    6×22.5kg
    6×22.5kg
    6×22.5kg

    Shruggs i smith:
    6x60kg
    6x60kg
    6x60kg

    Sammanfattningsvis ett rätt så bra pass, var helt jävla slut när jag var klar iaf. Längtar tills jag får bälte så ska jag testa maxa marken. 8)
    Imorgon är det armar, ska bli riktigt roligt faktiskt.

    Tog lite dagsforms-bilder efter jag hoppat ut ur duschen idag, men fan inte om värt att posta de här. Värdelös dollar-wannabe-kamera, och som sagt, ser sjukt liten ut på bild.
    Och ja, jag skyller på kameran.

    #511964

    Kul att se en kille som kör ben på veckans första träningsdag. Det gillar jag. 95% av resterande medlemmar här på forumet har bröst då, haha :D

    #511965
    faogel wrote:
    Kul att se en kille som kör ben på veckans första träningsdag. Det gillar jag. 95% av resterande medlemmar här på forumet har bröst då, haha :D

    Kul att du kikar in biffen.

    Haha, ska jag vara 100% ärlig så kör jag ben första dagen för det är tråkigast och då har jag det överstökat. :| Men det blir mer och mer skoj för varje benpass som går. Vi har även dåliga övningar för ben på mitt gym, och det kan vara anledningen till att det inte är så superdupermegakul att köra det.
    Men tycker även det är ganska kul och gå som pirat med träben i början på veckan, får folk och fundera vad som egentligen har hänt under helgen när allt festande drar igång. :D

    #511966

    Skulle blivit ett armpass idag, men så ringde en kompis och frågade om jag skulle med och åka skoter istället. Jag kan ju träna efteråt tänkte jag, men fel hade jag.
    Åkte åt 9 imorse, kom hem nu, alltså varit ute 12timmar, kört dryga 15mil, plumsat i halvmeters snö och fått stanna varannan minut för att hjälpa dem som kört fast, men skit kul dag i vilket fall.
    Men dagens körning klassas iofs som ett hårt helkroppspass. Hade även mer träningsvärk i biceps än rygg även fast jag körde rygg igår.
    Aja ska bli skönt att pumpa lite armar tomorgon.

    p34c3!!111one

    #511967

    Blev ett armpass idag, hade fortfarande träningsvärk i biceps sen ryggpasset men gick skapligt ändå.

    Triceps:

    Smalbänk:
    Uppvärmning
    40kgx6
    50kgx4
    40kgx6

    Skullcrucher:
    20×8
    25×6
    25×6
    25×6

    Pushdowns:
    50×6
    50×6
    50×6

    Biceps:

    Ramstången: (?)
    Uppvärmning
    20×8
    25×6
    30×4
    30×5 PB

    Scottcurl i cc:
    40kgx6
    45kgx6
    40kgx6

    Hammercurl:
    12.5×8
    12.5×6
    12.5×6

    Sen blev det 5set underarmar.

    Överlag ett skapligt bra pass med tanke på träningsvärken och att jag var helt slut sen gårdagen.

    #511968

    Efter lite grubblande angående att posta lite färska dagsformsbilder så gör jag det, som tidigare sagt, ser det helt annorlunda ut på bild än i spegeln. Kan även vara för att jag är värdelös på att knäppa kort osv.
    Men nog med bortförklaringar, här är lite värdelösa bilder på lilla jag.

    Biceps och front-någonting-hokuspokus

    #511969

    Halv vilodag idag, badminton på idrotten så lite springa blev det. Sitter och klurar om jag ska slänga iväg en beställningen på Viper-X, EAA-x, Omega 3, Koffeintabletter och något protein, inte bestämt mig för vilket protein. Funderar på att beställa Body Science men de hade bara choklad, och det har jag tröttnat på, skulle helst vela ha whey-80’s hallon men då måste jag beställa från både MM och GG. Aja, får se hur det blir.

    Imorgon blir det till att kötta lite ben, men BODY tidningen har inte kommit med mitt bälte än:evil: Men kanske försöker med lite böjz ändå.

    #511970

    Fin peak johan!
    & lycka till med böjarna immorn!

    #511971
    David Eriksson wrote:
    Fin peak johan!
    & lycka till med böjarna immorn!

    Thank you Davidos. Ska se hur det går med ländryggen imorgon på böjarna, men får köra lätt annars.

    #511972

    Blev ett ben/mag pass idag, gick helt okej.

    Ben:

    Knäböj i smith:
    Uppvärmning
    60×6
    60×6
    75×6
    Hade kunnat pressat upp bra mycket mer men fick känningar i min jävla ländrygg, så jag tog det lugnt.

    Horisontell benpress:
    110kgx8
    130kgx6
    150kgx6 (fullmag)
    150kgx6

    Benspark:
    80kgx6 (fullmag)
    80kgx6
    80kgx6 och ett dropp till 60×6

    Baksida-lår-liggandes-på-mage-ben-mot-arsle-maskin:
    35×8
    40×6
    40×6
    45×6

    6set vader.

    Mage:

    Benlyft:
    8repsxkv
    10reps medan kompisen slänger ner benen mot marken.
    8repsxkv+5kg
    8repsxkv+5kg

    Muslimen:
    35kgx6
    35kgx6
    35kgx6

    Som sagt, overall ett skapligt bra pass. Skulle vela se lite mer vikter på maskinerna i bensparken och benpressen. Kan iofs kör med ett ben när det blir för lätt. Kör även vader i horisontella benpressen, finns inte mycket mer att välja på, kör jag i smithen får jag ont i ländryggen.
    Och mina förbannade jävla vader växer ju som en solros i Nordpolen.

    När jag kom hem slängde jag ihop en proteinshake med carbo, whey-80, lite kesella och mjölk sen ner i mixern. Den förbaskade carbon klumpar sig om jag inte mixar den. Blev helt okej, lite varm bara.

    Imorgon ska jag kötta bröst och axlar, nu när min passare är tillbaka kanske jag försöker mig på en maxning i bänkpressen.

    #511973

    Blev bröst och axlar idag, tänker inte ens ge mig in på att redovisa skitpasset. Praktiskt taget så gick allt åt helvete. Testade lite bänkpress men mina förbannad axlar fuckade ur som vanligt, gick över till hantelpress, fortfarande ont i vänsteraxeln.

    Sen axlar, testade lite sidolyft, spände trapz på tok för mycket. Sen militärpress i smith och så börjar jag svanka som någon jävla Slitzbrud och fick ont i ryggen. Drag till hakan, ännu en gång så skakar jag mitt huvud när jag tar i och då börjar trapzen jobba för mycket igen.

    Måste verkligen kolla upp min axel, vill inte få något större problem med den redan nu. Sen måste jag få in tekniken i militärpressarna så jag kan hålla ryggen rakt, fattar inte vad jag gör för fel.
    Och appro på allt så börjar jag fundera om jag är en ”non-responder” på kreatin. Inne på tredje veckan nu och har knappt känt några ökningar.

    Som ni kanske märker är jag en väldigt positiv person idag, beror på att jag hade längtat efter detta pass. Aja, kan inte gå som det ska jämt. Vilodag imorgon sen rygg eller armar på fredag.

    #511974
    nible wrote:
    Sen måste jag få in tekniken i militärpressarna så jag kan hålla ryggen rakt, fattar inte vad jag gör för fel.

    Finns ett jätteenkelt knep för att slippa ryggont under militärpressar: spänn skinkorna under hela övningen.

    #511975
    henkebenke wrote:
    Finns ett jätteenkelt knep för att slippa ryggont under militärpressar: spänn skinkorna under hela övningen.

    Okej, jag tycker jag spänner alla muskler jag har. Tack för tipset iaf, ska testa det. Sittandes då, spänna skinkorna även där?

    #511976
    nible wrote:
    Okej, jag tycker jag spänner alla muskler jag har. Tack för tipset iaf, ska testa det. Sittandes då, spänna skinkorna även där?

    Vet ej.

    #511977

    Tror jag har smakat den snuskigaste drycken i hela mitt liv nu, Viper-X. Fy fan säger jag. Fick tvinga i mig varenda droppe. Och det jag inte förstår varför den är gul när den heter pink lemonade, lite mysko. Aja, ska iväg till gymmet om några min och köra armar nu iaf.
    Kommer med redovisning om ca en timme, caio.

    Edit: EEA:n tog första priset, sen kommer vipern på andra plasts.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.