Low carb+träning

Home Forums Deff och fettminskning Low carb+träning

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 390 total)
  • Author
    Posts
  • #483559
    mikaelj wrote:
    Så egentligen kan de inte lagra mer, utan blir bara effektivare på att lagra?

    Vältränade individer kan även lagra in större mängder.

    #483560

    Man kan väl säga att de kan lagra snabbare men också mer eftersom tränande har högre nivåer av glykogen än otränade (vid ”normalkost”). Vid träning så finns ju även möjligheten att superkompensera och då kommer man upp i mycket högre nivåer än hos otränade.

    #483561
    Jon Larsson wrote:
    mikaelj: Det här råkar inte vara din hemsida?

    [http://mikael.jansson.be/about]

    Bump, såg även att det bakades dinkelbröd :happy:

    #483562
    spinkybone wrote:
    Bump, såg även att det bakades dinkelbröd :happy:

    Japp!

    * [http://mikael.jansson.be/journal/2008/03/the-perfect-bread The Perfect Bread]
    * [http://mikael.jansson.be/journal/2008/03/dinkelpita Dinkelpita]
    * [http://mikael.jansson.be/journal/2008/02/dinkel-muffins-och-manitoba-cream Manitoba Cream, dinkel & muffins]

    #483563

    Snor denna tråden lite, då det blir sånt tjöt om man startar ännu en :P

    30% protein 3% kolhydrater 60% fett, det blir väl inte riktigt LCHF men är det något som skulle fungera under en deff tro? Någon som provat liknande ?

    157g protein, 10g kolhydrater, 127g fett samt 1880kcal under vilodag, lite mer kcal samt kolhydrater/protein under träningsdag…

    #483564

    LCHF är ju just lågkolhydrat, och energin skall komma från fett. Protein konstant. Om du skär ner på energimängden är ju fett kandidaten.

    Utvärdera och se! Mer intressant är att veta vad det är du äter.

    #483565
    mikaelj wrote:
    LCHF är ju just lågkolhydrat, och energin skall komma från fett. Protein konstant. Om du skär ner på energimängden är ju fett kandidaten.

    Utvärdera och se! Mer intressant är att veta vad det är du äter.

    Har inte bestämt exakt men, typ..

    Frukost: 2st ägg-> 17,6g protein 25g fett 300kcal
    1 Multivitamin
    2000mg Omega-3(?)
    200mg 7-keto

    Lunch: ~3st Quarter Pounder (~300g nötfärs 15% fetthalt)-> 60g protein 45g fett 600kcal
    200g broccolli

    Före Träning
    2st Kre-Alkalyn
    1 dos preworkout-> 18g kolhydrater 72kcal
    1 dos EAA-> 9g protein 36kcal

    Efter träning
    1 dos EAA-> 9g protein 36kcal
    1000mg C-Vitamin
    200mg 7-keto
    250g SCAN Falukorv -> 22g protein 10g kolhydrater 57g fett 650kcal

    Mellan läggdags och träning
    Proteindrink / protein-> 35g protein 150kcal
    20g Slow Carbs -> 20g kolhydrater 80kcal

    Före läggdags:
    1 Multivitamin
    200mg 7-Keto
    2000mg Omega-3

    #483566

    Bra överlag.

    Några synpunkter:
    * ”20g slow carbs” på kvällen? Vad är poängen? Det kommer inte räcka på långa vägar för att fylla på muskelglykogenlager ändå.
    * Om du känner att du måste (se ovan) så är det bättre att lägga in din ”preworkout” efter träningen istället när insulinkänsligheten är högre.
    * Ät inte mer än 1 multivitamintablett. Det finns en hel del vitaminer och mineraler du inte bör överskrida RDI av. Om du stoppar in ägg i din mat behöver du egentligen inte äta den alls.

    #483567
    mikaelj wrote:
    Bra överlag.

    Några synpunkter:
    * ”20g slow carbs” på kvällen? Vad är poängen? Det kommer inte räcka på långa vägar för att fylla på muskelglykogenlager ändå.
    * Om du känner att du måste (se ovan) så är det bättre att lägga in din ”preworkout” efter träningen istället när insulinkänsligheten är högre.
    * Ät inte mer än 1 multivitamintablett. Det finns en hel del vitaminer och mineraler du inte bör överskrida RDI av. Om du stoppar in ägg i din mat behöver du egentligen inte äta den alls.

    Preworkout efter träningen verkar inte vidare smart :p Det är väl bara en generell idé jag snappat upp efter antal hundra lästa trådar på forumet, att kolhydratintag före och efter träning åtminstone är att föredra, även om man äter efter kolhydratrestriktion.

    #483568
    box4m wrote:
    Preworkout efter träningen verkar inte vidare smart :p Det är väl bara en generell idé jag snappat upp efter antal hundra lästa trådar på forumet, att kolhydratintag före och efter träning åtminstone är att föredra, även om man äter efter kolhydratrestriktion.

    Det finns två läger: ena lägret med mikaelj i spetsen som hävdar att man inte behöver några kolhydrater för att prestera bra, men att det krävs en viss period tillvänjning för att det ska ske. Sedan finns det det andra lägret som baserar sina uttalanden på forskning och som förespråkar kolhydrater för att kunna prestera maximalt (på en hög intensitet dvs).

    Ingen har dock hittills sett några bra bevis (fysik/prestation) på vad det första lägret hävdar.

    #483569

    Jag har för ca 7 månader sen kört Den termogena dieten under ett par veckor, och kör även det nu, och det är inte speciellt mkt kolhydrater, men en del blir det iochmed träning och så.

    Skillnaden jag blev nyfiken på nu är vä legentligen hur det skulle utspela sig om jag åt som jag beskrev ovan, dvs mer fett mindre protein egentligen

    #483570
    box4m wrote:
    Skillnaden jag blev nyfiken på nu är vä legentligen hur det skulle utspela sig om jag åt som jag beskrev ovan, dvs mer fett mindre protein egentligen

    Mer ork. Jag var oerhört matt när jag åt högprotein, lågfett, lågkolhydrat.

    #483571
    box4m wrote:
    Skillnaden jag blev nyfiken på nu är vä legentligen hur det skulle utspela sig om jag åt som jag beskrev ovan, dvs mer fett mindre protein egentligen

    Du kanske skulle tappa muskler? Vad vet jag. Jag vet inte hur mycket protein/fett/kolh du äter.

    #483572
    box4m wrote:
    Skillnaden jag blev nyfiken på nu är vä legentligen hur det skulle utspela sig om jag åt som jag beskrev ovan, dvs mer fett mindre protein egentligen

    a) Dieten skulle med stor sannolikhet kännas lite mer aptitlig, men viktnedgången skulle också gå lite långsammare (TEF mycket hög för protein, obefintlig för fett).

    b) Hungern skulle i teorin öka, då protein mättar mycket bättre än fett. Detta stämmer nödvändigtvis inte i praktiken.

    c) Mindre protein skulle göra att en mindre mängd glykogen återbildades via de novo glukoneogenes. Då kolhydratintaget redan är extremt lågt skulle det leda till att träningspassen riskerade att bli lidande.

    d) Ökad risk för muskelförlust.

    #483573

    Hej alla,
    Jag undrar om det fins boken om anabolic diet/low carb diet pa svenska. Jag har lite problem att hitta ratt mat har i Sverige for att jag alltid prata engelska och lasar engelska boken.
    Kan nagon hjalpa mig att skriva en exempla av anabolic diet pa svenska med svenska ratt sa kan jag hitta dem i supermarket. Ibland det ar sa svart att hitta amerikanska mat for anabolic diet sa antligen behover jag svenska mat for anabolic diet.
    mvh
    Quang

Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 390 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.