Lightprodukter, vara eller icke vara?!

Home Forums Kost och Näringslära Lightprodukter, vara eller icke vara?!

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 46 through 53 (of 53 total)
  • Author
    Posts
  • #515483

    Låt bli lightprodukterna och lämna dem till mig så kan jag dricka/äta upp dem om nu någon är orolig för ett högt intag utav sötningsmedel! :D

    #515484
    Tommy Ivarsson wrote:
    Låt bli lightprodukterna och lämna dem till mig så kan jag dricka/äta upp dem om nu någon är orolig för ett högt intag utav sötningsmedel! :D

    Då får du slåss om dem med mej! :D

    #515485

    Eller nej, jag tar tillbaka det där……….. ;)

    #515486
    Vanilla wrote:
    Eller nej, jag tar tillbaka det där……….. ;)

    Varför?

    Jag äter en del produkter som är light men lånåågt ifrån allt. Köper jag en påse lösgodis så blir drickan som jag dricker till godiset alltid en lightdricka.

    Som diabetiker kan man ju försöka att dra ner lite på synderna och ska man synda (vilket jag gör hela tiden) så kan man ju försöka minska de negativa effekterna ifrån syndandet lite grann iaf. :D

    #515487
    Tommy Ivarsson wrote:
    Varför?

    Jag äter en del produkter som är light men lånåågt ifrån allt. Köper jag en påse lösgodis så blir drickan som jag dricker till godiset alltid en lightdricka.

    Som diabetiker kan man ju försöka att dra ner lite på synderna och ska man synda (vilket jag gör hela tiden) så kan man ju försöka minska de negativa effekterna ifrån syndandet lite grann iaf. :D

    Haha såg din avatar sen ändrade jag mig. 😮

    Men ja håller med, köper jag cola så blir det light. :) Köper jag saft så blir det funlight.

    #515488
    Vanilla wrote:
    Köper jag saft så blir det funlight.

    Sakta i backarna! FUN Light får enligt lag inte benämnas som saft.:D

    #515489
    malawiglenn wrote:
    exakt, en SKYMF att kalla fun light saft!

    Jag retades bara lite med Vanilla.;) För faktum är att om det skulle stå ”saft” på flaskan vore det ett lagbrott. En dryck som innehåller 0% av t.ex. frukt eller bär får enligt lag aldrig kallas saft.

    #515490

    True true. Tänkte väl mer på icke kolsyrad dricka :)

Viewing 8 posts - 46 through 53 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.