Whey 80 + Maltodextrin

Home Forums Kosttillskott Whey 80 + Maltodextrin

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 109 total)
  • Author
    Posts
  • #70086
    #512749

    Tjenare. Har nu kört klart min Gainer pro 4 och har ökat från 70kg till 76kg. I muskel massa skulle jag då säga!
    Nu vill jag dra ner på kolhydraterna och dricka Protein pulver i samband med träningen.

    Då tänker jag 1dl Whey 80 till frukost. Och 1dl Whey 80 efter träning, vill även få i mig kolhydrater efter träningen och tänker då på Maltodextrin.
    Alltså efter träningen Whey 80 1dl, sedan Maltodextrin? men hur mkt Maltodextrin? 0,5dl?

    HUr ser det ut, kom med synpunkter och bättre förslag!

    Tack

    #512750

    Jag tränar 4 dagar i veckar och kör på hårt och pressar mig själv.

    Så du menar att endast whey 80 skulle räka då lr?

    #512751
    malawiglenn wrote:
    ja du äter väl pasta, bröd, ris, mjölk etc?

    jo det är klart, Men om man läser runt här så står det nästan att alla använder sig utan Maltodextrin efter träningspasset för att få i sig kolhydrater.

    Skriv lite bra kosttillskott som skulle vara bra för ett 4dagars treäningschema.

    #512752
    Jonii wrote:
    jo det är klart, Men om man läser runt här så står det nästan att alla använder sig utan Maltodextrin efter träningspasset för att få i sig kolhydrater.

    Det håller jag inte med om. Jag tycker snarare att färre och färre som tränar så lite som du kör med kolhydrater i pulverform.

    #512753

    Ska man inte låta kroppen vila någonting då? Och köra 6 pass i veckan lr? :)

    #512754
    Jonii wrote:
    Ska man inte låta kroppen vila någonting då? Och köra 6 pass i veckan lr? :)

    Va:what:

    #512755
    Eddie Vedder wrote:
    Det håller jag inte med om. Jag tycker snarare att färre och färre som tränar så lite som du kör med kolhydrater i pulverform.

    4 dagars träning var lite. VAd är rimligt då, 6 dagar i veckan?

    #512756
    malawiglenn wrote:
    jasså jag hänger här varje dag, läser typ varje tråd… och bara för att ”alla” gör det betyder det då att det är ”bra”?

    proteinpulver

    Så det räcker alltså, Jag försöker ju bygga muskelmassa, alltså volym.
    Då räcker det med Whey 80 endast efter ett träningspass som är cirka 50-60min långt.

    #512757
    Jonii wrote:
    4 dagars träning var lite. VAd är rimligt då, 6 dagar i veckan?

    Fattar inte vad du pratar om. Jag har väl aldrig påstått att det är orimligt lite. Bara att det är en ganska låg träningsdos och att jag inte tycker man behöver vara så nitisk med timingen av hypersnabba kolhydrater då.

    Du hinner ju återhämta musklerna flera gånger om däremellan.

    #512758

    .j

    #512759
    malawiglenn wrote:
    ja

    och varför whey80? finns andra vasslekoncentratproteiner än whey80 från grossisten…

    Skrev ju det tidigare, ge förslag på vad andra anser är bättre, Det är ju ganska billigt. Men ge förslag på bättre du

    #512760
    Eddie Vedder wrote:
    Fattar inte vad du pratar om. Jag har väl aldrig påstått att det är orimligt lite. Bara att det är en ganska låg träningsdos och att jag inte tycker man behöver vara så nitisk med timingen av hypersnabba kolhydrater då.

    Du hinner ju återhämta musklerna flera gånger om däremellan.

    Nu hängde jag med på vad du menade. Hur tränar du Eddie? Och vad kör du för tillskott om du nu gör :)

    #512761
    Jonii wrote:
    Nu hängde jag med på vad du menade. Hur tränar du Eddie? Och vad kör du för tillskott om du nu gör :)

    Jag ligger på 6-7 pass i veckan. 3-4 styrketräning och resten kondition. Jag tar en portion EAA efter varje styrketräningspass och efter de flesta konditionspassen (men inte alla). Proteinpulver har jag bara i gröt för att det blir sjukt gott. Havregrynsgröt med yoghurt och ett gott proteinpulver är the shit!:up:

    Inget annat ”träningsrelaterat” tillskott men däremot D-vitamin, omega-3 och eventuellt någon Multi-FX (men det är sällan). Kolhydratpulver i form av Vitargo har jag hemma men använder inte. Fick gratis men ser inte vad jag ska med det till om jag ändå inte tränar mer än vad jag gör.

    #512762
    Eddie Vedder wrote:
    Jag ligger på 6-7 pass i veckan. 3-4 styrketräning och resten kondition. Jag tar en portion EAA efter varje styrketräningspass och efter de flesta konditionspassen (men inte alla). Proteinpulver har jag bara i gröt för att det blir sjukt gott. Havregrynsgröt med yoghurt och ett gott proteinpulver är the shit!:up:

    Inget annat ”träningsrelaterat” tillskott men däremot D-vitamin, omega-3 och eventuellt någon Multi-FX (men det är sällan). Kolhydratpulver i form av Vitargo har jag hemma men använder inte. Fick gratis men ser inte vad jag ska med det till om jag ändå inte tränar mer än vad jag gör.

    Ja det ser ju väldigt bra ut. Försöker hinna med konditionspass jag med, promenader å springning. Kan du länka till ditt EAA ?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 109 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.