Whey 80 + Maltodextrin

Home Forums Kosttillskott Whey 80 + Maltodextrin

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 109 total)
  • Author
    Posts
  • #512778
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Direkt före passet är överlägset, men många kör även efter passet.
    10 g är en lagom dosering.
    Tar du det med protein tar du bort den huvudsakliga effekten, dvs det snabba upptaget.

    Eaa är protein i nedbruten form, samma aminosyror som finns i vanligt, fullvärdigt protein.

    Jahaa, då borde det funka med 5 g före tränings passet(någon speciel tid före eller duger det direkt innan träningen? Och hur mkt vatten?) sedan ytterliga 5 g efter träningen. Och funkar det att använda kreatine monohydrate när man kör med eaa? Och kan eaa användas hela tiden eller måste man ha uppehåll?

    #512779
    malawiglenn wrote:
    Ja på alla frågor

    Alltså inget uppehåll är nödvändigt. Direkt före träning ska det vara också alltså. Vattenmängd är alltså smaksak också eller?

    Detta eaa ger då muskeltillväxt? Och vad var det fullständiga namn på denna vara som din polare körde med

    Och nej min syn på kreatin är inte så, jag har bara fått posetiva saker med det, orkar mkt mera tyngd och är mera utthållig osv, så det är bara plus på det.

    #512780

    Ja men då är det väl bara till att klicka hem det och testa på och se hur det funkar då. Hade du något schema då kan hänvisa mig till? Eller flytta om övningarna på det schema jag visade eller tyckte du det såg bra ut eller var det bara ironi? Hhe

    #512781
    Danne.v wrote:
    Det är där det gör mest nytta för då får du ett insulinpåslag innan passet och för in mycket näring i muskelcellerna samt att du får mer energi under passet.

    För att lagra in kolhydrater krävs inte mer än fastenivåer av insulin.

    #512782
    malawiglenn wrote:
    skit i eaa, du kommer inte behöva det lilla extra det ev kan ge, större chans att du misslyckas med det.

    det var bra schema, skit i commando1980

    Alla dessa timmar i chatten så klämer du ur dig nu att jag ska skita i det haha, men nu när jag är klar med min gainer vill jag köra med något, inga gainer pga att jag inte vill lägga på mig mera vikt å eventuellt lägga på
    mig en massa kroppsfett. Så vad ska jag köra med?

    Okey, så du tycker alltså schemat var bra?

    #512783
    Eddie Vedder wrote:
    För att lagra in kolhydrater krävs inte mer än fastenivåer av insulin.

    Eddie, vad tycker du? Ska jag skita i eaa? Eller finns det något annat, vad tycker du hjälp mig :)

    #512784
    malawiglenn wrote:
    du ville veta vad eaa var

    kör vassle innan och efter passet, det blir bra ska du se.

    Vilket vassle rekkomenderas då? Om man inte får skriva det här posta på min vägg då

    #512785

    Haha! Vilken underbar tråd detta blev!

    #512786
    grekelito wrote:
    Haha! Vilken underbar tråd detta blev!

    How come?

    #512787
    malawiglenn wrote:
    vilket som helst

    Duger whey 80 eller finns det mkt bättre?

    #512788
    malawiglenn wrote:
    vilket som helst
    J.v.K wrote:
    det duger. men alla har bättre smak. lol!

    Whey FX, Optium Nutritions 100% whey t ex. den sistnämnda är världens mest sålda protein och man fattar lätt varför när man smakar.

    Så det gäller då smakerna, men jag älskar whey 80 smakerna :)))

    #512789

    1 dl vassle direkt innan träning och 1 dl vassle inom 15min efter träning?

    #512790
    Jonii wrote:
    1 dl vassle direkt innan träning och 1 dl vassle inom 15min efter träning?

    Men dina mått i DL är ju helt ointressanta då de inte säger mängden pulver och vilken mängd protein det ger dig?! Mängden protein per 100g pulver varierar kraftigt.

    #512791
    grekelito wrote:
    Men dina mått i DL är ju helt ointressanta då de inte säger mängden pulver och vilken mängd protein det ger dig?! Mängden protein per 100g pulver varierar kraftigt.

    1,5 skopa, 0,75 dl innehåller (28g pulver)
    21,3G protein
    fett 2,0g
    1,4g kolhydrater

    Per 100g
    Kolhydrater 5 g
    Protein** 76 g
    Fett 8 g

    Hur skall det tas?

    #512792
    holmberg87 wrote:
    Ja 90% fria aminosyror, vitamin B6 och Citrulline. Inga kolhydrater.
    Finns väldigt mkt att läsa om det här på forumet. Jag kör alltid proteinshake efter varje pass och en shake med EAA-X lr EAA-XX. Tycker det fungerar kanon sen om du behöver kolhydraterna för du avgöra själv.

    Vi har kollat nogrannare på Body Science EAA-XX och den innehåller 97-98% aminosyror beroende på smak.

    Vi ändrar snart etiketterna till det högre värdet.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 109 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.