Whey 80 + Maltodextrin

Home Forums Kosttillskott Whey 80 + Maltodextrin

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 109 total)
  • Author
    Posts
  • #512763

    Så här ser ett schema ut som en har fixat.

    Pass 1
    Bänkpress 8×4
    Flyes 8×4
    Skivstångsrodd drag till bröst/mage 10×2
    Bicepscurls stång 10×3
    Pushdows 10×4
    Mage allt.

    Pass2
    Marklyft 10×4
    Benböj 10×4
    Latsdrag m. Omväntgrep 10×4
    Vadpress 8×4
    Benpress 8×4
    Mage Allt

    Pass 3
    Chins 10×4
    Militärpress 8×4
    Liggande Triceps 8×4
    Bicepscurl hantlar 10/arm x4

    Pass 4
    Benpress / ligger 8×3
    Framsidalår 8×4
    Baksidalår 8×4
    Axelpress hantlar 8×4
    Mage allt.

    Jag är inte helt övertygad om att detta schema är så jävla bra, övningarna ligger lite konstigt tycker jag. Flytta gärna om och fixa den som orkar för att få schemat bättre. tack! Skriv gärna namn på övningarna också

    #512764
    Jonii wrote:
    Ja det ser ju väldigt bra ut. Försöker hinna med konditionspass jag med, promenader å springning. Kan du länka till ditt EAA ?

    Nix, förbjudet med kosttillskottslänkar och prisuppgifter

    #512765
    Jonii wrote:
    Ja det ser ju väldigt bra ut. Försöker hinna med konditionspass jag med, promenader å springning. Kan du länka till ditt EAA ?

    Nu får man inte länka till några webshoppar, men jag skulle gissa på att Eddie använder EAA-X eller EAA-XX. Rekomenderas varmt även från mig :emo-thumb

    #512766

    Om jag inte minns fel så använder Eddie; Amino Rush från Fairing

    #512767
    holmberg87 wrote:
    Nu får man inte länka till några webshoppar, men jag skulle gissa på att Eddie använder EAA-X eller EAA-XX. Rekomenderas varmt även från mig :emo-thumb

    Om man gillar smaken av gammal skurtrasa… ;)

    #512768
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Nix, förbjudet med kosttillskottslänkar och prisuppgifter

    Okej, men han får väl berätta vilket han använder eller? :emo-thumb

    #512769
    holmberg87 wrote:
    Nu får man inte länka till några webshoppar, men jag skulle gissa på att Eddie använder EAA-X eller EAA-XX. Rekomenderas varmt även från mig :emo-thumb

    EAA-X innehåller det endast aminsyror? Inge protein lr kolhydrater alls?
    Behövs inte proteinet etc kolhyraterna efteråt+

    #512770
    grekelito wrote:
    Om jag inte minns fel så använder Eddie; Amino Rush från Fairing

    Läs tidigare inlägg så ser du vad han skrev att han använde, var ute efter vad han använder för EAA :)

    #512771
    Jonii wrote:
    Läs tidigare inlägg så ser du vad han skrev att han använde, var ute efter vad han använder för EAA :)

    Och vad tror Hr. Jonii att Essential Amino Rush är?

    #512772
    grekelito wrote:
    Och vad tror Hr. Jonii att Essential Amino Rush är?

    haha, där läste jag fel vad du skrev, ber om ursäkt!:p

    #512773
    Jonii wrote:
    Tjenare. Har nu kört klart min Gainer pro 4 och har ökat från 70kg till 76kg. I muskel massa skulle jag då säga!
    Nu vill jag dra ner på kolhydraterna och dricka Protein pulver i samband med träningen.

    Då tänker jag 1dl Whey 80 till frukost. Och 1dl Whey 80 efter träning, vill även få i mig kolhydrater efter träningen och tänker då på Maltodextrin.
    Alltså efter träningen Whey 80 1dl, sedan Maltodextrin? men hur mkt Maltodextrin? 0,5dl?

    HUr ser det ut, kom med synpunkter och bättre förslag!

    Tack

    Ta maltodextrin med protein/amynosyror före och under passet istället. Det är där det gör mest nytta för då får du ett insulinpåslag innan passet och för in mycket näring i muskelcellerna samt att du får mer energi under passet.

    Då behöver du inga kolhyderater efter passet, det är helt onödigt om du inte tränar 2 pass per dag eller tränar i flera timmar.

    #512774
    Jonii wrote:

    EAA-X innehåller det endast aminsyror? Inge protein lr kolhydrater alls?
    Behövs inte proteinet etc kolhyraterna efteråt+

    Ja 90% fria aminosyror, vitamin B6 och Citrulline. Inga kolhydrater.
    Finns väldigt mkt att läsa om det här på forumet. Jag kör alltid proteinshake efter varje pass och en shake med EAA-X lr EAA-XX. Tycker det fungerar kanon sen om du behöver kolhydraterna för du avgöra själv, men har du en varierad kost får du i dig tillräckligt om du inte känner att du har svårt att äta direkt efter träning och vill öka i vikt.

    Albin wrote:
    Om man gillar smaken av gammal skurtrasa… ;)

    Haha, jag måste tycka att skurtrasa smakar förjävla gott!:P

    #512775

    Gud vad det är svårt att välja hur man ska dosera dessa saker. Vissa säger före passet och vissa efter passet. Och maltodextrin är helt onödigt om man inte behöver få i sig kolhydraterna, vad är bäst eaa-x före passet eller efter passet? Och skall det tas med något slags protein?

    #512776
    malawiglenn wrote:
    eaa skall bara tas som det är, ev tsm med kolhyd

    En säger med protein å kolhydrater före och under passet, en säger med protein efter passet en säger endast eaa, haha, svårt det hära.

    Eaa är alltså ett ämne som skyndar på muskeltilöväxten? Inte som kreatin å bara samlar vätska och blåser upp musklerna under kuren?

    #512777
    Jonii wrote:
    Gud vad det är svårt att välja hur man ska dosera dessa saker. Vissa säger före passet och vissa efter passet. Och maltodextrin är helt onödigt om man inte behöver få i sig kolhydraterna, vad är bäst eaa-x före passet eller efter passet? Och skall det tas med något slags protein?

    Direkt före passet är överlägset, men många kör även efter passet.
    10 g är en lagom dosering.
    Tar du det med protein tar du bort den huvudsakliga effekten, dvs det snabba upptaget.

    Eaa är protein i nedbruten form, samma aminosyror som finns i vanligt, fullvärdigt protein.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 109 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.