Whey 80 + Maltodextrin

Home Forums Kosttillskott Whey 80 + Maltodextrin

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 106 through 109 (of 109 total)
  • Author
    Posts
  • #512853
    holmberg87 wrote:
    Det har du rätt i, kanske kan bli lite slöseri men jag tycker det är så små mängder. Så lite extra gör mig bara gott!

    Får jag ett bättre upptag av proteinet? Motivera gärna!:)

    Upptaget kommer inte att ändras, kroppen tar alltid upp allt.
    EAA används för det snabba upptaget som resulterar i en akut uppreglering av proteinsyntesen, tas upp snabbare än vassle och ger alltså därför snabbare effekt. Att ta dem tillsammans är kaka på kaka och gör att EAA;t förlorar sitt snabba upptag och förhöjning av aminosyrorna i blodet.

    #512854
    grekelito wrote:
    Upptaget kommer inte att ändras, kroppen tar alltid upp allt.
    EAA används för det snabba upptaget som resulterar i en akut uppreglering av proteinsyntesen, tas upp snabbare än vassle och ger alltså därför snabbare effekt. Att ta dem tillsammans är kaka på kaka och gör att EAA;t förlorar sitt snabba upptag och förhöjning av aminosyrorna i blodet.

    Menar du att EAAt blir verkningslöst om jag tar en proteinshake nära inpå?

    #512855
    holmberg87 wrote:
    Menar du att EAAt blir verkningslöst om jag tar en proteinshake nära inpå?

    Nej, inte verkningslöst, hur skulle aminosyror bli värdelösa utan att förstöra deras bindningar? Däremot tappar det sitt snabba upptag och den akuta uppreglering av din proteinsyntes. Ta ditt EAA och vänta 15-20 minuter så att magsäcken hunnit tömmas och aminosyre-nivån i blodet hunnit stiga INNAN du tar din proteindrink (med kolhydrater eller vad du nu tar).

    #512856
    malawiglenn wrote:
    du lär inte sabba EAA’ts effekt om du tar proteinet senare, 5minuter LÄR vara för kort tid för din dos att tas upp av magsäcken och transporteras in i blodet.. det är ju det som är själva vitsen med EAA, att det KAN tas upp snabbt.

    Du vill ju vänta tills EAA’t har försvunnit ur magsäcken innan du trycker i dig massa annat som sabbar det snabba upptaget. Det är därför man ska ta EAA på ”tom mage”.

    grekelito gav en lysande förklaring, tar du proteindrinken ”för snabbt” efter EAA’t så kommer du inte få den där extra ”boosten” som EAA ger jämfört med vasslet…

    Ahh nu är jag med.:emo-thumb
    Läste precis grekelitos förklaring också. Då ska jag definitivt ta min proteinshake lite senare. Smart grabbar!:D

Viewing 4 posts - 106 through 109 (of 109 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.