Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,381 through 1,395 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #223450

    Cred till miss nenya. :)

    När jag ser de där tallrikarna inser jag verkligen åt vilket håll vågen tippar i valet mellan matlagningslektionernas vara eller icke-vara i min tillvaro. Haha, går inte att skjuta på det längre.

    #223451
    lovelysmile wrote:
    Cred till miss nenya. :)

    När jag ser de där tallrikarna inser jag verkligen åt vilket håll vågen tippar i valet mellan matlagningslektionernas vara eller icke-vara i min tillvaro. Haha, går inte att skjuta på det längre.

    Oh Tack. :)

    Hojta om du behöver tips. :)

    #223452

    Sonen fyller 7 år idag och har garnerat tårtan själv.

    Visst är den snygg?

    #223453

    Åhhhh….. Tårta…. 😥

    Skoj när man sitter o äter gröt…[/b]

    #223454

    Jag säger som Baboom…Mmm, musm tårta!!
    Ett plus att den även var fin, hoppas att den smakar!

    #223455

    Bara för att visa Eddie Vedder att jag tog fasta på hans tips rörande morötter. :emo-thumb

    500 g kyckling.

    450 g morötter. Kokta och smaksatta med smör och kryddor.

    DTD is the shiet.

    #223456

    Nice and clean Jon Larsson! Me like..:nod

    #223457
    pieceofme wrote:
    Nice and clean Jon Larsson! Me like..:nod

    Me too.:) Jag är redan helt besatt av rejält kokta morötter. Satan så gott.

    #223458
    Jon Larsson wrote:
    Me too.:) Jag är redan helt besatt av rejält kokta morötter. Satan så gott.

    Grattis till en underbar upptäckt!:up:

    Sötman och konsistensen av perfekt kokta morötter är svårslaget. Kombinationen med smör och korrekt kryddning är magnifik.:P

    #223459
    Eddie Vedder wrote:
    Grattis till en underbar upptäckt!:up:

    Sötman och konsistensen av perfekt kokta morötter är svårslaget. Kombinationen med smör och korrekt kryddning är magnifik.:P

    Agreed. Morötter kommer att ätas så gott som dagligen under många år framöver, det törs jag nog lova.:)

    För övrigt är jag övertygad om att grönsaker verkar antidepressivt, på något sätt. Jag har noll belägg för detta uttalande, annat än min egen upplevelse av att bli på gott humör av frekvent grönsaksintag.

    #223460
    Jon Larsson wrote:
    För övrigt är jag övertygad om att grönsaker verkar antidepressivt, på något sätt. Jag har noll belägg för detta uttalande, annat än min egen upplevelse av att bli på gott humör av frekvent grönsaksintag.

    Det har nog mycket med ett allmänt gott samvete att göra. Du är medveten att du gör din kropp gott genom att regelbundet äta grönsaker och således mår du bättre även mentalt. Dessutom smakar det ju som sagt gott och kombinationen med nya goda njutbara livsmedel som man dessutom vet är nyttiga och bra för en gör nog susen för både kropp och själ.:)

    Dubbelt upp liksom, både de positiva upplevelserna som god mat i sig ger (oavsett nyttighet) samt de positiva känslorna av vetskapen om dess nyttighet.:up:

    #223461
    ZuperZandra wrote:
    Jag säger som Baboom…Mmm, musm tårta!!
    Ett plus att den även var fin, hoppas att den smakar!

    Tro det eller ej, men jag gillar inte tårta. :

    (Så jag drack bara kaffe till fikat, och lika bra är ju det då jag går på diet *S*)

    #223462
    Insulinus wrote:
    Mmmm, gravad lax med hovmästarsås är ju så sjukt gott! Dock ser den där extremt lilla såsklicken mer ut som senap i mina ögon.

    Det är senap :D Och laxen är kallrökt om man ska vara petig :p

    #223463

    Fin tårta!

    Snygg? Mest gullig tycker jag. På ett positivt sätt. :)

    #223464

    Gött med lite härlig riktig sommarmat :D
    [img=http://img329.imageshack.us/img329/8133/dsc07601zl4.jpg]

Viewing 15 posts - 1,381 through 1,395 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.