Recept Fulla Med Protein

Home Forums Matlagning och Recept Recept Fulla Med Protein

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 196 through 205 (of 205 total)
  • Author
    Posts
  • #294300
    athleticmia wrote:
    I morse blev det över havregrynsgröt efter frukosten. Jag kom då att tänka på att min mamma berättat att de brukade göra bröd av överbliven gröt, när hon var barn…jag fick en idé…:emo-thumb

    detta blev mitt hopkok idag till HAVREGRYNSBRÖD MED PROTEIN[/b]:

    överbliven gröt gjort på ca 1,5 dl havregryn(+kanel+psylliumfrön i gröten)

    60 g protein från pulver (tog vaniljsmak)

    100 g kesella

    lite extra salt

    1 tsk bakpulver

    IN I UGNEN PÅ 200 GRADER TILLS SMETEN STELNAT. detta blev 4 bitar. jag lade allt i en ugnsform eftersom det var lite kladdig smet.

    innehåll: 150 kcal per bit , 20 g protein

    Tänkte slänga in att jag just nu testar detta recept, fast jag ändrade lite för jag hade inte allt hemma;

    2 dl havre gryn + 3 dl vatten, så mkt havregryns gröt alltså.
    En tsk bakpulver.
    2 dl whey-80 jordgubb.
    2-3 dl vetemjöl.
    lite salt.

    Mixat allt och det har stått inne i 200 grader i ca en och en halvtimme nu, återkommer med bilder.

    #294301

    Det blir nog så att vi skiter i bilder för att brödet jag fick fram kan beskrivas med ett ord; Misslyckat.

    #294302

    Bump.
    Jävlar va bra tips man hitta i denna tråd :)
    Här ska bakas!!!

    #294303
    Eddie Vedder wrote:
    Därför att kunskapen om värmekänslighet hos vasslefraktioner är ytterst begränsad.:D

    Och i de rätterna där man inte ser en uppenbar skillnad (d.v.s. då man behöver åstadkomma någon form av koagulering t.ex.) så kan man ju välja det. Men stora delar av proteinet denaturerar.

    Såhär har jag skrivit på Kolozzeum tidigare, ett citat där jag citerar mig själv.:D

    Men spelar det nån roll om proteinet denaturerar? Gör inte kroppen det själv i matsäcken? Har för mig att det var Grub som sa det vid nåt tillfälle..Men mitt minne är inte alltid det bästa:D

    #294304

    Tortyr drink
    Mixa en burk tonfisk med 50 g havregryn, en jäkla massa broccoli och vatten…..Inget jag rekommenderar för jag spydde själv efter första klunken.

    #294305
    Ilikefood wrote:
    Tortyr drink
    Mixa en burk tonfisk med 50 g havregryn, en jäkla massa broccoli och vatten…..Inget jag rekommenderar för jag spydde själv efter första klunken.

    Gillar ditt nick efter jag läste posten. Men ja de låter som en nyttig bajsmacka

    #294306

    Varm smörgås
    1 fröig
    1 burk tonfisk i tomatsås (från ÖoB)
    200 g mini keso

    Kör i micron eller ugnen.

    Innehåll
    fröig 162 kcal p: 9,5 k:23,6 f: 3,4
    Tonfisk i tomat 112,5 kcal[ p:18,7 k: 8,5/B f:0,2][
    200 g mini keso 140 kcal p: 22 k: 5 f:3
    summa. 414,5 kcal p:50,2g k: 37,1 g[f:6,6 g
    /B]/B]

    #294307

    Tonfisk-sallad

    360 gram tonfisk
    300 gram Kvarg
    230 gram Taco-sås
    1 salladshuvud
    1/2 gurka
    1/2 röd lök
    2 tomater

    Kcal exl grönsakerna
    572,8

    Protein 100,7
    Kolhydrat 26,7
    Fett 7,1

    Blanda samman, kesam tacosås och tonfisk. lägg på tallrik, tillsätt sallad och sleva i dig..:-)
    Vägde inte salladen då jag tycker det är lite för mycket optinoja..

    #1073675

    Hej!

    Jag har valt att sammanställa alla recept som skrivits i tråden till en receptsamling!
    Den är i .pdf-format och är först och främst till för att vi ska kunna skriva ut en Body-receptsamling och ha i vårt skafferi!

    Ni kan ladda ner från följande länk – bara att hojta till när/om den försvinner så uppdaterar jag med ny länk!
    Alternativt, så kan ni maila mig på bubbasvensson@gmail.com och få den bifogad i ett mail!

    http://www.mediafire.com/?1pfxtsf9pibu9v9

    http://www.mediafire.com/?35la3qc9e2w34qx (Receptsamlingen med Arial som typsnitt, mer lättläst)

    MVH, Bubba Svensson

    #1078134

    Protein pannkakor med lågt kcal

    4 ägg
    6 äggvitor
    30g proteinpulver
    250g lätt kvarg

    Kcal : 672
    Protein : 99g
    Kolhydrater : 15g
    Fett : 25g

    Mixa ihop allt och stek på svag värme. Snabbt och enkelt! :)

Viewing 10 posts - 196 through 205 (of 205 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.