Min dagsfysik av 10månaders träning :)

Home Forums Medlemsbilder Min dagsfysik av 10månaders träning :)

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 70 total)
  • Author
    Posts
  • #70457
    #538727

    Klart du ska posta bilder, är ingen tävling.

    Som vanligt tjatar jag om benbilder oxå

    #538728

    En bra grund!

    Träna effektivt, vila, sköt kosten och håll dig skadefri under några år framöver så kommer det bli riktigt bra!

    #538729

    Stämmer dina beräkningar har du tappat ca 5 kg muskler medan du blivit 3 cm längre. Tror inte dom siffror du får fram av fettmätningarna stämmer.

    #538730

    Bilderna är dåliga men visst är du vältränad.

    Som random fotbollsspelande tonåring som lever på morsans käk och skolmat typ. Med andra ord, en bra form men knappast en form som kräver ditt osunda beteende. Den formen får man enkelt genom mindre maniskt upplägg.

    #538731
    hejsvejs55 wrote:
    :D Ben bilder kommer upp ikväll allihop :)
    Brukar man posta vart E% kalorierna kommer ifrån, tillskotten,träningsstilen & personal best på sådana här trådar? Skall jag göra det enkelt och snyggt upplagt när jag lägger in ben bilderna ikväll? Mvh

    Har inte Bartoll nån bok om hur man bygger en tråd? Har han det så kan du ju läsa den, feltolka och följa till punkt och pricka.

    #538732
    hejsvejs55 wrote:
    Varför inte? Det uppfyller ju sin uppgift. Han har ju beprövade fakta. Undrar hur de gått för dig om du inte lärt dig grunden från andra.
    men sitt du säkert bakom tangentbordet o kommentera ilsket ^^ bara det får dig o må bra. ^^

    Inte alls ilsket, snarare med ett leende på läpparna.

    Men on topic, upp med så mycket fakta som möjligt. Vad som är ointressant/orelevant fakta för någon kan vara det motsatta för en annan.

    #538733

    Jag går på känn när det gäller kosten och jag mår såååååååå mycket bättre av att äta det jag känner för och får mycket mycket bättre resultat av det.

    #538734
    hejsvejs55 wrote:
    Via en avancerad & dyr fettprocent våg olik de vanliga fettprocent vågarna, på sats gym i Göteborg där jag gymmar.
    en personlig tränare på gymmet sade att hans klienter har lös hud kvar efter diet, så då kan man nypa till ännu mera ”fett” så kalipern i sig är också oberäknelig enligt personliga tränaren som jobbar där. Jag sade att fettprocentvågen skiljer väl sig enormt? Går jag upp 1kg kan jag gått ner 0,5 % fett enligt vågen trots jag gått upp, och den lilla mängden muskler sänker inte BF så mycket o fort vet jag ju.

    Då fick jag svaret:Jo men vågen kontrollerar andelen vätska,muskelfibrer som inte kalipers kan, fett & muskelmassa.
    Så om du lyckats göra en jämn fördelning lite i taget, så får du ju en korrekt utträkning.

    Får väl ta alla fetträknare med en nypa salt o vara nöjd även om det står 12,9% BF men jag tex egentligen har 12%. En grov uppskattning är jag nöjd med! Det behöver inte vara på pricken.
    Å andra sidan -5kg muskler stämmer nog icke.

    Det han sade om huden stämmer, men till skillnad från vågen så ser du skillnaderna bra med en kaliper, det gör du inte med deras våg. Hans argument beror troligtvis på att gymet saknar kaliper och den kunskap som krävs att använda den. Skit i dina mätningar, uppenbarligen har du ju inte tappat muskler samtidigt som du blivit längre, så det visar ju just att mätningarna inte funkar

    #538735
    hejsvejs55 wrote:
    Låter logiskt. ÄR på väg med ben bilder, försöker få tag i kamera att låna av polare bara. Har du någon kaliper som du kan rekomendera?
    Bartoll skrev om någon plastkaliper för hemmabruk, glömt namnet dock. Så får man en uppskattning ivf :)

    Vill du ha en riktig kalipermätning kan du PMa mig.

    #538736
    hejsvejs55 wrote:
    Låter logiskt. ÄR på väg med ben bilder, försöker få tag i kamera att låna av polare bara. Har du någon kaliper som du kan rekomendera?
    Bartoll skrev om någon plastkaliper för hemmabruk, glömt namnet dock. Så får man en uppskattning ivf :)

    Som jag sagt förut: Du kan mäta dig själv på utvalda punkter för att se skillnaderna, men ska du ha en formel och få fram en fettprocent måste någon annan mäta dig. Dessutom är det inte så lätt som vissa tror. Bodde du i mina trakter skulle jag bjuda dig på en mätning, men vi har ca 35 mil från varandra

    #538737
    hejsvejs55 wrote:
    Ah okay tack ändå, väldigt snällt. . Ps sponsrad av mm sports? najs. Det hade varit nåt för mig de. Bor bara 2 min ifrån butiken.
    kontaktat han patrik nu på forumet som bor i gbg, han kanske kan hjälpa mig med en mätning. Mvh

    Living the brunnsgatan lifestyle.

    #538738
    hejsvejs55 wrote:
    Jobbar deltid på pizzerian mittemot MM. Pizzerian ”sponsrar” mig för köp på MM :D

    Skall nog dit idag faktiskt. Blir nog Scivation EEA/BCAA, och testa på kreatin. Skall bli kul.

    Idag tror jag nog att MM har stängt, så den resan kan du spara in ;)

    #538739
    malawiglenn wrote:
    Jag efter 10månaders träning, kunde inte ett skit, visste bara att träna skiten ur mig

    Jag efter ett halvår med mark, bänk & böj på energiunderskott (minus ett par kg) och strikt LCHF sedan hösten 2008.

    Det borde vara ganska långt ifrån hejsvejs’ träningsupplägg, och enligt hans uppfattning, tämligen värdelöst? :-)

    #538740
    hejsvejs55 wrote:
    Inte värdelöst inte. Bra kropp men brösten släpar jämtemot Arnolds.

    Likt mig skulle jag säga. skall öka 11cm bröstkorg nu som mål.

    så, fixat.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 70 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.