Min dagsfysik av 10månaders träning :)

Home Forums Medlemsbilder Min dagsfysik av 10månaders träning :)

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 70 total)
  • Author
    Posts
  • #538756

    Nja, jag fick bara ”tips”, men jag bytte ut det mot AAS. Eftersom det är vad du måste få i dig om Arnolds schema skall funka.

    #538757
    biffen669 wrote:
    Är bara tvungen att lägga in en kommentar i denna tråd. Dessa ungdomar har helt fel fokus som Du påpekar Henrik. De kan inte skilja på vad som ger mest utav träningen ännu. De är unga och naiva samt tror på allt de läser. Har ingen självkännedom eller självinsikt. Men det är så i livet. Det tar åratal att lära känna sin egen kropp samt finna de rätta vägarna för en själv. Ungdomar e oftast svårast att lära ut till därför de har redan sin bestämda syn på vad de ”tror” e rätt för dem. När vi som har hållt på i 17 år i branchen ”vet” vad man håller på med. Samt att ju mer man lär sig desto mer man förstår att man aldrig blir klar. De e dock en del av utvecklingen i varje persons liv. Han kommer lära sig med tiden av sina misstag……Högmod e en synd:whistle:

    bra sagt, instämmer till 100%
    bara hoppas att han kan läsa och ta till sig denna ”kretik” för bättre resultat framöver

    #538758
    hejsvejs55 wrote:
    Tss. Sixpack går först, definitionen av bröstkorgen, sneda sixpacks osv, kan inte korrekta benämningen men det är väl de alla strävar efter diet. Mer definition. Påpekade bara att sixpack vore najs.
    Har 9,5% BF. Men mina gener ger mig väl sixpack vid 8%BF så det finns ett till antal kg rent fett o hämta.

    Och jag har kört med 7-keto, non-stimulanta produkter mfl. Bortkastade pengar, höjer kroppstemperaturen enbart. Kan väl ta på mig en till tröja likagärna. Bättre investera i mer grönt te, chili osv.
    födoämnen.

    Jag skall växa nu , skall prioriteringsträna bröstkorgen med hjälp av bartolls schema, sedan maximum muscle guide, hoppade ur den från vecka 8 bara för förbättra insulinkänsligheten ytterligare o droppa lite fett. Inte en långsatsad diet precis. Mvh

    Är inget negativt menat det jag skriver utan mera ett ”råd” jag själv gick i samma banor under mina 4 första år, sen började jag tänka på att bygga resten av kroppen och lägga rätt focus på att växa och vips kom resultaten, jag är alltid öppen för nya förslag,dock bör man gå ganska engelt fram då du precis har börjat träna och din kropp svarar bra.Du har såpass bra värden i kroppen i din ålder så du behöver inte tänka på det,en 40-åring har inte i närheten av samma värden och ”tjänar” mest på att få bättre insulinkänslighet m.m

    Nåja hur som…lycka till,bara du själv är nöjd så:up:

    #538759
    hejsvejs55 wrote:
    Btw, du förespråkar inget sådant här då lindh? ;D

    jodå, men dom har jag med när jag är i tävlingsform,dock inget jag har prio på nu när jag är off och lägger all focus på att bygga muskler

    #538760
    hejsvejs55 wrote:
    Bra sagt faktiskt. I applaud you :up:

    Dock not for long., ag skall ta mig till toppen.
    Tänkte köpa the new encylopedia of modern bodybuilding o skifta från bartolls och arnolds scheman o speciella tips.

    Hoppas det ger mig något extra , all ansträngning :)

    Bra att du inte hetsar upp dig när någon är lite dryg tillbaka.
    Som jag sagt förut så är det inget fel på dina resultat, men tycker inte du behöver bekymra dig om att deffa än.
    I många trådar pratas det om öka muskler och minska fett samtidigt. Alla är rörande överens om att det inte går. Den aspekt som ingen tar upp är följande: Lägger du på dig muskelvikt och bibehåller din fettvikt sänker du din fettprocent. Jag gick upp 18 kg mina första 18 månader när jag började träna. Allt var inte muskler, men fettprocenten var nog rätt oförändrad. Dessutom ser det bättre ut på 10% fett med en rejäl muskelmassa. En riktigt tunn och otränad kille kan se fet ut på en fettprocent som en byggare ser helt ok ut på.
    Har båda böckerna, dvs orignalet och new-utgåvan. Jättefina bilder, men träningstipsen har jag aldrig läst. Tror dock kontrasten mot Bartolls upplägg blir stor. Arnold kunde köra 25-40 set per muskel 2 gånger per vecka

    #538761

    Se Arnolds bok mer som en inspirationskälla. Den är riktigt läsvärd då.

    #538762

    Efter att ha läst igenom tråden lite snabbt och hur folk har gett dig tips och hur du fortfarande inte ändrar dig utan kör ditt spår kan jag bara konstatera..

    Sök någon sorts hjälp (psykologisk) för någonting står inte riktigt rätt till när man blir beroende ,och i ditt fall nästintill fanatisk. Då har du tränat 10 månader och föga imponerande resultat. Du tjatar om insulinkänslighet bla bla bla ,du är ung fan ät mat och bygg muskler.

    Att ens tänka på deff i ditt läge är befängt,totalt meningslöst.

    Du vill ha magrutor,skaffa muskelmassa så du har det och inte det klassiska ”låtsas” sexpacket som de flesta fotbollsspelare med lågt bf har. Ser ut som skit imo. Vilket du bör tycka också då du vill se ut som arnold….

    Och du tror inte du behöver liiiiite mer muskelmassa innan du är i närheten? Som någon tidigare sa,han har mer muskelmassa i sina abs än du har på hela kroppen. Så är det,kanske hårt att höra men…bara kämpa vidare och BYGG MUSKLER, ALLTSÅ….INTE DEFFA.

    #538763
    hejsvejs55 wrote:
    Jo Bartoll påbörjar i sin guide block där man ökar antal volym per muskelgrupp vecka för vecka framåt. Vecka 1 hade jag bara 3 sets för tex överkropp bröstkorgen. Nu vecka 8 har jag 12 sets.
    Han ökar sakta framåt men när jag klarat av guiden kan jag ju hoppa till arnolds 25 sets förhoppningsvis om jag lyckats förbättra mitt cns såpass att jag klarar av det.

    Värt o tänka på. Tack!

    Lillagubben89;892001 wrote:
    Att ens tänka på deff i ditt läge är befängt,totalt meningslöst.

    Varför? Även om mina värden är bra så ser jag bara positivt att ta en deff i mellanåt då det ”chockar” kroppen. Fettinlagringen blir mindre de första veckorna då jag övergår till bulk igen.

    Blir nöjd om jag ser ut så här till sommaren

    :D

    Men snälla. I ditt fall är det obetydligt med den ”chock” kroppen får av en deff sen när du går på bulken,du ska äta så mycket du bara kan och öka i massa,kvalitet det om något bör du lägga fokus på,inte en deff.

    Sen om du är seriös med bilden du postar och din kommentar så… sök hjälp,illa kvickt för det står inte rätt till. Antingen är du bara sjukt naiv eller sätter dig själv på en pedistal .ELLEr så är något lite galet psykiskt.

    Lika bra att inse nu. Du kommer INTE se ut som personen på den bilden till sommaren. Hårt och ta men desto bättre att inse innan än att du står där i sommar och är i ditt fall helt knäckt (vilket du garanterat blir då man ser hur du tänker redan nu)

    Så jag står fast vid att deff är TOTALT onödigt i din sits. lägg på dig 10kg massa,och har du fått lite mycket fett då,…kan du börja fundera på en deff. Men det tror jag inte du behöver då heller,men utifall att du inte skött kosten på bulk så kommer du ha onödigt fett.

    Sen är 25set heeeelt galet. Att arnold och pojkarna körde det var för dom inte visste bättre. spenderade timmar på gymmet. Vilket nu i efterhand bevisat sjuklig overkill. 15set räcker och blir över…..

    #538764
    hejsvejs55 wrote:
    Lillagubben89;892021 wrote:
    Å ena sidan: Mark wahlberg (marky mark) visste troligtvis väldigt lite om träning då hans träning såg ut så här:
    Träna en muskelgrupp 1 gång i veckan, ta korta pauser.
    Han körde aldrig cardio (HIIT eller lågintensiv) samt inga övningar för magen överhuvudtaget.

    Å andra sidan för mig: Kan mycket nu om arbetsdensitet, chocka cns för hålla de fräscht, rätt näringstajming, insulinkänslighet osv. Räknat på ungefär vad jag äter, hamnar alltid på ca 200+ kcal. Där vill jag ligga då kroppen inte kan bygga hur mkt muskelmassa per dag som helst. Allt annat blir fett o vätska så ingen idé att ”tok bulka” som du beskriver det.

    Jag skulle tro med all tillväxthormon man har i min ålder o då jag troligtvis kan mestadels mer än marky mark, så når jag hans kropp till sommaren. Det tog han 4 år. Men å andra sidan ett helt annat upplägg körde han. Mitt upplägg kanske är tok bättre.
    Vem vet, får se.

    Vakna upp ur din lilla bubbla.

    Alla som inte är två år i huvudet vet exakt vad markymark har gjort och itne gjort för att nå dit han gjorde med sin lille ”flashkropp”

    Sen låter de alltid bra att ha dom absen wahlberg hade och säga att man aldrig tränar mage,ellerhur. Så det vet du inte heller ifall det är sant.

    Sen har jag inte skrivit någonting om tokbulk. Jag säger att innan du ens behöver tänka på deff kan du lägga på dig 5-10kg kvalitativ massa.

    Mark var och kommer alltid vara en discobyggare (om man ser efter hur han såg ut i kroppen)Spelar inte så stor roll att du kan så mycket om allting för du kommer inte ha den kroppen till sommaren,även om man kan mycket så tar det TID att bygga muskler. och din massa jämfört med personen på bilden så finns de inte en chans att du är där till sommaren,bara att inse.

    Vill ju inte vara negativ till folk och klanka ner,tycker du ska fortsätta med träningen för de är det roligaste som finns (tycker jag) Men du bör vakna upp och komma ner på jorden, men från vad du skriver är det redan försent och du är på någon annan planet och snurrar i en liten bubbla för du läst en bok av bartoll.

    #538765
    hejsvejs55 wrote:
    Blir nöjd om jag ser ut så här till sommaren

    :D

    Du ska vara väldigt nöjd om du ens kommer i närheten av den där fysiken på 5 månader. Men det tror jag inte att du kommer göra. Det tar många år innan man kan mäta sig med Mark’s fysik.

    #538766

    Jag tror inte de är fel på dig,psykiskt,längre…. snarare att du är lite efter rent utsagt ,detta är vad jag tror från det jag läser. anser mods de sjukligt felaktigt att lägga fram något jag tror så blir de väl varning och erase…

    #538767

    hejsvejs55, har du nån träningsjournal? Om inte så starta en. Jag kommer följa den med stort intresse!

    #538768

    Nu lägger jag mig i detta lite med!

    Hejsvejs: Du har stora problem trots alla som hackar på dig samt försöker komma med snälla och goda råd. Helt vilse i pannkakan vad det gäller träning och kost. ”Om jag gör si och så så blir det detta som resultat”, funkar inte med människokroppen för den är alldeles för komplicerad även om du är OPTIMAL. Kan slå vad om att du kommer hamna i tråkigheter (förvärrad sjukdoms tillstånd, ja för du är mentalt sjuk). Säger inte att jag är helt frisk i huvudet eller vet bäst om att vara OPTIMAL men skaffa för guds skull hjälp innan det är för sent. Tror du kommer vifta bort detta som alla andra råd men hoppas at du inser iaf inom snar framtid att du har stora problem.

    #538769

    Lycka till =)!

    #538770
    hejsvejs55 wrote:
    Bara komma till linnéstaden Göteborg och inspektera :D

    Vilket gym tränar du på?

    hejsvejs55 wrote:
    Oldschool BB övningar som många glömt bort

    Mark, bänk, böj, chins, dips?

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 70 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.