Min dagsfysik av 10månaders träning :)

Home Forums Medlemsbilder Min dagsfysik av 10månaders träning :)

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 70 total)
  • Author
    Posts
  • #538741
    hejsvejs55 wrote:
    Inte värdelöst inte. Bra kropp men brösten släpar jämtemot dina övriga muskler.

    Likt mig skulle jag säga. skall öka 11cm bröstkorg nu som mål.

    Min poäng var att jag inte har lagt ut flera tusen kronor på kosttillskott, ett superkomplicerat kostschema och en hel drös komplicerade övningar.

    Trots det lyckas jag alltså med samma sak som du på kortare tid, men lika bra/bättre genom att enbart göra bänk, mark, böj. EAA före/efter träning (hur mycket det nu påverkar i praktiken), sedan ett bamsemål med mycket fett, lagom protein, lite kolhydrater.
    Jag vill inte ens vara en byggare, snarare tvärtom! Mitt enda mål är att öka 1RM utan att bli större/tyngre. Så mina bröst släpar, säger du? Jag håller med, de borde vara mindre! :-)

    För att återknyta till början: man kan uppnå bra resultat utan att krångla till det. Se det som ett gott råd.

    #538742
    hejsvejs55 wrote:
    Självfallet tar jag det som ett gott råd. Men bröstkorgen borde inte vara MINDRE, vad säger du!

    Jag föredrar att det är tjejen som har de största brösten av oss två… ;-)

    #538743

    Det spelar ingen roll hur många kosttillskott du tar så länge inte Vitamin T ingår…
    Arnold har t o m erkänt.

    Läs [http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html What’s My Genetic Muscular Potential?] av Lyle McDonald.

    #538744
    hejsvejs55 wrote:
    Missar jag något här? det var jag som tipsa er om Lyle mcdonalds ”genetic muscular gains”

    Jag har visat ett diagram hur mycket man kan bygga varje månad det första året som han visade.

    Ja, och det diagrammet har inget med första året i sig att göra, utan beror på hur hårt du tränar och hur långt ifrån du är ditt genetiska max.

    hejsvejs55 wrote:
    Och vad är vitamin T?

    T som i testosteron.

    #538745
    mikaelj wrote:
    Jag efter ett halvår med mark, bänk & böj på energiunderskott (minus ett par kg) och strikt LCHF sedan hösten 2008.

    Det borde vara ganska långt ifrån hejsvejs’ träningsupplägg, och enligt hans uppfattning, tämligen värdelöst? :-)

    woaw, fyfan va bra du är! Riktigt grymt, väldigt imponerande!!!
    Tänk om jag hade kunnat uppnå det dära! :up::up:up:

    #538746
    Cuuube wrote:
    woaw, fyfan va bra du är! Riktigt grymt, väldigt imponerande!!!
    Tänk om jag hade kunnat uppnå det dära! :up::up:up:

    Hmm.. Nu vet jag inte riktigt om du är extremt ironisk eller inte.

    Men, tack.

    #538747
    mikaelj wrote:
    Hmm.. Nu vet jag inte riktigt om du är extremt ironisk eller inte.

    Men, tack.

    hur gammal e du mikaelj nu respektive på bilden?

    #538748
    dilldipparn wrote:
    hur gammal e du mikaelj nu respektive på bilden?

    Jag är två månader och två veckor äldre nu än på bilden.

    #538749

    @ TS frågan är hur det såg utan innan, bildmässigt sätt. Enklare att jmfr med bilder än stats (även om det säger en del, så är foton resultat svart på vitt).

    Eddie Vedder wrote:
    Bilderna är dåliga men visst är du vältränad.

    Som random fotbollsspelande tonåring som lever på morsans käk och skolmat typ. Med andra ord, en bra form men knappast en form som kräver ditt osunda beteende. Den formen får man enkelt genom mindre maniskt upplägg.

    Farbror Eddie du får mig att längta tillbaka till min tid som fotbollsspelare när man kunde komma hem och få mat serverad av morsan utan att lyfta ett finger, det var tider det. Hmm, vilket får mig att undra om du inte menar att TS skulle kunna vara i bättre form. Med tanke på hur bra han har det.

    #538750

    har man precis böjat träna så förstår jag inte detta syfte md att gå på diet, passa på att lägg focus på rätt kost och kosttillskott för att växa istället för att räkna magrutor

    #538751
    Henrik Lindh wrote:
    har man precis böjat träna så förstår jag inte detta syfte md att gå på diet, passa på att lägg focus på rätt kost och kosttillskott för att växa istället för att räkna magrutor

    Är bara tvungen att lägga in en kommentar i denna tråd. Dessa ungdomar har helt fel fokus som Du påpekar Henrik. De kan inte skilja på vad som ger mest utav träningen ännu. De är unga och naiva samt tror på allt de läser. Har ingen självkännedom eller självinsikt. Men det är så i livet. Det tar åratal att lära känna sin egen kropp samt finna de rätta vägarna för en själv. Ungdomar e oftast svårast att lära ut till därför de har redan sin bestämda syn på vad de ”tror” e rätt för dem. När vi som har hållt på i 17 år i branchen ”vet” vad man håller på med. Samt att ju mer man lär sig desto mer man förstår att man aldrig blir klar. De e dock en del av utvecklingen i varje persons liv. Han kommer lära sig med tiden av sina misstag……Högmod e en synd:whistle:

    #538752
    biffen669 wrote:
    Är bara tvungen att lägga in en kommentar i denna tråd. Dessa ungdomar har helt fel fokus som Du påpekar Henrik. De kan inte skilja på vad som ger mest utav träningen ännu. De är unga och naiva samt tror på allt de läser. Har ingen självkännedom eller självinsikt. Men det är så i livet. Det tar åratal att lära känna sin egen kropp samt finna de rätta vägarna för en själv. Ungdomar e oftast svårast att lära ut till därför de har redan sin bestämda syn på vad de ”tror” e rätt för dem. När vi som har hållt på i 17 år i branchen ”vet” vad man håller på med. Samt att ju mer man lär sig desto mer man förstår att man aldrig blir klar. De e dock en del av utvecklingen i varje persons liv. Han kommer lära sig med tiden av sina misstag……Högmod e en synd:whistle:

    Här måste jag flika in att det kan vara precis tvärt om också. En person som tränat 17 år kan ha väldigt svårt att ta till sig tips och råd av en yngre förmåga. ”Du pysen, jag har tränat i 17 år. Jag borde väl veta lite bättre än dig?”

    #538753
    hejsvejs55 wrote:
    Btw, du förespråkar inget sådant här då lindh? ;D

    Jo, men inte på en vars totala muskelmassa motsvarar en av Arnolds magrutor

    #538754
    hejsvejs55 wrote:
    Tss. Sixpack går först, definitionen av bröstkorgen, sneda sixpacks osv, kan inte korrekta benämningen men det är väl de alla strävar efter diet. Mer definition. Påpekade bara att sixpack vore najs.

    [img=http://www.effectiveict.co.uk/file.php/10/disco_stu2.gif]

    #538755
    hejsvejs55 wrote:
    Tänkte köpa the new encylopedia of modern bodybuilding o skifta från bartolls och arnolds scheman o AAS.

    Du hade skrivit fel; fixade det åt dig.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 70 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.