Min utveckling: 64kg-108kg-78kg

Home Forums Medlemsbilder Min utveckling: 64kg-108kg-78kg

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 56 total)
  • Author
    Posts
  • #556874

    Grymt resultat!

    #556875

    ruggigt jävla bra! keep it up, sådana som du som får oss andra motiverade!

    #556876
    Undefined wrote:
    Håller med, slutresultatet är riktigt bra :up: men bulka inte upp dig så där igen :D utan gör det något mer kontrollerat. Bara att köra vidare, du har alla möjligheter!

    Ska man tillägga någon lite liten negativ kritik så är det väl kanske att benen inte hängt med överkroppen, framförallt hamstrings men även vader.

    Aldrig mer okontrollerad viktuppgång, nej. Kommer lägga mig på ett försiktigt överskott under kommande uppbyggnadsperiod som börjar i höst. Ska nu ligga på kaloribalans efter en pågående vilovecka, sedan låångsamt öka kaloriintaget med +2-500Kcal på träningsdagar, och +-0Kcal på vilodagar. Bättre att skynda långsamt, och kunna njuta av bra form större delen av året. =)

    Yes, märker att baksidan av låren glappar en hel del, får hoppas det blir ordning på det i framtiden. Angående vaderna så hänger de med rent storleksmässigt tycker jag (de är ca 1,5-2cm större än motsvarande överarm), dock verkar jag ha stor fettdeposition på just vaderna, och det verkar som jag släpper de fettet sent då jag var relativt mjuk där under fotograferingen.
    Men bättre fokus på underkroppen som helhet, ihop med en hårdare framtoning så kanske det ser lite mer symmetriskt ut… Lika bra att börja fila på målen redan nu =)

    Niclas Holgersson wrote:
    helsike va bra! :) Speciellt armarna
    villle8 wrote:
    ställ dig på scen sjukt jävla grymt grattis till resultaten med
    nog_nog wrote:
    coolt att du får fram Julgranen :up:
    Ssoul wrote:
    Grymt resultat!
    Dementis wrote:
    ruggigt jävla bra! keep it up, sådana som du som får oss andra motiverade!

    Tack så mycket alla! Bara roligt om man lyckas inspirera någon mer att ta tag i sitt liv, är nog det bästa beslut jag fattat på hela året (delad plats med förlovningen av tjejen möjligtvis :|)

    #556877
    Quote:
    Ursprungligen postat av Erik_Hellström

    Framtidsplaner
    Självklart är man sugen att eventuellt tävla någon gång i framtiden… Det som känns mest intressant är isåfall AF, och det vore skoj om man stod där om några år på en scen i Sverige någonstans =)

    Vore kul att höra konstruktiv kritik, därför kommer nu de obligatoriska poserna också.

    Grilla mig med positivt/negativt nu!

    Har numera en viss rutin vad det gäller bedömningen av nybörjares obligatoriska poseringar, eller kanske avsaknaden av just det, poseringar alltså;)

    Nä då, riktigt så illa är det inte och det är ytterst få som sätter de obligatoriska perfekt på sin första tävling, fråga mig, jag vet!!

    Därför kan det vara skönt att debutera på Alströmertrofén eller M.A.P. Camp Pokalen där kraven inte är så höga och där rättigheten att posera som en kratta tillhör alla:up:

    Som sagt, alla har vi varit nybörjare någon gång och det finns hopp även för Erik även om han nu hittat hela 8st obligatoriska poseringar för BB men glömt bort att twistposera, för det var väl i AF du ville tävla??;)

    Så vi stryker de sista bilderna med den icke obligatoriska ”krabban” och koncentrerar oss på dom andra sju istället, ok med dig Erik?8)

    Så här kommer en snabb genomgång av hur det ser ut i dina obligatoriska poseringar…………………….
    där din latsspred fram/bak och biceps/triceps posering är helt ok för att vara nybörjare, därmed inte sagt att ingen förbättringspotential finns!!

    Däremot så är dina båda dubbelbiceps i behov av lite förändring, tänker mest på hur du håller dina armar, eller snarare hur högt du håller armarna där armbågarna pekar i taket!
    Gör om, öva och visa en bild där armbågarna pekar i samma riktning som de mörkgröna strecken på väggen bakom dig så lovar jag att det kommer se bättre ut!

    Kan någon sedan förklara vad det är med män och deras muskler?? Eller vad är det för kraft som gör att dom inte kan slita blicken från sina muskler ens när dom står på en scen! Förklara varför man framför domarna och flera hundra i publiken står och gör sju obligatoriska poseringar utan att en endaste gång slita blicken från sina egna muskler?
    För det är väl inte storleken på din ”svällkropp” du studerar i din mage/ben posering Erik?

    Annars tycker jag att det ser bra ut överlag trots att du inte tränat så länge! Inte ens benen är så usla som vissa påpekar utan det är endast dina vader som är precis så usla som vissa påpekar:|
    Lite mera axlar och några fler år av träning i ryggsäcken så tror jag att du kan göra skada i AF, iaf på DC!

    Mvh Stefan Henningson
    Huvuddomare och bödel i en och samma person( när det gäller nybörjare alltså)
    Ps, att ta hjälp av någon kunnig inom posering är ett hållbart tips.

    #556878

    Jävlar vad imponerande!!!!! :worship:

    #556879

    Stefan Henningson:
    Perfekt, sån input du ger är väldigt välkommen!

    Får ursäkta mig angående okunnigheten angående de obligatoriska, får se till att lägga det på minnet framöver =)
    Jag antog att fysiken blir bäst bedömd om man använder sig av ”byggarposerna”, därav bristen av Fitnesstwisterna, men jag lovar att fixa sånna framöver också.

    Ska verkligen tänka på det där med armarna, vill minnas att jag läst för länge sedan att någon kommenterade en person att hålla armbågarna högre, och jag måste undermedvetet ha tagit åt mig den uppmaningen när jag själv skulle försöka få till det hela. Ska verkligen se till att öva på poserna mer innan jag utlämnar mig för en kamera igen, promise ;)

    Tack återigen för din feedback, kanske helt enkelt får ställa upp i en nybörjartävling nästa år för att skämma ut mig ytterligare innan jag ger mig på tankarna med en eventuell AF-debut (som ändå inte hade blivit förrän om tidigast ett par år…)

    snusan:
    Tackar!

    #556880
    Zoltan Szabo wrote:
    Hahaha .. löjligt bra resultat! Och folk säger att det inte går att bygga och deffa utan roids. ASG!!! Skitkul att se dina resultat! Finner inga ord förutom fortsätt det du gör.

    För att många människor är lata jävlar ;)

    Grymt bra jobbat Erik.

    #556881

    sjukt bra form , hur ser styrkan ut då? vad gör du i dem 3 ”stora”

    #556882
    laham wrote:
    För att många människor är lata jävlar ;)

    Grymt bra jobbat Erik.

    Tackar!

    Tkauc wrote:
    sjukt bra form , hur ser styrkan ut då? vad gör du i dem 3 ”stora”

    Har inte gjort några maxförsök i alla övningar sedan dieten drog igång, endast i marklyft.

    Innan dietstart såg det ut såhär:
    Bänkpress – 120kg
    Marklyft – 162,5kg
    Knäböj – 140kg

    I marklyft drog jag för ca 1månad sen upp 165kg, vilket tillika blev nytt personbästa. Dock inga maxningar i bänk och böj som sagt. Jag tror att bänkpressen kan ha minskat en aning, tyvärr, men inget stort tapp som jag ser det.

    Kan vara värt att nämna att jag genomgått en behandling för att motverka överdriven svank som jag led av vid min tyngsta vikt. Gick hos kiropraktor några gånger under våren, för manipulation av vissa leder i ryggen, detta ihop med egen stretching samt stort fokus på bålstabilitet. Tror detta svarar för hur marklyftet kunde ökas trots den tappade kroppsvikten (även om vikten i mitt maxlyft inte på något sätt är direkt stor, men det ska säkerligen rådas bot på när matintaget succesivt ökas långsamt senare i höst =))

    #556883

    Håller med mig själv och skriver bra jobbat!!!

    #556884

    Fy fan va inspirerande:) Väger själv nu cirka 108 kg ock ska deffa till våren, en sann inspirationskälla:)

    #556885

    Jätte bra jobbat

    #556886

    Kan bara stämma in i hyllningskörerna, grymma förändringar!
    Å jag känner igen det där med att lägga på sig oönskade kilon i armén (iofs inte så konstigt då man mestadels bara satt och väntade eller käkade typ..)

    Men har du något tips på dietandet, eller snarare hur gick du till väga? Vad det ren och skär kaloriräkning/massa knatande/speciellt käk, eller lite av varje? =)

    Dela gärna med dig av dina erfarenheter på diet-området!
    Och återigen GJ!

    #556887
    Hardstyle wrote:
    Håller med mig själv och skriver bra jobbat!!!
    Lowgrein wrote:
    Fy fan va inspirerande:) Väger själv nu cirka 108 kg ock ska deffa till våren, en sann inspirationskälla:)
    Celox wrote:
    Jätte bra jobbat

    Tack så mycket allihop!

    rushen wrote:
    Kan bara stämma in i hyllningskörerna, grymma förändringar!
    Å jag känner igen det där med att lägga på sig oönskade kilon i armén (iofs inte så konstigt då man mestadels bara satt och väntade eller käkade typ..)

    Men har du något tips på dietandet, eller snarare hur gick du till väga? Vad det ren och skär kaloriräkning/massa knatande/speciellt käk, eller lite av varje? =)

    Dela gärna med dig av dina erfarenheter på diet-området!
    Och återigen GJ!

    Jag bestämde helt enkelt en kalorigräns jag skulle hålla, (olika beroende på om det var vilodag eller träningsdag), sedan skrev jag ihop en massa recept utifrån de kalorigränserna så jag hade lite att välja mellan, sen gällde det att ha tålamod, och hålla ut helt enkelt =)

    Några riktpunkter jag följde:

    • Ca 2500Kcal på träningsdagar
    • Ca 2100Kcal på vilodagar
    • Minst kring 200g protein samtliga dagar
    • Promenera ca 10 000-12 000steg varje dag

    That’s it, sen höll jag mig till det rakt igenom i princip. Tog vikt varje vecka, men hade bestämt mig innan att inte bli för fanatiskt över vikten då jag vet att den kan spela lite spratt under dietens gång. Och det stämde verkligen, första veckan försvann ca 4kg, sedan 2,5kg, sedan ca 1kg. Efter tredje veckan låg jag kring -1kg/vecka några månader, för att helt plötsligt gå upp ca 0,5kg (identiskt kaloriintag), efter 2veckor på samma vikt kunde det helt plötsligt rasa bort 2kg relativt fort.
    Sådär höll det på ganska mycket på slutet, så det gäller att inte tappa huvudet och börja ändra kaloriintaget när vågen börjar hoppa lite hursomhelst, det viktigaste är resultatet i slutändan i min mening.

    #556888

    HALLELUJAH! Dina armar! Du är nog så nära målet jag vill komma med min träning. Har inte planerat tävla utan bara vara i bra form.
    Dina bilder skänker grym inspiration. Kommer nu växla över till över/underkropp och träna igenom kroppen 2ggr/vecka istället för som nu köra 2 grupper varje gång jag är på gymmet. Körde du nån extra löpning utöver din träning?
    jag tror att många som jag skulle uppskatta om du talade om ungefär hur du lade upp ett pass.
    Grymt resultat är det iaf! :up:

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 56 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.