Min utveckling: 64kg-108kg-78kg

Home Forums Medlemsbilder Min utveckling: 64kg-108kg-78kg

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 46 through 56 (of 56 total)
  • Author
    Posts
  • #556889

    Grymt är allt jag kan säga! Du inspirerar många kan jag säga!

    #556890

    Det är bara att säga grattis! Riktigt bra form, skulle säga att du har bra symmetri bra toning bra med massa. Att komma dit du är kräver motivation och en vilja av stål samt mkt svett, så någon grillning av dig blir det tyvärr inte från min sida.
    Bra jobbat!:up:

    #556891
    DenSun wrote:
    HALLELUJAH! Dina armar! Du är nog så nära målet jag vill komma med min träning. Har inte planerat tävla utan bara vara i bra form.
    Dina bilder skänker grym inspiration. Kommer nu växla över till över/underkropp och träna igenom kroppen 2ggr/vecka istället för som nu köra 2 grupper varje gång jag är på gymmet. Körde du nån extra löpning utöver din träning?
    jag tror att många som jag skulle uppskatta om du talade om ungefär hur du lade upp ett pass.
    Grymt resultat är det iaf! :up:

    Tack för de komplimangerna! =)

    Du gör helt rätt i att prova halvkroppspass, jag anser att det är därifrån jag byggt min grund (av 3½år i gymmet har drygt 2år bedrivits av halvkroppspass). Kommer nu under hösten börja exprimentera med nya halvkroppspass, samt även testa helkropp i några perioder. Detta ihop med ett moderat kaloriöverskott kan inte annat än bli bra! =)

    Jag försöker hålla passen så simpla som möjligt när jag kör halvkroppspass, kan rada upp två exempel:

    Överkropp
    Bänkpress
    Marklyft
    Militärpress
    Chins

    Underkropp
    Knäböj
    Lårcurl
    Vadpress
    Bålstabilitetsövning

    Kör två pass för varje halva/vecka, och varierar övningar mellan passen samt även antalet repetitioner. Om ovanstående körs med repetitionsintervallet 5×5 kan det andra passet köras lättare, 10-12×4.

    Exempel på hur de resterande två passen för veckan kan vara sammansatta:

    Överkropp
    Hantelpress
    Stångrodd
    Sittande hantelpress
    Chins (annan fattning)

    Underkropp
    Frontböj
    Stela marklyft
    Vadpress
    Bålstabilitetsövning

    Vill man köra 4ggr/vecka i gymmet, samt ett löppass brukar jag lägga upp det enligt följande:

    Mån: Tung överkropp
    Tis: Lätt underkropp
    Ons: Vila
    Tor: Lätt överkropp
    Fre: Tung underkropp
    Lör: Vila
    Sön: Löpning

    Marklyft kör jag som en överkroppsövning (även om det tar till stor del på underkroppen också), jag anser att om marklyft läggs på det tunga överkroppspasset hämmar det inte resterande veckas träning alltför mycket, och man kan fortfarande ta ut sig bra på fredagens tunga underkroppspass.

    Bara fråga mer om något är oklart :up:

    Shame wrote:
    Grymt är allt jag kan säga! Du inspirerar många kan jag säga!
    Chrillkill wrote:
    Det är bara att säga grattis! Riktigt bra form, skulle säga att du har bra symmetri bra toning bra med massa. Att komma dit du är kräver motivation och en vilja av stål samt mkt svett, så någon grillning av dig blir det tyvärr inte från min sida.
    Bra jobbat!:up:

    Tack så hemskt mycket!

    #556892

    Helt otroligt! riktigt imponerad.

    Vet inte om du har skrivit det någonstans i tråden redan, men villka kostillskott använder du?

    #556893
    Hammars wrote:
    Helt otroligt! riktigt imponerad.

    Vet inte om du har skrivit det någonstans i tråden redan, men villka kostillskott använder du?

    Tackar!

    Basen jag använder är:

    • Whey- och kaseinprotein
    • EAA
    • Omega 3
    • Multivitamintillskott
    • Kreatin och PWO-produkter i perioder

    En lite anmärkningsvärd sak är kanske att jag försöker inta 30-40g EAA utspritt över dagen. Då jag kör IF blir dessa intag med jämna mellanrum under fastan. Annars inget märkvärdigt på tillskottsfronten…

    #556894

    Faller in i kören: SJUUUKT bra gjort!!!! :D

    #556895

    Väldigt bra gjort, Erik :) Fortsätt så!

    #556896
    Erik_Hellström wrote:
    Tack för de komplimangerna! =)

    Du gör helt rätt i att prova halvkroppspass, jag anser att det är därifrån jag byggt min grund (av 3½år i gymmet har drygt 2år bedrivits av halvkroppspass). Kommer nu under hösten börja exprimentera med nya halvkroppspass, samt även testa helkropp i några perioder. Detta ihop med ett moderat kaloriöverskott kan inte annat än bli bra! =)

    Jag försöker hålla passen så simpla som möjligt när jag kör halvkroppspass, kan rada upp två exempel:

    Överkropp
    Bänkpress
    Marklyft
    Militärpress
    Chins

    Underkropp
    Knäböj
    Lårcurl
    Vadpress
    Bålstabilitetsövning

    Kör två pass för varje halva/vecka, och varierar övningar mellan passen samt även antalet repetitioner. Om ovanstående körs med repetitionsintervallet 5×5 kan det andra passet köras lättare, 10-12×4.

    Exempel på hur de resterande två passen för veckan kan vara sammansatta:

    Överkropp
    Hantelpress
    Stångrodd
    Sittande hantelpress
    Chins (annan fattning)

    Underkropp
    Frontböj
    Stela marklyft
    Vadpress
    Bålstabilitetsövning

    Vill man köra 4ggr/vecka i gymmet, samt ett löppass brukar jag lägga upp det enligt följande:

    Mån: Tung överkropp
    Tis: Lätt underkropp
    Ons: Vila
    Tor: Lätt överkropp
    Fre: Tung underkropp
    Lör: Vila
    Sön: Löpning

    Marklyft kör jag som en överkroppsövning (även om det tar till stor del på underkroppen också), jag anser att om marklyft läggs på det tunga överkroppspasset hämmar det inte resterande veckas träning alltför mycket, och man kan fortfarande ta ut sig bra på fredagens tunga underkroppspass.

    Bara fråga mer om något är oklart :up:

    Tack så hemskt mycket!

    Ett av de vettigaste träningsuppläggen jag läst iår :)

    #556897

    Måste säga att jag är riktigt imponerad av dig!
    Bra gjort!

    Och som sagts, mer vader och baksida lår så blir det där bra! :)

    #556898

    Grymt bra och inspirerande!

    Mvh / Z

    #556899

    Kan du inte lägga upp några bilder på dagsformen?

Viewing 11 posts - 46 through 56 (of 56 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.