Nationaldagen

Home Forums Repan Nationaldagen

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 81 total)
  • Author
    Posts
  • #762390

    wikipedia vet
    [http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_nationaldag]

    #762391
    013 wrote:
    Om du inte vet,, så borde du skämmas..

    istället för att skriva ett sådant patetiskt inlägg, kan du väl istället förklara för personen som undrade.

    #762392
    sebbeboy wrote:
    istället för att skriva ett sådant patetiskt inlägg, kan du väl istället förklara för personen som stälde en fråga.

    Hmm patetiskt?Hör inte det till den svenska allmänbildninget att kunna sin svenska historia?
    Rätta mig om jag har fel,, men vart fan tog då historie lektionerna vägen i skolan??
    Just ja, vi lever i ”Demokrati”..
    Btw o kalla mitt inlägg patetiskt, gör ju inte din status speciellt högre heller..Kunde du visat din kunskap o skrivit svaret då..

    Kör hårt på benpasset:emo-thumb

    #762393
    013 wrote:
    Hmm patetiskt?Hör inte det till den svenska allmänbildninget att kunna sin svenska historia?
    Rätta mig om jag har fel,, men vart fan tog då historie lektionerna vägen i skolan??
    Just ja, vi lever i ”Demokrati”..
    Btw o kalla mitt inlägg patetiskt, gör ju inte din status speciellt högre heller..Kunde du visat din kunskap o skrivit svaret då..

    Kör hårt på benpasset:emo-thumb

    Då jag inte tycker att man får högre status genom att skriva på ett forum eller spela tuff så var det inget jag äns hade i åtanke.

    Hade jag haft kunskapen om varför vi firar Nationaldagen hade jag förklarat för personen, nu har jag inte den kunskapen och valde då att inte ge en felaktig förklaring.

    Angående historia i skolan, så vad jag kan minnas lärde vi oss nog inget förutom nått trams om vikinga tiden, WW2 samt pja tror det var allt,

    Yes självklart skall det köra hårt, har vart lite slarv senaste 2 månaderna på benen :frust:

    Ha en bra dag i den olidliga värmen :emo-thumb

    #762394

    trodde det var pga att grundlagen skapades år 1806 som vi firar Nationantniatnalalalnallalalallalalalalal dagen.

    #762395
    013 wrote:
    Hmm patetiskt?Hör inte det till den svenska allmänbildninget att kunna sin svenska historia?
    Rätta mig om jag har fel,, men vart fan tog då historie lektionerna vägen i skolan??
    Just ja, vi lever i ”Demokrati”..
    Btw o kalla mitt inlägg patetiskt, gör ju inte din status speciellt högre heller..Kunde du visat din kunskap o skrivit svaret då..

    Kör hårt på benpasset:emo-thumb

    Jag undrar vart svensklektionerna har tagit vägen.
    Och vad menar du med ”Demokrati”? Menar du på att vi inte har någon?

    Och en sista fråga; Varför är det så viktigt att veta? Gör det någon skillnad i vardagen, arbetslivet eller på gymmet?

    #762396

    Jag har varit på barnkalas i morse, sen åkte vi in till stan och tog en glass. Det får räcka.

    Angående om varför vi firar nationaldagen, så NEJ, det lär man sig inte i skolan!

    #762397
    • 1523 den 6 juni valdes Gustav Vasa till svensk kung.
    • 1809 den 6 juni infördes demokrati och parlamentarism genom att riksdagen antog en ny regeringsform.
    • 1916 instiftades Svenska flaggans dag den 6 juni.
    • 1973 den 6 juni fick vi får nuvarande regeringsform.
    • 1983 blev 6 juni Sveriges officiella nationaldag.
    • 2005 firades den som helgdag för första gången. Samma år upphörde Annandag pingst att vara helgdag.
    #762398
    Annika Warg wrote:
    • 1523 den 6 juni valdes Gustav Vasa till svensk kung.
    • 1809 den 6 juni infördes demokrati och parlamentarism genom att riksdagen antog en ny regeringsform.
    • 1916 instiftades Svenska flaggans dag den 6 juni.
    • 1973 den 6 juni fick vi får nuvarande regeringsform.
    • 1983 blev 6 juni Sveriges officiella nationaldag.
    • 2005 firades den som helgdag för första gången. Samma år upphörde Annandag pingst att vara helgdag.

    Du missade;

    • 2007 den 6 juni visste inte 013 hälften utav ovanstående.
    #762399
    Marcus Syvertsen wrote:
    Du missade;

    • 2007 den 6 juni visste inte 013 hälften utav ovanstående.

    Marcus.
    Och det vet du?
    Som svensk medborgare anser jag att det är ens plikt att kunna sin historia..
    Samt att det hör till allmänbildningen!!
    Du känner inte mig så du borde ta o hålla igen lite,, men har väl med åldern att göra..

    Vandraren.
    Svar nej,vi lever inte i demokrati,vi har ingen yttrandefrihet eller rättigheter.Bara en massa meningslösa lagar om förbud o hets..

    #762400
    Annika Warg wrote:
    • 1523 den 6 juni valdes Gustav Vasa till svensk kung.
    • 1809 den 6 juni infördes demokrati och parlamentarism genom att riksdagen antog en ny regeringsform.
    • 1916 instiftades Svenska flaggans dag den 6 juni.
    • 1973 den 6 juni fick vi får nuvarande regeringsform.
    • 1983 blev 6 juni Sveriges officiella nationaldag.
    • 2005 firades den som helgdag för första gången. Samma år upphörde Annandag pingst att vara helgdag.

    Tack för infon!:)

    #762401
    013 wrote:
    Marcus.
    Och det vet du?
    Som svensk medborgare anser jag att det är ens plikt att kunna sin historia..
    Samt att det hör till allmänbildningen!!
    Du känner inte mig så du borde ta o hålla igen lite,, men har väl med åldern att göra..

    Stefan.
    Ja, det vill jag påstå mig veta. Det finns ett gammalt ordspråk som lyder;

    The ones asking questions are the ones with no answers.

    …och eftersom att du påskyndade frågeställningen ett antal gånger före någon äntligen besvarade din fråga/anklagelse, så talar det för att du själv inte hade svaret. ELLER, så saknar du den sociala förmågan att vara trevlig och hjälpa till, utan finner det roligare att triumfera med din överlägsenhet inom ämnet, och det är ingen direkt merit.

    Välj själv.

    MVH

    PS.
    Finns inget så uppfriskande som tomma hot såhär på eftermiddagen!

    #762402
    Jofren wrote:
    Tungt benpass, följt av 45min i trappmaskinen sen en stadig kolhydratdrink efter det. SKÅL för F*n:drinks:

    Trivs du med att köra såpass långa perioder i t.ex. trappmaskin eller nån annan maskin där du använder benen EFTER ett tungt benpass?

    Hur funkar det för dig? Vad tycker du att det ger för fördelar? Eventuella nackdelar?

    MVH

    #762403
    Marcus Syvertsen wrote:
    Stefan.
    Ja, det vill jag påstå mig veta. Det finns ett gammalt ordspråk som lyder;

    The ones asking questions are the ones with no answers.

    …och eftersom att du påskyndade frågeställningen ett antal gånger före någon äntligen besvarade din fråga/anklagelse, så talar det för att du själv inte hade svaret. ELLER, så saknar du den sociala förmågan att vara trevlig och hjälpa till, utan finner det roligare att triumfera med din överlägsenhet inom ämnet, och det är ingen direkt merit.

    Välj själv.

    MVH

    PS.
    Finns inget så uppfriskande som tomma hot såhär på eftermiddagen!

    Tänk vad fel du har nu..
    Jag anser att min social kompitens o allmänbildning ligger bra mkt högre än många andras..Men tyvärr Marcus, jag är ingen som skryter eller anser mig överlägsen någon annan.. Jag stoltserar ingen överlägsenhet,jag är bara mig själv..Och gör mig inte till,vare sig bakom en data skärm eller in real life..
    Antingen gillar man det eller så går man åt andra hållet..Jag bryr mig inte..
    Tomma hot, nu får du allt ta o ge dig,, har väl vare sig hotat dig eller uttryckt ngt hot, nu är du allt larvig..
    Vad har jag för anledning o sitta o hota en slyngel som dig,,samt att sitta bakom en skärm o hota är så lågt!!
    Att jag o skulle inte ens komma på tanken..

    Btw, Du är ju knappast rätt person att bedöma,, vad som är meriterande eller inte.
    Vad ska jag välja?Att vara mig själv eller vara någon som jag ser upp till?Sorry Marcus, jag är inte som du,, som måste vara som alla andra o ta efter alla andra..

    #762404

    Börjar här då;

    Quote:
    Men tyvärr Marcus, jag är ingen som skryter eller anser mig överlägsen någon annan.. Jag stoltserar ingen överlägsenhet,jag är bara mig själv..

    Och så går vi på en annan del av texten;

    Quote:
    Jag anser att min social kompitens o allmänbildning ligger bra mkt högre än många andras..


    Snyggt jobbat!
    Men, det sista det här forumet behöver är ännu en låst tråd pga. bla. mig. Så det får räcka med humor här, nu ska jag äta pizza.

    MVH

    PS. Hoppas att din sociala K-O-M-P-E-T-E-N-S är bättre än din språkliga.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 81 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.