Nationaldagen

Home Forums Repan Nationaldagen

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 76 through 81 (of 81 total)
  • Author
    Posts
  • #762420

    Firade Nationaldagen med att spendera en stor del av dagen ute i det vackra vädret på en filt tillsammans med min flickvän:)
    Och nationaldagsfirandet fick avslutas med 1,5 timme hård MMA-träning:emo-thumb

    #762421

    Fyller år :) 18 så de blir kanske lite fest eller gym får se hur man måt ;) hihi

    #762422

    jag ska dra till gymmet här i spanien och träna och kanske sjunga nationalsången för dem på gymmet, annars gör jag det i smyg hemma i lägenheten :D.

    #762423

    Klart man kan sin historia och varför Sverige firar nationaldag, men det är dock lika ointressant för det. Alla norrmän vet varför de firar sin därför att det inte bara tillhör allmänbildningen, det är också aningen mer intressantare än nån jäkla kröning..

    Och nu ser jag att tråden är ett år gammal.. Hehehe..

    Jaja, ska bara måla idag. Inget annat.

    #762424

    Det är sista deffdagen för min del, det är mer värt att fira än nationaldagen. Firar det inte på något sätt dock.. grilla med familjen men jag äter min 5 % nötfärs och sallad

    #762425

    Jag städade efter min examensfest, sen blev det lite joggning i den fina vädret och så avslutade jag och sambon med att se Indiana Jones 4.

    Har personligen ingen relation till nationaldagen, den känns som en väldigt konstgjord högtid som staten försöker göra till en folkfest på alla sätt och vis men det hjälper inte. Tycker att midsommarafton kunde bli en helgdag istället och låta nationaldagen vara för mossiga ceremonier vid kommunhus m.m.

Viewing 6 posts - 76 through 81 (of 81 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.