Riksdagsvalet 2010

Home Forums Repan Riksdagsvalet 2010

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 1,430 total)
  • Author
    Posts
  • #407013
    Kreh wrote:
    Snarare skrämmande att så många ställer upp på svenskfientlighetens sida.

    ”Svenskfientlighet”

    hehe, det var något nytt!

    #407014

    Jag borde inte ge mig in i en sådan här debatt då jag inte har kött på benen för att diskutera eller argumentera för eller nackdelar men jag är tyvärr inne lite på Herr Borgs känsla.

    Tror jag röstar blankt eller ev. på något skojparti som lyckas lura mig i sista sekund (eller har någon jävligt snygg tjej i en valstuga).

    #407015

    Sverigedemoraterna och piratpartiet är helt olika i grundtanken. När undersökningar gjordes senaste euvalet så tog piratpartiet mest röster ifrån sverigedemokraterna vilket är rätt konstigt eller snarare skvallrar om hur lite vanliga människor sätter sig in i partiprogrammen. Enpartifrågor kan få väldigt stor genomslagskraft i dagens Sverige och folk verkar inte bry sig om de andra delarna i politiken som dessa partier för.

    Att man får mer i plånboken när moderateran jobbar är helt klart, min familj har tjänat mellan 5-7000 i månaden på det. Tycker jag det är rätt? Absolut inte!!!!

    Även om jag betalr mindre för huset eller får behålla mer i lönerkuvertet så sträcker min ansvarskänsla sig längre än så. När jag pratar med mina Farföräldrar som tillsammans tjänar mindre än jag gör ensam så tycker jag något är fel. Dom har jobbat 50 år och vår generation och dom över roffar åt sig från de pengar som vi igentligen skull lagt undan till dom. Detta är bara en av de frågor som skiljer de båda blocken åt, tro mig det är större skillnad än vad folk vill göra gällande mellan blocken.

    Som arbetare så röstar jag på vårat parti och de som inte kan historien om det borde läsa på lite. Det är inte gammalt och förlegat utan gäller även idag. Vi kan lyfta arbetarfrågor och andra frågor genom våra fackorganisationer som lämnas som motioner och alla 15 medlemmar av LO stödjer förslaget.

    SAP ( socialdemokratiska arbetarpartiet) startades för att arbetarna skulle ha ett medel att påverka lagarna i Sverige, detta för att svenska fackföreningar gick samman och krävde 3!!! dagars semseter och det var över midsommar. Arbetsgivarna kände sig tvingade att gå med på detta och klagade hos regering då Svenska staten hade lockat hit utländska företag med löfte om enbart en dags semseter och låga löner med mera. Våra farföräldrar förstod vikten av att kunna påverka och starta genom LO ( landsorganisationen ) SAP. SAP skulle vara ett fristående parti som samarbetade och mottog motioner från LO och på det viset så har vi idag fått fram den Svenska modellen.

    Nu när den är här och vissa ( ursäkta språket ) Helvetes Jävla rövhål missköter sig och utnyttjar det system som vi har så raseras det fort nu. Sen finns det just nu ingen sammanhållning alls i sverige och vi blir alla lite hemkära och tänker på vårat först. Visst får man lite mer pengar men med mer pengar och större köpkraft ökar priser och till slut ligger vi på samma nivåer som förr i penningvärde bara det att de som är sämst lottade, handikappade och gamla. Ensamstående och andra som kommit snett i livet får betala med lägre standard. Satt på en föreläsning med en kommunalpoliteker från GBG kommer bara ihåg förnamnet och det var Stefan. Han går i pension i år men sa att han gärna skulle haft 40 år kvar för i framtiden kommer det hända grejer. Folk kommer inte sitta tysta allt för lång tid och då hade han velat vara med, sjutton vet om inte han har rätt.

    #407016

    varför SD vinner mark jo?
    Integrationen har misslyckats
    Vi har stor arbetslöshet och ändå fortsätter vi att ha gränserna öppna.
    Folk är trötta på att regeringarna både denna o förra inte fixar nuvarande problem utan fortsätter o stapla nya problem på hög för att de ska anses PK o inte rasistiska.

    Sen tillkommer svensson rasismen som få vågar stå för öppet.
    Sen kanske folk tröttnat när man läser om Rosengård mm.
    Eller när gäng rånar svenska ungdomar på jackor mobiler mm.
    Eller när invandrare gruppvåldtar o får låga eller inga straff. Och ja GRUPPvåldtäkt är till 90% ett invandrar fenomen.
    Eller när Mona Sahlin säger att det finns ingen svensk längre. att allt handlar om medborgarskapet.

    Hur mkt var medborgarskapet värt för Anna Lindhs mördare? han sa upp det o ville hem o sitta av sitt straff i det han ansåg vara sitt hemland.

    bara några tankar….

    #407017

    Jag är kluven ligger nog någonstans i mitten då jag ser fördelar med båda blocken.

    Röd sjukvårdspolitik – :up:
    Blå sjukvårdspolitik – :nono:

    Röd arbetslinje – :nono:
    Blå – :up:

    Röd Skola – :nono:
    Blå – Ja, ungarna behöver lite skäll och disciplin!

    Det finns många frågor som gör mig delad DOCK anser jag att sjukvården är prio 1 för mig så idag skulle jag nog rösta på MP för det Blå laget mosar dom som är riktigt sjuka och inte kan arbeta.

    #407018

    Jag anser att om invandrarna står för mycket brott så är det för att vi inte har möjligheten att ge dom ett drägligt liv här eftersom vi redan tagit in för mycket invandrare. Och så länge vi inte kan erbjuda alla bra möjligheter så tycker jag att vi borde skärpa till invandringen något.

    Men frågan är om man vill rösta på ett bar oallmänbildade fd. brottslingar för att få det att gå igenom?

    #407019
    Alex Thunholm wrote:
    varför SD vinner mark jo?
    Integrationen har misslyckats
    Vi har stor arbetslöshet och ändå fortsätter vi att ha gränserna öppna.
    Folk är trötta på att regeringarna både denna o förra inte fixar nuvarande problem utan fortsätter o stapla nya problem på hög för att de ska anses PK o inte rasistiska.

    Sen tillkommer svensson rasismen som få vågar stå för öppet.
    Sen kanske folk tröttnat när man läser om Rosengård mm.
    Eller när gäng rånar svenska ungdomar på jackor mobiler mm.
    Eller när invandrare gruppvåldtar o får låga eller inga straff. Och ja GRUPPvåldtäkt är till 90% ett invandrar fenomen.
    Eller när Mona Sahlin säger att det finns ingen svensk längre. att allt handlar om medborgarskapet.

    Hur mkt var medborgarskapet värt för Anna Lindhs mördare? han sa upp det o ville hem o sitta av sitt straff i det han ansåg vara sitt hemland.

    bara några tankar….

    Gruppvåldtäkt är enligt en vän som studerar på Stockholms universitet till kriminolog till 100% ett invandrarfenomen.

    Av alla gruppvåldtäkter i malmö finns inte en person med helt Svensk bakgrund.

    #407020
    anders172 wrote:
    Jag röstar på Moderaterna. Man ska få utdelning när man jobbar, inte av att sitta på soffan.

    :up:
    Jag blir rörd av dina fina ord.

    Ni som eventuellt kommer rösta på SD kommer jag för evigt att ignorera.

    #407021
    Indec wrote:
    Gruppvåldtäkt är enligt en vän som studerar på Stockholms universitet till kriminolog till 100% ett invandrarfenomen.

    Av alla gruppvåldtäkter i malmö finns inte en person med helt Svensk bakgrund.

    jag vet…. försökte vara PK :)

    #407022
    Alex Thunholm wrote:
    jag vet…. försökte vara PK :)

    Mest skrämmande i sammanhanget är att all sån info mörkas av Magnus Hörnqvist, studierektor vid kriminologiska institutionen vid stockholms universitet. Magnus som till exempel i dagens GP erkänner att han är och har varit med i AFA under lång tid.

    Lämpligt som fan…

    Vi får alltså inte sanningen av varken media eller kriminologer p.g.a egenmotiv!

    #407023

    Jag har aldrig haft mycket till övers för vänsterpolitik. Jag kommer att rösta på Moderaterna även denna gång.

    #407024

    Jag ska rösta på FI
    Män är djur

    #407025
    Danne.v wrote:
    Jag ska rösta på FI
    Män är djur

    Haha :D

    #407026

    Jag älskar att det alltid blir en klar majoritet som röstar på SD när sånt här tas upp på byggarforum…

    Jag säger moderaterna – egen företagare. Nuff said.

    #407027
    Budak wrote:
    Skrämmande att SD ligger på delad första plats med MD i denna omröstning, iofs ingen stor sample på antal röster men ändå.. :

    Så sant,bevisar vilka jävla idioter som hänger här.Invandrare/svartskallar/utläningar mm har fan byggt upp mycket av detta Sverige som vi/jag/ni lever i nu.Sen detta inlägg: Av alla gruppvåldtäkter i malmö finns inte en person med helt Svensk bakgrund.Vilket skitsnack,hur räknar man ut detta då ”helt svensk” haha. VAKNA

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 1,430 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.