Riksdagsvalet 2010

Home Forums Repan Riksdagsvalet 2010

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1,426 through 1,430 (of 1,430 total)
  • Author
    Posts
  • #408423

    Är det någon som nekar SD deras rättigheter? Jag tycker att politikerna ska få säga och agera som de vill inom lagens ramar. De har yttrandefrihet precis som alla andra. Om de andra partierna väljer att samarbeta kring vissa frågor har de rätt att göra så. glöm inte att de är ungefär 16ggr större än det antal som röstade på SD.

    #408424
    Baronen wrote:
    Jag kanske var otydlig men det var just det som var min poäng:up:. Jag menar bara att när arbetare, (om det nu finns några sådana kvar i Sverige), röstar på SD så framställs de som trångsynta, lågutbildade idioter men när samma människor röstar på S så nämns det ingenting om denna väljargrupp i varken positiv eller negativ bemärkelse. Det tas alltså bara upp som någonting negativt när dessa människor associeras med SD men inte när väljargruppen kopplas samman med S. Hoppas det framgick tydligare nu vad jag menade.

    De gjorde det.:emo-thumb

    #408425

    SD retorik…

    [http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=101&bet=2010/11:52]

    Quote:
    Anf. 2 PER RAMHORN (SD):
    Herr talman! Anabola steroider är ett växande problem i Sverige. I spåren av dopning ser vi våldsbrott, kriminalitet och förstörda människoliv. Det krävs kraftiga insatser från samhällets sida för att motverka denna destruktiva utveckling. Dopning har alltför länge setts som ett idrottsproblem, men i själva verket är det ett samhällsproblem.
    Tusentals svenskar dopar sig varje år, men mörkertalet kan vara långt mycket större. Siffror från Folkhälsoinstitutet pekar på att minst 10 000 svenskar dopar sig regelbundet.
    Att dopningsmissbruk ofta leder till ökad aggressivitet och till ökad våldsbenägenhet är de flesta experter eniga om, liksom att ett antal mycket grova våldsbrott begås av personer som är påverkade av dopningsmedel.
    Herr talman! Det finns ett fall som jag särskilt kommer ihåg. Det hände för några år sedan utanför Stockholm och uppmärksammades mycket i medierna. En dopningspåverkad pappa högg ihjäl sin tolvåriga styvdotter och våldtog hennes kompis samtidigt som han tvingade sin sexåriga biologiska son att se på under hela övergreppet. När polisen kom till platsen behövdes det sex personer för att gripa honom med hjälp av hand- och fotbojor. Enligt polisen uppträdde han som ett galet djur. Efteråt hade han inga minnesbilder alls av händelsen.
    Detta exempel visar på att det finns mycket goda skäl att se mycket allvarligt på dopningsmissbruk. För att förhindra fler liknande våldsbrott i framtiden behövs det förebyggande insatser, ökad kunskap om problemet och skärpt lagstiftning.
    Regeringens förslag till straffskärpning för dopningsbrott är naturligtvis mycket positivt men inte tillräckligt. Vi menar att man i stället borde ha gått på Narkotikautredningens förslag om straffskärpning när det gäller både dopningsbrott av normalgraden och grovt dopningsbrott. Därför yrkar jag bifall till vår reservation.

    Ett problem med det nästan fem år gamla brott Per Ramhorn från SD använder i sin argumentation för SD’s önskan om att ha än högre straff, är att orsaken berodde på en personlighetstörnig som kallas för borderline.
    [http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33538&a=649970]
    Citat:
    Förklaringen till dådet tror åklagaren ligger i 27-åringens empatistörning. Han har konstaterats ha personlighetsstörningar med narcisstiska drag och borderline-störning.

    #408426

    Och meningen efter den text du citerade lyder:

    Quote:
    Dessutom har han injicerat testosteron och druckit alkohol.
    #408427
    Allan wrote:
    Och meningen efter den text du citerade lyder:

    Men inte ens åklagaren ansåg att det var orsaken, det var en bisats

    Iofs så om man är lite påläst om borderline så vet man att allvarligare borderline i kombination med alkohol kan sluta hur som helst, har för mig att medellivslängden för personer med kraftigare borderline ligger på strax under 40 år

Viewing 5 posts - 1,426 through 1,430 (of 1,430 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.