Riksdagsvalet 2010

Home Forums Repan Riksdagsvalet 2010

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,411 through 1,425 (of 1,430 total)
  • Author
    Posts
  • #408408

    [http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7864361.ab http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7864361.ab%5D

    Senaste metoden mot SD då.

    #408409

    Varför talar alla om att Sverige har misslyckats med integrations- och invandringspolitiken? Det är många länder i europa som tagit emot invandrare, mestadels från mellanöstern och afrika, med en rad samhällsproblem som konsekvens. Ökad brottslighet är väl den tydligaste effekten åtminstone på kort sikt. Är det då troligt att alla dessa länder katastrofalt misslyckats med sin integrations- och invandringspolitik? Svaret är ju självklart, NEJ! Problemet ligger inte i integrations- och invandringsPOLITIKEN.

    Det är ganska lustigt att när lågutbildade arbetare röstar på SD så anses de vara ett gäng trångsynta idioter. Man glömmer att S har ungefär samma väljargrupp som SD men det lyfts aldrig fram som ett problem.

    Varför kan inte alla människor som tycker att det är så fantastiskt med denna massinvandring och mångkultur bosätta sig i rosengår, tensta eller rinkeby? Det kan ju inte vara något fel på lägenhetspriserna i alla fall ;)

    #408410
    Baronen wrote:
    Det är ganska lustigt att när lågutbildade arbetare röstar på SD så anses de vara ett gäng trångsynta idioter. Man glömmer att S har ungefär samma väljargrupp som SD men det lyfts aldrig fram som ett problem.

    Varför skulle det vara ett problem? S har genom historien varit de som genomfört flest reformer som gynnat de mindre bemedlade i samhället. De har konsekvent sagt nej till sänkt a-kassa, och sjukersättning, nej till höjda fackavgifter den senaste mandatperioden.

    #408411
    Allan wrote:
    Varför skulle det vara ett problem? S har genom historien varit de som genomfört flest reformer som gynnat de mindre bemedlade i samhället. De har konsekvent sagt nej till sänkt a-kassa, och sjukersättning, nej till höjda fackavgifter den senaste mandatperioden.

    Jag kanske var otydlig men det var just det som var min poäng:up:. Jag menar bara att när arbetare, (om det nu finns några sådana kvar i Sverige), röstar på SD så framställs de som trångsynta, lågutbildade idioter men när samma människor röstar på S så nämns det ingenting om denna väljargrupp i varken positiv eller negativ bemärkelse. Det tas alltså bara upp som någonting negativt när dessa människor associeras med SD men inte när väljargruppen kopplas samman med S. Hoppas det framgick tydligare nu vad jag menade.

    #408412
    fredrik92a wrote:
    [http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7864361.ab http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7864361.ab%5D

    Senaste metoden mot SD då.

    ”Men enligt Solveig Olsson själv tänkte hon hoppa av redan innan uppgifterna spreds på nätet.
    – Det som får mig att hoppa av är de hemska uttalanden som gjorts av Sverigedemokrater särskilt nu på sistone. Det är inget jag vill förknippas med. Jag har nog inte riktigt förstått vad det var jag gick med i, säger hon till Blekinge Läns Tidning.
    Flera avhopp
    Bland Sverigedemokraterna som den senaste tiden hoppat av från partiet finns Marie-Louise Enderleit i Trelleborg som sagt att hon känt sig hjärntvättad. Enderleit hoppade av efter att hon på Facebook skrivit att vissa invandrare borde skjutas mellan ögonen.”

    Tycker inte det är rätt att hänga ut någon, men som det verkar är det officiella personer som de ”hängt ut”? alltså sådana som man själv kan kolla upp genom kommunernas hemsidor?jag tycker det är värt att notera att de som hoppat av känner sig inte kunna stå för paritet längre. Om hon från trelleborg nu har rätt, fick hon inte sparken så att säga, utan avgick själv., anmärkningsvärt.

    Mina personliga känslor för SD ock liknande partier tycker jag sammanfattas bra av Voltaire:

    ”Jag delar inte din åsikt men är beredd att dö för din rätt att uttrycka den”

    #408413
    soccom83 wrote:
    Mina personliga känslor för SD ock liknande partier tycker jag sammanfattas bra av Voltaire:

    ”Jag delar inte din åsikt men är beredd att dö för din rätt att uttrycka den”

    Tyvärr delar inte resten av riksdagspartierna och dess anhang din åsikt, vilket är synd då det är en av grundpelarna i en demokrati. Men som de flesta kanske redan märkt lever vi inte i en sådan, utan istället i en demokratur.

    #408414

    De andra partierna bryter väl inte mot denna, de utövar sin rätt att inte vilja samarbeta med SD. Eller har du konkreta bevis mot att de andra riksdagspartierna bryter mot grundlagen?

    #408415
    soccom83 wrote:
    De andra partierna bryter väl inte mot denna, de utövar sin rätt att inte vilja samarbeta med SD. Eller har du konkreta bevis mot att de andra riksdagspartierna bryter mot grundlagen?

    Nämn en gång när något av de partier som sitter i riksdagen har tagit avstånd från de ”demonstrationer” som ägt rum när SD har haft torgmöten. Eller när de aktivt försöker hitta sätt att göra SD’s mandat i riksdagen oanvändbara genom att ”avsätta” 20 egna mandat etc. Eller när Aftonbladet/Expressen späder ut en massa lögner och hetsar vänstermobben till våld mot SD’s representanter.

    Vill du att jag ska fortsätta?

    #408416

    V kräver att få slippa SD – av arbetsmiljöskäl

    BARNRUMPOR Först Björn von Sydow som inte vill bli vald till talman om han riskerar få röster från Sverigedemokraterna. Och precis när man trodde att man hört och läst allt…

    Enligt magasinet Neo och Aftonbladets blogg Politikerkollen så vill varken Vänsterpartiets och Miljöpartiets riksdagsledamöter riskera att bli placerade i närheten av Sverigedemokraternas representanter i Riksdagen

    Vänsterpartiet vill inte ha Sverigedemokraterna som kansligrannar, och anger arbetsmiljöskäl för att slippa de oönskade kollegorna.

    – Vissa i vår personal tycker att det känns obehagligt att dela kopiator med Sverigedemokraterna, säger Uje Brandelius på Vänsterpartiets pressjour till Neo.

    Enligt uppgifter till Neo har även Miljöpartiet bett att få slippa Sverigedemokraterna som grannar, av samma skäl. Neo har sökt företrädare för Miljöpartiet, men av dem vi fått tag i kan ingen vare sig bekräfta eller dementera uppgiften.

    [http://politisktinkorrekt.info/2010/09/29/v-kraver-att-fa-slippa-sd-av-arbetsmiljoskal/]

    #408417

    Det är väl som de säger, i Sverige är alla lika mycket värda, förutom om du är Sverigedemokrat.

    #408418

    Jag upprepar… är det någon som brutit mot lagen? vi har ett system, detta systemet jobbar vi utifrån. De partier som finns i riksdagen, eller snarare alla riksdagsledamöter får rösta precis hur de vill, man behöver inte rösta partienligt. Känner vänsterpartister och miljöpartister ett obehag av SD som arbetskollegor/grannar har de rätt att påpeka detta. Jag kan väl med handen på hjärtat säga att om jag satt som riksdagsledamot skulle jag inte vilja ha en SD medlem som arbetsgranne, man vet ju inte vilka som släpps in, med tanke på de otroliga uttalanden som kommit fram. Eftersom detta visar att det finns rasister som kommit långt inom partiet. Det är ju knappast trevligt att som person med ursprung från exempelvis mellanöstern ha en person bredvid dig som du inte vet om den vill skjuta dig mellan ögonen?
    De får väl helt enkelt klaga och vi får väl se vem som får vem som grannar.

    Angående demonstrationerna vid torgmötena tycker jag det är beklagligt, om dessa inte varit lagliga (demonstrationerna)i den mån att de är godkända osv. Men jag kan inte minnas att jag hör riksdagsledamöter uttala sig varje gång hammarby/AIK/Blåvitt/himmelsblå supportrar slåss och bråkar heller? De har ju ingen plikt att uttala sig? inget krav. Men jag tycker personligen nog att de borde göra det i fallen med torgmötena.

    #408419
    soccom83 wrote:
    Jag upprepar… är det någon som brutit mot lagen? vi har ett system, detta systemet jobbar vi utifrån. De partier som finns i riksdagen, eller snarare alla riksdagsledamöter får rösta precis hur de vill, man behöver inte rösta partienligt. Känner vänsterpartister och miljöpartister ett obehag av SD som arbetskollegor/grannar har de rätt att påpeka detta. Jag kan väl med handen på hjärtat säga att om jag satt som riksdagsledamot skulle jag inte vilja ha en SD medlem som arbetsgranne, man vet ju inte vilka som släpps in, med tanke på de otroliga uttalanden som kommit fram. Eftersom detta visar att det finns rasister som kommit långt inom partiet. Det är ju knappast trevligt att som person med ursprung från exempelvis mellanöstern ha en person bredvid dig som du inte vet om den vill skjuta dig mellan ögonen?
    De får väl helt enkelt klaga och vi får väl se vem som får vem som grannar.

    Angående demonstrationerna vid torgmötena tycker jag det är beklagligt, om dessa inte varit lagliga (demonstrationerna)i den mån att de är godkända osv. Men jag kan inte minnas att jag hör riksdagsledamöter uttala sig varje gång hammarby/AIK/Blåvitt/himmelsblå supportrar slåss och bråkar heller? De har ju ingen plikt att uttala sig? inget krav. Men jag tycker personligen nog att de borde göra det i fallen med torgmötena.

    What if…..

    Jag upprepar… är det någon som brutit mot lagen? vi har ett system, detta systemet jobbar vi utifrån. De partier som finns i riksdagen, eller snarare alla riksdagsledamöter får rösta precis hur de vill, man behöver inte rösta partienligt. Känner vänsterpartister och miljöpartister ett obehag av judar som arbetskollegor/grannar har de rätt att påpeka detta. Jag kan väl med handen på hjärtat säga att om jag satt som riksdagsledamot skulle jag inte vilja ha en jude som arbetsgranne, man vet ju inte vilka som släpps in, med tanke på de otroliga uttalanden som kommit fram. Eftersom detta visar att det finns sionister som kommit långt inom partiet. Det är ju knappast trevligt att som person med ursprung från exempelvis mellanöstern ha en person bredvid dig som du inte vet om den vill skjuta dig mellan ögonen?
    De får väl helt enkelt klaga och vi får väl se vem som får vem som grannar.

    Angående demonstrationerna vid torgmötena tycker jag det är beklagligt, om dessa inte varit lagliga (demonstrationerna)i den mån att de är godkända osv. Men jag kan inte minnas att jag hör riksdagsledamöter uttala sig varje gång hammarby/AIK/Blåvitt/himmelsblå supportrar slåss och bråkar heller? De har ju ingen plikt att uttala sig? inget krav. Men jag tycker personligen nog att de borde göra det i fallen med torgmötena.[/

    Förövrigt bör vuxna människor klara av att hantera andra vuxna, i synnerhet när deras yrke är att göra sin åsikt hörd bland meningsmotståndare. Tycker det är oerhört fjantigt att grina som det nu görs…

    #408420

    Om du inte ser skillnaden på att inte tycka om/vilja samarbeta/vara obekväm kring någon på grund av deras politiska åsikt eller på grund av deras religiösa/etniska bakgrund, kan jag nog inte säga något som kommer får dig att förstå det, men i min värld är det inte alls samma sak.

    #408421
    soccom83 wrote:
    Jag upprepar… är det någon som brutit mot lagen? vi har ett system, detta systemet jobbar vi utifrån. De partier som finns i riksdagen, eller snarare alla riksdagsledamöter får rösta precis hur de vill, man behöver inte rösta partienligt. Känner vänsterpartister och miljöpartister ett obehag av SD som arbetskollegor/grannar har de rätt att påpeka detta. Jag kan väl med handen på hjärtat säga att om jag satt som riksdagsledamot skulle jag inte vilja ha en SD medlem som arbetsgranne, man vet ju inte vilka som släpps in, med tanke på de otroliga uttalanden som kommit fram. Eftersom detta visar att det finns rasister som kommit långt inom partiet. Det är ju knappast trevligt att som person med ursprung från exempelvis mellanöstern ha en person bredvid dig som du inte vet om den vill skjuta dig mellan ögonen?
    De får väl helt enkelt klaga och vi får väl se vem som får vem som grannar.

    Angående demonstrationerna vid torgmötena tycker jag det är beklagligt, om dessa inte varit lagliga (demonstrationerna)i den mån att de är godkända osv. Men jag kan inte minnas att jag hör riksdagsledamöter uttala sig varje gång hammarby/AIK/Blåvitt/himmelsblå supportrar slåss och bråkar heller? De har ju ingen plikt att uttala sig? inget krav. Men jag tycker personligen nog att de borde göra det i fallen med torgmötena.

    Du säger ju i stort sätt emot dig själv. Först säger du att alla ska ha rätt till sin åsikt och fritt få uttrycka den. I nästa inlägg menar du att det går bra, bara de inte är i närheten av mig. Hur kan man medvetet ogilla en person som man aldrig träffat förut bara för att han ser/tycker/gör olika än du?

    Det är oftast vänsterpacket som brukar påpeka att alla är individer och man inte ska dra folk över samma kam, men det gäller tydligen inte för alla.

    #408422
    soccom83 wrote:
    Om du inte ser skillnaden på att inte tycka om/vilja samarbeta/vara obekväm kring någon på grund av deras politiska åsikt eller på grund av deras religiösa/etniska bakgrund, kan jag nog inte säga något som kommer får dig att förstå det, men i min värld är det inte alls samma sak.

    Problemet är att du visar förståelse och stöd till politikerna som vill slippa sd men inkonsekvent nog nekar den del av sveriges befolkning som i sin tur vill slippa MENA-kulturen… Det är just detta som gör det så svårt att ta vänsterträcket på allvar.

Viewing 15 posts - 1,411 through 1,425 (of 1,430 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.