Sugen på en till samhällsdebatt?

Home Forums Repan Sugen på en till samhällsdebatt?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #541203

    Jag börjar bli skapligt irriterad på allt tjafs som är om Tiger Woods nu, faktiskt. Fått lite olika mail hit och dit, skämt osv. där folk skrivit typ ”Tiagra – When 18 holes is not enough!”, ”Nike – Just screw it!”, ”Tigershark!” med en bild på honom i vattnet vid en badstrand med kvinnor osv. och det är seriöst mer skriverier i tidningar om hans otrohetsaffärer än det är om jordbävningen i Haiti…

    Kan ni köttsliga medborgare förklara för en annan mer invecklad enstörig sjörövare vad det är som är så förbannat roligt, egentligen? Tiger Woods var på sin tid en av världens mest hyllade sportstjärnor, förortsungar som aldrig hållt i golfklubbor eller haft ett par Nike-skor på fötterna visste vem Tiger Woods var. Han tjänade typ lika mycket pengar på en vecka som Svensson gör på fem år, och alla tyckte att han var absolut världsbäst med sina kaxiga reklamer, Nike-kepsar och sponsorkontrakt som får vissa riksreserver att svanka.

    Killen är gift med en supersnygg svensk modelltjej som blev förbannad på att han varit otrogen, skiten publiceras och genast dyker det upp en hel armé porrskådisar, modeller och lite annat folk som minsann har legat med honom – och genast blir det eldsvåda hos kvällspressen! Att folk inte har något att göra sympatiserar jag med, det finns väl fan dagar alla sitter och slösurfar på Facebook och undrar vad ens ex sysslat med på sistone – men de här världsskandalerna som blir när sportstjärnor är otrogna tycker jag är djävligt sjuka.

    Jag fattar att det blev liv när Bill Clinton var i farten, han var ändå folkligt utvald till jobbet som en av världens mäktigaste män. Han reppade liksom ALLT, på något sätt. Men Tiger Woods, David Beckham, Robbie Williams osv. – vad fan har de för ansvar? Folk är trötta nog att idolisera dem trots att de är vanliga skitiga människor som bara sitter inne på sexiga käkben och talanger i världsklass, men förutom det?

    För mig är det solklart att en idrottsstjärna med så mycket makt, så mycket pengar och sån djävla status knullar runt åtminstone dubbelt så mycket som Ron Jeremy – men hela världen verkar liksom chockad över den här ”episka upptäckten”. Vad är fel, gott folk? Vem missförstod allting från början och trodde att han var helig bara för att han var en stenrik golfstjärna?

    Jag tycker fan synd om killen. Inte nog med att hans brud jagar honom med knivar, drar till ett annat land och för ett djävla liv – hela världen ska få läsa om skiten flera gånger om dagen i två veckor också. Är det verkligen rätt/rättvist?

    Åsikter! Och ja, vissa av skämten är eventuellt en smula fyndiga. Men det är inte det som är poängen. :D

    #70494
    #541204

    Jag bryr mig inte om det Tiger har gjort eller vad Bill gjorde. Deras privatliv har enligt mig inget att göra med deras yrken. Deras äktenskapsproblem är inget som intresserar mig.

    #541205

    Det blir ju lite svårt att upprätta bilden av Tiger som det präktige killen om han hanterar sitt sexliv som det påstås. Det är väl det som de olika bolag som nu säger upp kontrakten är bekymrade över. Men så länge som Tiger säljer lösnummer så lär vi få se honom på löpsedlarna.

    För övrigt är det bästa skämtet jag hört tydligen inget skämt. Gatorade la ner Tigers sportdryck och det är ju inte så konstigt eftersom den såldes med Gatorades slogan ”Is it in you?”. :D

    #541206

    Det är ju media som hypar upp det hela så jävligt, ingen jag känner bryr sig nämnvärt. Kvällstidningar är ju mer som glorifierade skvallertidningar så det är väl inte konstigt att dom tar chansen att sälja några 100.000 exemplar till..

    #541207
    Marcus Syvertsen wrote:
    För mig är det solklart att en idrottsstjärna med så mycket makt, så mycket pengar och sån djävla status knullar runt åtminstone dubbelt så mycket som Ron Jeremy – men hela världen verkar liksom chockad över den här ”episka upptäckten”. Vad är fel, gott folk? Vem missförstod allting från början och trodde att han var helig bara för att han var en stenrik golfstjärna?

    Falsk varumärkning.

    Om man är en hound dog, for fucks sake – own up to it. Funkar ju för golfaren John Daly. Funkar ju för de flesta rappare. Spela inte helyllekillen i cardigan hela dagen. Det har behövts en hel del stab anställda kring honom för att hantera utfallet – bland annat har förlagshus mutats för att lägga ned rapportering.

    Allt för att guldkalven ska fortsätta dra in stålars från sponsorer som annars inte skulle vilja bli förknippade med varumärket. Om det nu finns något sådant som sexmissbruk så är det ju en massa enablers kring honom som utnyttjat hans sjukdom…

    #541208

    Håller med dig Marcus. Är man inte släkt, nära vän eller sponsor åt killen så har jag svårt att varför man ens ska orka bry sig.

    Sen kan jag verkligen inte förstå hur det kan ha blivit en sådan stor grej. Tidningar lär ha förstorat upp detta och hittat på ca 90% och egentligen så har han bara doppat lite här och där – precis som alla andra som är gifta. Nu råkar han tyvärr vara någon slags officiellt person och ska sköta sig som ett helgon av någon anledning..

    Njae jag gillar nog fan honom mer nu i efterhand.

    #541209

    Jag bryr mig inte skvatt om vad han gör eller inte. Det är mellan honom och hans fru.

    Däremot Gustaf Lindbergs uttalande: ”egentligen så har han bara doppat lite här och där – precis som alla andra som är gifta.”
    Det gör mig förbannad.

    Du har tydligen en bedrövlig syn på äktenskapet.
    Alla som är gifta är inte otrogna! :nono:

    #541210
    Skruttis wrote:
    Jag bryr mig inte skvatt om vad han gör eller inte. Det är mellan honom och hans fru.

    Däremot Gustaf Lindbergs uttalande: ”egentligen så har han bara doppat lite här och där – precis som alla andra som är gifta.”
    Det gör mig förbannad.

    Du har tydligen en bedrövlig syn på äktenskapet.
    Alla som är gifta är inte otrogna! :nono:

    maybe;) hehehe

    #541211

    Kan inte annat än att hålla med. Bara för att jag är gift så skulle jag doppa lite här och där? Nej du Gustav, vet inte vad för socialt bagage du har med dig hemifrån men så är det inte!

    #541212

    Tror faktiskt inte det var riktigt så Gustav menade. Fan, ni tar det ju som ett personangrepp, känsligt ämne eller?
    Generellt sett så är det jäkligt många andra, gifta par, som är otrogna här i världen. Men vem fan bryr sig om det? (tror det var typ så Gustav tänkte)

    #541213

    Tiger och Elin får givetvis göra vad de vill, jag tror man kan hitta ganska mycket snaskigt bland personer som är beredda och satsa så hårt som man ändå måste göra för att nå toppen.

    Tiger har förmodligen en empatistörning, att knulla runt när frugan skall till och föda (om det stämmer) är inte riktigt normalt

    #541214

    Det där med monogami, giftemål osv. är ju bara en korkad idé av svartsjuka, fula personer.

    Även om man verkligen älskar någon så kommer man att vilja ha sex med andra. Så enkelt är det. Varför inte få ha det då? Det betyder ju inte att man älskar sin livsparter mindre för det. Man har inte gjort ett val mer än att täcka upp fullkomligt naturliga lustar. Man vill ju inte ha någon annan livet ut för det.

    Bara för att jag har en jävligt fin whisky hemma så ska jag tacka nej när polaren bjuder på öl?

    Givetvis så förutsätter ju detta att man båda är vettiga personer och att man är på det klara med vad som gäller, men är man det så finns det ingen anledning att inte knulla runt. Det är det vi är gjorda för liksom.

    #541215

    Ja det får ju stå för dig och din fru… Tycker ni om att ligga runt så fine för er. Själv så har jag tio år ihop med min och har fortfarande ingen ”lust” till någon annan kommer nog aldrig att ha heller. Visst kan man tycka att någon är snygg och ser bra ut. Betyder inte att man vill ge dom ett stick i pälsen för det. Och att jämnföra en kvinna med en whiskey eller en öl känns lite lågt även om jag förstår vad du menar. Att leva ut sina lustar är ju också sådär skumt. Vart går gränsen?

    #541216
    Christer Örni wrote:
    Ja det får ju stå för dig och din fru… Tycker ni om att ligga runt så fine för er. Själv så har jag tio år ihop med min och har fortfarande ingen ”lust” till någon annan kommer nog aldrig att ha heller. Visst kan man tycka att någon är snygg och ser bra ut. Betyder inte att man vill ge dom ett stick i pälsen för det. Och att jämnföra en kvinna med en whiskey eller en öl känns lite lågt även om jag förstår vad du menar. Att leva ut sina lustar är ju också sådär skumt. Vart går gränsen?

    Jag är singel. :p

    Alla är väl olika. Jag tror du är i minoritet dock. Annars hade det inte varit så mycket otrohet. Kvinnors tredje största fantasi skulle inte vara otrohet osv. Personligen, så ser jag en vagina så vill jag in. :D

    Och varför sätta gränser på att leva ut lustar?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.