Sugen på en till samhällsdebatt?

Home Forums Repan Sugen på en till samhällsdebatt?

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 46 through 51 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #541247

    Slår ett slag för tvåsamhet! Visst kan man leva i öppna förhållanden där man gör vad man vill, risken finns ju att nån blir förälskad men det är ju en risk man får ta om man ger sig in i leken. Öppet förhållande visst! om man är KK, älskare eller nåt annat löst.

    Otrohet när det är kärlek och ägandebegär inblandat är rent förkastligt! Snedsteg händer nog de flesta nån gång, men det utesluter ju inte att det är skit. Jag tycker däremot att det är trevligt med ärlighet! Tjejen vet att jag vill ligga med det mesta, men att jag inte gör det på grund av kärlek och respekt för henne.

    Jag tycker det är bra att se förhållandet som en union mellan två länder. Diplomatiska förbindelser bakom ryggen på varandra ska leda till upplösning av unionen eller krig! Man är ett team helt enkelt. Jag skulle gärna ha massor av förbindelser till höger och vänster men vill jag bli behandlad så? Nej!

    Sen kan man fråga sig om kärlek i sig är något destruktivt, helt klart! Men vi är människor, vi blir förälskade, någon blir sårad, man tappar känslor osv.. som det alltid varit. Det är inte bara för att vi lever i upplysta 2000-talet som vi vet hur man hanterar svartsjuka, kärlek och ägandebegär.

    Sen läste jag nånstans i tråden att svartsjuka och sånt enbart är för fula personer. Det var ju det dummaste jag hört! Ser man på det så här; ”kärleken är den ångestkänsla som uppstår när man håller på att förlora någon, som annars är en ganska likgiltig” (Proust) , är det ju snarare den starke i förhållandet som tappar kontrollen och blir den svage.

    #541248
    Fabrice wrote:
    bla bla

    Du är en märklig människa.

    #541249

    Tycker man detta är hemskt eller roligt?
    Min syn är ju ganska klar (hemskt roligt).
    Det är ju självklart hemskt för Elin och alla runt henne.
    Att vara en världsstjärna är ju verkligen inte lätt, alltid omsvärmad och alla vill komma åt en…hur många klarar av stå emot alla förslag? Ingen skulle jag säga i den sitsen.
    Humor, ironi och sarkasm får nästan alla att må bättre utom just dom drabbade.
    Har man gjort något som inte är accepterat i folks ögon så får man acceptera alla skriverier och rykten, sen vad som är sant ska man ju ta med en nypa salt.
    Vi alla som hör och läser allt verkar tro för mycket på det, sanningen i skandaler kommer aldrig fram för det finns alltid två sidor…
    Våra egna små problem och skandaler tycker alltid vår omgivning är väldigt spännande att ta del av, så är det bara.
    Men vi måste lära oss att sanningen inte är vad ryktena säger!

    #541250

    Den här diskussionen är värdelös sålänge Anna Anka inte har fått ge sitt utlåtande.:D

    #541251
    Eddie Vedder wrote:
    Den här diskussionen är värdelös sålänge Anna Anka inte har fått ge sitt utlåtande.:D

    Haha, helt rätt.

    #541252
    Tobias Borg wrote:
    Du är en märklig människa.

    :D hehe, det bjuder jag på!

Viewing 6 posts - 46 through 51 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.